abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 januari 2006 @ 14:08:41 #1
81010 Koff
Koff... niet te zuipen!
pi_33693625
Veronderstel dat dit topic hier thuishoort, eerder dan bij Games & Consoles...

Is er software op de markt of freeware beschikbaar op het net om de controle van keyboard en muis over te laten nemen door een gamepad of game controller? Welke software is daartoe aan te raden qua compatibiliteit?
Ik zou graag Metal of Honour Alied Assault willen uitproberen op mijn pc met m´n game controller, maar het spel laat dit standaard niet toe (enkel muis en keyboard). Gamen doe ik liefst van al met een controller in de hand!
A manīs got to do what a ... woman says...
pi_33694016
girder ?
  woensdag 4 januari 2006 @ 14:26:21 #3
81010 Koff
Koff... niet te zuipen!
pi_33694100
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 14:22 schreef Chiwakka het volgende:
girder ?
Is dat niet voor "remote pc control"?
pi_33694175
Nee , ik heb zo eens mijn afstandsbediening ingesteld dat ik ze horizontaal hield en zo dan op mijn Gameboy Emulator kon spelen, het is toch zo iets soortgelijks dat je wil doen, nietwaar?
  woensdag 4 januari 2006 @ 14:37:05 #5
81010 Koff
Koff... niet te zuipen!
pi_33694357
Het is de bedoeling van mijn USB-game controller daartoe te gebruiken. Gaming, maar ook onder XP om commando´s te geven.
pi_33695289
Alleen ik snap niet hoe je een echte mouse/keyboard FPS kan spelen met een gamepad?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 4 januari 2006 @ 15:15:58 #7
81010 Koff
Koff... niet te zuipen!
pi_33695622
De software vertaalt de "thumbstick" bewegingen van de gamepad naar die van de muis en tevens kunnen bvb. 8 tot 12 keyboard aanslagen (afhankelijk van gamepad) worden vertaald door de gamepad knoppen. Dit zou volgens mij voldoende moeten zijn om de belangrijkste bewegingen en toetsaanslagen te gebruiken via de gamepad? Op die manier toch, denk ik?
pi_33696225
dit is vast mogelijk, maar goed werken zal het niet. Het spel is er niet voor gemaakt, dus het zal niet soepel gaan. Hetzelfde als de muis en toetsenbord voor de playstation 2, dat ging ook niet lekker.

Ik heb trouwes wel games die voor controller geschikt zijn, misschien is er een patch voor dit spel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')