abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33684903
Net zoals alle andere Nederlanders kregen we ergens eind vorig jaar bericht van de Belastingdienst over de aanvraag van de Zorgtoeslag. Netjes ingevuld, maar we wisten direct al dat we d'r toch geen recht op hadden omdat we boven die 40.000 euro grens zaten.

Niet wetende of we de aanvraag nu wel of niet moesten invullen hebben we dat alsnog gedaan met als uitkomst: Geen recht op zorgtoeslag. Althans ,dat dachten we...

Eind december kregen we een brief dat de aanvrag onvolledig was ingevuld, namelijk er miste een handtekening van mijn partner.

Gisteren kreeg ik een brief van de belastingdienst dat de aanvrag zorgtoeslag 2006 nog niet volledig verwerkt is. Uw voorschot is voorlopig vast gesteld op basis van de door u aangeleverde gegevens Uiterlijk 1 april ontvangt u het definitieve bericht over de vaststelling van uw voorschot.

Voorschot zorgtoeslag voor heel 2006 is [/b]kleine 1000 euro[/b]

WTF ???? Ik heb geen recht op zorgtoeslag...hoe komen ze aan 1000 euro?? Ik wil dat geld niet want dan kan ik het straks weer terugstorten.

Vanochtend gebeld met onze 'vrienden' van de BD. Krijg ik zo'n jofele gast die zegt:" Ja we konden niet alle aanvragen verwerken en om te voorkomen dat mensen zonder geld zitten hebben we het voorschot alsnog verstrekt"...
Leuk, dat begrijp ik wel... maar hoezo 'op basis van de door u verstrekte gegevens'.... Mijjn gegevens waren immers NUL euro zorgtoeslag...

Lekker dan... kan ik ut geld weer opzij zetten omdat zij daar fouten maken en ik het straks weer kan terugstorten. Ze wisten ut ook nog niet zo lang van te voren dat de zorgtoeslag voor problemen ging zorgen... laat ze dan meer mankracht inzetten om de shit op te lossen.

Belastingdienst, Leuker kunnen we het niet maken... Wel stommer
  woensdag 4 januari 2006 @ 08:45:48 #2
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_33685018
Volgens mij had ik dat ding ook nog moeten invullen
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_33685020
Vergeet de rente niet die je hoogstwaarschijnlijk mee mag terugbetalen.
pi_33685998
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 08:45 schreef johandeleng het volgende:
Vergeet de rente niet die je hoogstwaarschijnlijk mee mag terugbetalen.
+1
Wartaal.
pi_33686637
Ik was me al aan het verbazen dat het zo druk is in de stad met de uitverkoop .. maar de zorgtoeslag is binnen

Ik denk helaas dat velen niet zo verstandig zijn ... en er weer grote fin. problemen van komen binnen veel gezinnen. Triest!
Hij: "Je zult er morgenvroeg spijt van hebben......."
Ik: "Dan slapen we toch tot morgenmiddag??..."
pi_33686928
Fuck. Mijn nieuwe verzekeraard Zilverenkruis heeft afgeschreven, maar Agis denkt ook nog effe te kunnen profiteren.

Ik kan die 1000 Euro wel goed gebruiken
Wartaal.
pi_33687023
Ze hadden veel beter gewoon het geld rechtstreeks naar de verzekeraar kunnen storten en dat wij dus gewoon alleen het bedrag dat overblijft moeten betalen.. want volgens mij hebben heel veel mensen er geen rekening mee gehouden dat ze het niet mochten uitgeven!
  woensdag 4 januari 2006 @ 10:51:59 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33687115
Wat vreemd dat Frutsel een voorschot voor 2006 in één keer gestort krijgt, terwijl de zorgtoeslag per maand wordt overgemaakt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_33687135
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 10:49 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ze hadden veel beter gewoon het geld rechtstreeks naar de verzekeraar kunnen storten en dat wij dus gewoon alleen het bedrag dat overblijft moeten betalen.. want volgens mij hebben heel veel mensen er geen rekening mee gehouden dat ze het niet mochten uitgeven!
Mógen wel, maar verstandig is het niet.

Ik snap de huidige constructie ook niet. Er zijn honderden banen gecreëerd om al die formulieren te verwerken, dat heeft miljoenen moeten kosten. En dat allemaal om "de burger" meer bewust te maken. Ja, tjonge...
Wartaal.
  woensdag 4 januari 2006 @ 10:55:23 #10
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_33687215
Ik heb er ook geen recht op, dus heb dat hele formulier gewoon niet ingevuld.

Anders had ik nu duizend euro kunnen uitgeven en dan weer terugbetalen...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 4 januari 2006 @ 10:57:22 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33687275
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 10:55 schreef Svyatagor het volgende:

Nou, niet waarschijnlijk hoor, dat je in één keer 1000 euro had gekregen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_33687468
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 10:46 schreef Billy_daKid het volgende:
Fuck. Mijn nieuwe verzekeraard Zilverenkruis heeft afgeschreven, maar Agis denkt ook nog effe te kunnen profiteren.

Had mijn vriendin vandaag ook. Ze belt op om het bedrag te laten terug boeken. Kreeg ze te horen dat ze een telefonische afspraak kan maken om dit de 10e te regelen omdat ze met een gigantische achterstand zaten. Nou ze heeft de Rabo opdracht gegeven het geld terug te boeken.
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 12:34:27 #13
8781 crew  Frutsel
pi_33690079
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 10:51 schreef Lienekien het volgende:
Wat vreemd dat Frutsel een voorschot voor 2006 in één keer gestort krijgt, terwijl de zorgtoeslag per maand wordt overgemaakt.
Hmm..misschien staat dat er krom ,maar op het belastingformulier + brief staat dat ik 1000 euro in 2006 terug krijg voor zorgtoeslag. Dit zal dan, neem ik aan, worden gesplitst in maanden...
Ik heb van de bank nog geen afschrift gezien of via internet nog niet gekeken wat er nu terug gekomen is.

83,33 euro per maand terug? WTF... gedeelt door 2 personen is 41,67 euro per maand per persoon. Wat een fucking onzin...
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 12:35:17 #14
8781 crew  Frutsel
pi_33690105
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 10:55 schreef Svyatagor het volgende:

Das ook de reden waarom ik hem heb laten liggen, nadat er een bericht terugkwam dat er een handtekening ontbrak.
pi_33708377
Op verzoek: schopje [KLB]
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  Moderator donderdag 5 januari 2006 @ 12:47:45 #16
8781 crew  Frutsel
pi_33725003
heb vandaag gewoon weer gebeld... en nu krijg ik dus een muts die het allemaal wel heel erg vervelend vond ja...
Ik zeg:" Belastingen is al niet leuk, maar makkelijker maken jullie het ook niet.."...
ze snapte um nie...
Maar goed...nu krijg ik dus een 'wijzigingsformulier' waarop ik mag aangeven dat ik het geld niet wil en wat er fout gegaan is... *zucht*....
  Nerd met benen donderdag 5 januari 2006 @ 12:51:21 #17
18073 miss_bleu
pi_33725121
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 10:46 schreef Billy_daKid het volgende:

kan je nog terug krijgen van agis. Ik heb me vanmorgen ook ene slag in de ronte zitten bellen. Heb hetzelfde probleem. Ingeschreven bij Zilveren kruis alleen nog 0.0 gegevens gehad dus zorg en zekerheid ook aangehouden. Moet verzekerd zijn. Dus nu dubbel!
pi_33725561
Haha en de veel mensen hebben het geld uitgegeven aan vuurwerk.
Hadden ze het maar niet in December al moeten storten.
pi_33733589
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 12:51 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

kan je nog terug krijgen van agis. Ik heb me vanmorgen ook ene slag in de ronte zitten bellen. Heb hetzelfde probleem. Ingeschreven bij Zilveren kruis alleen nog 0.0 gegevens gehad dus zorg en zekerheid ook aangehouden. Moet verzekerd zijn. Dus nu dubbel!
Dan kan je ook dubbel incasseren als je je been breekt ofzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')