abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33667152
In februari ga ik voor een half jaar naar Norwich (Engeland), aangezien ik net klaar ben met mijn studie kan het zelf financieel niet een half jaar volhouden . En dus moet ik werk hebben daar... Is er iemand die ervaring heeft met werken in Engeland, en zou ik van tevoren werk moeten regelen of pas als ik daar aankom?

Alvast bedankt
  dinsdag 3 januari 2006 @ 18:35:12 #2
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_33667500
Werkgelegenheid in Engeland is momenteel heel slecht. Je moet dus én perfect Engels beheersen en blij zijn met ¤2 per uur. Als je dat uberhaubt al gaat verdienen.

Hoop voor je dat je niet drinkt en rookt. Pakkie Marlboro kost daar rond de ¤10
pi_33668602
Misschien iets als call-centre medewerker in verband met het beheersen van 2 talen.
JJ72 - Heat
pi_33672510
De werkgelegenheid in Engeland is wel goed - te minste hier in London. Je kan volgens mij het beste naar een temp agency (uitzend buro) gaan, en daar vragen als je daar zit.

Het is hier wel lastig om een bank rekening te openen (je hebt in bijna alle gevallen een bank rekening nodig om te werken). Het is hier niet geheel ongewoon om mensen met een cheque te betalen, of anders via BACS (automatisch overschrijving).

Je hebt er een proof of Identify (bewijs van identiteit), Proof of Address (bewijs van adres). Vooral een proof of address is lastig. Hier accepteren ze meestal alleen een utility bill (gas/ vaste-telefoon, electriciteit of water rekening), een Engels rijbewijs, of een bank afschrift. Misschien dat je het kan proberen met een brief van jouw uni (in Engeland?). Een contract van je werk gever of een huur contract kunnen ze moeilijk over doen, maar het verschild gewoon per bank, dus gewoon een paar banken proberen als het niet lukt! Je kan ook proberen je adres van je NLse bank te veranderen en die naar je adres in Engeland te sturen zodra je daar zit. Ze zijn hier wel erg fanatiek om je laatste drie jaar aan adres gegeven op papier te hebben. Gelukkig willen ze je soms ook nog wel helpen door met een adres al te vreden te zijn, als ze zien dat je uit het buitenland komt. Dit licht wel aan de bank bediende en gebeurt nogal hush hush.

Als je gaat werken heb je ook een National Insurance of NI Number (sofi number) nodig. Maar omdat je maar van plan bent om een jaar te blijven kan je ook een Tempory (tijdelijk) NI Number gebruiken. Dat kun je volgens mij stardaard op geven als DDMMJJII waar DD MM JJ jouw geboorte datum is en II je initialen. Bijvoorbeeld 010180JL voor Jan Lul, geboren 1 januari 1980.

Je kan natuurlijk wel proberen om je werk te regelen vanuit Nederland, maar dat kan volgens mij lastig worden. Je kan het beste gewoon informeren als je daar zit, naar een Temp Agency te gaan, een kroeg in te gaan en daar naar werk vragen, of gewoon eens aan je uni daar vragen, die zullen wel ervaring met buitenlandse studenten. Verder kan je het ook gewoon eens bij winkels proberen.

Dat je perfect Engels moet beheersen is onzin. Zo lang je maar een gesprek kan voeren en jezelf goed duidelijk gaat maken. Als ze ergens makkelijk doen over de taal is het hier wel. Die ¤2/u valt ook zat mee. Volgens mij zit het minimum loon rond de £4.00 kan er ook iets onder of boven zitten, en het hangt natuurlijk ook af van je leeftijd:
quote:
What am I entitled to?

Workers who are aged under 18 and no longer of compulsory school age can expect to be paid no less than £3.00 per hour
Workers aged between 18 and 21 years can expect to be paid no less than £4.25 per hour.
Workers who are aged 22 years or older, can expect to be paid no less than £5.05 per hour.
Workers aged 22 years and over who start a new job with a new employer and do accredited training should be paid £4.25 per hour for the first six months only.
pi_33672949
4.25 GBP = 6.16965 EUR

Mwoah minimumloon voor een 20 jarige zou 5.45 zijn in NL.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33676267
Wat bankrekening betreft: ik ben met een werkgeversverklaring naar HSBC gegaan en daar heb ik direct een rekening gekregen, inclusief debit- en creditcard, na het geven van een (1) adres in Nederland (ik kon die van m'n ouders opgeven).
NI nummer heeft m'n werkgever ook geregeld.
Ik heb net ten noorden van Londen gewerkt en had, toen ik nog in Nederland woonde, een aanbod van ze gekregen om daar naartoe te gaan.
Engels hoef je inderdaad niet perfect te kennen. Uiteraard moet je het wel voldoende kunnen om je verstaanbaar te maken. Als ze weten dat je uit het buitenland komt, en je spreekt redelijk Engels, dan schamen ze zich al snel dat jij wel hun taal spreekt, maar dat zij geen andere talen spreken
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_33677581
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 22:56 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat bankrekening betreft: ik ben met een werkgeversverklaring naar HSBC gegaan en daar heb ik direct een rekening gekregen, inclusief debit- en creditcard, na het geven van een (1) adres in Nederland (ik kon die van m'n ouders opgeven).
NI nummer heeft m'n werkgever ook geregeld.
Ik heb net ten noorden van Londen gewerkt en had, toen ik nog in Nederland woonde, een aanbod van ze gekregen om daar naartoe te gaan.
Engels hoef je inderdaad niet perfect te kennen. Uiteraard moet je het wel voldoende kunnen om je verstaanbaar te maken. Als ze weten dat je uit het buitenland komt, en je spreekt redelijk Engels, dan schamen ze zich al snel dat jij wel hun taal spreekt, maar dat zij geen andere talen spreken
Bijna identiek verhaal, maar dan voor een drie maanden stage in Londen. Mijn rekening bij HSBC aangehouden, omdat ik in juli dit jaar permanent terug ga voor werk. Een pakje Marlboro is trouwens 7,50, nog geen 10 en het minimumloon is inderdaad wel stukje meer dan 2 euro per uur. Maar goed, werk is lastig, ligt ook aan je opleiding. Voor goedbetaald werk kun je volgens mij van te voren vast een beetje zoeken, via die bureaus wordt het al sneller eenvoudiger werk... Waarom ga je er eigenlijk een half jaar heen???
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_33678584
bedankt voor jullie reacties...

Ik heb een ICT opleiding gedaan. Ik ga erheen omdat er kennissen van mij wonen, en ik ben helemaal verliefd op Engeland. En ik moet weg uit Nederland voor een tijdje.

Kan ik niet gewoon bij de Rabobank blijven dan? Mijn rekeningen kunnen toch ook vanuit Nederland betaald worden? En ik denk dat ik maar even wacht met werk zoeken dan tot ik in Engeland zelf ben dan en daar een temp agency zoek.
pi_33678684
Wat betreft werk.. ik hoorde laatst dat Engelse bedrijven dol zijn op Nederlandse studenten omdat die allerlei talen beheersen (mits sales functie of iets in die richting). De gemiddelde student spreekt een woordje Frans, Duits redelijk, Nederlands en Engels. Voor Engelsen zijn die eerste 3 talen erg lastig.
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 00:33:48 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_33679903
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 18:35 schreef TheThirdMark het volgende:
Werkgelegenheid in Engeland is momenteel heel slecht. Je moet dus én perfect Engels beheersen en blij zijn met ¤2 per uur. Als je dat uberhaubt al gaat verdienen.

Hoop voor je dat je niet drinkt en rookt. Pakkie Marlboro kost daar rond de ¤10
Overdrijven is ook een vak 2 euro per uur, maak daar een euro of 6 van. Pakje Marlboro is inderdaad prijzig, maar om precies te zijn 7,5 euro (5 pond).
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_33680306
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 23:59 schreef Sport_Life het volgende:
De gemiddelde student spreekt een woordje Frans, Duits redelijk, Nederlands en Engels. Voor Engelsen zijn die eerste 3 talen erg lastig.
De laatste is soms ook lastig voor Engelsen hoor
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 4 januari 2006 @ 00:48:47 #12
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_33680395
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 23:56 schreef ikbenalfie het volgende:

Ik heb een ICT opleiding gedaan. Ik ga erheen omdat er kennissen van mij wonen, en ik ben helemaal verliefd op Engeland. En ik moet weg uit Nederland voor een tijdje.

Kan ik niet gewoon bij de Rabobank blijven dan? Mijn rekeningen kunnen toch ook vanuit Nederland betaald worden? En ik denk dat ik maar even wacht met werk zoeken dan tot ik in Engeland zelf ben dan en daar een temp agency zoek.
kost je 5 euro als je elke keer wat opneemt, of rondom de 5 euro.
best lastig om een sofi nummer te krijgen, plus het leven is d'r idd nogal duur.
maar wel enorm tof! succes en hou ons op de hoogte
pi_33680473
5 euro? Das veel, ik betaal bij de ABN maar 2,25 euro.
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 10:34:24 #14
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_33686651
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 00:51 schreef Jaguarized het volgende:
5 euro? Das veel, ik betaal bij de ABN maar 2,25 euro.
Bij de Rabobank kost het je helemaal niets als je geld opneemt. Ik heb ook gewoon mijn Raborekening aangehouden toen ik in Londen woonde.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_33689906
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 23:56 schreef ikbenalfie het volgende:

M$ zoekt nog mensen voor callcenter in engeland....voornamelijk NL-sprekend.
Halverwege vorig jaar gesprek gehad, maar was voor mij persoonlijk toen niet haalbaar. Verdient ongeveer 2000 per maand, 1e maand onderdak wordt geregeld voor je....
misschien een idee??

maar zit de politie achter je aan dat je "even weg uit NL" moet??
pi_33700245
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:29 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

M$ zoekt nog mensen voor callcenter in engeland....voornamelijk NL-sprekend.
Halverwege vorig jaar gesprek gehad, maar was voor mij persoonlijk toen niet haalbaar. Verdient ongeveer 2000 per maand, 1e maand onderdak wordt geregeld voor je....
misschien een idee??

maar zit de politie achter je aan dat je "even weg uit NL" moet??
Misschien wel een goed idee idd... vertel eens meer

En ik moet gelukkig om andere redenen even "weg"
pi_33700412
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 10:34 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bij de Rabobank kost het je helemaal niets als je geld opneemt. Ik heb ook gewoon mijn Raborekening aangehouden toen ik in Londen woonde.
Kijk, dat is nog eens makkelijk.
pi_33700505
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 17:25 schreef ikbenalfie het volgende:

En ik moet gelukkig om andere redenen even "weg"
Hmm.. nu wordt het een goktopic..

- illegaal in Nederland en daarom vluchten/uitgezet naar UK?
- politie zit NOG niet achter je aan?
- je hebt een leuke meid leren kennen.. en die woont in de UK
- je hebt het net op een vervelende manier uitgemaakt met je ex
- ..

just kidding

Wat je ook gaat doen: succes en veel plezier daar!
pi_33700709
Dr zijn in NL een aantal recruitment bureau's mensen aan t zoeken voor bij Microsoft (overigens zou je waarschijnljik ook wel naar Dell of Xerox kunnen...die zitten alle2 in dublin). Je gaat dan een jaar naar Engeland (misschien kan een half jaar ook wel, maar dat weet ik niet) waar je op een callcentre komt te werken. T werk is niet heel boeiend (eerste maand a 2 maanden wel, daarna wordt t wel wat eentonig) verder, maar t verdient best leuk. Ik kon het helaas neit doen omdat van die 2000 euri geen 2 huizen te huren zijn (ik ga mn eigen huis hier niet opgeven voor een jaartje engeland) maar als je bv nog thuis bij je ouders woont is het een fantastische mogelijkheid....

ik kan helaas niet zo snel een advertentie terug vinden, maar met wat goed zoeken op monsterboard kom je een heel eind.
kwam wel deze tegen...misschien is t wat voor je?

--edit--
weet alleen niet of dat in amsterdam zit of in engeland
mailtje of telefoontje doet wonderen
pi_33701422
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 17:39 schreef kroegtijger het volgende:
Dr zijn in NL een aantal recruitment bureau's mensen aan t zoeken voor bij Microsoft (overigens zou je waarschijnljik ook wel naar Dell of Xerox kunnen...die zitten alle2 in dublin).
Xerox kan ik zeker niet aanbevelen. Ik ken een aantal mensen die daar werken/gewerkt hebben...
In Dublin zit nog veel meer.. bv HP, ebay, Symantec, ...
Verder moet je in Dublin ook met anderen samenwonen in 1 huis.. anders is het onbetaalbaar.
Ik had - met m'n vriendin - een huur van ¤1050, en dat was nog 1 van de goedkoopste. ¤1200 was eerder regel dan uitzondering. Als je met 3 anderen samenwoont, dan kan het wel, maar het is de vraag of je dat wilt
In Engeland heb ik met een andere gozer samengewoond en heb daar £300 per maand betaald. Dat was net ten noorden van Londen.
pi_33704084
Ik zit ook net boven londen (2 uurtjes Openbaar vervoer) en £300 is nog wel op te brengen... hoeveel ben je kwijt voor levenonderhoud dan? aangezien ik niet rook maar waarschijnlijk toch wel redelijk drink

ben nu druk aan het zoeken naar "recruitment bureau's" ... wel goed advies dankje! alleen ik zit een beetje gebonden aan Norwich dat is wel minder zie ik.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 23:12:45 #22
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_33783668
Veel geluk in Norwich!

Leuke stad is het, maar de banen liggen er niet voor het oprapen en ze betalen ook niet echt heel veel.. Vrienden van me wonen in Norwich, dus ik kom er zo nu en dan.

Het is best wel middle-class in Norwich/Norfolk, dus het kan ook duur zijn...

Success!
reset
  vrijdag 6 januari 2006 @ 23:33:23 #23
129127 .Tarzan.
Zwaaien met die billen
pi_33784381
paupertopic
pau·per (de ~ (m.), ~s)= 1 maatschappelijk misdeeld persoon => arme
to·pic (de ~, ~s) = 1 onderwerp van gesprek
pau·per·to·pic = TVP
  maandag 9 januari 2006 @ 12:52:06 #24
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_33862477
Ook een jaartje in Engeland gewoond en gewerkt (London, in het begin ook veel last gehad met een rekening openen. (duurde een maand)
In London is het werk erg makkelijk te vinden, maar natuurlijk is het wat moeilijker om de echt goede banen te vinden...

Gewoon inschrijven bij meerdere bureau's, hebben vrienden van me ook gedaan en werken nu allemaal bij een grote bank in hartje London! (incl. dikke knaken)
Norwich ben ik niet geweest, als het niet lukt kan het altijd nog een optie zijn om te verhuizen naar London? (zo ver weg is dat niet!)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_33871935
Ga werken als au pair. Dan heb je onderdak, eten, werk en vaak auto. Maar dat is meer voor de girls weg gelegd denk ik. Ik ziet nu 4 maanden in Reading wat erg leuk is (30min van london). Ik kom wel tekort aan vrienden maar dat ligt er maar net aan waar je zit denk ik hehe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')