abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33627892
De Openingspost uit het vorige deel:

Welke hond moet ik nemen om mijn vriendin in dit kankerland veilg over straat te sturen??

Ik bedoel welke is 100% trouw en gaat dus echt voor je door het vuur?

En nu geen opmerkingen over spelling stomme motherfuckers, ik moet dinsdag een keuter gaan kopen.

De tussenstand: TS lijkt voor de duitse herder te gaan aangezien daar de meeste steekhoudende argumenten voor gevallen zijn, er is ondertussen nog geen hond gekocht...

De laatste 2 posts:

Erodome:
quote:
quote:Op maandag 2 januari 2006 12:13 schreef RUSTGRAAG het volgende:

[..]

Als je je hond een riem om doet en mee naar buiten neemt terwijl hij dat niet wil, dan dwing je hem toch al???

Als je hem borstelt en hij wil weglopen, dan hou je m toch vast?? of laat je m dan weglopen??

Als ie op je bed gaat slapen, dan trek je hem daar toch van af? of laat je m dan??

Als ie de kat van de buren wil molesten, dan trek je hem toch terug aan je riem???

Als hij voor de derde keer je bord leeg eet terwijl jij aan de telefoon bent, dan straf je dat beest toch?

Nou alle ingrepen kun je op verschillende manieren doen en zou je dus experimenteel kunnen noemen! je weet immers niet bij voorbaat hoe hij reageert.

Als je hem bijv. een knal zou verkopen omdat ie steeds je biefstuk jat, heb je kans dat ie je ineens bijt!

Of hij accepteerd je als baas, jankt zielig en gaat in zijn mand en zal nooit meer je bief jatten!

Of hij leert het nooit en vergeet de knal die je hem verkocht meteen en blijft in herhaling vallen.

Waar zit de middenweg????

Moet je toch vaststellen denk ik.
Knal verkopen, slaan??????????

Je slaat honden niet schatje van me, echt niet, in het geheel niet, nooit niet!!!!!!!

Als jij een dog-achtige zou nemen en je slaat hem in de opvoeding hou dan je hart maar vast als hij over de 2 jaar heengaat en volwassen begint te worden, vele van die rassen zullen het je betaald zetten namelijk, er komt een dag dat ze je pakken en hard ook, slaan wordt niet gepikt!

Je bent van dag 1 afaan consuquent, je bent duidelijk in wat je wil en wat je niet wil, je bent redelijk, vriendelijk, corrigeerd met de stem of als het echt zwaarder moet op een hondenmanier, anders niet.
Ikzelf:
quote:
of als het echt zwaarder moet op een hondenmanier
wtf bedoel je hier nu weer mee?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

link naar vorige deeltje: WELKE HOND.................

En dan nu weer verder!

mijn excuses, matige OP, maar we kunnen i.i.g. verder...
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  maandag 2 januari 2006 @ 16:01:31 #2
136006 RUSTGRAAG
16333360 mensen!!!
pi_33628341
Tjonge, had ik een heel verhaal geschreven, krijg je de melding dat je niet bevoegd bent in dit topic te posten, weg tekst!!gvd
Wordt tijd voor een nieuwe server!!!
Waarom wordt er niet opgetreden tegen deze overal aanwezige asocialen???
  maandag 2 januari 2006 @ 16:11:36 #3
136006 RUSTGRAAG
16333360 mensen!!!
pi_33628660
Vandaag zijn de sloten in de aanbieding,

Wat bedoelt erodome nu met d hondemanier???
pi_33628721
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:11 schreef RUSTGRAAG het volgende:
Vandaag zijn de sloten in de aanbieding,

Wat bedoelt erodome nu met d hondemanier???
Ik gok 'als hond' de ander onderwerpen, in het oor bijten, etc
pi_33628849
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:13 schreef renkie het volgende:

[..]

Ik gok 'als hond' de ander onderwerpen, in het oor bijten, etc
Wtf? en dat mag wel? Maar je hond slaan niet? Denk dat er dan een schroefje bij je los zit als je je eigen hond gaat terugbijten en gaat grommen en dergelijke....Moet je dan ook net als je huisdier aan je eigen lul likken?
pi_33629184
Ik zou gaan voor een Mechelse Herder i.p.v. een duitse herder. Een mechelaar is veel makkelijker in de omgang en je kunt hem sneller dingen leren. ik heb zelf ook een mechelaar die getrained is als politiehond. zijn opleiding heeft 2 jaar geduurt terwijl de opleiding van een duitse 3a4 jaar heeft geduurt. Mechelse Herder is voor jou vriendin denk ik de beste oplossing
pi_33629224
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:17 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Wtf? en dat mag wel? Maar je hond slaan niet? Denk dat er dan een schroefje bij je los zit als je je eigen hond gaat terugbijten en gaat grommen en dergelijke....Moet je dan ook net als je huisdier aan je eigen lul likken?
Hoezo niet

Een hond ziet jou als baas niet als mens maar als hond die de grote baas is over de rest

bij een hond slaan zal minder effect hebben dan op de 'hondse manier' laten zien wie de baas is.

Wanneer je aan het stoeien bent met je hond en je houdt hem/haar even vast of tegen de grond ofzo dan zal 1 die weet wie de baas is zich direct overgeven.
  maandag 2 januari 2006 @ 16:30:45 #8
38202 Scooter1
Mooi, dat was dan dat.
pi_33629338
Een saarloos-wolfhond
Have the nerve go with the curve...
  maandag 2 januari 2006 @ 16:31:13 #9
136006 RUSTGRAAG
16333360 mensen!!!
pi_33629360
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:26 schreef Ossenaar het volgende:
Ik zou gaan voor een Mechelse Herder i.p.v. een duitse herder. Een mechelaar is veel makkelijker in de omgang en je kunt hem sneller dingen leren. ik heb zelf ook een mechelaar die getrained is als politiehond. zijn opleiding heeft 2 jaar geduurt terwijl de opleiding van een duitse 3a4 jaar heeft geduurt. Mechelse Herder is voor jou vriendin denk ik de beste oplossing
Goh, wist niet dat daar zoveel verschil in zit/zat

In welk opzicht is ie makkelijker in de omgang?

Ligt de opleidingsduur voor rassen vast? of verschilt dat toch meer van hond tot hond?
  maandag 2 januari 2006 @ 16:31:25 #10
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_33629366
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:27 schreef renkie het volgende:

[..]

Hoezo niet

Een hond ziet jou als baas niet als mens maar als hond die de grote baas is over de rest

bij een hond slaan zal minder effect hebben dan op de 'hondse manier' laten zien wie de baas is.

Wanneer je aan het stoeien bent met je hond en je houdt hem/haar even vast of tegen de grond ofzo dan zal 1 die weet wie de baas is zich direct overgeven.
Stoeien is iets heel anders dan een hond daadwerkelijk terug bijten...Een hond slaan blijft voor zon beest tzelfde, je gaat een krachtmeting aan waardoor de ander zich onderwerpt.Een hond ziet t verschil denk ik niet in gedrag tussen slaan en bijten, aangezien een hond menselijk gedrag van je gewend is....Daarbij keur ik t beide niet goed...En geloof em, we hebben perfect afgerichte duitse herders gehad zonder t op die manier te moeten doen
  maandag 2 januari 2006 @ 16:32:47 #11
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_33629429
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:31 schreef RUSTGRAAG het volgende:

[..]

Goh, wist niet dat daar zoveel verschil in zit/zat

In welk opzicht is ie makkelijker in de omgang?

Ligt de opleidingsduur voor rassen vast? of verschilt dat toch meer van hond tot hond?
Verschilt van hond tot hond....Het is onzin om te zeggen dat een duitse herder moeilijker leert dan een mechelse. De karakterverschillen zijn daar te klein voor. Je zou exact dezelfde training moeten doen met 100 honden van elk ras, dan kun je het gemiddelde nemen en met een vergelijking/conclusie komen....Deze manier is gewoon bullshit
  maandag 2 januari 2006 @ 16:33:05 #12
136006 RUSTGRAAG
16333360 mensen!!!
pi_33629437
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:27 schreef renkie het volgende:

[..]

Hoezo niet

Ik denk dat ze de martin gaus methode bedoelt, kort rukje a/d lijn zodat ie een salto maakt!

Zie ik half NL. doen
  maandag 2 januari 2006 @ 16:33:53 #13
136006 RUSTGRAAG
16333360 mensen!!!
pi_33629467
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:32 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Verschilt van hond tot hond....Het is onzin om te zeggen dat een duitse herder moeilijker leert dan een mechelse. De karakterverschillen zijn daar te klein voor. Je zou exact dezelfde training moeten doen met 100 honden van elk ras, dan kun je het gemiddelde nemen en met een vergelijking/conclusie komen....Deze manier is gewoon bullshit
Leek mij ook??
  maandag 2 januari 2006 @ 16:36:45 #14
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_33629553
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:33 schreef RUSTGRAAG het volgende:

[..]

Leek mij ook??
Wanneer ga je nou eindelijk eens een hond kopen?
  maandag 2 januari 2006 @ 16:41:42 #15
136006 RUSTGRAAG
16333360 mensen!!!
pi_33629699
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:36 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Wanneer ga je nou eindelijk eens een hond kopen?
Als ik mijn woning (flat) hiero verlaten heb!

Heb koopcontract getekend voor een oude boerderij in Belgie.
Ben nog ff aan t stoeien met de belgische monumentenzorg daarover.

Maar liever gister dan vandaag!

En die hond die is dan echt nodig.

Heb nu nog hier een kat op de flat en denk niet dat zich dat op korte termijn gaat verdragen!
  maandag 2 januari 2006 @ 17:01:39 #16
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_33630255
Kwam al iemand met een Bordeauxdog tegen in het vorige topic. Voor mij ook geen ander ras. Heb er 3 lopen en het zijn 3 wereldhonden!!

Maar.... verdiep je goed in een ras voor je er aan begint!! Dat geldt voor elk ras. Wat betreft de BD, het zijn geen schoothondjes (al denken ze het zelf soms wel) en als het goed gaat heb je ze zo'n jaar of 8 in je leven. Ik kan en wil ze niet meer missen, maar kom ze te vaak op marktplaats tegen, doordat mensen niet beseffen waar ze aan beginnen.
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
  maandag 2 januari 2006 @ 17:32:04 #17
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_33631145
quote:
Op maandag 2 januari 2006 17:01 schreef Diesz het volgende:
Kwam al iemand met een Bordeauxdog tegen in het vorige topic. Voor mij ook geen ander ras. Heb er 3 lopen en het zijn 3 wereldhonden!!

[afbeelding]

[afbeelding]

Maar.... verdiep je goed in een ras voor je er aan begint!! Dat geldt voor elk ras. Wat betreft de BD, het zijn geen schoothondjes (al denken ze het zelf soms wel) en als het goed gaat heb je ze zo'n jaar of 8 in je leven. Ik kan en wil ze niet meer missen, maar kom ze te vaak op marktplaats tegen, doordat mensen niet beseffen waar ze aan beginnen.
Nadeel is wel dat ze behoorlijk kunnen kwijlen, je komt t echt overal tegen...Verder zijn t wel behoorlijk robuuste beesten....
  maandag 2 januari 2006 @ 18:02:13 #18
32402 s0k
..............................
pi_33631945
Neem een doberman
..................................................................................................................................................
  maandag 2 januari 2006 @ 20:59:06 #19
136006 RUSTGRAAG
16333360 mensen!!!
pi_33637670
quote:

[afbeelding]

[afbeelding]

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Die hond vind ik persoonlijk niet zo geschikt voor mij, Iets aan de logge kant,
Ik hou meer van de altijd vlugge herder achtige types.

8 jaar gaat zo'n beest mee??? zo kort
  maandag 2 januari 2006 @ 21:01:25 #20
136006 RUSTGRAAG
16333360 mensen!!!
pi_33637746
quote:
Op maandag 2 januari 2006 17:32 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Nadeel is wel dat ze behoorlijk kunnen kwijlen, je komt t echt overal tegen...Verder zijn t wel behoorlijk robuuste beesten....
Jasus, 3 stuks???

Dat was me teveel van t goede, werk je voor de honden (en peuken) alleen?
  maandag 2 januari 2006 @ 21:02:11 #21
136006 RUSTGRAAG
16333360 mensen!!!
pi_33637783
quote:
Op maandag 2 januari 2006 18:02 schreef s0k het volgende:
Neem een doberman
Nee, net iets te rank en terrierachtig!
pi_33637961
ligt er tochmaar net aan hoe je je hond opvoedt..
een tekkel kan ookwel hardstikke trouw zijn.. alleen die schrikt natuurlijk geen mensen af op straat:P
  maandag 2 januari 2006 @ 23:40:48 #23
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_33643965
quote:
Op maandag 2 januari 2006 20:59 schreef RUSTGRAAG het volgende:

[..]

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dat ras wel, een herder afhankelijk van hoe zon beest leeft natuurlijk...Maar die van ons hadden een ernstig intensieve leefstijl en werden zo rond de 12 jaar oud....
  dinsdag 3 januari 2006 @ 00:06:22 #24
136006 RUSTGRAAG
16333360 mensen!!!
pi_33644913
quote:
Op maandag 2 januari 2006 23:40 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Dat ras wel, een herder afhankelijk van hoe zon beest leeft natuurlijk...Maar die van ons hadden een ernstig intensieve leefstijl en werden zo rond de 12 jaar oud....
Tjonge, ben je net aan m gewend gaat ie (acht jaar)

Wat is een ERNStig intensieve leefstijl??? voor een herder.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 00:11:21 #25
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_33645087
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:06 schreef RUSTGRAAG het volgende:

[..]

Tjonge, ben je net aan m gewend gaat ie (acht jaar)

Wat is een ERNStig intensieve leefstijl??? voor een herder.
We liepen er shows mee in 4 landen, speurwedstrijden, en pakwerken...buiten de wedstrijden moest er zo goed als elke dag mee getraind worden....Ik bedoel maar.....ernstig intensief
  dinsdag 3 januari 2006 @ 00:14:59 #26
136006 RUSTGRAAG
16333360 mensen!!!
pi_33645182
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:11 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

We liepen er shows mee in 4 landen, speurwedstrijden, en pakwerken...buiten de wedstrijden moest er zo goed als elke dag mee getraind worden....Ik bedoel maar.....ernstig intensief
Ja, dat klinkt naar intensief, kom je uberhaupt nog aan werken toe als je daar zo "fulltime"
mee bezig bent??

Nooit iets van tegenzin gemerkt bij al die bezigheden?? (van de honden?)
  dinsdag 3 januari 2006 @ 00:21:13 #27
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_33645396
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:14 schreef RUSTGRAAG het volgende:

[..]

Ja, dat klinkt naar intensief, kom je uberhaupt nog aan werken toe als je daar zo "fulltime"
mee bezig bent??

Nooit iets van tegenzin gemerkt bij al die bezigheden?? (van de honden?)
Ik ben 23....en mijn vader had al honden voor mijn geboorte...dus ik ben ermee opgegroeid. Heb er zelf ook 1 afgericht, en dat ging prima...Werken lukte ook goed, mijn vader is zelfstandige, dus dan heb je na een paar jaar ook meer vrije tijd...Tegenzin hadden de beesten nooit. Zoals volgens mij al eerder gezegd is geworden zijn t echte werkhonden...En je moet nagaan dat jagen in t instinct van die dieren zit, dus pakwerken en speuren is een feest voor die beesten!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 00:27:40 #28
136006 RUSTGRAAG
16333360 mensen!!!
pi_33645631
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:21 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Ik ben 23....en mijn vader had al honden voor mijn geboorte...dus ik ben ermee opgegroeid. Heb er zelf ook 1 afgericht, en dat ging prima...Werken lukte ook goed, mijn vader is zelfstandige, dus dan heb je na een paar jaar ook meer vrije tijd...Tegenzin hadden de beesten nooit. Zoals volgens mij al eerder gezegd is geworden zijn t echte werkhonden...En je moet nagaan dat jagen in t instinct van die dieren zit, dus pakwerken en speuren is een feest voor die beesten!
Denk je dat t mogelijk is om er een uit te halen van een jaartje of 2 zonder fragiele heupen?
en zonder gek te zijn gemaakt op e.o.a. cursus?
Of kan zo'n beest zich weer leren relaxen na hevige trainingen???
  dinsdag 3 januari 2006 @ 00:30:16 #29
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_33645716
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:27 schreef RUSTGRAAG het volgende:

[..]

Denk je dat t mogelijk is om er een uit te halen van een jaartje of 2 zonder fragiele heupen?
en zonder gek te zijn gemaakt op e.o.a. cursus?
Of kan zo'n beest zich weer leren relaxen na hevige trainingen???
Cursus? Of zoals wij met de honden trainen? IN t laatste geval is t voor jou gunstig en voor de hond minder om van die drukte naar rust te gaan..Voordeel voor jou is dat je een ultiem afgerichte hond hebt...nadeel voor t beest is dat ie behoorlijk vet gaat worden...
  dinsdag 3 januari 2006 @ 00:36:00 #30
136006 RUSTGRAAG
16333360 mensen!!!
pi_33645912
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:30 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Cursus? Of zoals wij met de honden trainen? IN t laatste geval is t voor jou gunstig en voor de hond minder om van die drukte naar rust te gaan..Voordeel voor jou is dat je een ultiem afgerichte hond hebt...nadeel voor t beest is dat ie behoorlijk vet gaat worden...
Ik heb nog nooit een te dikke herder gezien, maar het zal wel als jij het zegt!
Als ie plots veel minder actief werd, zou ik hem ook navenant minder te eten geven, zoveel energie heeft ie dan toch niet meer nodig?

Hebben julliie er ooit een tussen gehad mt hd??

Is dat ergens aan herkenbaar in een vroeg stadium??? (maak me er wel zorgen om)
pi_33646931
Een zwarte labrador.

De enige reden die uit de op duidelijk wordt is angst. Angst voor andere personen en de wil om die personen m.b.v. een hond angst in te boezemen.
Nu wil het geval dat in Afrika het bijgeloof heerst dat een zwarte hond ongeluk brengt. Een aantal personen zal alleen al door de kleur elk contact met de eigenaar vermijden.
Daarnaast wordt een lab gezien als een gezellige familiehond die nooit iemand iets zou doen, dat is niet zo. Als een lab het idee krijgt dat een roedellid bedreigd wordt geeft hij zijn leven, dan is die lieve, volvo-stationcar, rijtjeshuis-hond opeens dodelijk.

Lief voor je vrienden, gevaarlijk of afschrikwekkend voor je al dan niet verbeelde vijanden, wat wil je nog meer? Al zou het natuurlijk beter zijn een hond te nemen omdat je je leven wilt delen met een hond. Honden kunnen goede gereedschappen zijn (denk aan reddings- of jachthonden), de besten op die vlakken zijn daarnaast ook huisdieren. Dieren die niet alleen gewaardeerd worden om juist deze kwaliteiten maar die ten eerste gehouden worden uit liefde voor het dier.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:18:33 #32
136006 RUSTGRAAG
16333360 mensen!!!
pi_33647268
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 01:06 schreef V.en.A het volgende:
Een zwarte labrador.

De enige reden die uit de op duidelijk wordt is angst. Angst voor andere personen en de wil om die personen m.b.v. een hond angst in te boezemen.
Nu wil het geval dat in Afrika het bijgeloof heerst dat een zwarte hond ongeluk brengt. Een aantal personen zal alleen al door de kleur elk contact met de eigenaar vermijden.
Daarnaast wordt een lab gezien als een gezellige familiehond die nooit iemand iets zou doen, dat is niet zo. Als een lab het idee krijgt dat een roedellid bedreigd wordt geeft hij zijn leven, dan is die lieve, volvo-stationcar, rijtjeshuis-hond opeens dodelijk.

Lief voor je vrienden, gevaarlijk of afschrikwekkend voor je al dan niet verbeelde vijanden, wat wil je nog meer? Al zou het natuurlijk beter zijn een hond te nemen omdat je je leven wilt delen met een hond. Honden kunnen goede gereedschappen zijn (denk aan reddings- of jachthonden), de besten op die vlakken zijn daarnaast ook huisdieren. Dieren die niet alleen gewaardeerd worden om juist deze kwaliteiten maar die ten eerste gehouden worden uit liefde voor het dier.
-----------------------------------------------------------
EN>>>> alweer iemand die denkt dat ik een waakhond neem en m 12 jaar aan de ketting ga leggen en niet naar m omkijk. PFFFF.

Luister, ik heb een huis in de middle of nowhere, ben overdag werken en laat mijn vriendin thuis!
Nu wil ik niet dat daar een of andere onverlaat/imbeciel mijn vriendin (en daarmee indirect mij) iets aan doet!
Klinkt dit doel zo crooked???

Ik ben geen lamme tak, en mijn vriendin ook niet, dus beweging etc zal hij niet tekort komen.

Het perceel is ongeveer 5000 m2, dat lijkt me toch beter dan een flatje of zo???

Bovendien wandel ik graag, mag ie fijn mee gaan.

En wie iets sneus voor heeft met mijn vriendin, die mag ie wat mij betreft kapot bijten.

En ik wil geen statussymbool creeren met dat beest!.

Je opmerking over de labrador is me wel bekend, ik heb er wel eens eentje vals gezien, dan loop je wel ff een blokje om!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:23:08 #33
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33647388
quote:

[afbeelding]

[afbeelding]
3? Wow Dat neemt wel wat ruimte in huis...

Maar wel hele leuke honden Ik moet altijd aan Turner & Hooch denken als ik een Bordeauxdog zie
If you believe in yourself enough,
And know what you want,
You're gonna make it happen...
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:49:28 #34
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_33648196
quote:
Op maandag 2 januari 2006 17:32 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Dat kwijlen valt heel erg mee, die van mij doen het in elk geval zelden. Heeft 9 van de 10 keer met opvoeding te maken
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:51:29 #35
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_33648242
quote:
Op maandag 2 januari 2006 20:59 schreef RUSTGRAAG het volgende:

[..]

De gemiddelde leeftijd is inderdaad helaas maar 8 jaar . Al ken ik er ook 1 van ruim 10. Die van mij zijn nu bijna 4, bijna 3 en net 1 en hoop nog lang van hun gezelschap te mogen genieten.

Enne..... ook al zijn ze nog zo groot en log.... traag zijn ze niet hoor
Druifje!!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 01:55:13 #36
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_33648324
quote:
Op maandag 2 januari 2006 21:01 schreef RUSTGRAAG het volgende:

[..]

Jasus, 3 stuks???

Dat was me teveel van t goede, werk je voor de honden (en peuken) alleen?
Ga er van uit dat dit een reactie op mij was, heb er inderdaad 3 en nee, werk niet alleen voor de doggies. Ze eten bij mij vers vlees en wat ik per maand kwijt ben valt heel erg mee!!
Druifje!!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 02:00:26 #37
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_33648414
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 01:23 schreef -Delta- het volgende:

[..]

3? Wow Dat neemt wel wat ruimte in huis...

Maar wel hele leuke honden Ik moet altijd aan Turner & Hooch denken als ik een Bordeauxdog zie
Ook dat valt mee hoor, zoveel ruimte nemen ze niet in beslag, al is het voor mensen die geen honden gewend zijn wel schrikken als ze binnen komen

Mede door Turner & Hooch ben ik 'verliefd' geworden op dit ras. Alleen kwijlen en slopen die van mij gelukkig niet
Druifje!!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 19:52:56 #38
136006 RUSTGRAAG
16333360 mensen!!!
pi_33670098
Gewoon te groot voor in huis!
  woensdag 4 januari 2006 @ 18:40:32 #39
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_33702608
In jouw huis misschien, in het mijne past het prima, liepen er eind van de zomer zelfs tijdelijk 4 rond
Druifje!!
  woensdag 4 januari 2006 @ 23:37:31 #40
136006 RUSTGRAAG
16333360 mensen!!!
pi_33713109
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:40 schreef Diesz het volgende:
In jouw huis misschien, in het mijne past het prima, liepen er eind van de zomer zelfs tijdelijk 4 rond
Hoe vaak vervang je je interieur??
pi_33733811
Eeeeuhm... zijn geen slopers, dus vervang het als ik het zat ben.
Druifje!!
pi_33733834
Dubbel
Druifje!!
pi_33733843
Dubbel
Druifje!!
pi_33751654
Zolang jouw vriendin de hond uitlaat i.p.v andersom

*Brunette krijgt weer visioenen over haar teckel
4
  vrijdag 6 januari 2006 @ 03:08:18 #45
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_33754437
Ondertussen al bij een fokker langsgeweest? Of een hond gekocht?
pi_33754612
Neem geen hond. Waarom sowieso een huisdier nemen? Als je je eenzaam voelt moet je zorgen dat je een beter sociaal leven opbouwt en nieuwe mensen leert kennen.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 18:03:07 #47
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_33773096
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 03:24 schreef Steijn het volgende:
Neem geen hond. Waarom sowieso een huisdier nemen? Als je je eenzaam voelt moet je zorgen dat je een beter sociaal leven opbouwt en nieuwe mensen leert kennen.
Is dat dan de enige reden om een hond te nemen?
Druifje!!
  vrijdag 6 januari 2006 @ 18:09:51 #48
136006 RUSTGRAAG
16333360 mensen!!!
pi_33773296
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 03:08 schreef DeeCruise het volgende:
Ondertussen al bij een fokker langsgeweest? Of een hond gekocht?
Nee, Belgie is bureaucratischer als ik dacht en dat vreet op dit moment al mijn tijd op!
(naast mijn werkuren)

Ik ben er dus nog niet aan toegekomen, maar ik had je al geschreven dat ik nu nog in een flat woon en een hond geen flatleven wil aandoen!

Maar..... de transactie van het huis is bijna rond, en dan gaat het toch echt gebeuren.

Houd je wel op de hoogte.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 18:10:49 #49
136006 RUSTGRAAG
16333360 mensen!!!
pi_33773319
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 03:24 schreef Steijn het volgende:
Lees ff het hele topic aub
pi_33821678
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 18:03 schreef Diesz het volgende:

[..]

Is dat dan de enige reden om een hond te nemen?
Geen idee, ik geef gewoon een oordeel over die specifieke reden.
  zondag 8 januari 2006 @ 04:03:12 #51
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_33823430
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 18:09 schreef RUSTGRAAG het volgende:

[..]

Nee, Belgie is bureaucratischer als ik dacht en dat vreet op dit moment al mijn tijd op!
(naast mijn werkuren)

Ik ben er dus nog niet aan toegekomen, maar ik had je al geschreven dat ik nu nog in een flat woon en een hond geen flatleven wil aandoen!

Maar..... de transactie van het huis is bijna rond, en dan gaat het toch echt gebeuren.

Houd je wel op de hoogte.
Snap ik wel, maar ben gewoon nieuwsgierig...Dat Belsj ultiem bureaucratisch is hoef je mij niet te vertellen, woon er zelf ook...Die ambtenaren zijn echt een ramp Het feit dat je nog in een appartement woont hoeft overigens geen reden te zijn dat je nog niet gaat "kijken" voor een hond...Als je bijv. toch voor een pup zou kiezen zou je zowieso enkele weken moeten wachten eer je em kunt ophalen (aangezien ze pas vanaf 8 weken bij de teef wegkunnen)
  maandag 9 januari 2006 @ 01:15:28 #52
136006 RUSTGRAAG
16333360 mensen!!!
pi_33854499
quote:
Op zondag 8 januari 2006 04:03 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Snap ik wel, maar ben gewoon nieuwsgierig...Dat Belsj ultiem bureaucratisch is hoef je mij niet te vertellen, woon er zelf ook...Die ambtenaren zijn echt een ramp Het feit dat je nog in een appartement woont hoeft overigens geen reden te zijn dat je nog niet gaat "kijken" voor een hond...Als je bijv. toch voor een pup zou kiezen zou je zowieso enkele weken moeten wachten eer je em kunt ophalen (aangezien ze pas vanaf 8 weken bij de teef wegkunnen)
Hallo Dee cruise,

Taxateur, makelaar, bank, hypotheek, bouwvergunning, monumentenzorg, notaris, etc, naast nog eens mijn dagelijkse werk maken de aanschaf van een hond NU, compleet onmogelijk.

Zelfs het zoeken naar de geschikte hond is me ineens onmogelijk.

Kan bijna iemand fulltime aanstellen om alles te regelen!~

Maar don't panic, die hond komt er!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')