1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | $this->checkLoginInput($user, "username"); $this->checkLoginInput($pass, "wachtwoord"); if ($this->num_error > 0) { $this->logged_in = false; } else { $db = new Db_functies('user','ww','db'); $this->bevestigPass($user, $pass, $db); if ($this->num_error > 0) { $this->logged_in = false; $db->closedb(); } else { $this->username = $_SESSION['username'] = $user; $this->random_id = $_SESSION['random_id'] = $this->makeFingerprint(); $_SESSION['time'] = time(); $db->query("UPDATE red_user SET red_random_id = '" . $this->random_id . "' WHERE red_usernaam ='" . $this->username . "'"); session_regenerate_id(); $this->logged_in = true; $db->closedb(); } } } |
1 2 | $controle = new SessionCheck(60); |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | if (isset($_SESSION['username']) && isset($_SESSION['random_id']) && isset($_SESSION['time'])) { $tijd = $_SESSION['time']; $user = $_SESSION['username']; if ($this->checkSessionTime($tijd, $duur) == false) { echo "tijd doet het niet<br />"; } if ($this->checkFingerprint($user) == false) { echo "username doet het niet<br />"; } $_SESSION['time'] = time(); $this->logged_in = true; } else { echo "iets is niet gezet<br />"; } } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | function checkFingerprint($user) { $temp = "BLIK_REDACTIE" . $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; $id = md5($temp); $db = new Db_functies('user','ww','db'); $db->query("SELECT red_random_id FROM red_user WHERE red_usernaam = '" . $user . "'"); $result = mysql_fetch_row($db->resultaten); echo $result[0] . "<br />"; if(mysql_num_rows($db->resultaten) < 1) { return false; } if ($id != $result[0]) { return false; } } //Controleer of de sessie is verlopen function checkSessionTime($tijd, $duur) { if ((time() - $tijd) > $duur) { return false; } } |
Wat hij zegt, maar dan ook voor de checkFingerprint()-functiequote:Op vrijdag 20 januari 2006 04:39 schreef SuperRembo het volgende:
Wanneer geeft checkSessionTime() true terug?
Door middel van een GROUP BYquote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:07 schreef 9christensen het volgende:
MySql vraagje
Ik heb een kolom met IP adressen.
Nu moet ik een top 10 selecteren welke ip's het meest voorkomen.
Hoe krijg ik dit voor elkaar?
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:46 schreef 9christensen het volgende:
en werkt dit ook in access?
Je weet dat MySQL en Access beiden SQL ondersteunen maar twee verschillende programma's zijn?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:07 schreef 9christensen het volgende:
MySql vraagje
Met de ORDER BY hint van SuperRembo en de LIMIT van mijn oorspronkelijke query moet je een heel eind komen lijkt me.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:06 schreef 9christensen het volgende:
Ik heb nu dit
SELECT COUNT([id]) AS aantal, [SrcIP]
FROM Notificaction
GROUP BY [SrcIP]
nu laat hij alles zien. ik wil slechts 10 ID's laten zien die het meest voorkomen.
Limit werkt niet in access/mssql, dit is ook geen standaard. Hiervoor gebruik je TOP icm met recordset paging.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:58 schreef JeRa het volgende:
[..]
[..]
Je weet dat MySQL en Access beiden SQL ondersteunen maar twee verschillende programma's zijn?
Gebruik eens TOP, zoiets.:quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:19 schreef 9christensen het volgende:
FROM Notificaction
GROUP BY [SrcIP]
ORDER BY COUNT([id]) DESC;
zo heb ik 'm.
nu wil ik slechts de top 10 laten zien
FROM Notificaction
GROUP BY [SrcIP]
ORDER BY COUNT([id]) DESC LIMIT 0, 10
en dan krijg ik weer een foutmelding
Inderdaad snap er de ballen meer van. Is het nou Mysqlquote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:21 schreef ikke_ook het volgende:
Is het nou mysql of niet? zoja, wat doen die blokhaken dan om je kolomnamen
1 2 3 4 5 6 7 | $sql = "SELECT id FROM ".$db['prefix']."subs WHERE perm_view = 2 OR perm_view = 3 OR perm_view = 9"; ?> |
Hiermee selecteer je elke ID uit de database welke een permview heeft van 2,3 of 9.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:36 schreef Twisted_Logic het volgende:
Ik zit met het volgende, ik heb een forum draaien maar ik wil graag dat de crew topics niet in de AT voorkomen. Dit is de code die ik heb, en waar volgens mij de fout in zit:
[ code verwijderd ]perm_vieuw 2 is in de MySQL een mod van niv 2. perm_vieuw 3 is in de MySQL een crew van niv 3. perm_vieuw 9 is in de MySQL een admin van niv 9.
Als hier geen fout in zet moet ik iets meer van de code geven.
Bedankt alvast.
Ja maar die topics moeten niet voor komen in de Active Topics, alleen maar de user topics. Ik zit te denken wat er nu fout gaat want volgens mij is de activetopics.php bij mij goedquote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hiermee selecteer je elke ID uit de database welke een permview heeft van 2,3 of 9.
Kortom, alle crew topics en geen enkel user topic.
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:44 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Ja maar die topics moeten niet voor komen in de Active Topics, alleen maar de user topics. Ik zit te denken wat er nu fout gaat want volgens mij is de activetopics.php bij mij goed.
1 2 3 4 5 6 | FROM ".$db['prefix']."subs WHERE perm_view != 2 OR perm_view != 3 OR perm_view != 9"; ?> |
1 2 3 4 | FROM ".$db['prefix']."subs WHERE perm_view=1"; ?> |
Het werkt nog niet, maar volgens mij ligt het daar niet aan. Ik neem even een bak koffie en ga het dan nog maar is even allemaal langs lopen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Of bij de WHERE zet je de perm_view value neer welke overeenkomt met een normale gebruiker
[ code verwijderd ]
Dat is niet de tegenhanger van de originele query. Deze query geeft alle topics terug (een id is alijd ongelijk aan 2 of ongelijk aan 3).quote:
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:53 schreef SuperRembo het volgende:
een id is alijd ongelijk aan 2 of ongelijk aan 3
1 |
1 2 3 | $checked2 .... |
1 2 3 | EOCODE; |
als ik er $array['test1'] inzet werkt het niet, met accolades eromheen werkt wel... Dus tis opgelost.quote:Op zondag 22 januari 2006 01:12 schreef SuperRembo het volgende:
Variabelen worden in een heredoc string op dezelfde manier geparst als in een double quoted string. Ik zie het probleem niet.
1 2 3 4 5 | echo "$array['key']";// geeft parse error echo "$array[key]";// goed echo "{$array[key]}";// geeft notice (undefinded constant key) echo "{$array['key']}";// goed |
De enige oplossing die ik kan bedenken is om gewoon alles te selecteren en dan mbv PHP eerst diegene met id 8 weergeven, om daarna met een loop de andere te verwerkenquote:Op zondag 22 januari 2006 21:49 schreef ikke_ook het volgende:
Ik heb een tabel met landen erin met allemaal een uniek ID.
Nu wil ik een lijstje maken met alle landen maar het land met ID 8 moet bovenaan in het lijstje staan, de rest van het lijstje moet op alfabetische volgorde zijn. Kan ik dit voor elkaar krijgen met 1 query?
Dat werkt nog ookquote:Op zondag 22 januari 2006 22:46 schreef JeRa het volgende:
Als je kunt sorteren op condities (geen idee of dat kan) dan zou je zoiets kunnen overwegen:
ORDER BY (`id` = 8) DESC, `name` ASC
Dat is wel stoer.quote:Op zondag 22 januari 2006 22:54 schreef Light het volgende:
[..]
Dat werkt nog ook
En ja, ik heb het getest
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | infoID userID info locationID users userID username locations locationID location |
1 2 3 4 5 6 7 8 | i.info, u.name, l.location, FROM information i INNER JOIN users u ON i.userID= u.userID INNER JOIN locations l ON i.locationID = l.locationID WHERE i.infoID=".$_GET['id'] |
Een inner join pakt volgens mij alleen de data ALS er een relatie is. left en right joins pakken altijd de overeenkomstige velden of iets dergelijks... dacht ikquote:Op zondag 22 januari 2006 23:43 schreef ikke_ook het volgende:
Ja die INNER join geeft hetzelfde resultaat als een RIGHT join maar is dit de beste query?
1 2 3 4 | FROM information i INNER JOIN users u ON i.userID = u.userID WHERE i.infoID = ".$_GET['id'] |
kijk eens in de mysql handleiding op DATE_SUBquote:Op maandag 23 januari 2006 11:48 schreef 9christensen het volgende:
Ik ben al een hele tijd bezig, maar kom er niet uit.
http://img16.imageshack.us/img16/8155/accessssssss5ql.jpg
ik heb hier een tabel. je moet in de tabel kunnen zoeken op datum en op tijd. (in een formulier denk ik). nu denk ik dat het met mysql moet in een query, maar zit nu eigenlijk een beetje vast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |