Gisteren dacht ik een leuk avondje te gaan hebben. Je weet wel, lekker eventjes eten en daarna gaan stappen hier in Maastricht. Op bourgondische wijze genoten ik en een paar vrienden van een home-made shoarma (overigens gekocht bij de C1000 waar Maikuuul werkt
![]()
, maar dat terzijde) met een dusdanige hoeveelheid knoflooksaus, dat er bij wijze van spreken een stukje Turkije in Maastricht was gevestigd.
Eenmaal aangekomen in de kroeg, begonnen we met de goudgele pretcylinders: de ene na de andere, het ging behoorlijk snel naar mijn mening. Zo snel dat binnen anderhalf uur mijn portemonnee leeg was en ik mijn broekzakken binnenstebuiten kon keren. Bovendien had ik al een behoorlijke kegel, althans, je kon zeggen dat ik flink aangeschoten was.
![]()
Ik moest dus naar de pinautomaat om even bij te cashen. Een vriend van mij, inmiddels ook al in de conditie "net-niet-lazarus", besloot om met me mee te gaan, daar hij ook extra pecunia nodig had om zijn biertjes te kunnen betalen.
We liepen dus vanaf de kroeg naar het Vrijthof, langs een kroeg genaamd "De Celebration". Hier komt al het kampvolk, de pauperts en andere locals van de stad Maastricht. Dit soort volk dus:
Daar hebben wij als student dus weinig te zoeken normaliter. Er stonden een aantal Vinkenslag-bewoners voor de kroeg te praten over opgevoerde brommers, het efficient kweken van wiet en de kerstkaarten die ze dit jaar weer uit de nor/bak/gevangenis hadden gekregen van vrienden die vastzaten. Het was allemaal rustig en stil, totdat mijn vriend, een student uit een andere stad, met zijn grote bek riep:
"He paupers, jullie zijn allemaal arbeiders..hahaha....". HOE DOM KUN JE ZIJN?!! Oppassen met dat volk lijkt me toch???
Afijn, een groep van 15 kampers tegen 2 studenten.
![]()
Your worst nightmare, zou ik zelf zeggen. Ze vlogen gelijk op die vriend van mij af en gaven hem een paar rake klappen. Toen ik zei dat ze moesten ophouden, kwamen ze ook mij achterna. Ik zag dat ze met z'n vieren de andere jongen aan 't slaan waren, terwijl ik probeerde weg te komen van het groepje kampers dat achter mij aan gekomen was. Ook ik heb enkele klappen gekregen, maar mijn vriend had een gebroken neus. Ikzelf had alleen enkele schrammetjes op mijn hoofd, meer niet. Gelukkig kwam de politie er op een gegeven moment aan en de groep verdween uit het niets.
Mijn vriend heeft denk ik zijn lesje wel geleerd. We hebben nog maar een Goldstrike gedronken daarna om alle pijn weg te drinken. Celebration paupercafe!
Klacht 1: wie is er nu zo dom om pauperts uit te schelden voor pauperts??
Klacht 2: waarom slaan pauperts onschuldige mensen zoals ik?