het blijft een mannenwereldje, dat FOK forumquote:Op maandag 13 augustus 2007 13:56 schreef Bupatih het volgende:
Sinds wanneer is flugel trouwens een woordvoerder in plaats van woordvoerster?
Dat mag al 10 jaar allebei hoor.quote:Op maandag 13 augustus 2007 13:56 schreef Bupatih het volgende:
Sinds wanneer is flugel trouwens een woordvoerder in plaats van woordvoerster?
quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:10 schreef __Saviour__ het volgende:
http://www.depers.nl/ente(...)en-Hummer-kopen.html
quote:Sinds de grote moderatorstaking van vorig jaar kan Roodbol maar niet vaak genoeg benadrukken hoe belangrijk vrijwilligers voor de site zijn. Dat ziet hij namelijk sinds kort pas in...
http://www.depers.nl/ente(...)en-Hummer-kopen.htmlquote:Op woensdag 20 februari 2008 21:58 schreef Ulreazj het volgende:
Nog nieuw nieuws ?
quote:FOK! is één van de populairste nieuws- en discussiesites van Nederland. Maar de oprichter van FOK! kan er pas sinds anderhalf jaar van leven.
‘Na huishoudbeurs nu ook nudistenbeurs’, ‘Paris Hilton viert verjaardag in jarretels’. Opmerkelijk nieuws en berichten over celebrity’s voeren de boventoon op de voorpagina van de populaire discussiesite FOK!. ‘We hebben een abonnement op het ANP, maar proberen zoveel mogelijk onze eigen koers te varen bij de selectie van het nieuws’, vertelt de 36-jarige oprichter van FOK!, Danny Roodbol. ‘Het belangrijkste criterium is dat een bericht reacties moet uitlokken.’ Want minstens zo belangrijk als de berichten zelf zijn de reacties van de bezoekers die grossieren in melige opmerkingen en hun commentaren steevast voorzien van grote hoeveelheden smileys.
Een vastomlijnd plan over wat de site moest worden had Roodbol bij de start in 1999 niet. ‘De meeste sites voor jongeren waren destijds om te huilen. Daarom plaatste ik op een forum een oproep om een site op te zetten die wel leuk was. Met een groepje mensen zijn we vervolgens gaan bouwen.’
De bouwwerkzaamheden waren nog in volle gang toen de eerste serie van Big Brother begon. Dat programma betekende de doorbraak voor FOK!. Met een reeks opmerkelijke primeurs over Bart, Ruud en de andere bewoners trok de site veel aandacht. ‘Ik volgde de live-beelden uit het Big Brother-huis en nam op een cassettebandje de gesprekken op. Zo konden we onder meer het nieuws brengen dat de bewoners wurgcontracten hadden moeten ondertekenen. We gingen van nul naar honderdduizend bezoekers per dag.’
Veel van de bezoekers bleven hangen toen Big Brother na drie maanden was afgelopen. ‘Het publiek is sindsdien wel een stuk diverser geworden. De meeste bezoekers komen nog wel uit de groep van 18 tot en met 25 jaar, maar er zijn nu ook mensen van 70 die FOK! bezoeken’, weet Roodbol te melden.
Meer dan honderd moderators houden een oogje in het zeil, maar zelfs die kunnen niet verhinderen dat er af en toe een racistische of anderszins aanstootgevende reactie tussendoor slibt.
Roodbol: ‘Er worden dagelijks tigduizend reacties geplaatst. Die kun je niet allemaal lezen, zelfs niet met zoveel man. Af en toe wijst het Meldpunt Discriminatie Internet ons op een reactie die niet door de beugel kan, en die verwijderen we dan netjes.’
Rechtszaken heeft FOK! tot nu toe kunnen vermijden. ‘We krijgen natuurlijk wel eens boze brieven van advocaten. Bijvoorbeeld toen een bezoeker oude Playboy-foto’s van Jerney Kaagman op ons forum had geplaatst. Maar uiteindelijk loopt dat altijd met een sisser af.’
Ondanks de honderdduizenden bezoekers zijn de financiële opbrengsten van FOK! bescheiden, bezweert de FOK!-oprichter. ‘Ik ben niet zo’n geslepen zakenman. FOK! drijft nog altijd op ongeveer 250 vrijwilligers die nieuws plaatsen, reacties modereren en nieuwe onderdelen bouwen.’ Wel kon Roodbol anderhalf jaar geleden zijn baan opzeggen om zich fulltime op FOK! te storten. ‘Er moet genoeg binnenkomen om van te kunnen eten. Tot nu toe lukt dat wel, maar het is niet zo dat ik volgende week een nieuwe Hummer kan kopen.’
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 12:55 schreef Arcee het volgende:
tvp
quote:Reclame Harry de Filiaalmanager van Albert Heijn
Een soort omgekeerde Geert Wilders
Harry de Filiaalmanager van Albert Heijn. Je houdt van hem of je haat hem. Maar toch houdt Harry de boel bij elkaar.
Jan Kuitenbrouwer
AMSTERDAM ...
Als er nog twijfel was of Harry de Filiaalmanager van Albert Heijn een goed onderwerp voor een stukje was, werd die radicaal wegenomen door de reactie van de chef van deze pagina,
toen ik het voorstelde. ‘O’, riep hij, ‘die **kel!?’
De waarderingsscore van Harry de Filiaalmanager van Albert Heijn – noem hem vooral geen filiaalchef - heeft een hoge standaarddeviatie, zoals statistici dat noemen: veel tienen, maar ook veel enen. Er zijn mensen die hem zo in huis zouden willen nemen, maar ook mensen die last krijgen van opstandig nekhaar zodra hij in beeld verschijnt.
‘Hij is in ieder geval geweeeeeeeeldig!’, schrijft Maisnon op het Fokzine- forum.
‘Ik hou van hem, hij danst zo geil’, schrijft Rhanna.
Aoristus ziet het anders: ‘Die man moet gewoon met zijn hoofdje net zolang worden ondergedompeld in een kinderbadje dat hij het wel uit zijn kop laat om musicals voor de AH na te spelen!’ (Harry deed op een gegeven moment een scène uit The Wiz na)
Cora van Mora, was er íemand in Nederland die haar niet om op te vreten vond? Ik denk het niet. De proleet en de burgerman in de Gammaspots?
Dennis van de Ven van Citroen? Jochem de Bruin? Waarschijnlijk is het omdat Harry nogal dicht in de buurt komt van de doorgaans anonieme reclame-huisvader, de aandoenlijke sukkel-man, waar je als vrouw, als boodschapster, de groep waar het in de reclame allemaal om draait, eigenlijk niet zoveel aan hebt, maar het nu eenmaal mee moet doen. Meestal wordt hem dat ook geregeld ingepeperd, zoals de alsmaar uitgelachen vader van het Essent-gezin,
maar Harry laat zijn andere kant zien: op het werk, waar die softe kluns toch maar de baas is.
Stel je voor dat Albert Heijn dertig jaar geleden een tv-campagne had gemaakt met in de hoofdrol een filiaalmanager, pardon, -chef. Wie de prachtige BBC-serie Mad Men volgt, over de reclamewereld in het New York van de jaren zestig, ziet hem voor zich: mannen zoals ze staan afgebeeld op de voorkant van de Bouquetreeks: met dik haar, priemend blauwe ogen en een daadkrachtige kaaklijn. En een gedweeë vrouw die thuis op hem wacht, liefst in negligé.
Zo’n man wil de moderne vrouw niet meer. Zelfs de archetypische reclameautoriteit, de laborant in de witte jas (lang, dik haar) die haar vaderlijk toesprak over de gevaren van kalkaanslag en bacteriën, is gereduceerd tot een overijverige schertsfiguur die eigenlijk belachelijk is met al zijn experimenten – zie de commercials van Sun, waarin hij ineens klein, dik, lelijk en kaal is.
Met al die parttimers en jonge medewerkers met uiteenlopende achtergrond – denk aan de vaste vakkenvuller Rachid – is een filiaalmanager ook een soort vaderfiguur, die de boel bij elkaar moet houden. Zoals we van Job Cohen weten doe je dat niet met veel haar, een vierkante kaaklijn en een ongenaakbare attitude, maar met een goed gesprek, een kwinkslag, een aai over de bol en zeker geen kapsones.
‘Gewoon Albert Heijn’ luidt de nieuwe slagzin van AH dan ook. Harry de Filiaalchef, eigenlijk is hij een soort omgekeerde Geert Wilders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |