Je hebt geen arbeidskorting nodig om de aangifte in te dienen (vul desnoods 0 in). Arbeidskorting wordt berekend door het programma, want AK isquote:Op donderdag 26 januari 2006 15:40 schreef marcell het volgende:
[..]
dan wordt het maar wachten op mijn jaaropgave![]()
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 10:00 schreef Billy_Mack het volgende:
moet ik hetgeen ik verdient heb met mijn stage VERPLICHT meetellen op mijn TJ biljet?
Via de site is het programma al te downloadenquote:Op zondag 29 januari 2006 16:37 schreef Alicey het volgende:
Weet iemand wanneer de electronische aangifte beschikbaar wordt gesteld door de belastingdienst?
Weet verder iemand hoe het precies zit met aftrek van buitengewone ziektekosten bij vooruitbetaling?
Hoe bedoel je vooruitbetaling?quote:Op zondag 29 januari 2006 16:37 schreef Alicey het volgende:
Weet iemand wanneer de electronische aangifte beschikbaar wordt gesteld door de belastingdienst?
Weet verder iemand hoe het precies zit met aftrek van buitengewone ziektekosten bij vooruitbetaling?
Het gaat om een aangifte voor ondernemers. Ik meen me te herinneren dat die anders is, en gekoppeld aan je SOFI-nummer..quote:Op zondag 29 januari 2006 16:55 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Via de site is het programma al te downloaden
Vooruitbetaling van buitengewone ziektekosten (Die dus niet door ziektekostenverzekeringen worden gedekt), waar de betaling plaats vindt in 2005, en hetgene waarop het betrekking heeft pas in 2006.quote:
Waarom zou dat lager moeten worden?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:33 schreef Aventura het volgende:
Vraagje: ik heb in Dec 2004 een huis gekocht. VT 2005 ingevuld, op basis daaran kreeg ik elke maand 270 euro. Echter nu krijg ik het nog steeds, wordt het niet eens tijd dat het lager wordt? Mijn zus kreeg er een brief over, maar ik heb helemaal niks gehoord!
Omdat je toch alleen maar het eerste jaar eenmalig aftrekbare kosten als notariskosten mag aftrekken?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:42 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarom zou dat lager moeten worden?
Dat klopt, maar dat weet de BD toch niet?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:55 schreef Aventura het volgende:
[..]
Omdat je toch alleen maar het eerste jaar eenmalig aftrekbare kosten als notariskosten mag aftrekken?
Hm dus stel dat ik nu wacht tot mijn aangifte inkomstenbelasting, dan kan ik grofweg 4-5 maanden teveel gevangen VT terugdokken? Dan ga ik het nu snel al doorgeven.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:57 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat weet de BD toch niet?(dat jij die kosten hebt, het eerste jaar, jij had je VT 2006 moeten aanpassen ipv de BD dat laten doen)
Nee, e.e.a. wordt verrekend in het lopende jaar. Dus stel, aan het begin van het jaar krijg je maandelijks € 300,--, maar na 3 maanden kom je erachter dat dat minder moet zijn, namelijk op jaarbasis € 2.400,--, dan, krijg je gedurende die resterende 9 maanden nog 2400 - (3x300) = 1500/9 resterende maanden = 166,67 euro per maand gedurende de laatste 9 maanden van het jaar.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:03 schreef Aventura het volgende:
[..]
Hm dus stel dat ik nu wacht tot mijn aangifte inkomstenbelasting, dan kan ik grofweg 4-5 maanden teveel gevangen VT terugdokken? Dan ga ik het nu snel al doorgeven.
Je betaalde hypotheekrente (mits allemaal gebruikt voor je huis) + diverse kosten van de notaris, taxatierapport, evt. NHG-kosten, afsluitprovisie hypotheek (tot 1,5% van de hypotheeksom).quote:Op zaterdag 4 februari 2006 19:04 schreef foetre het volgende:
ok belasting formulieren zijn binnen, nu vraag ik me af wat aftrekbaar is.
mijn situatie is als volgt:
Jaarinkomen 28.800
11-11-2005 1e huis gekocht hypo ¤118.000 eerste jaar 1% rente
spaarloon>lijfrente betaald :¤650
openstaande creditkaartdebet :¤950(is in as Maart afbetaald)
Wat kan ik wel niet aftrekken?
ohja heb en geuniformeerd beroep
Waarom zou dat aftrekbaar zijn? (buiten dat je die eventueel zou hebben gebruikt voor uitgaven voor je woning ter woningverbetering)quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:05 schreef foetre het volgende:
En me creditkaart ni aftrekbaar?
Ik heb de vraag dus ook aan mijn boekhouder gesteld, en die gaf aan dat het jaar waarin de bedragen betaald worden van belang is. Mocht er nog iemand met die vraag zitten, hierbij dus het antwoord.quote:Op zondag 29 januari 2006 21:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Vooruitbetaling van buitengewone ziektekosten (Die dus niet door ziektekostenverzekeringen worden gedekt), waar de betaling plaats vindt in 2005, en hetgene waarop het betrekking heeft pas in 2006.
Als het een zakelijke credit card is zijn de kaartbijdragen aftrekbaar. Of je blij wordt van die 50 (?) euro is dan weer een ander verhaal.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:05 schreef foetre het volgende:
En me creditkaart ni aftrekbaar?
Ik ben verplicht om het aangifteprogramma van de belastingdienst te gebruiken, voor zover ik weet.quote:Op zondag 5 februari 2006 11:01 schreef Koningin het volgende:
Wie gaat het allemaal digitaal doen met DigiD??
Ik heb vrijdag eentje aangevraagd!
Hoe bedoel je?quote:Op zondag 5 februari 2006 11:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ben verplicht om het aangifteprogramma van de belastingdienst te gebruiken, voor zover ik weet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |