dutchie, ik herken je twijfels zeker!
Zelf heb ik een darmoperatie gehad. Vooraf heb ik met de internist besproken of ik zwanger zou kunnen / mogen worden (ook ivm mijn chronische ziekte), dat was allemaal geen probleem. Nu ik zwanger ben, ben ik ook een beetje "bangig". Ik heb het er met mijn gyn over gehad, volgens haar hoeft het allemaal geen probleem te zijn (als ze mijn baarmoeder niet geraakt hebben, zei ze er nog achteraan, en dat weet ik dus niet...), alleen heb ik een kans dat mijn litteken (15 cm, horizontaal, vlak onder mijn navel) mee gaat groeien en heel breed wordt. Ik smeer nu enthousiast met cremes die ervoor zorgen dat het litteken beter wordt doorbloed en hopelijk niet gaat rekken of scheuren.
Tot zover alles prima, maar de afgelopen 2 weken merk ik dat ik, als ik gesport heb of veel gelopen heb, pijn krijg in mijn buikspieren (die ook zijn doorgesneden) onder het litteken en mijn litteken af en toe pijn doet. En dan vraag ik me wel af wat het is en of het erg is. Waarschijnlijk niet, maar toch. Ik ga het toch nog maar eens navragen.
Ik heb geen litteken op mijn baarmoeder, ik kan me voorstellen dat je je daar nog drukker over maakt.
Ik heb dus helaas geen oplossing voor jou, maar wel medeleven.