Oh hemeltje, ik gebruikt 'an sich'.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 22:30 schreef Furious het volgende:
An sich heeft dit topic potentie, uiteraard.
Dat lijkt me an sich überhaupt sowieso wel duidelijk.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 22:30 schreef Furious het volgende:
An sich heeft dit topic potentie, uiteraard.
Woordje vergeten. Sorry.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 22:34 schreef ioko het volgende:
Nee josti, taalkundig gezien loopt jou eerste zin lekker![]()
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 22:34 schreef TC03 het volgende:
Godverdomme, reageer normaal mensen. Anders sluit buzzer dit topic weer omdat ie te lui is op te schonen.
Zou wel tof zijn. Dan praten wij nu eigenlijk het Oud-Nederlands van over 200 jaar! Is dat vet of is dat vet.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 22:41 schreef AtraBilis het volgende:
De Duitse filosoof Immanuel Kant (1724-1804) is de uitvinder van de term 'Ding-an-sich' en ik denk daarmee de trendsetter voor deze uitdrukking. Kijken of 'vet' het ook meer dan twee eeuwen volhoudt.
Boeiend. Je snapt mijn punt niet. Ik heb het over het over 'an sich'. Met leenwoorden is niks mis. 'Überhaupt' vind ik bijvoorbeeld een pareltje.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 22:43 schreef Biogarde het volgende:
Ach, we hebben al jaren buitenlandse woorden in onze taal![]()
Onwaarschijnlijkheid overheerst, als men stelt dat over 200 jaar het huidige taalgebruik nagenoeg onveranderd gehandhaaft wordt.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 22:46 schreef AtraBilis het volgende:
Het wordt pas oud Nederlands als het niet meer gebruikt wordt, is dat niet mieters!
Dus, "an-sich beschouwd is dit <...>" is dus klinkklare onzin! Want het is überhaupt (alsjeblieft TC03) niet mogelijk het ding-an-sich te kennen, wij zien alleen de fenomenen. Ja ja. Iemand die dus de boude bewering an-sich doet beweert door de grenzen van de transcendentaalfilosofie heen te stappen. En zo. Fascinerende uitdrukking toch.quote:Kant stelde dat een Ding an sich niet kenbaar is omdat het zich onttrekt aan de structuur van ons kenapparaat. In de sfeer van het Ding an sich gaat dus geen onontdekte wereld van informatie over hoe onze werkelijkheid eigenlijk is schuil; een misconceptie die men nog veelvuldig aantreft.
Ok, dan zijn we het eens.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 22:55 schreef AtraBilis het volgende:
De desinteresse was waar het om te doen was, maar ik vind an sich een mooie indicator om m'n aandacht te laten verslappen. Net als 'impact', 'managen', 'efficiency', etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |