abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34857044
Je weet zeker dat de aanslag fout is. Zit de fout niet in een eventuele keuze voor fiscaal partnerschap?

Ik zou toch maar even aan de bel trekken. De belastingdienst rekent met een rentepercentage van 5% . Dat ga je op je spaarrekening niet redden.

Niet dat het veel uitmaakt hoor, maar Is het een voorlopige of een definitieve aanslag?(aanslagnummer eindigend op H.46 of H.40/41/42)
Zu hause ist alles besser
pi_34857579
Is er geen [centraal] belasting-topic (meer)?

Ik heb nl een algemene vraag; mag die ook hier?

Ik wil over 2003 proberen m'n studiekosten terug te krijgen. Nu heb ik nog nooit belastingaangifte gedaan, en is de BD tot nu toe van m'n spaargelden afgebleven. Nu ben ik bang dat als ik een Teruggave-verzoek ga doen, de BD belasting zal heffen op m'n spaargelden.
Kan ik ergens vinden hoeveel (percentage) studiekosten er vergoed zullen worden, en hoeveel heffing (percentage?) ik zal moeten betalen over spaargeld?
Als deze laatste nl hoger zal zijn dan wat ik terug ga krijgen aan studiekosten, laat ik het hele verhaal maar zitten
I'll have her, but I will not keep her long
pi_34857638
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:47 schreef kaputwiehund het volgende:
Je weet zeker dat de aanslag fout is. Zit de fout niet in een eventuele keuze voor fiscaal partnerschap?

Ik zou toch maar even aan de bel trekken. De belastingdienst rekent met een rentepercentage van 5% . Dat ga je op je spaarrekening niet redden.

Niet dat het veel uitmaakt hoor, maar Is het een voorlopige of een definitieve aanslag?(aanslagnummer eindigend op H.46 of H.40/41/42)
ze geven zelf de fout toe:
http://www.belastingdiens(...)lopigeaanslagen.html
daarnaast heb ik ook eerder uitgelegt waar de fout zit. Daarnaast hebben we idd ook 'andere' instellingen geprobeert, dit hielp niet.

de BD rekent idd 5% rente als zij jou geld verschuldigd zijn. Andersom niet.

weet de code niet, maar weet wel dat het nog niet de definitieve is (dus een voorlopige).
pi_34860308
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:08 schreef LookingForRichard het volgende:
Is er geen [centraal] belasting-topic (meer)?

Ik heb nl een algemene vraag; mag die ook hier?

Ik wil over 2003 proberen m'n studiekosten terug te krijgen. Nu heb ik nog nooit belastingaangifte gedaan, en is de BD tot nu toe van m'n spaargelden afgebleven. Nu ben ik bang dat als ik een Teruggave-verzoek ga doen, de BD belasting zal heffen op m'n spaargelden.
Kan ik ergens vinden hoeveel (percentage) studiekosten er vergoed zullen worden, en hoeveel heffing (percentage?) ik zal moeten betalen over spaargeld?
Als deze laatste nl hoger zal zijn dan wat ik terug ga krijgen aan studiekosten, laat ik het hele verhaal maar zitten
Je zou even uit moeten zoeken wat je maximaal aan spaargelden etc. mag hebben in jouw situatie. Volgens mij ligt het bij fiscaal partnerschap op ¤34.000 en wordt het daarna pas belast.
"The only way to get rid of a temptation is to yield to it." - Oscar Wilde (1854-1900)
pi_34872443
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:31 schreef Onno_Quist het volgende:

[..]

Je zou even uit moeten zoeken wat je maximaal aan spaargelden etc. mag hebben in jouw situatie. Volgens mij ligt het bij fiscaal partnerschap op ¤34.000 en wordt het daarna pas belast.
De grens van iemand die alleen is, is iets van 20.000 euro, toch? En dan 30 % over 3 %, uit m'n hoofd.
Maar hoe vind ik uit hoeveel ik terug krijg van m'n studiekosten, zeg dat dat ongeveer 2.500 euro was? Ik kan nergens vinden wat dat concreet zal zijn...
pi_34879500
Ik ben bezig met mijn belastingaangifte over 2005

Nu is mijn vraag :

Kan de rente "grondtermijn" (incl btw)
en Rente vervallen termijnen (incl btw)

Staan beiden op rekening notaris met een *

Worden opgevoerd als belasting aftrekpost

[ Bericht 0% gewijzigd door _serial_ op 09-02-2006 08:50:32 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 8 februari 2006 @ 21:53:43 #157
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_34880805
Oke voor de belastingkenners onder ons....

Ik ben bezig met mijn aangifte 2005...en klopt het dat het daadwerkelijk makkelijk is met dat programmatje van de belastingdienst?We hebben niets bijzonders,alleen werk uit inkomen en een eigen woning.

Staat me altijd iets van bij dat het wel wat ingewikkelder was.Dus als het een kwestie van invullen en opsturen is..dan kan ik me weer 45 euries besparen door het zelf te doen.

en wie kan verklaren dat er 100 euro verschil tussen zit of de verdeling alleen aan mij is of alleen aan mijn vriend.Vind het een beetje vaag dat hij meer zou krijgen
pi_34881645
Valt een levensverzekering (ivm eigen huis) ook onder een kapitaalverzekering?
(of te wel, premies aftrekbaar)

De voorwaarden voor de kapitaalverzekering kloppen wel (aflossing als de ander overlijdt enz). Maar ik kende dit helemaal niet.
Wil niet ervan uitgaan dat het klopt en dan later terug betalen omdat ik het op een voor mijn gunstige manier heb geinterpreteerd...
pi_34881891
Ik vind zelf het aangifteprogramma erg duidelijk en simpel, zeker als je situatie simpel is (geen gekke uitkeringen en uitgaven enzo). Aan de hand van een aantal duidelijk gestelde vragen, wordt precies bepaald wat er ingevuld moet worden en hoe. Mijn advies: gebruik het programma als je situatie niet bijzonder is.

En verder is het uiteraard volledig terecht dat mannen meer geld krijgen
Theories come and theories go. The frog remains
  woensdag 8 februari 2006 @ 22:15:44 #160
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_34881973
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 22:14 schreef Bioman_1 het volgende:

En verder is het uiteraard volledig terecht dat mannen meer geld krijgen
Ja ..dat werd hier ook al gezegd
pi_34882034
haha. lees nu dat je zoiets alleen op hoeft te geven als de verzekering is uitgekeerd. Ik dacht effe dat je de premies ook af kon trekken.

Gelukkig geldt dit voor mij niet. We leven allebei nog :-)
pi_34882294
Hier krijgt de vrouw meer dan de man
pi_34886483
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:36 schreef LookingForRichard het volgende:

[..]

De grens van iemand die alleen is, is iets van 20.000 euro, toch? En dan 30 % over 3 %, uit m'n hoofd.
Maar hoe vind ik uit hoeveel ik terug krijg van m'n studiekosten, zeg dat dat ongeveer 2.500 euro was? Ik kan nergens vinden wat dat concreet zal zijn...
Je moet gewoon het aangifteprogramm 2003 downloaden en je studiekosten opgeven, wanneer je boven het drempelbedrag uitkomt krijg je wat terug. Dat is het makkelijkst voor je denk ik, want het terug gaan zoeken in tabellen heb je vast geen zin in.
"The only way to get rid of a temptation is to yield to it." - Oscar Wilde (1854-1900)
  donderdag 9 februari 2006 @ 09:17:48 #164
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34891373
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 08:18 schreef _Liquid_ het volgende:
Hoe komt het nou dat als ik zeg circa 10.500 per jaar verdien. Tevens sta ik circa 1500 loonheffingsbelasting af. Waarom krijg ik dan niets terug en sommige mensen die (meer óf minder) verdienen krijgen wél geld terug.

Hoe werkt zoiets ??

Sommige mensen hebben teveel loonbelasting betaald, of hebben veel aftrekbare kosten gemaakt.
  donderdag 9 februari 2006 @ 09:31:07 #165
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_34891596
Hoe komt het nou dat als ik zeg circa 10.500 per jaar verdien. Tevens sta ik circa 1500 loonheffingsbelasting af. Waarom krijg ik dan niets terug en sommige mensen die (meer óf minder) verdienen krijgen wél geld terug.

Hoe werkt zoiets ??
:r Patty Brard :r
pi_34893450
Alicey heeft een vooruitziende blik
  donderdag 9 februari 2006 @ 11:04:46 #167
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_34893592
Ah, wat is ze lief... ze had hem al gepost voor me

Hm.. okay, sgoed. thanks
  donderdag 9 februari 2006 @ 12:49:02 #168
107521 Furia
snoopy weer
pi_34896469
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 11:04 schreef _Liquid_ het volgende:
Ah, wat is ze lief... ze had hem al gepost voor me

Hm.. okay, sgoed. thanks
Maar in heb begin van dit topic zit je nog boven de 25k..
  donderdag 9 februari 2006 @ 13:02:11 #169
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_34896923
he?
pi_34904323
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 23:53 schreef Onno_Quist het volgende:

[..]

Je moet gewoon het aangifteprogramm 2003 downloaden en je studiekosten opgeven, wanneer je boven het drempelbedrag uitkomt krijg je wat terug. Dat is het makkelijkst voor je denk ik, want het terug gaan zoeken in tabellen heb je vast geen zin in.
Als ik dat doe, "weet" de BD wat mijn spaargelden zijn. Nu nog niet. Stel je voor dat ze meer aan spaargelden gaan belasten, dan dat ik terug zou krijgen aan studiekostenvergoeding!
pi_34905078
Als jij je geld gewoon op een Nederlandse bankrekening hebt staan, dan weten ze ook hoor. Zelfs een buitenlandse bankrekening is geen garantie meer. Download het programma, vul het met behulp van de toelichting in en je ziet het resultaat. Dan kun je alsnog besluiten het wel of niet richting belastingdienst te sturen.
Zu hause ist alles besser
  donderdag 9 februari 2006 @ 16:53:31 #172
107521 Furia
snoopy weer
pi_34905440
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 10:58 schreef _Liquid_ het volgende:
Werk het hele jaar, verdien 26.400 perjaar.. krijg niets terug
^^ Zei je in het begin van dit topic, maar hier stel je ineens de vraag over 10500 euro.. beetje verwarrend!
  donderdag 9 februari 2006 @ 17:06:43 #173
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_34905975
Waarom zeuren als je niets terug krijgt? Het betekent alleen dat je het afgelopen jaar geen cent teveel aan belasting hebt betaald. Met andere woorden, geld terugkrijgen is een sigaar uit eigen doos.
pi_34908018
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:53 schreef Suzziieee het volgende:
Oke voor de belastingkenners onder ons....

Ik ben bezig met mijn aangifte 2005...en klopt het dat het daadwerkelijk makkelijk is met dat programmatje van de belastingdienst?We hebben niets bijzonders,alleen werk uit inkomen en een eigen woning.

Staat me altijd iets van bij dat het wel wat ingewikkelder was.Dus als het een kwestie van invullen en opsturen is..dan kan ik me weer 45 euries besparen door het zelf te doen.

en wie kan verklaren dat er 100 euro verschil tussen zit of de verdeling alleen aan mij is of alleen aan mijn vriend.Vind het een beetje vaag dat hij meer zou krijgen
Het zal komen doordat uw vriend een hoger inkomen heeft. Hierdoor betaalt hij ook procentueel meer belasting.

De te betalen belasting in schijven loopt namelijk op van zo'n 38% naar 52%. Als u (door een lager inkomen) 38% belasting betaalt en uw vriend 52%, dan zal hij van een aftrekpost ook 52% terug kunnen krijgen en u 'maar' 38%.
pi_34915191
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:26 schreef LookingForRichard het volgende:

[..]

Als ik dat doe, "weet" de BD wat mijn spaargelden zijn. Nu nog niet. Stel je voor dat ze meer aan spaargelden gaan belasten, dan dat ik terug zou krijgen aan studiekostenvergoeding!
Als je het programma download en je gegevens invult heeft de BD nog helemaal niks. Je krijgt gewoon op je eigen PC een overzichtje te zien van alle berekeningen. Pas als je ervoor kiest de aangifte te versturen wordt de BD wakker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')