abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33714321
Zoals jullie wellicht al in een ander topic van mij hebben kunnen lezen kan ik via mijn vriendin na lange tijd weer aan een wagen geraken. Het gaat hier om een alfa Super 164. 2.0 t spark. Bouwjaar 95, zwart, nog geen 2 ton gelopen, airco(klima), leder, de hele rambam. Mooie wagen vind ik zelf, en rijdt ook lekker...Maar er zitten ook enkele nadelen aan. De reparaties zijn duur...De aanschafprijs vroeger was ook niet mals, wat dus mijn verzekering doorberekend in mijn premie (evenals mijn 0% noclaim) Benzine verbruik wordt door sommigen geopperd als zijne niet zuinig (alhoewel ik t wel vind meevallen) En door t gewicht is t ook in de wegenbelasting niet cheap..

Nu is mijn vraag aan jullie, zouden jullie voor deze auto gaan, en zo ja/waarom wel? En zo nee, waarom niet? Ik hoop dat er enkelen zijn wat ook persoonlijke ervaring hebben met deze wagen...

Alvast bedankt!
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_33716351
wat moet ie kosten?
pi_33718991
Italiaan met 200000km = nee. Voor mij dan.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_33721174
Ik heb net voor je autoweek myreviews bekeken en het valt mee met die betrouwbaarheid denk ik...

http://www.autoweek.nl/myreviewresults.php?merk=Alfa Romeo&serietotaal=164

Zelf dacht ik dat alleen de 2.5 turbodiesel echte motorproblemen had, koppakkingen gaan vaak lek/worden vaak ertussenuit geblazen (ook al heb je warmgereden)

De rest van de motoren zijn redelijk betrouwbaar denk ik...

Edit: persoonlijk zou ik hem NIET nemen.

Ik zal uitleggen waarom: ik vind het ding gewoon niet mooi, verder zijn er genoeg leuke concurrenten zoals: E34 5-serie, Opel Omega, Volkswagen Passat etc.

En om binnen het merk te blijven: nog liever een 155 ofzo, die vind ik al een stuk beter ogen...
pi_33725414
de 164 moet je gewoon met V6 hebben, die 2.0 zijn van die afgeragte (vul een etnische minderheid in)-bakken
pi_33726530
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:01 schreef Sloper het volgende:
de 164 moet je gewoon met V6 hebben, die 2.0 zijn van die afgeragte (vul een etnische minderheid in)-bakken
Makrokranen ?

pi_33726877
Daar heb je dr idd niet zoveel van in Nederland
pi_33730538
Ik krijg em voor rond de 1000 euro....Deze wagen is absoluut niet afgezeken, daar kan ik voor instaan aangezien ik de huidige eigenaar (van binnen en van buiten ) ken en de eigenaar daarvoor ook..beide alfa liefhebbers..Verder valt ie idd in die klasse die yup noemt, maar ik ben altijd al opelliefhebber geweest, en wil nu eens in een andere klasse kijken. Bmw vind ik pas een echte marokkanenbak (sorry! ) en een passat wordt dan het oude model voor dit soort geld.

Uit die serie vind ik deze dan nog t mooiste, maar ik twijfel nog...Mijn belangrijkste punten blijven t gewicht, en de kans op reparaties!

Anyone?
pi_33730576
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:01 schreef Sloper het volgende:
Overigens is dit de super, niet de regular 164 he....
pi_33734867
Wat is het verschil tussen de super en de regular? Wat me als kind altijd is bijgebleven, is het moment dat me oom, die zo'n 6 cil had, ff terug schakelde en plankgas iemand inhaalde op de snelweg. Ding was voor die tijd('89 ofzo) met 200pk echt kogelsnel. Het zijn echt heerlijke auto's die alfa's, maar als je dr wat aan hebt zou je denken dat het een porche is aan de rekening te zien..
pi_33738424
Voor zover ik weet heeft de super leer, klimatronic, alles electrisch...Ook zie je aan de buitenkant alle sierstrips in chroom...plus dat ze iets nieuwer zijn dan de "gewone" 164
pi_33739711
Ik zou het niet doen... Ik zag er vandaag nog een staan... Zelden zoveel roest bij elkaar gezien
  donderdag 5 januari 2006 @ 20:25:53 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33741657
Met o% no-claim zou ik er niet aan beginnen.
Maar ga eerst ff een paar verzekeraars langs, of je 'm daar kan verzekeren en wat het kost.
Daarna pas verder kijken of het wat is.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_33742875
Heb via independer gekeken op internet, komt neer op een 55 euro p/maand....
  donderdag 5 januari 2006 @ 21:10:36 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33743423
Valt me niet tegen. Maar je betaalt per 2-3 jaar wel bijna de waarde van je otoo aan premie! Ik zou er niet aan beginnen. Alleen als je tijd/gelegenheid en kennis hebt om er zelf aan te prutsen. Als je van A naar B wilt rijden kan je beter eerst iets simpelers kopen.
pi_33743533
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 21:10 schreef Hyperdude het volgende:
Valt me niet tegen. Maar je betaalt per 2-3 jaar wel bijna de waarde van je otoo aan premie! Ik zou er niet aan beginnen. Alleen als je tijd/gelegenheid en kennis hebt om er zelf aan te prutsen. Als je van A naar B wilt rijden kan je beter eerst iets simpelers kopen.
Ik heb al een keer eerder een wagen gehad, een kadett gsi...Staat er nu ook 1 in de garage (maar dan een 16v) die helemaal uit elkaar ligt en weer opgebouwt moet worden. Ik ben heel handig in sleutelen, daar gaat t niet om....Maar alfa is mij onbekend, en ik weet dat de onderdelen prijzig zijn...

Deze lijkt er wel op, zij het dat er andere velgen onder liggen....

Ik weet t gvd echt niet jongens...ik vind t een mooie wagen, hij rijdt heerlijk, en is super comfortabel...Maar hij is duur in onderhoud, en dat remt me een beetje
pi_33747403
Duur in onderhoud valt imho wel mee, vooral als je er netjes mee omgaat. Uiteraard zal er weleens iets kapot gaan maar er zijn genoeg onderdelen voor te vinden, en vaak zijn het kleine dingetjes. Daar moet je wel tegen kunnen, wil ook weleens wat rammelen en kraken. Als je er liefdevol mee omgaat, netjes warmrijden en even rustig aan voordat je hem weer uitzet (niet teveel korte stukjes ook) zal je kwa onderhoud niet veel verschillen van "normale" auto's. Goed je vloeistoffen bijhouden en regelmatig (boekje aanhouden) vervangen. Bedenk wel dat je bij elk merk een "maandagochtend" modellen heeft, het blijft dus een gok.
Wel een standaard alfaprobleem zijn de versnellingsbakken, bij de 164 al een stuk beter maar belangrijk is dat je de bak niet forceerd. Dan kan je er ontzettend veel plezier van hebben.

200.000 km in een Alfa is niks en die blokken zijn ontzettend betrouwbaar, iemand die ik via een ander forum (ook persoonlijk ken) heeft bv. een 164 2.0 ts met ruim 250.000 op de klok. Had geloof ik afgezien van een kapotte benzinepomp, die bij aankoop al stuk was, geen problemen gehad. Ken verder nog wel een aantal voorbeelden, met de voorloper van de 164 blokken kilometerstanden gezien van meer dan 4 ton. Bedenk wel dat ze van alluminium zijn, daardoor behoorlijk gevoelig voor koud gassen ed.
  donderdag 5 januari 2006 @ 23:26:45 #18
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_33749358
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 03:44 schreef StefanP het volgende:
Italiaan met 200000km = nee. Voor mij dan.
Ik rij nu een Alfa 145 1.9 td met 3 ton op de klok en geen centje pijn (tevens geen spatje roest te bekennen), ik ken iemand en die heeft een Alfa 2.0t Spark op LPG gehad met 3 ton op de teller, netjes starten op benzine en overschakelen op gas zonder probs.

Misschien zijn je onderhouds kosten iets hoger maar als je lage onderhouds kosten wil moet je gewoon een saaie ouwelulle jap rijden,

Mijn volgende auto........ een Alfa 156

@TS: Ik snap niet dat je zo'n auto voor 1000 euro laat staan, je kent de staat van de auto en de vorige eigenaar.

[ Bericht 10% gewijzigd door Speed-Addicted op 05-01-2006 23:34:59 ]
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
pi_33750574
Dat Alfa's roesten in de folder is alllang achterhaald. Sinds begin 90 verzinken ze hun chassis net als elk ander merk. (Audi deed dat al sinds 1984 maar goed)
bij de 145/146/en later 155's vind je nauwelijks roest!
Kwalitatief zijn de cilinderkoppen en idd de versnellingsbak de zwakste punten bij Alfa.
Mits goed onderhouden is een Alfa evengoed als een Jappenbak..

Je moet jezelf zien rijden in de auto, dan moet je ervoor gaan.
ik zou het dus gewoon doen.
Forza Alfa Romeo!
pi_33750693
De 164 is een héérlijke auto en onderhoudt hoeft niet duur te zijn, hangt af van je contacten. Maar kijk eens op www.alfaclub.nl en binnenkort komt er een aparte 164 club.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  vrijdag 6 januari 2006 @ 03:07:11 #21
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_33754423
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 00:03 schreef PeuRac het volgende:
De 164 is een héérlijke auto en onderhoudt hoeft niet duur te zijn, hangt af van je contacten. Maar kijk eens op www.alfaclub.nl en binnenkort komt er een aparte 164 club.
Had ik al gekeken, maar t aanmelden wil niet echt vlotten....Overigens bedankt aan de anderen voor de info...Ik vind het een mooie bak en zie buiten de reparaties niet echt problemen, dus ik denk dat ik er wel voor ga...Over het warmrijden van een aluminium blok: gsi gereden, dus bekend
pi_33755371
doen
hoewel ik een 155 mooier vind

Enne mijn vorige 155 (1.8) kocht ik met 240.000 km en deed ik weg bij 3 ton. Verbruikte geen druppel olie en de enige reparaties waren een stuurbekrachtigingspomp en m'n koppeling.
Mijn huidige 155 v6 heeft ook 2 ton gelopen en verbruikt ook geen druppel olie en rijd als de brandweer

Toch jammer dat er zoveel kortzichtige mensen zijn die als door een ali geneukt schaap elkaar na praten maar ver van de werkelijkheid af zitten.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 08:23:52 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33755564
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 00:00 schreef Dracar het volgende:
...
Mits goed onderhouden is een Alfa evengoed als een Jappenbak..
...
Ik heb ook wel een stel Alfa's gehad. Nooit echte problemen mee gehad, maar er is altijd wel iets kleins/electronisch waar je weer eens een zaterdagochtend mee kan pielen. Dat is prima als je dat leuk vindt, en voor het geld krijg je een prima rijdende bak, maar Alfa's zijn echt niet even goed/betrouwbaar/storingsvrij als een Toyota/Honda. Nu niet en 10-15 jaar geleden helemaal niet.

(Met mijn oude 75 TS ook nooit stilgestaan en weggedaan met 275000 km)

[ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 06-01-2006 08:31:46 ]
  vrijdag 6 januari 2006 @ 10:19:03 #24
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_33757222
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 07:30 schreef BoJo het volgende:

Toch jammer dat er zoveel kortzichtige mensen zijn die als door een ali geneukt schaap elkaar na praten maar ver van de werkelijkheid af zitten.
Gewoon lekker laten blaten. Heb weinig behoefte aan een Alfa op iedere hoek van de straat ala VW golf , een van de redenen waarom ik een 145 gekocht heb, hoevaak kom je die nog tegen
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
pi_33760818
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 10:19 schreef Speed-Addicted het volgende:

[..]

Gewoon lekker laten blaten. Heb weinig behoefte aan een Alfa op iedere hoek van de straat ala VW golf , een van de redenen waarom ik een 145 gekocht heb, hoevaak kom je die nog tegen
Daar heb je eigenlijk een heel goed punt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')