Nee, het lijkt net spul wat mijn hond zou opkotsen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 06:29 schreef MOD het volgende:
Dan heb ik een flinke afvalbak met overbodig veel luxe voor een afvalbakMaar nooit geprobeerd zeker?
Mergknoedels? Als alternatief voor soepballetjes?quote:Op woensdag 4 januari 2006 06:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat ook lekker is, is als je een boullion hebt getrokken, neem een verse mergpijp en druk de merg eruit. Doe kokendhete boullion in een soepkop en snij er een paar plakjes merg in.
Goddelijk.
Ook mergknoedels zijn heerlijk
Neem merg (vers) en smelt deze even op een laag vuur, laat het afkoelen en meng er een ei doorheen en sla schuimig. Voeg broodkruim toe tot je een stevige massa hebt.
Draai er balletjes van en gaar deze in een weinig boullion of water met wat zout, test er eerst eentje om te kijken of ze niet uit elkaar vallen.
Als ze gaar zijn voeg je ze aan de boullion toe,
Héél erg lekker,
ja, is erg lekker, wordt hier in Duitsland veel gegetenquote:Op woensdag 4 januari 2006 06:54 schreef MOD het volgende:
[..]
Mergknoedels? Als alternatief voor soepballetjes?ik ga dat eens aan mijn ma voorleggen
goed idee!
Je drukt de rauwe merg uit de pijp en snijdt daar plakjes van die je in de hete boullion doet. Door de hitte van de boullion is dan de merg ook niet rauw meer. Overginds is er met verse rauwe merg niets mis, waarom denk je dat dit ongezond zou zijn?quote:Mare, verse mergpijp er uit drukken.. Rauw of al gekookt? want al gekookt is niet echt meer te snijden, maar rauw lijkt me nou ook niet erg gezond..
BSE word waarschijnlijk overgebracht door ruggemerg en hersenen eten, das Zenuwmateriaal.quote:Op woensdag 4 januari 2006 08:49 schreef mailyourmom het volgende:
Is dat niet waar BSE door veroorzaakt zou kunnen worden?
Ik...quote:Op woensdag 4 januari 2006 06:22 schreef MOD het volgende:
Nou vraag ik me af: Wie smijt dit goedje in de vuilnisbak?
Daarom dus...quote:snot-a-like
Op dierendag moet je je hond toch verwennen, niet mishandelen?quote:Op woensdag 4 januari 2006 08:56 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Het ziet eruit als wat mijn hond krijgt op dierendag...
Honden schijnen alles waar een redelijke stank vanaf komt lekker te vinden, mergpijp stinkt ook wel. Daarbij komt dat het volgens de dierenwinkel goed voor de tanden van een hond is, vanwege het hoge kalk gehalte...quote:Op woensdag 4 januari 2006 08:59 schreef TechnoHead het volgende:
[..]
Op dierendag moet je je hond toch verwennen, niet mishandelen?![]()
Dat zit in iedere cel van dieren en planten (muv rode bloedlichaampjes)quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:33 schreef Mabelle het volgende:
brrrr.... merg .. hallo
DAT eet je niet!! Daar zit dat beest al zijn DNA, genen en andere zooi in.
Ik zie het als een delicatesse.quote:
Neuh ... buiten dat ik het al niet in mijn soep doe, vind ik dat opvreten vergelijkbaar met zuinigheid van iemand die de hongwinter heeft meegemaakt![]()
Geen idee wat jij dan allemaal eet, maar zelfs als je sla op je bord hebt liggen dan zit daar DNA in hoor.quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:33 schreef Mabelle het volgende:
brrrr.... merg .. hallo
DAT eet je niet!! Daar zit dat beest al zijn DNA, genen en andere zooi in.
Heb je het wel eens gegeten dan? Enig idee hoe het smaakt? Het heeft weinig met smaak te maken, meer met een houding van 'wat een boer niet kent dat vreet-ie niet'. Mergpijp voegt gewoon enorm veel smaak toe, een kop erwtensoep met mergpijp erin smaakt echt heerlijk.quote:Neuh ... buiten dat ik het al niet in mijn soep doe, vind ik dat opvreten vergelijkbaar met zuinigheid van iemand die de hongwinter heeft meegemaakt![]()
Eet mezelf er rond van in Oostenrijk, merg knödels, of met spek, kaas, griesmeel, ga maar door... Heb weer een lading van de Knorr daar meegenomen, maar maak ze liever zelf op broodbasis!quote:Op woensdag 4 januari 2006 08:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
ja, is erg lekker, wordt hier in Duitsland veel gegeten
[..]
Je drukt de rauwe merg uit de pijp en snijdt daar plakjes van die je in de hete boullion doet. Door de hitte van de boullion is dan de merg ook niet rauw meer. Overginds is er met verse rauwe merg niets mis, waarom denk je dat dit ongezond zou zijn?
recept verhoudingen trouwens
2 Mergpijpen
1 Ei
Paneermeel of broodkruim, zout, peper, beetje gemalen foelie.
knödels zijn wat anders dan ik bedoel, ik had over Markklößchen, zijn balletjes voor in de soepquote:Op woensdag 4 januari 2006 13:48 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Eet mezelf er rond van in Oostenrijk, merg knödels, of met spek, kaas, griesmeel, ga maar door... Heb weer een lading van de Knorr daar meegenomen, maar maak ze liever zelf op broodbasis!
Die zijn ook erg lekkerquote:Op woensdag 4 januari 2006 14:05 schreef Muck het volgende:
ik dacht dat het over die koekjes ging![]()
[afbeelding]
Sorry, je hebt gelijk. Maar er zijn ook merg knödels toch? Die heb ik vorige week nog lekker zitten weg eten met mijn runderbouillonetje...quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
knödels zijn wat anders dan ik bedoel, ik had over Markklößchen, zijn balletjes voor in de soep
dude wtfquote:Op woensdag 4 januari 2006 06:22 schreef MOD het volgende:
Menig mens gebruikt dit om de soep extra smaak te geven.
Mijn moeke doet dit altijd, dan koopt ze 2 mergpijpjes en doet die in een pan met water en nog wat zooi (boullion ed..)
Na een uurtje of 3/4 trekken mag de mergpijp er uit.
Nou vraag ik me af: Wie smijt dit goedje in de vuilnisbak?
Dat is namelijk heel zonde![]()
Op een bordje, zonder bot, maar met zout en peper is deze snot-a-like goed te eten en het smaakt echt verukkelijk. Je hoeft niet te kauwen, alleen met je tong door je mondholte roeren om de glibberige massa nog vloeibaarder maken en doorslikken. Extase![]()
Voor de mensen die niet weten waar ik het over heb:
welnee, ik ben dol op lever!quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:00 schreef Leef het volgende:
mensen zijn tegenwoordig veel te bang voor orgaanvlees. Orgaanvlees (mits vers en goed bereid) is lekker en goed voor je! niet zo bangig doen.
Helemaal mee eens!quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:00 schreef Leef het volgende:
mensen zijn tegenwoordig veel te bang voor orgaanvlees.
Ligt er een beetje aan wat het is, maar het kan wel lekker zijn vind ik. Niertjes vind ik niet zo, maar zwezerik bijvoorbeeld kan soms wel lekker zijn. Ben er niet echt een hele grote fan van overigens.quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:00 schreef Leef het volgende:
Orgaanvlees (mits vers en goed bereid) is lekker
Dat is niet echt waar. Het zit bomvol met cholesterol en is beslist niet goed voor je.quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:00 schreef Leef het volgende:
en goed voor je!
idd, die zijn tenminste lekker!quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:05 schreef Muck het volgende:
[afbeelding]
Ik ookquote:Op woensdag 4 januari 2006 14:05 schreef Muck het volgende:
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |