abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33667799
Ola

Mijn vader is binnenkort jarig en ons afgetakelde, doodgespeelde en oude versie van Triviant Pursuit ( De GENUS versie ) is aan vervanging nodig. Nu was ik laatst bij kennissen en die hadden de nieuwste versie van desbetreffend spelleke: Triviant Pursuit DVD Versie. Ik denk: mooi! Als dit iets is dan weet ik meteen wat ik kan kopen . We waren nog geen 3 vragen bezig of de moed zonk me al in mn schoenen. Wat een k*t vragen. "Welke maat schoen heeft Gordon" "Waar is de zus van de stiefvader van de tante van de melkboer van Anita van GTST geboren" enz enz.

Nu is mijn vraag: Wie is er ook fan van dit spel. En heeft een goede tip om een nieuwe versie te kopen of bijvoorbeeld aanvullende vragen ( welke sommige ook in bovenstaande "nonsens" categorie vallen )

Alvastbedankt
pi_33676829
Ik kick em even naar GC. Misschien heeft het topic daar meer kans.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_33676952
Ik heb laatst voor het eerst die dvd versie gespeeld
Die viel me inderdaad ook heeel erg tegen.

Maar ik geloof dat je op kaartjes gebied bij de grotere speelgoedwinkel genoeg nieuwe kan halen.
Ik vind de klassieke nog het leukst en dan misschien met iets meer nieuwe vragen (een nieuwe set kaarten) want de ussr bestaat al tijdje niet meer
  dinsdag 3 januari 2006 @ 23:19:16 #4
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_33677130
Het is Trivial Pursuit

Volgens uitgever Hasbro is er een nieuwe genus editie.

Ik vind de oude genus editie (uit 1995) nog het leukst.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  dinsdag 3 januari 2006 @ 23:35:34 #5
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_33677784
die met die paarse doos: NIET KOPEN!
wat een josti editie. Heb je de kindervariant wel eens gespeeld?
De paarse is nog makkelijker.

vb:
Welke Roos is een bloem:
Roosvice, Stokroos, Gordelroos

dat niveau... Te kansloos voor woorden, Get the picture was moelijker...
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  dinsdag 3 januari 2006 @ 23:45:49 #6
100054 Quarks
pi_33678178
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 23:35 schreef Dandelion het volgende:

vb:
Welke Roos is een bloem:

Bedoel je de genus editie uit mijn bovenstaande post?
Wel vreemd dan, aangezien het de genus editie is en niet de kinder editie a lá "Hoeveel benen heeft Spiderman".
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  dinsdag 3 januari 2006 @ 23:48:20 #7
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_33678277
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 23:45 schreef Quarks het volgende:

[..]

Bedoel je de genus editie uit mijn bovenstaande post?
Wel vreemd dan, aangezien het de genus editie is en niet de kinder editie a lá "Hoeveel benen heeft Spiderman".
Ja volgens mij is het die ja.
En de vraag die jij daar stelt zo goed in die paarse kunnen zitten.
Ik snapte er ook al niets van, maar de meeste vragen zijn echt zo simpel, daar wordt je appelig van.
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
  dinsdag 3 januari 2006 @ 23:51:47 #8
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_33678413
Die paarse (of roze...?) Genus is inderdaad v-e-r-s-c-h-r-i-k-k-e-l-i-j-k! Heb me daarmee kapot moeten vervelen bij de ouders van m'n vriendinnetje. Er wordt eigenlijk zelden naar echte kennis gevraagd; het antwoord wordt in de vraag zelf al weggegeven.

Enkele voorbeelden:

Wat is de natuurlijke kleur van wilde rijst (tot zover is hij leuk), welke dezelfde is van de steen git?

Wat dronk een man uit Transsyllvanië graag (nu al best makkelijk...), wat je bij iemand anders onder z'n nagels vandaan kunt halen?

Als je een kenner bent van spreekwoorden kom je in deze versie echt een heel eind, maar dat hoort natuurlijk niet in een triviale quiz thuis.

De rest heb ik maar diep weggestopt. Ik hoop nooit meer met zo'n spel geconfronteerd te worden!

(nee, ik ben geen slechte verliezer; samen met haar broertje heb ik het potje gewonnen)
Decisions are made by those who show up.
pi_33678459
Ik heb de jaren '80 editie, maar die wil je niet hebben. Het niveau van de vragen is erg laag, en de enkele vragen met een beetje niveau zijn vergeven van 'leuke' hints, zoals
quote:
Welke stenen die wel eens rollen traden in 1983 enkele malen op in de Kuip?
Misschien leuk als je een liter jenever achter je kiezen hebt, maar dat heb ik niet geprobeerd.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  dinsdag 3 januari 2006 @ 23:55:17 #10
100054 Quarks
pi_33678536
Dan ben ik blij dat ik de 1995 genus editie heb; zo te lezen is die nog het moeilijkst.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 23:58:56 #11
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_33678657
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 23:55 schreef Quarks het volgende:
Dan ben ik blij dat ik de 1995 genus editie heb; zo te lezen is die nog het moeilijkst.
die is het beste ja, in die lompe blauwe doos
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_33679074
Bedankt voor de kick
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 23:14 schreef Godlike02 het volgende:
Ik heb laatst voor het eerst die dvd versie gespeeld
Die viel me inderdaad ook heeel erg tegen.

Maar ik geloof dat je op kaartjes gebied bij de grotere speelgoedwinkel genoeg nieuwe kan halen.
Ik vind de klassieke nog het leukst en dan misschien met iets meer nieuwe vragen (een nieuwe set kaarten) want de ussr bestaat al tijdje niet meer
Tjechie-slowakije ook niet

Misschien kun je de TT veranderen in Trivial Pursuit? ( vandaar dat ik ook geen informatie kan vinden op het internet ) Ik heb de doos gewoon hier en heb altijd moeite gehad met die mooi geschreven letters fatsoenlijk te lezen
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 23:35 schreef Dandelion het volgende:

vb:
Welke Roos is een bloem:

Dus die van het plaatje NIET kopen ?
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 23:55 schreef Quarks het volgende:
Volgens mij heb ik nog een oudere.
Er staat op:
Trivial Pursuit
De tweede Genus Editie
Komplete set.
copyright 1984, 1987 Horn Abbot international.
En is uitgegeven door PARKER.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2006 00:13:35 ]
  woensdag 4 januari 2006 @ 10:05:12 #13
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_33686083
Nog een vraag die zo in de nieuwe Genus zou kunnen zitten:

Welke Amerikaan heeft zijn portret op de 100 dollar biljetten staan, wiens achternaam dezelfde is als een zingende Aretha?

En ja, het zit me erg hoog allemaal!
Decisions are made by those who show up.
pi_33686131
TT aangepast
pi_33687293
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 10:07 schreef Godlike02 het volgende:
TT aangepast
Tnx

Ik moet de Genus 1995 editie regelen ? Iemand een foto / informatie ?
pi_33764938
schopje iemand ? het is bijna februari
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')