Jullie hebben een aanvullende tandartsverzekering begrijp ikquote:Op donderdag 5 januari 2006 10:05 schreef bonke het volgende:
mijn mamsie maakt altijd sneeuwballen voor dit feest
en dan niet de sneeuwballen die je van sneeuw maakt maar sneeuwballen van soesendeeg met krenten derin ( + een boon)
je bakt dan dit deeg net als oliebollen in de olie
flink veel poeiersuiker derop en de eerste die zijn tand breekt op de boon heeft gewonnen
Nageaapt van onze school zekerquote:Op donderdag 5 januari 2006 10:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Bij ons op school deden we dat anders. Er werden broodjes uitgedeeld. In drie van die broodjes zat een boon. Degenen die een broodje met een boon hadden, mochten bepalen wat we die dag gingen doen.
Gezien je leeftijd denk ik van niet.quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:09 schreef tonks het volgende:
Nageaapt van onze school zeker
Die school is al heel oud.quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Gezien je leeftijd denk ik van niet.
Tegenwoordig vier jij drie-koningen als volgt (gokje als ik je favo. forum bekijkquote:Op donderdag 5 januari 2006 10:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Bij ons op school deden we dat anders. Er werden broodjes uitgedeeld. In drie van die broodjes zat een boon. Degenen die een broodje met een boon hadden, mochten bepalen wat we die dag gingen doen.
Alleen bij de papen, denk ik. Ik zat op een paapse basisschool, da's de enige reden dat ik het ken.quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:10 schreef BrauN het volgende:
Drie Koningen?![]()
Daar heb ik nu werkelijk nog nooit iets van gemerkt...
Getverdemme.quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:10 schreef sr_firewire het volgende:
Tegenwoordig vier jij drie-koningen als volgt (gokje als ik je favo. forum bekijk):
Tijdens een orgie raden wie het erwtje in zijn pisbuis heeft zitten. Heb je het fout, dan mag iedereen in de zaal aanwezig je de grond in bonken. Keer op keer maar weer, om er op het einde van de avond achter te komen dat geen van de mannen een erwtje in zijn pisbuis had
Jij ketter! Satanaanbidder! Heiden!quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:10 schreef BrauN het volgende:
Drie Koningen?![]()
Oh... daar woon ik wel compleet tussenin ja... maar op zo'n school zat ik niet inderdaad.quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Alleen bij de papen, denk ik. Ik zat op
Ik ben geen katholiek, maar wil wel erwtje lepelen op 5 Januari, de dag voor 3-koningen. En wat die godslasters doen op die zondag interesseert me vrij weinig, omdat ik dan meestal met een kater in bed lig.quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:09 schreef Vipers het volgende:
In nederland worden drie koningen toch altijd op de zondag gevierd die het dichts bij 6 januari ligt.
bron
Je bent de belangrijkste vergeten:quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:07 schreef Vipers het volgende:
drie-koningen sucks.
Ik zal het onderbouwen. Ik wil natuurlijk niet dat jullie mijn overduidelijke slimme argumenten moeten missen.
Ik moet morgen gewoon werken. De meeste mensen weten niet eens wat er gevierd wordt Ik ben niet gelovig dus die koningen kunnen mij gestolen worden Ik heb geen vreemde feestdag nodig om bier te drinken Ik heb niks met halfgare tradities.
Domquote:Op donderdag 5 januari 2006 10:13 schreef Frollo het volgende:
[..]
Je bent de belangrijkste vergeten:Het waren geeneens koningen.
Nou TS, ik zou zeggen: zondag nieuwe ronde, nieuwe kansen!quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:09 schreef Vipers het volgende:
In nederland worden drie koningen toch altijd op de zondag gevierd die het dichts bij 6 januari ligt.
bron
Jij viert kerstmis toch ook niet 27 en 28 December ? (als je het viert heet dat)quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:17 schreef Vipers het volgende:
Ja kan je mooi zaterdag nog erwtje lepelen
Probleem opgelost.![]()
Nee, maar de kerk viert Driekoningen blijkbaar wel op de zondag het dichtstbij 6 januari. Díé datum is dan Driekoningen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:18 schreef sr_firewire het volgende:
[..]
Jij viert kerstmis toch ook niet 27 en 28 December ? (als je het viert heet dat)
Weet ik veel wat dat feest inhoudtquote:Op donderdag 5 januari 2006 10:24 schreef Vipers het volgende:
Nope, maar dat komt natuurlijk omdat ik dan gewoon vrij ben.
Maar waarom vier je dan drie koningen als je niet eens weet wat je viert?
Wat doe je dan zoal met drie koningen? Sorry ben een leek heb nog nooit drie koningen gevierd![]()
Je zoekt dus gewoon een reden om te zuipenquote:Op donderdag 5 januari 2006 10:28 schreef sr_firewire het volgende:
[..]
Weet ik veel wat dat feest inhoudtWeet alleen dat we dan elk jaar doen erwrtje lepelen omdat het een traditie is.
En verder hadden we met vrienden al besloten om 3-koningen te gaan vieren dit jaar, oftewel lekker stevig zuipen.
Alsof jullie niet allemaal de volgende dag voor de Chinees zouden kiezen. Pleur nou gauw op.quote:Op donderdag 5 januari 2006 09:53 schreef sr_firewire het volgende:
Belt mijn moeder me justement op om me heel heel slecht nieuws te brengen. Het erwtje-lepel festijn gaat dit jaar niet door, omdat 2 familieleden er vanavond niet zijn. Ze vind het niet fair om dan voor hun de beslissing te maken, omdat hun gaan kans hebben hun favoriete gerecht te kiezen.
Ik wil Pizza !quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:45 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Alsof jullie niet allemaal de volgende dag voor de Chinees zouden kiezen. Pleur nou gauw op.
Hypocrieten. Gewoon door laten gaan dat erwtje lepelen!
quote:en degene die de erwt vind mag de volgende dag kiezen wat er gekookt wordt.
Geen idee, dat weet niemand volgens mij.quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:49 schreef Herkauwer het volgende:
Ik weet wanneer drie-koningen is en daar houdt het op.... Wordt er dan ook nog wat gedaan op die dag? Leg eens uit, wat allemaal dan en waarom?
Jah, pizza deeg etc. in kerstpakket gekregenquote:
toen jezus dus geboren werd zagen de drie wijzen die sterquote:Op donderdag 5 januari 2006 10:25 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Had iemand nou al uitgelegd wat driekoningen eigenlijk is??
Nee, maar ik begrijp het goed dat degene die de erwt vind mag beslissen wat er gekookt gaat worden. Moet degene dat dan ook zelf gaan doen, want dan wordt je gewoon dik genaaid.quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:51 schreef sr_firewire het volgende:
[..]
Jah, pizza deeg etc. in kerstpakket gekregenZeg niet dat je zelf geen pizza kunt maken...
![]()
Nee, dat moeten de anderen doen. Lees moeder des huizes.quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:52 schreef Vipers het volgende:
[..]
Nee, maar ik begrijp het goed dat degene die de erwt vind mag beslissen wat er gekookt gaat worden. Moet degene dat dan ook zelf gaan doen, want dan wordt je gewoon dik genaaid.
Ok dan hoop ik dat je wint.quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:54 schreef sr_firewire het volgende:
[..]
Nee, dat moeten de anderen doen. Lees moeder des huizes.
quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:10 schreef BrauN het volgende:
Drie Koningen?![]()
1e dag van je periode ?quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:19 schreef haagse_elfje het volgende:
6 jan is in mijn boek een kutdag
wij ook, had er een hekel aan ( Joh wtf ik ga niet de hele dag met een papieren kroon op men kop zittenquote:Op donderdag 5 januari 2006 10:04 schreef Damzkieee het volgende:
Wij hadden op school een boon in iets eetbaars, en de winnaar mocht de koning zijn ofzo![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |