Wat gemeen!quote:
Ah kijk, daar schiet je tenminste wat mee op!quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:08 schreef tonks het volgende:
Geachte klant,
Op een van de hostingservers waar uw website op gehost wordt is de RAID5 array
gecrashed. Twee van de drie hardeschijven hebben het tegelijkertijd begeven.
Dit betekent dat de data verloren is gegaan. RAID5 staat normalitair bekend om
zijn betrouwbaarheid. Op deze schijf werden ook bestanden gebackupped. De
databases zijn wel veilig gesteld.
Concreet houd dit in dat u de inhoud van uw site opnieuw dient te uploaden.
We hebben als ad-hoc oplossing een nieuwe hardeschijf bijgeplaatst.
Onze welgemeende excuses voor de veroorzaakte overlast.
quote:Geachte klant,
Na aanleiding van de crash van gister willen wij u compenseren voor de
verloren gegane data en de rompslomp die het met zich meebrengt om deze
weer terug te zetten. Uw account is gecrediteerd met 10 GB extra
dataverkeer (t.w.v. EUR 5,=).
We zullen ons beraden op een betere backup procedure om herhaling in de
toekomst te voorkomen.
Met vriendelijke groet,
Het is een kinder-hosting bedrijfje!quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:08 schreef tonks het volgende:
Geachte klant,
Op een van de hostingservers waar uw website op gehost wordt is de RAID5 array
gecrashed. Twee van de drie hardeschijven hebben het tegelijkertijd begeven.
Dit betekent dat de data verloren is gegaan. RAID5 staat normalitair bekend om
zijn betrouwbaarheid. Op deze schijf werden ook bestanden gebackupped. De
databases zijn wel veilig gesteld.
Concreet houdT dit in dat u de inhoud van uw site opnieuw dient te uploaden.
We hebben als ad-hoc oplossing een nieuwe hardeschijf bijgeplaatst.
Onze welgemeende excuses voor de veroorzaakte overlast.
Daar heb je het alquote:Twee van de drie hardeschijven hebben het tegelijkertijd begeven.
Ik draai zelf op dit moment ook minihosting, maar hier zit de backupprocedure toch echt wel iéts beter in elkaarquote:Op woensdag 4 januari 2006 18:10 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Het is een kinder-hosting bedrijfje!![]()
Daarom zeg ik ook "kinder"quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:11 schreef JeRa het volgende:
[..]
Ik draai zelf op dit moment ook minihosting, maar hier zit de backupprocedure toch echt wel iéts beter in elkaar
Al je foto's van Geqxon.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:13 schreef tonks het volgende:
Ja boeiend of het een kinder hosting of niet is, het is gewoon klote dat ik alles kwijt ben
Ja dat boeit, want daarom ben je alles kwijt. Maargoed, ik leef met je mee. Heb net bijna gehuild.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:13 schreef tonks het volgende:
Ja boeiend of het een kinder hosting of niet is, het is gewoon klote dat ik alles kwijt ben
nee ik had helaas geen backups gemaakt, dus het is een beetje mijn eigen schuld, maar het is toch kut.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:55 schreef The_Terminator het volgende:
En je hebt zelf geen backup van je site? Zoals ik begrijp is de database er nog wel, dus gewoon simpel je bestanden opnieuw uploaden en hier en daar misschien wat chmodden zou het probleem verhelpen. Mocht je zelf geen backup hebben van je site dan is het ook wel een beetje je eigen schuld dat je deze niet kunt herstellen. Ik heb ook backups van al mijn sites, je weet immers maar nooit wat er kan gebeuren.
En of het kut is, daar is geen twijfel over mogelijk. Zou er zelf ook niet aan moeten denken dat ik mijn site op zo'n manier zou verliezen. In mijn site zitten heel wat uurtjes werk in namelijk.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:57 schreef tonks het volgende:
[..]
nee ik had helaas geen backups gemaakt, dus het is een beetje mijn eigen schuld, maar het is toch kut.
ut is dr niet vanaf te zienquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:00 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
In mijn site zitten heel wat uurtjes werk in namelijk.
Nee het was wel een weblog systeem (Moveable type) en dat werkt volgens mij niet met mysqlquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:00 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
En of het kut is, daar is geen twijfel over mogelijk. Zou er zelf ook niet aan moeten denken dat ik mijn site op zo'n manier zou verliezen. In mijn site zitten heel wat uurtjes werk in namelijk.
Had je de site trouwens volledig zelf ontworpen? Ik heb je site wel eens gezien, maar kon nergens vinden dat het om een CMS ofzo ging...
Ach ja, ik kan tenminste zeggen dat ik mijn site volledig zelf gemaakt heb. Zijn genoeg mensen die dat al teveel werk vinden en maar een standaard site downloaden. Je wil niet weten hoeveel werk het kost om alle graphics te ontwerpen en content toe te voegen. En dat is nog maar het uiterlijk, mijn site is volledig dynamisch en werkt vooral met includes zodat ik content makkelijk kan aanpassen, komt dus ook nog wel wat programmeer werk aan te pas.quote:
grapjequote:Op woensdag 4 januari 2006 19:06 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ach ja, ik kan tenminste zeggen dat ik mijn site volledig zelf gemaakt heb. Zijn genoeg mensen die dat al teveel werk vinden en maar een standaard site downloaden. Je wil niet weten hoeveel werk het kost om alle graphics te ontwerpen en content toe te voegen. En dat is nog maar het uiterlijk, mijn site is volledig dynamisch en werkt vooral met includes zodat ik content makkelijk kan aanpassen, komt dus ook nog wel wat programmeer werk aan te pas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |