Vorige week was mijn fiets kapot. Wij naar de fietsenmaker, alwaar hij een nieuwe spaak erin heeft gezet en mijn achterband heeft gerepareerd (er zat een slag in en de band was lek).
Kosten: 50 euro.
![]()
.
Ik heb hem vervolgens de hele week maar 20 km gebruikt (ik was bijna niet thuis).
Nu wilde ik er gisteren op gaan fietsen: was de achterband weer leeg. Dus ik weer terug naar de fietsenmaker, zegt 'ie dat hij nu opnieuw gespaakt moet worden en heel de achtervelg vervangen moet worden. Verwachte kosten: 75 euro.
![]()
.
![]()
. Zijn knechtje dat daar stond zei al: 'oh, er is zeker iets fout gegaan vorige keer.'
Afijn, wij weer terug vandaag, waar de baas van de zaak achter de balie stond.
Toen ik hem vroeg: 'heb je deze fouten vorige week niet over het hoofd gezien?' begon hij me te verwijten dat ik hem slecht vond, en dat 'ie zich beledigd voelde, want hij zit al 40 jaar in het vak,
![]()
, terwijl zijn knechtje de fiets had gemaakt! Hij zei dat ik hem dan maar de opdracht moest geven om de complete fiets na te kijken
![]()
!
Nu wilde hij hem niet eens meer repareren en de fietsenmaker waar ik de fiets van heb gekocht is al heel lang weg
![]()
!
Kutfietsenmaker.