abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33639381
Situatie is al volgt: Ik heb ondertussen al bijna 2 jaar een lease auto van de zaak. Ik sta als bestuurder gereistreerd, betaal bijtelling en bijbetaling (de door mij gewenste auto paste niet in het lease-bedrag).

Komt me baas dat hij stickers op de auto's wil plakken met bedrijfslogo en telefoonnummer! En dan niet bescheiden op de achterkant, maar op het formaat dat ze van afstand leesbaar zijn op zowel de achterkant als de zij deuren. Heeft hij het al een tijdje over, heb het tot nu toe kunnen ontlopen, maar geloof dat het er nu toch aan zit te komen.

T gekke is dan een vrouwelijke collega ze al op haar auto heeft en het geen punt vind. Dat merk ik overigens vaker als ik mensen spreek, mannen willen niets van bestickering weten, en vrouwen vinden het geen punt.

Anyway mijn vraag is; kan hij dat zomaar doen/van mij verwachten?
  maandag 2 januari 2006 @ 21:44:35 #2
53054 Kebab
Salvia Divinorum
pi_33639437
Die bouwvakkers in die afgeragde busjes hoor je ook niet klagen.
Het millennia oude levensbloed van mijn sjamanistische voorvaderen, dat door mijn nederige aderen stroomt, brandt heviger als nooit tevoren.
"...happy birthday son you got a bracelet!" - McManus
- ik heb 4 jaar aan de mafo gestudeert -
pi_33639440
Tis een lease-wagen, dus waarom niet. Hijs niet van jou. Je mag er in rijden tegen een kleine vergoeding. (tov eigen auto)
pi_33639462
Als hij jou ervoor betaald, vraag anders een bedrijfsauto dan hoef je hier niet voor te betalen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 2 januari 2006 @ 21:45:30 #5
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_33639475
Doe dan zelf even een grote sticker op de achterruit: BEL MIJ NIET!
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_33639578
Ja, maar bij een vergelijking met het salaris van vrienden van mij met een vergelijkbare baan in een functioneringsgesprek telt hij het leasebedrag voor het gemak toch wel even bij mijn salaris. Ofwel, ik zie het als onderdeel van beloning op het werk.
Daarnaast is het uitaard vooral een status kwestie (daar zijn mannen nu eenmaal gevoelig voor). Nu zie ik die auto als van mij, dan is het meer een ding dat ik ook even mag gebruiken. Ik denk overigens dat ik niet een duurdere auto (waar ik maandelijks fors voor bijbetaal) had gekozen als ik dit had geweten.
pi_33639710
Ik zou het ook niet willen, (als ik er al 1 had) maar ik denk niet dat je het kan tegenhouden.
pi_33639980
Ik heb lease auto en daar komt echt geen sticker op
Dat recht heeft mijn baas in mij geval ook niet dat had hij moeten regelen voor dat we dit contract aangingen.

Maar wat eventueel wel leuk kan zijn........
Ik weet niet of het nu nog zo is, maar vroeger gaf de belastingdienst je dacht ik korting als er duidelijke grote stickers op zaten want dan was het weer iets van een bedrijfswagenen minder een prive wagen! Dat zou nog leuk kunnen zijn maar dat moet je even navragen bij de belastingdienst (of hier )
pi_33640081
In het kader van het oerhollandse gebruik "misgun een ander zijn voordeeltje" mag van mij elke leasebak volgestickerd worden:)
Maar om serieus te blijven: ik vind het niet netjes van je baas om een reeds toegezegde secundaire arbeidsvoorwaarde zo te verpesten, temeer omdat je waarschijnlijk niet eens van het leasecontract af kan komen.
-
pi_33640158
Dan moet je je baas maar eens vertellen dat er schijnbaar vaak in bestickerde lease-auto's wordt ingebroken, omdat sommige mensen er waarschijnlijk van uitgaan dat er laptops, mobieltjes en tomtoms in liggen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_33640257
Ik heb een goed/vriendschappelijke relatie met mijn baas, maar hij is wel redelijk standvastig in dit soort dingen en ik wil niet te veel op het spel zetten zegmaar.. Al is het voor hem ook haast niet te doen om toe te geven, omdat die andere collega ze ook al heeft (maar die wist het van tevoren).

Maar als je kan zeggen dat het wettelijk niet zonder wederzijdse toestemming mag gebeuren, sta je wel sterk..

- oh, en Quo_: Ik ben er nier meer van overtuigd dat een leasebak voordeliger is. Ik zou liever dat bedrag op mn brutosalaris hebben en zelf een auto met kilometer declaratie rijden! Niet 4 jaar aan een auto vast, geen beperking in verzekering als je een vriend wil laten rijden oid. dat soort ellende.. + dat als je alles bij elkaar optelt ik nu 28.000 euro betaal (das nog ex. benzine) om 4 jaar in een auto van 20.000 te mogen rijden. Das toch best wel veel..
  maandag 2 januari 2006 @ 22:08:56 #12
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_33640321
quote:
Op maandag 2 januari 2006 22:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Dan moet je je baas maar eens vertellen dat er schijnbaar vaak in bestickerde lease-auto's wordt ingebroken, omdat sommige mensen er waarschijnlijk van uitgaan dat er laptops, mobieltjes en tomtoms in liggen.
dat is helaas waar
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_33640437
Hou denk je dat het komt dat vrouwen die bestickering niet erg vinden en mannen wel?

Wat boeit die vrouwen een auto nou, die stickers kunnen er echt wel op, die zien niets in een auto wat een man wel ziet.
  maandag 2 januari 2006 @ 22:18:54 #14
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33640724
Vraag hem hoe het dan moet bij je bezoeken aan de lokale coffeeshop-met-parkeergelegenheid-voor-de-deur
Vampire Romance O+
pi_33641269
Als de verstandhouding met je baas echt zo goed is zou hij toch ontvankelijk voor jouw argumenten moeten zijn op het punt dat de spelregels tijdens de looptijd van een contract gewijzigd worden. Het feit dat je collega wel vooraf ingelicht is over de stickers op de auto maakt jouw positie m.i. alleen maar beter.

En waar ik nog benieuwd naar ben:
Rijdt je baas zelf ook in een leaseauto met reclame?
-
pi_33641576
Hij rijd in een eigen auto met reclame idd.

Maarja, mensen met een eigen bedrijf zien dat denk ik toch anders. Kijk maar naar al die zelfstandige schilders/loodgieters.
  maandag 2 januari 2006 @ 22:50:16 #17
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_33642050
hahaha, dan kun je niet meer doen alsof het je eigen autootje is

serieus, check je contract, daar zal ongetwijfeld iets over instaan.
pi_33642250
dat is toch vreselijk man, zon auto met van die grote oranje stickers erop

bij vervangend vervoer auto's van garages doen ze dat ook steeds meer, dan schaam ik me echt
pi_33642450
Nou ik ben een vrouw maar ik zou het dus echt niet leuk vinden om met stickers rond te moeten rijden. Als mijn baas het perse zou willen dan zou ik een auto kiezen zonder bijtelling, echt een auto van de zaak dus.
pi_33642587
Echt niet!

Heb zelf een poosje met een voertuig met stickers gereden, altijd gezeik als er klanten kwamen, wordt maar van 1 kant belicht en jouw verhaal wordt niet gehoord.
Ik zou die auto inleveren en dik declareren met een prive-auto.
Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
pi_33642789
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:03 schreef Sportguy het volgende:
Echt niet!

Heb zelf een poosje met een voertuig met stickers gereden, altijd gezeik als er klanten kwamen, wordt maar van 1 kant belicht en jouw verhaal wordt niet gehoord.
Ik zou die auto inleveren en dik declareren met een prive-auto.
Hoezo gezeik?
Gewoon ff uit interesse
pi_33643020
Ik heb bij een bedrijf gewerkt waar dit ook ter sprake kwam. Ze hebben het eerst gevraagd, maar toen de betreffenden persoon nee zei hebben ze het er sneaky 's avond op geplakt.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
pi_33643060
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:09 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Hoezo gezeik?
Gewoon ff uit interesse
Ik weet niet meer precies waardoor of waarvoor maar ze spreken je nooit op iets aan als je bij een stoplicht staat ofzo maar gaan wel bij je chef klagen.
Die is uiteraard niet amused, de auto van de zaak met herkenbare stickers is ook een visite kaartje van het bedrijf en ben je gauw genoeg een target. Chef luisterde destijds ook wel naar mijn weerwoord, begreep het ook wel maar toch stond ik dus voor lul.
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:16 schreef liquid-orange het volgende:
Ik heb bij een bedrijf gewerkt waar dit ook ter sprake kwam. Ze hebben het eerst gevraagd, maar toen de betreffenden persoon nee zei hebben ze het er sneaky 's avond op geplakt.
Gewoon zo'n wasstraat pakken die alles eraf sloopte ?
Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
pi_33644319
quote:

?
pi_33673435
quote:
Dan kun je ze er ook wel meteen weer afhalen. Maarja, dat is niet de manier vind ik. Ik kom liever tot overeenstemming..

Ik zou nog best bereid zijn om akkoord te gaan met een kleie sticker in de linkeronderhoek van de achterruit ofzo, maar niet pontificaal op zij- en achterkant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')