Elke dag?!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 22:58 schreef pieter_pontiac het volgende:
Blauwe maandag kan elke dag zijn.
En wat áls het een grap was? Hij heb een geil icoon; dus dan maakt het helemaal niet uit wattie zegt. Zegmaarquote:Op dinsdag 3 januari 2006 22:59 schreef Paales het volgende:
Je maakt een grapje hoop ik?
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:00 schreef vosss het volgende:
[..]
En wat áls het een grap was? Hij heb een geil icoon; dus dan maakt het helemaal niet uit wattie zegt. Zegmaar
Sorry....zei je wat?quote:
Dat laatste vind ik behoorlijk interessant, wat deden die werknemers nu op zo een dag? Ik bedoel, laaide die werkenemerts dan liters bier naar binnen en waren ze blauw als een 20 eurobriefje, of steekt de vork anders in de steel(iets met steel in ieder geval)quote:Op dinsdag 3 januari 2006 22:59 schreef iDex het volgende:
Wat betekent `een blauwe maandag'?
Een blauwe maandag ergens werken betekent dat je er heel kort in dienst bent geweest.
Gilden
De blauwe maandag was in de Middeleeuwen de Koppermaandag. De dag dat de gildenmeesters nieuwe contracten afsloten met hun gezellen. De werknemers ontvingen een handgeld en hadden een dag vrij. In de kerken waren de altaars van de gilden afgedekt met blauwe lakens en las men geen missen.
bedoel je dit?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |