De werkgelegenheid in Engeland is wel goed - te minste hier in London. Je kan volgens mij het beste naar een temp agency (uitzend buro) gaan, en daar vragen als je daar zit.
Het is hier wel lastig om een bank rekening te openen (je hebt in bijna alle gevallen een bank rekening nodig om te werken). Het is hier niet geheel ongewoon om mensen met een cheque te betalen, of anders via BACS (automatisch overschrijving).
Je hebt er een proof of Identify (bewijs van identiteit), Proof of Address (bewijs van adres). Vooral een proof of address is lastig. Hier accepteren ze meestal alleen een utility bill (gas/ vaste-telefoon, electriciteit of water rekening), een Engels rijbewijs, of een bank afschrift. Misschien dat je het kan proberen met een brief van jouw uni (in Engeland?). Een contract van je werk gever of een huur contract kunnen ze moeilijk over doen, maar het verschild gewoon per bank, dus gewoon een paar banken proberen als het niet lukt! Je kan ook proberen je adres van je NLse bank te veranderen en die naar je adres in Engeland te sturen zodra je daar zit. Ze zijn hier wel erg fanatiek om je laatste drie jaar aan adres gegeven op papier te hebben. Gelukkig willen ze je soms ook nog wel helpen door met een adres al te vreden te zijn, als ze zien dat je uit het buitenland komt. Dit licht wel aan de bank bediende en gebeurt nogal hush hush.
Als je gaat werken heb je ook een National Insurance of NI Number (sofi number) nodig. Maar omdat je maar van plan bent om een jaar te blijven kan je ook een Tempory (tijdelijk) NI Number gebruiken. Dat kun je volgens mij stardaard op geven als DDMMJJII waar DD MM JJ jouw geboorte datum is en II je initialen. Bijvoorbeeld 010180JL voor Jan Lul, geboren 1 januari 1980.
Je kan natuurlijk wel proberen om je werk te regelen vanuit Nederland, maar dat kan volgens mij lastig worden. Je kan het beste gewoon informeren als je daar zit, naar een Temp Agency te gaan, een kroeg in te gaan en daar naar werk vragen, of gewoon eens aan je uni daar vragen, die zullen wel ervaring met buitenlandse studenten. Verder kan je het ook gewoon eens bij winkels proberen.
Dat je perfect Engels moet beheersen is onzin. Zo lang je maar een gesprek kan voeren en jezelf goed duidelijk gaat maken. Als ze ergens makkelijk doen over de taal is het hier wel. Die ¤2/u valt ook zat mee. Volgens mij zit het minimum loon rond de £4.00 kan er ook iets onder of boven zitten, en het hangt natuurlijk ook af van je leeftijd:
quote:
What am I entitled to?Workers who are aged under 18 and no longer of compulsory school age can expect to be paid no less than £3.00 per hour
Workers aged between 18 and 21 years can expect to be paid no less than £4.25 per hour.
Workers who are aged 22 years or older, can expect to be paid no less than £5.05 per hour.
Workers aged 22 years and over who start a new job with a new employer and do accredited training should be paid £4.25 per hour for the first six months only.