1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | { $remove = array("select ", "insert ", "update ", "delete ", "drop ", "'", "union ", "--"); foreach ($remove as $key) { $in = str_replace($key, "", $in); } return addslashes($in); } |
1 2 3 4 | $string = trim($_GET['userString']; $result = mysql_query('SELECT FROM `tabel` WHERE `getal` = ' . $getal . ' AND `string` = \'' . mysql_real_escape_string($string) . '\''); |
Dat is de character set van een database, tabel of kolom in latere versies van MySQL (vanaf 4 geloof ik, en die is stable). Zie ook deze pagina voor een betere uitlegquote:Op donderdag 12 januari 2006 19:41 schreef Chandler het volgende:
collation? kun je dat nog even uitleggen?
Hier staat wel het een en ander, maar gaat veel te ver voor wat ik nodig heb, en is ook niet simpel te verbouwen tot wat ik nodig heb.quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:22 schreef Ro�a� het volgende:
Moet je even bij http://nl2.php.net/ord, staat in de comments redelijk wat over uniord.
1 2 3 | $entities = get_html_translation_table(HTML_ENTITIES,ENT_NOQUOTES); foreach ($entities as $entity){ |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $entities = get_html_translation_table(HTML_ENTITIES,ENT_NOQUOTES); foreach ($entities as $entity){ $pos=strpos($str,$entity); $char='\u00'.dechex(ord(substr($str,$pos+1,1))); $str=str_replace($entity,$char,$str); } echo $str; |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | $str='hülp ü'; $entities = get_html_translation_table(HTML_ENTITIES,ENT_NOQUOTES); foreach ($entities as $entity => $value){ $pos=strpos($str,$entity); if($pos!==false){ $char='\u00'.dechex(ord(substr($str,$pos,1))); $str=str_replace($entity,$char,$str); } } echo $str; ?> |
normaal gesproken wel, hoe ziet je table eruit en hoe ziet je query er exact uit? Het is nooit zonder reden dat iets niet gaat zoals je het verwacht.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 01:49 schreef the_disheaver het volgende:
In mysql.
Wanneer je ergens sorteert met ASC
Dan zou een waarde 0 toch boven de waarde 1 moeten staan?
Nu staat het als volgt:
1
1
0
0
10
10
Lijkt me niet de juiste volgorde (btw: er staat 0, geen NULL)
Dat laatste zal wel het geval zijn. Het is een forum waar ik ff wat wou toevoegen, maar met een vreemd resultaat.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 07:39 schreef rickmans het volgende:
[..]
normaal gesproken wel, hoe ziet je table eruit en hoe ziet je query er exact uit? Het is nooit zonder reden dat iets niet gaat zoals je het verwacht.
1 2 3 4 5 6 7 | thread.title, lastpost, forumid, pollid, open , replycount, postusername, postuserid, lastposter, thread.dateline, views, thread.iconid, notes, thread.visible, sticky, votetotal, attach FROM thread LEFT JOIN icon ON ( icon.iconid = thread.iconid ) ORDER BY sticky DESC , open DESC |
Dank, dat geeft een logische volgorde aan.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:28 schreef SuperRembo het volgende:
Zet dan backticks om `open` heen.
1 2 3 4 5 6 7 8 | sticky DESC, CASE `open` WHEN 1 THEN 1 WHEN 0 THEN 2 WHEN 10 THEN 3 ELSE 4 END ASC |
Die eerste post klopte idd niet echt. waarschijnlijk de volgorde waar hij weer gegeven werd, en hoe ik wou dat het weer gegeven werd door elkaar gehaald. Maar het was zeker wel een niet logische volgorde.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:10 schreef SuperRembo het volgende:
@the_disheaver:
Ik dacht dat je probleem was dat de sorteervolgorde 1, 0, 10 werd. Maar het probleem is dus dat je wil dat de sorteervolgorde 1, 0, 10 wordt, maar dat je niet weet hoe je dat moet doen.
Tof, in phpmyadmin doet hij het goed. Nu nog in het php-bestand veranderen. Dank!quote:
1 2 3 4 5 | foreach ( $_POST as $key => $value ) { $_POST [ $key ] = stripslashes ( $value ); }; }; |
Daar heb ik helemaal geen verstand vanquote:Op zondag 15 januari 2006 16:45 schreef JeRa het volgende:
Is het niet mogelijk om met VirtualHosts te werken? Dan kun je een ServerAlias opgeven en werkt het exact hetzelfde voor zowel domein www.a.nl als voor www.b.nl
1 2 | RewriteRule ^(.*)$ /index.php?verzoek=$1 |
iidd een regular expression ding ertegen aan knallen, ctype_alpha() is idd nog beterquote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:05 schreef wobbel het volgende:
met is_numeric() kan je kijken of een string numeriek is.
Maar is er ook een variant om te kijken of er alleen letters inzitten?
1 |
Dat is optellen wat niet hetzelfde is als string concatten is.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:01 schreef Fatality het volgende:
Huh, vroegâh gebruikte ik daar gewoon + voor
gokje, uitkomst 8 en uitkomst 53?quote:Op maandag 16 januari 2006 20:05 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat is optellen wat niet hetzelfde is als string concatten is.
Doe dit maar eens in PHP:
echo '5' + '3';
En dit:
echo '5' . '3';
En je merkt het verschil(mede mogelijk gemaakt door loose typing)
Het was een vraagstuk voor Fatality jaquote:Op maandag 16 januari 2006 20:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
gokje, uitkomst 8 en uitkomst 53?
Ja die is het aan het inkloppenquote:Op maandag 16 januari 2006 20:33 schreef JeRa het volgende:
[..]
Het was een vraagstuk voor Fatality ja![]()
Ik deed het helemaal uit het blote bolletjequote:voor gevorderde PHP'ers behoort dit basiskennis te zijn enzo
Nee kijk, de beredenering erachter was dat Fatality die twee echo's zou overnemen en zou zeggen:quote:Op maandag 16 januari 2006 20:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja die is het aan het inkloppen
[..]
Ik deed het helemaal uit het blote bolletje.
quote:Op maandag 16 januari 2006 20:59 schreef JeRa het volgende:
[..]
Nee kijk, de beredenering erachter was dat Fatality die twee echo's zou overnemen en zou zeggen:
"Omfg lollercopter, nu snap ik die hendig sjieke kankerkachels! Wellicht zou ik dit zo ook kunnen testen bij ándere operators die ik nog niet ken!"
En zodoende was al het gepostopkrik mijner zijde niet nodig geweest
Mooi he dat je kan bijdrage aan de educatie van minder bedeelde php'ersquote:Op maandag 16 januari 2006 20:59 schreef JeRa het volgende:
[..]
Nee kijk, de beredenering erachter was dat Fatality die twee echo's zou overnemen en zou zeggen:
"Omfg lollercopter, nu snap ik die hendig sjieke kankerkachels! Wellicht zou ik dit zo ook kunnen testen bij ándere operators die ik nog niet ken!"
En zodoende was al het gepostopkrik mijner zijde niet nodig geweest
Ik barst 's nachts wel eens in huilen uit, puur vanwege de prachtquote:Op maandag 16 januari 2006 21:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mooi he dat je kan bijdrage aan de educatie van minder bedeelde php'ers.
Niemand die hier nog geniale gedachtes over heeft? Ik zit er zelf ook een beetje vast mee. Geen idee waarop ik moet zoeken ook.quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:26 schreef keeper het volgende:
Ik probeer een XML bestand te parsen, wat opzich goed gaat, maar ik val over een paar dingen.
Ik moet oa informatie hebben die tussen <description>-tags staat. Dit lukt, maar als er tussen de start en eindtag witregels worden gebruikt, pakt de parser het maar tot de witregel.
Dus
[ code verwijderd ]
Levert als output alleen 'BlaBla'. Een nl2br(); lost hierbij niks op,
Daarnaast is er ook een probleem als er een < of >-teken wordt gebruikt (bijvoorbeeld als er een link is opgenomen in de description, of een <b>-tag). De parser stopt dan ook op dit punt. De tags staan er trouwens niet hard in, maar in hun html-entity-waarde, dus &l_t en >. Dit geldt ook voor tekens als apostrof (') enzo, maar die kan ik er uitvissen met een ereg_replace:
[ code verwijderd ]
Doe ik dit echter bij de < en >-tekens, krijg ik deze error:
[..]
Die line xxx is overigens de eerste lijn in de xml-file waar zo'n <-teken staat.
Als laatste puntje heb ik een probleem om de inhoud van een tag met een namespace-verwijzing daarin te pakken te krijgen. In dit geval de tag <lj:mood>. Ik begreep uit documentatie dat die namespace slechts ter identificatie dient en je gewoon op de tag zonder de namespace kan zoeken. Dus in dit geval <mood>. Helaas blijft mijn variabele waarin de inhoud van de tag zou moeten staan dan leeg.
Iemand suggesties? Ik blijf zelf ook dingen proberen natuurlijk, als ik antwoorden heb post ik ze hier.
In de voorbeelden hier heb ik die html-entities wat aangepast, want anders worden ze als teken neergezet door Replikk. In mijn echte code staan ze goed, dus zonder underscore en met punt-komma.
De code van mijn parser.
1 2 3 | <br /> blablabla etc... |
Dan krijg ik dus een XML Wellformedness errorquote:Op maandag 16 januari 2006 23:53 schreef markiemark het volgende:
over die < en die > is een functie, htmlentities() voor.
1 |
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:11 schreef SkaterSam het volgende:
Even een vraagje, ik heb een nieuwsbericht waarin door nl2br() de breaks er in worden gezet. Dus voor paragrafen wordt dat dus een dubbele break. Nu wil ik echter alleen de eerste paragraaf selecteren, dus het eerste deel voor de dubbele break, dus ik probeer met explode() te breken, maar in de geretourneerde code van nl2br() zitten de breaks onder elkaar
[ code verwijderd ]
dus ik kan niet explode('<br /><br />'), iemand die een oplossing weet.
Ik weet ook niet helemaal wat een \r (carriage return) en een \n (newline) is, dan kon ik mijn eigen functie schrijven (iets als preg_replace('\r', '<br />', $string) ofzoiets).
1 2 3 4 | $argument = "<br />\r\n<br />\r\n"; $blaat = explode($argument, $blaat); ?> |
[offtopic]quote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:28 schreef SkaterSam het volgende:
Zo'n bericht wordt ongeëdit opgeslagen, dus direct van de textarea af in MySQL, pas wanneer ze eruit worden gehaald worden ze gebroken met nl2br(). Dat betekent dus dan dat ik beter een eigen functie kan schrijven?
[ code verwijderd ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |