WAT?!? We zullen zijn HOOFD eens bij het grofvuil zetten, die smurfenlokker.quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:12 schreef Frollo het volgende:
Geen idee, maar ik kan me nog wel herinneren dat Vader Abraham ooit een paar orginele Rietveldstoelen bij het grofvuil heeft gezet. Hij had ze gevonden na een verhuizing en kon zich niet voorstellen dat die rare dingen iets waard zouden zijn.
Sterker nog: hij woont in een door Rietveld ontworpen huis maar heeft het helemaal laten verbouwen. Een rieten kap er op en van binnen geheel Brabants met veel donker eikenhoutquote:Op vrijdag 30 december 2005 14:12 schreef Frollo het volgende:
Geen idee, maar ik kan me nog wel herinneren dat Vader Abraham ooit een paar orginele Rietveldstoelen bij het grofvuil heeft gezet. Hij had ze gevonden na een verhuizing en kon zich niet voorstellen dat die rare dingen iets waard zouden zijn.
quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:16 schreef Scrutinizer het volgende:
terker nog: hij woont in een door Rietveld ontworpen huis maar heeft het helemaal laten verbouwen. Een rieten kap er op en van binnen geheel Brabants met veel donker eikenhout![]()
Hm. Ligt dat aan het ontwerp zelf, de uitwerking daarvan of vooral aan de gebruikte materialen?quote:De huizen van Rietveld zijn overigens kwalitatief niet erg goed. Veel lekkages, tocht, slecht houdbare materialen.
Het was voor die tijd zeer experimenteel: bouwen met glas, staal en beton. De betonmix was vaak van matige kwaleit, de originele stalen kozijnen kunnen alleen enkel glas bevatten. Tegenwoordig mag je dat, gelukkig maar, niet zomaar laten vervangen door nieuwere kozijnen met dubbel glas.quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:19 schreef Capa het volgende:
Hm. Ligt dat aan het ontwerp zelf, de uitwerking daarvan of vooral aan de gebruikte materialen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |