Misschien heeft zij niet direct afgebeld, maar pas van de week?quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:39 schreef Xevor het volgende:
Volgens mij ook maar het grappige is dat zij er nu pas mee gekomen zijn dat het niet kan.
Is 48 uur van te voren man. Ruim op tijd dus.quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:56 schreef Xevor het volgende:
Bedankt Lienekien en UnleashMith. Ik bel net de restaurant en ik hoor dat zij (onze kennis) pas gisteren heeft gebeld.
Het zit zo. Een vrouw die organiseerde alles en drie vroeg aan onze kennis of zij nog mensen kende die mee wilden gaan. In het begin zeiden we ja, maar twee weken geleden vertelden we onze kennis dat we niet mee konden gaan. Maar die heeft pas gisteren naar die vrouw gebeld. Zij heeft weer naar de restaurant gebeld en die heeft gezegd dat dat niet kan en dat iedereen die niet wil komen de kosten gewoon moet betalen.
Ff kijken in welke groep je valt en dan bepalen of je iets moet dokken of nietquote:9.3 Annulering van restaurant/tafelreservering
9.3.1 Groepen
Wanneer een reservering voor uitsluitend een restaurant (tafelreservering) is gemaakt voor een groep dan geldt voor annulering van die reservering het navolgende:
1. indien een menu is overeengekomen:
1. bij annulering meer dan 14 dagen voor het gereserveerde tijdstip zal geen vergoeding verschuldigd zijn;
2. bij annulering 14 dagen of minder doch meer dan 7 dagen voor het gereserveerde tijdstip zal de klant 25% van de reserveringswaarde verschuldigd zijn;
3. bij annulering 7 dagen of minder voor het gereserveerde tijdstip zal de klant 50% van de reserveringswaarde verschuldigd zijn.
4. bij annulering 3 dagen of minder voor het gereserveerde tijdstip zal de klant 75% van de reserveringswaarde verschuldigd zijn.
2. indien geen menu is overeengekomen:
1. bij annulering meer dan tweemaal 24 uur voor het gereserveerde tijdstip zal geen vergoeding verschuldigd zijn;
2. bij annulering tweemaal 24 uur of minder voor het gereserveerde tijdstip zal de klant 50% van de reserveringswaarde verschuldigd zijn.
Wil nog niet zeggen dat die regels rechtsgeldig zijn tov klanten.quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:08 schreef spijkerbroek het volgende:
Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH)
De Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH) zijn de voorwaarden waarop in Nederland gevestigde horecabedrijven zoals hotels, restaurants, cafés en aanverwante bedrijven (waaronder cateringbedrijven, party-servicebedrijven e.d.), horecadiensten verlenen en horecaovereenkomsten sluiten.
Volgens mij is het geen besloten feest, omdat volgens de eigenaar van het restaurant er gisteren nog "gewoon" iemand had gebeld om 10 plaatsen te reserveren, maar dat niet kon omdat alle plaatsen al waren gereserveerd. Volgens hem wist hij toen nog niet dat wij niet van plan waren te komen terwijl hij over die 10 plaatsen gisteravond werd gebeld en die ene vrouw voor ons gistermiddag had gebeld.quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:02 schreef buitenbeentje het volgende:
Is het een besloten feest of is het restaurant gewoon open? Bij een besloten feest wordt er op een bepaald aantal gasten gerekend en ingekocht. Komen er mensen niet, dan blijf je met de etenswaren zitten.
Is het geen besloten feest, dan kunnen er nog mensen bellen om op het laatste nuppertje te reserveren.
Lijkt me dat je kennis maar moet betalen dan.quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:56 schreef Xevor het volgende:
Bedankt Lienekien en UnleashMith. Ik bel net de restaurant en ik hoor dat zij (onze kennis) pas gisteren heeft gebeld.
Het zit zo. Een vrouw die organiseerde alles en drie vroeg aan onze kennis of zij nog mensen kende die mee wilden gaan. In het begin zeiden we ja, maar twee weken geleden vertelden we onze kennis dat we niet mee konden gaan. Maar die heeft pas gisteren naar die vrouw gebeld. Zij heeft weer naar de restaurant gebeld en die heeft gezegd dat dat niet kan en dat iedereen die niet wil komen de kosten gewoon moet betalen.
Zeker. Echter de TS heeft ruim van de voren aangegeven dat hij niet meer mee wilde. Dat er pas door de organiserende mensen de dag voor het festijn plaats vind afgebelt wordt is totaal niet zijn verantwoordelijkheid. Hij heeft het netjes en ruim optijd aangegeven.quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:30 schreef buitenbeentje het volgende:
Ik weet niet om hoeveel geld het hier gaat, maar dit is zou typisch zo iets waar mensen gruwelijk ruzie om kunnen krijgen. Alleen om een paar rotcenten.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |