Als je hier op vakantie was, hoe kun je dan niet weten dat dat al bijna een jaar zo is?quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:44 schreef desiredbard het volgende:
Zal wel oud nieuws zijn voor de meesten maar ben net net terug van een vakantietje Nederland en nu blijkt dat GVD alle prijzen afgerond
En dan aldoor de 1 en 2 centen die je overhoudt overmaken naar de goede doelenquote:Op woensdag 4 januari 2006 10:13 schreef Mabelle het volgende:
Of je pint .... dan gaat het allemaal niet op![]()
Ja leuk maar ook op die transactie bespaart de winkelier zich 3 cent dusquote:Op woensdag 4 januari 2006 10:01 schreef Rens_Wilders het volgende:
Melk ¤0,99
Kaas ¤1,99
Brood ¤0.99
---------------
3,97 => Wordt naar beneden afgerond = 3.95.
quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:17 schreef desiredbard het volgende:
Bovendien 2 centjes is zowat een echte stuiver
Totdat men op het idee komt om kosten te verbinden aan het pinnen van bedragen onder 20 of beter 50 euro.quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:13 schreef Mabelle het volgende:
Of je pint .... dan gaat het allemaal niet op![]()
Daar heb ik nog nóóit van gehoord. Enkel bij de Blokker voor bedragen onder de 10 euro, dat bestaat echt niet bij bedragen van 20 of 50 euro.quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:23 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Totdat men op het idee komt om kosten te verbinden aan het pinnen van bedragen onder 20 of beter 50 euro.
In feite boeit het me allemaal geen fuck. Maar het schijnt dus dat de winkelier eigenlijk altijd voordeel heeft omdat het minder geld kost om af te ronden. Iets met een rol 1-cent-muntjes die duurder is dan de inhoud ofzow, hoe het precies zit weet ik niet. Dat is dan minder eerlijk.quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:21 schreef Rens_Wilders het volgende:
90 cent = 90 cent (niemand voordeel)
91 cent = 90 cent (klant voordeel)
92 cent = 90 cent (klant voordeel)
93 cent = 95 cent (winkel voordeel)
94 cent = 95 cent (winkel voordeel)
95 cent = 95 cent (niemand voordeel)
Oftewel, 2x heeft de winkel voordeel en 2x de klant.
[..]
een echte stuiver!! wat leuk!!! daar kun je wel... uh... een...
Neequote:Op woensdag 4 januari 2006 10:21 schreef Rens_Wilders het volgende:
90 cent = 90 cent (niemand voordeel)
91 cent = 90 cent (klant voordeel)
92 cent = 90 cent (klant voordeel)
93 cent = 95 cent (winkel voordeel)
94 cent = 95 cent (winkel voordeel)
95 cent = 95 cent (niemand voordeel)
Juist en alleen de een en twee cent stukjes die ilk uit winkels terug krijg en 1x per week appart leg maken aan het eind van het jaar ¤100.quote:een echte stuiver!! wat leuk!!! daar kun je wel... uh... een...
wat voor brood heb jij wel niet..quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:01 schreef Rens_Wilders het volgende:
Melk ¤0,99
Kaas ¤1,99
Brood ¤0.99
---------------
3,97 => Wordt naar beneden afgerond = 3.95.
Afgezien dat je dus niet 1 cent verliest maar vemoedelijk meer 100 euro op jaarbasis (als je het consequent zou doen denk ik dat je het over een veel groter bedrag hebt),quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:29 schreef Super Snackman het volgende:
[..]
Stel ik doe 10 transacties per week. Op iedere transactie verlies ik 1 cent. Dat is op jaarbasis 5 euro 20.
Het is wrang dat de winkelier meer voordeel heeft als de klant, maar een hoop stampij om 5 euro lijkt me niet geheel terecht. (Drink dan per week 0.06 biertje minder)
Looooooooooooooooooooooooooooool OMFG de lollerdelollebol !quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:49 schreef twisteddlogic het volgende:
Je moet ook in delen betalen, gewoon alle artikelen waarvan het totaal op 2 of 7 cent eindigt bij elkaar leggen, en alles apart afrekenen. Dan bespaar je al snel 20 cent op een volle winkelwagen
Ik doe het wel altijd, en dan geef ik de 10 euro die ik per jaar bespaar aan een goed doelquote:Op woensdag 4 januari 2006 10:52 schreef sr_firewire het volgende:
[..]
Looooooooooooooooooooooooooooool OMFG de lollerdelollebol !![]()
Ja laten we dat eens NIET doen![]()
Zoals ik al zei ... gemiddeld voordeel van de winkelier is idd 2.5 cent.quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:36 schreef Super Snackman het volgende:
100 euro op jaarbasis, met 2 cent verlies per transactie, zou bijna 14 transacties per dag betekenen.
Dat vind ik toch best wel heel erg veel.
Supersnackman is de enige met goede argfumenten en ik poste ook op zijn voorganger...quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:41 schreef Rens_Wilders het volgende:
Super Snackman geeft een goed argument en ineens dwalen we af... pfff...
bank kosten ..telwerk etc.....quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:45 schreef Tokus het volgende:
waar haal jij die 3 cent vandaan die een winkelier ineens zou besparen als hij 1 cent minder inkomsten heeft?
Natuurlijk maar als ik dat meteen al zou doen was dat due 200 geweestquote:Voor jouw blijft het totaal gelijk. De ene keer heb je 1 of 2 cent voordeel, de andere keer 1 of 2 cent nadeel. Het gemiddelde over alles is echter zo goed als 0,0000. Nu zou je elke keer je 5 cent munten apart kunnen leggen als je zonodig je wisselgeld apart wilt leggen. Op het eind van het jaar zit je dan alsnog aan je 100 euro.
Het maakt dus wel uit, en ja ik vind het erg omdat het mij wel wat kost, namelijk 100 euro per jaarquote:Kortom, voor jou maakt het geen reet uit dan, voor de winkelier wel degelijk. Oh, of vind je het erg dat iemand "over jouw rug" voordeel ergens van heeft, zonder dat het jou wat kost? Zo klinkt het namelijk.
Not, ik heb het 3 weken bijgehouden bij de AH en bijna consequent was het naar boven afgerond.quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:45 schreef Tokus het volgende:
Voor jouw blijft het totaal gelijk. De ene keer heb je 1 of 2 cent voordeel, de andere keer 1 of 2 cent nadeel. Het gemiddelde over alles is echter zo goed als 0,0000.
Misschien een goed idee om mijn manier uit te gaan voeren dan? Dan verdien je toch een halve euro per maand!quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:10 schreef dontcare het volgende:
[..]
Not, ik heb het 3 weken bijgehouden bij de AH en bijna consequent was het naar boven afgerond.
Het was wel gelteld 2 keer (ik doe dagelijks boodschappen) naar beneden afgerond.
wordt je toch voor een halve euro genaait per maand.
Mijn idee beetje op een intelligente manier proberen uit te leggenquote:Op woensdag 4 januari 2006 11:39 schreef Super Snackman het volgende:
Nu nog even een berekening voor mensen die graag rijk willen worden.
In deze berekening ga ik er van uit dat je nooit pinkosten betaalt (en dat ze je met pinnen niet 'oplichten' zoals ik laatst had)
0 = 0
1 = 0 (1 ct voordeel)
2 = 0 (2 ct voordeel)
3 = 5 (2 ct verlies)
4 = 5 (1 ct verlies)
Stel ik doe 10 transacties per week.
Dan heb ik dus 2 keer 0 cent voordeel = 0 cent voordeel. Ik pin 4 keer, waardoor ik niet 6 cent verlies heb. Ik betaal 4 keer contant, waardoor ik wèl 6 cent voordeel heb.
6 cent per week = 3,12 op jaarbasis.
Of ander gezegd verdien je gemiddeld 0.6 cent per transactie!!
Als we dit uitbreiden. Stel ik heb gemiddeld 40 artikelen op mijn boodschappen lijst. Dan maak ik 12,50 ‘winst’ per jaar op mijn boodschappen! (Mits ik elk artikel los afreken...)
Bedankt voor deze waarderingquote:Op woensdag 4 januari 2006 11:49 schreef Super Snackman het volgende:
Alstublieft
sow hey.. een halve euro per maand zeg.. dat is op jaarbasis toch al snel een pakje peuken en een pilsje...quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:10 schreef dontcare het volgende:
[..]
Not, ik heb het 3 weken bijgehouden bij de AH en bijna consequent was het naar boven afgerond.
Het was wel gelteld 2 keer (ik doe dagelijks boodschappen) naar beneden afgerond.
wordt je toch voor een halve euro genaait per maand.
Echt he, door dit soort dingen daalt de waarde van het leven drastisch...quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:15 schreef Dark_Killah het volgende:
Balen man.
Dit genomen op de algehele prijsstijgingen in Nederland, het is gewoon weer een beetje.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:46 schreef teamlead het volgende:
[..]
sow hey.. een halve euro per maand zeg.. dat is op jaarbasis toch al snel een pakje peuken en een pilsje...
![]()
gezeur over niks weer dit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |