abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 december 2005 @ 18:53:18 #1
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_33588204
Man man man, wat heb ik er lang over moeten doen om een paar goede boeken te kopen.Via internet is het natuurlijk zo gepiept, maar ik ben er nou eenmaal zo eentje die het toch eerst wil vasthouden en wil zien hoe groot en dik het is. Het liefst wil ik het boek zo in mijn jaszak kunnen stoppen, namelijk. Daarom heb ik de voorkeur voor een gewone boekhandel.

Dus ik ging opzoek naar wat boeken. Een goeie bio over mijn huidige held, Thomas Jefferson leek mij wel wat, of wat puike staaltjes economisch denkwerk van Milton Friedman, of nog leuker: zijn zoon David schrijft ook! En hij's wat radikaler dan zijn pa.
Verder zocht ik ook nog naar een klasieker: The Road To Serfdom van Friedrich von Hayek. Dat is niet zo maar een boek, dat is bijna een soort bijbel. Vraag maar aan Margeret Thatcher.

Dus ik alle boekenwinkels in Haarlem afgelopen, maar nee hoor, niks. Ja, een winkel kon wel wat van de Friedmannen bestellen, maar wel engelstalig. Maar hayek hadden ze niet eens in hun bestand! Schande!
Dus ik naar Amsterdam. En daar het zelfde verhaal. Alle boekhandels afgelopen. Op het koningsplein was er eentje die Capitalism & Freedom van Milton Friedman in de schappen had liggen. Die heb ik meteen gekocht.
Hayek kon bestelt worden, maar ik besloot toch verder te kijken.

Bij de Slegte in Haarlem zat ik nog wat te neuzen en tot mijn verbazing zag ik daar een Nederlandse vertaling van Road to sefdom van hayek liggen Hallelujah! Ik meteen met het (qua inhoud) kostbare boekje naar de kassa gerent om af te rekenen.
Ik zei nog tegen de kassameid hoe vreemd het is dat zo'n toonaangevend boekwerk hier in Nederrland zo moeilijk te krijgen is. Het kassameisje, een in gothic kledij gestoken tiener, keek me aan alsof ze er geen bal van begreep.
Ach ja

Maar dit verhaal zegt wel iets over hoe triest het hier in Nederland gestelt is. Overal waar ik zocht puilden de planken uit van de nietszeggende lectuur van dwaalgeesten als W. Bos, of boekjes van proffesor Pim, waar je ook niet echt veel wijzer van wordt, maar gezonde denkers als Friedman of Hayek vond je bijna nergens.

Dan is het ook wel logisch dat het economisch zo slecht gaat met dit land
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_33588301
ja je post gooit ook niet egt hoge ogen hoor
  zaterdag 31 december 2005 @ 18:58:48 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_33588338
Bos en Fortuyn kunnen nietszeggende lectuur zijn, ze schrijven tenminste wel hun werkwoordsvormen correct (en 'professor', bijvoorbeeld).
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_33588390
Och, voor op de plee kan ik altijd wel wat vinden...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_33588394
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 18:53 schreef Karzeuler het volgende:
Man man man, wat heb ik er lang over moeten doen om een paar goede boeken te kopen.Via internet is het natuurlijk zo gepiept, maar ik ben er nou eenmaal zo eentje die het toch eerst wil vasthouden en wil zien hoe groot en dik het is. Het liefst wil ik het boek zo in mijn jaszak kunnen stoppen, namelijk. Daarom heb ik de voorkeur voor een gewone boekhandel.

Dus ik ging opzoek naar wat boeken. Een goeie bio over mijn huidige held, Thomas Jefferson leek mij wel wat, of wat puike staaltjes economisch denkwerk van Milton Friedman, of nog leuker: zijn zoon David schrijft ook! En hij's wat radikaler dan zijn pa.
Verder zocht ik ook nog naar een klasieker: The Road To Serfdom van Friedrich von Hayek. Dat is niet zo maar een boek, dat is bijna een soort bijbel. Vraag maar aan Margeret Thatcher.

Dus ik alle boekenwinkels in Haarlem afgelopen, maar nee hoor, niks. Ja, een winkel kon wel wat van de Friedmannen bestellen, maar wel engelstalig. Maar hayek hadden ze niet eens in hun bestand! Schande!
Dus ik naar Amsterdam. En daar het zelfde verhaal. Alle boekhandels afgelopen. Op het koningsplein was er eentje die Capitalism & Freedom van Milton Friedman in de schappen had liggen. Die heb ik meteen gekocht.
Hayek kon bestelt worden, maar ik besloot toch verder te kijken.

Bij de Slegte in Haarlem zat ik nog wat te neuzen en tot mijn verbazing zag ik daar een Nederlandse vertaling van Road to sefdom van hayek liggen Hallelujah! Ik meteen met het (qua inhoud) kostbare boekje naar de kassa gerent om af te rekenen.
Ik zei nog tegen de kassameid hoe vreemd het is dat zo'n toonaangevend boekwerk hier in Nederrland zo moeilijk te krijgen is. Het kassameisje, een in gothic kledij gestoken tiener, keek me aan alsof ze er geen bal van begreep.
Ach ja

Maar dit verhaal zegt wel iets over hoe triest het hier in Nederland gestelt is. Overal waar ik zocht puilden de planken uit van de nietszeggende lectuur van dwaalgeesten als W. Bos, of boekjes van proffesor Pim, waar je ook niet echt veel wijzer van wordt, maar gezonde denkers als Friedman of Hayek vond je bijna nergens.

Dan is het ook wel logisch dat het economisch zo slecht gaat met dit land
Boeken van Milton Friedman en "goede lectuur" in één zin
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
  zaterdag 31 december 2005 @ 19:06:39 #6
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_33588536
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 18:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Bos en Fortuyn kunnen nietszeggende lectuur zijn, ze schrijven tenminste wel hun werkwoordsvormen correct (en 'professor', bijvoorbeeld).
Het gaat ook niet om de vorm maar om de inhoud
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_33588552
schrijf zelf eens een boek!
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
  zaterdag 31 december 2005 @ 19:07:51 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_33588568
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 19:06 schreef Karzeuler het volgende:

[..]

De inhoud wordt overgebracht door de vorm. Een stuk wat slecht geschreven is (taal- spel-, stijl- en grammaticafouten bevat, dus) zal nooit in staat zijn zijn boodschap over te brengen. Eerste les op de Uni.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_33588611
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 19:06 schreef Karzeuler het volgende:

[..]

Je vertelt zeker tegen meisjes in de kroeg ook dat een grasspriet meer kietelt dan een boomstam!
  zaterdag 31 december 2005 @ 19:15:04 #10
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_33588768
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 19:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De inhoud wordt overgebracht door de vorm. Een stuk wat slecht geschreven is (taal- spel-, stijl- en grammaticafouten bevat, dus) zal nooit in staat zijn zijn boodschap over te brengen. Eerste les op de Uni.
Ach mensen die zo denken 8 ik mijn boodschap niet waardig
  zaterdag 31 december 2005 @ 19:15:55 #11
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_33588793
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 19:07 schreef BennyNL het volgende:
schrijf zelf eens een boek!
Wil ik nog wel eens doen

maar dan wel een stripboek
  zaterdag 31 december 2005 @ 19:16:43 #12
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_33588814
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 19:09 schreef Roellio het volgende:

[..]

Je vertelt zeker tegen meisjes in de kroeg ook dat een grasspriet meer kietelt dan een boomstam!
Nee, ik zou zeggen dat ze met een komkommer ook goed komt
pi_33588822
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 19:15 schreef Karzeuler het volgende:

[..]

Ach mensen die zo denken 8 ik mijn boodschap niet waardig
Pre6
pi_33589881
De Playboy is hier gewoon overal te koop hoor.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_33590682
1) Waarom zou je een vertaling gaan lezen als het origineel aanwezig is?
2) Wanneer je zo literair onderlegd bent, hoe komt het dan dat je de goede boekenwinkels niet kent in jouw dorp?

zaterdag 31 december 2005 @ 20:33:55 #16
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_33590717
Ik kwam laatst ' The open society and its enemies van Popper tegen voor 5 euri's....

Maar veel leuke boeken moet je bestellen of eeuwenlang naar zoeken...
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  zaterdag 31 december 2005 @ 20:38:28 #17
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33590809
In NL heerst gewoon de intellectuele diepgang die je in een polderlandschap zou verwachten

Maar nu ga ik dus ff me sociale leven verdiepen ipv. achter de compu weg te vegeteren.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 31 december 2005 @ 20:45:59 #18
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_33590956
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:38 schreef Hyperdude het volgende:
In NL heerst gewoon de intellectuele diepgang die je in een polderlandschap zou verwachten

Maar nu ga ik dus ff me sociale leven verdiepen ipv. achter de compu weg te vegeteren.
Je gaat de laatste uurtjes van het jaar wegzuipen bedoel je??

Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  donderdag 5 januari 2006 @ 02:10:17 #19
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_33718000
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 20:31 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
1) Waarom zou je een vertaling gaan lezen als het origineel aanwezig is?
2) Wanneer je zo literair onderlegd bent, hoe komt het dan dat je de goede boekenwinkels niet kent in jouw dorp?

1. Nederlands leest toch fijner dan engels
2. Goeie boekenwinkels in mijn dorp bleken dus toch niet zo goed (wel W. Bos en geen Friedman )
  donderdag 5 januari 2006 @ 02:13:19 #20
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_33718050
quote:

Ja, die fokking linkse zakkenvullende salon-socio's die lekker in hun grachtenpandje hun geiten neuken en er vervolgens sokken van breien
  donderdag 5 januari 2006 @ 02:17:55 #21
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_33718143
Jongens (en uiteraard meiskes) , bonjour

Ik kom dus nu net terug uit Parijs en daar besef je dus pas wat voor dom geitenwollensokkenland NL eigenlijk is

kan ook komen doordat ik in de trein lekker Friedrich von Hayek heb zitten lezen. Die gast heeft gewoon zo vet gelijk! Iedereen zou dat boek moeten lezen.
Kan nu ook wel begrijpen waarom Margeret Thatcher zo'n fan was van Hayek. Die knakker had het gewoon bij het rechte eind. En Keynes zouden ze verplicht tot toiletpapier moeten verwerken!
pi_33718151
MIjn probleem is eerder dat ik door de bomen het bos niet meer zie. De enorme hoeveelheid boeken in een willekeurige boekenwinkel zorgt ervoor dat ik geen boek koop. Ik loop regelmatig naar binnen voor bijvoorbeeld een verjaardagscadeau, maar zelden vind ik een goed boek.

Was een tijd terug ook een documantaire over. Ging over de verzadiging van de boekenmarkt.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  donderdag 5 januari 2006 @ 02:24:23 #23
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_33718237
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 02:18 schreef WeirdMicky het volgende:
MIjn probleem is eerder dat ik door de bomen het bos niet meer zie. De enorme hoeveelheid boeken in een willekeurige boekenwinkel zorgt ervoor dat ik geen boek koop. Ik loop regelmatig naar binnen voor bijvoorbeeld een verjaardagscadeau, maar zelden vind ik een goed boek.

Was een tijd terug ook een documantaire over. Ging over de verzadiging van de boekenmarkt.
Simpele oplossing. Linkse lectuur valt onder de categorie "open haard" en overige lectuur voor "eventueel open haard indien er niks zinnigs in staat".

Anders heb je nog altijd de boekenbon of de Donald Duck
  donderdag 5 januari 2006 @ 03:36:39 #24
111340 Vigile
Always on the move
pi_33718939
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 02:17 schreef Karzeuler het volgende:
Jongens (en uiteraard meiskes) , bonjour

Ik kom dus nu net terug uit Parijs en daar besef je dus pas wat voor dom geitenwollensokkenland NL eigenlijk is

kan ook komen doordat ik in de trein lekker Friedrich von Hayek heb zitten lezen. Die gast heeft gewoon zo vet gelijk! Iedereen zou dat boek moeten lezen.
Kan nu ook wel begrijpen waarom Margeret Thatcher zo'n fan was van Hayek. Die knakker had het gewoon bij het rechte eind. En Keynes zouden ze verplicht tot toiletpapier moeten verwerken!
Je bent blijkbaar nogal rechts ingesteld, waarom dan Keynes verbannen? Zijn theorie over de vrije marktwerking is ook rechts.
I reject your reality and substitute it for my own.
pi_33718959
quote:

Tja, mensen zoals jij zullen inderdaad nooit verder doordringen dan de oppervlakte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')