Ikzelf:quote:quote:Op maandag 2 januari 2006 12:13 schreef RUSTGRAAG het volgende:
[..]
Als je je hond een riem om doet en mee naar buiten neemt terwijl hij dat niet wil, dan dwing je hem toch al???
Als je hem borstelt en hij wil weglopen, dan hou je m toch vast?? of laat je m dan weglopen??
Als ie op je bed gaat slapen, dan trek je hem daar toch van af? of laat je m dan??
Als ie de kat van de buren wil molesten, dan trek je hem toch terug aan je riem???
Als hij voor de derde keer je bord leeg eet terwijl jij aan de telefoon bent, dan straf je dat beest toch?
Nou alle ingrepen kun je op verschillende manieren doen en zou je dus experimenteel kunnen noemen! je weet immers niet bij voorbaat hoe hij reageert.
Als je hem bijv. een knal zou verkopen omdat ie steeds je biefstuk jat, heb je kans dat ie je ineens bijt!
Of hij accepteerd je als baas, jankt zielig en gaat in zijn mand en zal nooit meer je bief jatten!
Of hij leert het nooit en vergeet de knal die je hem verkocht meteen en blijft in herhaling vallen.
Waar zit de middenweg????
Moet je toch vaststellen denk ik.
Knal verkopen, slaan??????????
Je slaat honden niet schatje van me, echt niet, in het geheel niet, nooit niet!!!!!!!
Als jij een dog-achtige zou nemen en je slaat hem in de opvoeding hou dan je hart maar vast als hij over de 2 jaar heengaat en volwassen begint te worden, vele van die rassen zullen het je betaald zetten namelijk, er komt een dag dat ze je pakken en hard ook, slaan wordt niet gepikt!
Je bent van dag 1 afaan consuquent, je bent duidelijk in wat je wil en wat je niet wil, je bent redelijk, vriendelijk, corrigeerd met de stem of als het echt zwaarder moet op een hondenmanier, anders niet.
wtf bedoel je hier nu weer mee?quote:of als het echt zwaarder moet op een hondenmanier
Ik gok 'als hond' de ander onderwerpen, in het oor bijten, etcquote:Op maandag 2 januari 2006 16:11 schreef RUSTGRAAG het volgende:
Vandaag zijn de sloten in de aanbieding,
Wat bedoelt erodome nu met d hondemanier???
Wtf? en dat mag wel? Maar je hond slaan niet? Denk dat er dan een schroefje bij je los zit als je je eigen hond gaat terugbijten en gaat grommen en dergelijke....Moet je dan ook net als je huisdier aan je eigen lul likken?quote:Op maandag 2 januari 2006 16:13 schreef renkie het volgende:
[..]
Ik gok 'als hond' de ander onderwerpen, in het oor bijten, etc
Hoezo nietquote:Op maandag 2 januari 2006 16:17 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Wtf? en dat mag wel? Maar je hond slaan niet? Denk dat er dan een schroefje bij je los zit als je je eigen hond gaat terugbijten en gaat grommen en dergelijke....Moet je dan ook net als je huisdier aan je eigen lul likken?![]()
Goh, wist niet dat daar zoveel verschil in zit/zatquote:Op maandag 2 januari 2006 16:26 schreef Ossenaar het volgende:
Ik zou gaan voor een Mechelse Herder i.p.v. een duitse herder. Een mechelaar is veel makkelijker in de omgang en je kunt hem sneller dingen leren. ik heb zelf ook een mechelaar die getrained is als politiehond. zijn opleiding heeft 2 jaar geduurt terwijl de opleiding van een duitse 3a4 jaar heeft geduurt. Mechelse Herder is voor jou vriendin denk ik de beste oplossing
Stoeien is iets heel anders dan een hond daadwerkelijk terug bijten...Een hond slaan blijft voor zon beest tzelfde, je gaat een krachtmeting aan waardoor de ander zich onderwerpt.Een hond ziet t verschil denk ik niet in gedrag tussen slaan en bijten, aangezien een hond menselijk gedrag van je gewend is....Daarbij keur ik t beide niet goed...En geloof em, we hebben perfect afgerichte duitse herders gehad zonder t op die manier te moeten doenquote:Op maandag 2 januari 2006 16:27 schreef renkie het volgende:
[..]
Hoezo niet
Een hond ziet jou als baas niet als mens maar als hond die de grote baas is over de rest
bij een hond slaan zal minder effect hebben dan op de 'hondse manier' laten zien wie de baas is.
Wanneer je aan het stoeien bent met je hond en je houdt hem/haar even vast of tegen de grond ofzo dan zal 1 die weet wie de baas is zich direct overgeven.
Verschilt van hond tot hond....Het is onzin om te zeggen dat een duitse herder moeilijker leert dan een mechelse. De karakterverschillen zijn daar te klein voor. Je zou exact dezelfde training moeten doen met 100 honden van elk ras, dan kun je het gemiddelde nemen en met een vergelijking/conclusie komen....Deze manier is gewoon bullshitquote:Op maandag 2 januari 2006 16:31 schreef RUSTGRAAG het volgende:
[..]
Goh, wist niet dat daar zoveel verschil in zit/zat
In welk opzicht is ie makkelijker in de omgang?
Ligt de opleidingsduur voor rassen vast? of verschilt dat toch meer van hond tot hond?![]()
Ik denk dat ze de martin gaus methode bedoelt, kort rukje a/d lijn zodat ie een salto maakt!quote:Op maandag 2 januari 2006 16:27 schreef renkie het volgende:
[..]
Hoezo niet
Een hond ziet jou als baas niet als mens maar als hond die de grote baas is over de rest
bij een hond slaan zal minder effect hebben dan op de 'hondse manier' laten zien wie de baas is.
Wanneer je aan het stoeien bent met je hond en je houdt hem/haar even vast of tegen de grond ofzo dan zal 1 die weet wie de baas is zich direct overgeven.
Leek mij ook??quote:Op maandag 2 januari 2006 16:32 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Verschilt van hond tot hond....Het is onzin om te zeggen dat een duitse herder moeilijker leert dan een mechelse. De karakterverschillen zijn daar te klein voor. Je zou exact dezelfde training moeten doen met 100 honden van elk ras, dan kun je het gemiddelde nemen en met een vergelijking/conclusie komen....Deze manier is gewoon bullshit
Wanneer ga je nou eindelijk eens een hond kopen?quote:
Als ik mijn woning (flat) hiero verlaten heb!quote:Op maandag 2 januari 2006 16:36 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Wanneer ga je nou eindelijk eens een hond kopen?
Nadeel is wel dat ze behoorlijk kunnen kwijlen, je komt t echt overal tegen...Verder zijn t wel behoorlijk robuuste beesten....quote:Op maandag 2 januari 2006 17:01 schreef Diesz het volgende:
Kwam al iemand met een Bordeauxdog tegen in het vorige topic. Voor mij ook geen ander ras. Heb er 3 lopen en het zijn 3 wereldhonden!!
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar.... verdiep je goed in een ras voor je er aan begint!! Dat geldt voor elk ras. Wat betreft de BD, het zijn geen schoothondjes (al denken ze het zelf soms wel) en als het goed gaat heb je ze zo'n jaar of 8 in je leven. Ik kan en wil ze niet meer missen, maar kom ze te vaak op marktplaats tegen, doordat mensen niet beseffen waar ze aan beginnen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------quote:Op maandag 2 januari 2006 17:01 schreef Diesz het volgende:
Kwam al iemand met een Bordeauxdog tegen in het vorige topic. Voor mij ook geen ander ras. Heb er 3 lopen en het zijn 3 wereldhonden!!
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar.... verdiep je goed in een ras voor je er aan begint!! Dat geldt voor elk ras. Wat betreft de BD, het zijn geen schoothondjes (al denken ze het zelf soms wel) en als het goed gaat heb je ze zo'n jaar of 8 in je leven. Ik kan en wil ze niet meer missen, maar kom ze te vaak op marktplaats tegen, doordat mensen niet beseffen waar ze aan beginnen.
Jasus, 3 stuks???quote:Op maandag 2 januari 2006 17:32 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Nadeel is wel dat ze behoorlijk kunnen kwijlen, je komt t echt overal tegen...Verder zijn t wel behoorlijk robuuste beesten....
Nee, net iets te rank en terrierachtig!quote:
Dat ras wel, een herder afhankelijk van hoe zon beest leeft natuurlijk...Maar die van ons hadden een ernstig intensieve leefstijl en werden zo rond de 12 jaar oud....quote:Op maandag 2 januari 2006 20:59 schreef RUSTGRAAG het volgende:
[..]
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Die hond vind ik persoonlijk niet zo geschikt voor mij, Iets aan de logge kant,
Ik hou meer van de altijd vlugge herder achtige types.
8 jaar gaat zo'n beest mee??? zo kort![]()
Tjonge, ben je net aan m gewend gaat iequote:Op maandag 2 januari 2006 23:40 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Dat ras wel, een herder afhankelijk van hoe zon beest leeft natuurlijk...Maar die van ons hadden een ernstig intensieve leefstijl en werden zo rond de 12 jaar oud....
We liepen er shows mee in 4 landen, speurwedstrijden, en pakwerken...buiten de wedstrijden moest er zo goed als elke dag mee getraind worden....Ik bedoel maar.....ernstig intensiefquote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:06 schreef RUSTGRAAG het volgende:
[..]
Tjonge, ben je net aan m gewend gaat ie(acht jaar)
Wat is een ERNStig intensieve leefstijl??? voor een herder.![]()
Ja, dat klinkt naar intensief, kom je uberhaupt nog aan werken toe als je daar zo "fulltime"quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:11 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
We liepen er shows mee in 4 landen, speurwedstrijden, en pakwerken...buiten de wedstrijden moest er zo goed als elke dag mee getraind worden....Ik bedoel maar.....ernstig intensief
Ik ben 23....en mijn vader had al honden voor mijn geboorte...dus ik ben ermee opgegroeid. Heb er zelf ook 1 afgericht, en dat ging prima...Werken lukte ook goed, mijn vader is zelfstandige, dus dan heb je na een paar jaar ook meer vrije tijd...Tegenzin hadden de beesten nooit. Zoals volgens mij al eerder gezegd is geworden zijn t echte werkhonden...En je moet nagaan dat jagen in t instinct van die dieren zit, dus pakwerken en speuren is een feest voor die beesten!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:14 schreef RUSTGRAAG het volgende:
[..]
Ja, dat klinkt naar intensief, kom je uberhaupt nog aan werken toe als je daar zo "fulltime"
mee bezig bent??
Nooit iets van tegenzin gemerkt bij al die bezigheden?? (van de honden?)
Denk je dat t mogelijk is om er een uit te halen van een jaartje of 2 zonder fragiele heupen?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:21 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Ik ben 23....en mijn vader had al honden voor mijn geboorte...dus ik ben ermee opgegroeid. Heb er zelf ook 1 afgericht, en dat ging prima...Werken lukte ook goed, mijn vader is zelfstandige, dus dan heb je na een paar jaar ook meer vrije tijd...Tegenzin hadden de beesten nooit. Zoals volgens mij al eerder gezegd is geworden zijn t echte werkhonden...En je moet nagaan dat jagen in t instinct van die dieren zit, dus pakwerken en speuren is een feest voor die beesten!
Cursus? Of zoals wij met de honden trainen? IN t laatste geval is t voor jou gunstig en voor de hond minder om van die drukte naar rust te gaan..Voordeel voor jou is dat je een ultiem afgerichte hond hebt...nadeel voor t beest is dat ie behoorlijk vet gaat worden...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:27 schreef RUSTGRAAG het volgende:
[..]
Denk je dat t mogelijk is om er een uit te halen van een jaartje of 2 zonder fragiele heupen?
en zonder gek te zijn gemaakt op e.o.a. cursus?
Of kan zo'n beest zich weer leren relaxen na hevige trainingen???![]()
Ik heb nog nooit een te dikke herder gezien, maar het zal wel als jij het zegt!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:30 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Cursus? Of zoals wij met de honden trainen? IN t laatste geval is t voor jou gunstig en voor de hond minder om van die drukte naar rust te gaan..Voordeel voor jou is dat je een ultiem afgerichte hond hebt...nadeel voor t beest is dat ie behoorlijk vet gaat worden...
-----------------------------------------------------------quote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:06 schreef V.en.A het volgende:
Een zwarte labrador.
De enige reden die uit de op duidelijk wordt is angst. Angst voor andere personen en de wil om die personen m.b.v. een hond angst in te boezemen.
Nu wil het geval dat in Afrika het bijgeloof heerst dat een zwarte hond ongeluk brengt. Een aantal personen zal alleen al door de kleur elk contact met de eigenaar vermijden.
Daarnaast wordt een lab gezien als een gezellige familiehond die nooit iemand iets zou doen, dat is niet zo. Als een lab het idee krijgt dat een roedellid bedreigd wordt geeft hij zijn leven, dan is die lieve, volvo-stationcar, rijtjeshuis-hond opeens dodelijk.
Lief voor je vrienden, gevaarlijk of afschrikwekkend voor je al dan niet verbeelde vijanden, wat wil je nog meer? Al zou het natuurlijk beter zijn een hond te nemen omdat je je leven wilt delen met een hond. Honden kunnen goede gereedschappen zijn (denk aan reddings- of jachthonden), de besten op die vlakken zijn daarnaast ook huisdieren. Dieren die niet alleen gewaardeerd worden om juist deze kwaliteiten maar die ten eerste gehouden worden uit liefde voor het dier.
3? Wowquote:Op maandag 2 januari 2006 17:01 schreef Diesz het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat kwijlen valt heel erg mee, die van mij doen het in elk geval zelden. Heeft 9 van de 10 keer met opvoeding te makenquote:Op maandag 2 januari 2006 17:32 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Nadeel is wel dat ze behoorlijk kunnen kwijlen, je komt t echt overal tegen...Verder zijn t wel behoorlijk robuuste beesten....
De gemiddelde leeftijd is inderdaad helaas maar 8 jaarquote:Op maandag 2 januari 2006 20:59 schreef RUSTGRAAG het volgende:
[..]
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Die hond vind ik persoonlijk niet zo geschikt voor mij, Iets aan de logge kant,
Ik hou meer van de altijd vlugge herder achtige types.
8 jaar gaat zo'n beest mee??? zo kort![]()
Ga er van uit dat dit een reactie op mij was, heb er inderdaad 3 en nee, werk niet alleen voor de doggies. Ze eten bij mij vers vlees en wat ik per maand kwijt ben valt heel erg mee!!quote:Op maandag 2 januari 2006 21:01 schreef RUSTGRAAG het volgende:
[..]
Jasus, 3 stuks???
Dat was me teveel van t goede, werk je voor de honden (en peuken) alleen?
Ook dat valt mee hoor, zoveel ruimte nemen ze niet in beslag, al is het voor mensen die geen honden gewend zijn wel schrikken als ze binnen komenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 01:23 schreef -Delta- het volgende:
[..]
3? WowDat neemt wel wat ruimte in huis...
Maar wel hele leuke hondenIk moet altijd aan Turner & Hooch denken als ik een Bordeauxdog zie
![]()
Hoe vaak vervang je je interieur??quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:40 schreef Diesz het volgende:
In jouw huis misschien, in het mijne past het prima, liepen er eind van de zomer zelfs tijdelijk 4 rond![]()
Is dat dan de enige reden om een hond te nemen?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 03:24 schreef Steijn het volgende:
Neem geen hond.Waarom sowieso een huisdier nemen? Als je je eenzaam voelt moet je zorgen dat je een beter sociaal leven opbouwt en nieuwe mensen leert kennen.
Nee, Belgie is bureaucratischer als ik dacht en dat vreet op dit moment al mijn tijd op!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 03:08 schreef DeeCruise het volgende:
Ondertussen al bij een fokker langsgeweest? Of een hond gekocht?
Lees ff het hele topic aubquote:Op vrijdag 6 januari 2006 03:24 schreef Steijn het volgende:
Neem geen hond.Waarom sowieso een huisdier nemen? Als je je eenzaam voelt moet je zorgen dat je een beter sociaal leven opbouwt en nieuwe mensen leert kennen.
Geen idee, ik geef gewoon een oordeel over die specifieke reden.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:03 schreef Diesz het volgende:
[..]
Is dat dan de enige reden om een hond te nemen?
Snap ik wel, maar ben gewoon nieuwsgierig...Dat Belsj ultiem bureaucratisch is hoef je mij niet te vertellen, woon er zelf ook...Die ambtenaren zijn echt een rampquote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:09 schreef RUSTGRAAG het volgende:
[..]
Nee, Belgie is bureaucratischer als ik dacht en dat vreet op dit moment al mijn tijd op!
(naast mijn werkuren)
Ik ben er dus nog niet aan toegekomen, maar ik had je al geschreven dat ik nu nog in een flat woon en een hond geen flatleven wil aandoen!
Maar..... de transactie van het huis is bijna rond, en dan gaat het toch echt gebeuren.
Houd je wel op de hoogte.![]()
Hallo Dee cruise,quote:Op zondag 8 januari 2006 04:03 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Snap ik wel, maar ben gewoon nieuwsgierig...Dat Belsj ultiem bureaucratisch is hoef je mij niet te vertellen, woon er zelf ook...Die ambtenaren zijn echt een rampHet feit dat je nog in een appartement woont hoeft overigens geen reden te zijn dat je nog niet gaat "kijken" voor een hond...Als je bijv. toch voor een pup zou kiezen zou je zowieso enkele weken moeten wachten eer je em kunt ophalen (aangezien ze pas vanaf 8 weken bij de teef wegkunnen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |