Afgelopen nacht oud en nieuw gevierd. Daarna, wil je natuurlijk naar huis. Niet dat dat een pretje is met de trein in de vroege uurtjes van nieuwjaarsdag, maar dat wist je van te voren en neem je voor lief.
Nouja, om een lang verhaal kort te maken; via een vage omweg kwamen wij terecht op Den Haag centraal. Wat een geluk... De informatie/kaartverkoop ruimte was verwarmd, en er stonden bankjes.
Ach, op een bankje zitten in een verwarmde ruimte kan nog best wel voor een uurtje of 2. Genoeg rosé gedronken ons warm te houden.
Nou, dat hadden we gedacht...Komt er zo'n NS madame in uniform naar ons toe.. "Willen jullie buiten gaan staan?".
Eeuhh.... Uren staan in de kou na een nacht feesten... terwijl je er warm bij kan zitten..
![]()
Waarom dan?
"Anders word het hier zo druk". Welja, er waren wel een stuk of 6 personen in die ruimte.
Zo heb ik dus 2 uur lang, in de kou gestaan (en later gewoon op de grond midden in Centraal gaan zitten), twee meter verwijderd van...
A) een verwarmde ruimte
B) een bankje
Hoe belachelijk is dat??! Hoe moeilijk kan een persoon doen over zo iets simpels?
Het toppunt van triest was wel dat er toen er na ons, anderen op de bankjes gingen zitten, de aardige NS mevrouw nogmaals uitlegde dat dat toch echt niet kon, en daarna besloot
de bankjes omgekeerd neer te zetten, zodat niemand er meer op zou gaan zitten..
Whatever!!!
Ik begrijp best wel dat men geen zwervers wil aantrekken in zo'n station, maar kom op.. een hele groep gestrande oud en nieuw reizigers uren op de grond laten zitten, terwijl er bankjes zijn.
En begrijp me goed, als de optie van warm en verwarmd er niet was, had ik niet geklaagd. Ik verwacht niet dat ov reizen met oud en nieuw een feest is... Maar als deze opties er wel zijn, en er dan zo moeilijk gedaan word..
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."