Het is bijna hetzelfde als Word en Excel dus. Ik heb het net gedownload, en het werkt best prettig! Je kunt bestanden ook als .doc en .xls opslaan, dus dat is ook een pré!quote:OpenOffice.org is een open-source project met als doelstelling: "De ontwikkeling van hét internationale kantoorpakket, beschikbaar voor de voornaamste besturingssystemen, met toegang tot alle functies en gegevens via open, componentgebaseerde API's en een op XML gebaseerd bestandsformaat".
OpenOffice.org is bovendien de naam van het product van die ontwikkeling: een voor iedereen gratis kantoorpakket met modules voor onder andere tekstverwerking, spreadsheet, vectorgrafiek, en presentatie. Qua veelzijdigheid en bediening vergelijkbaar met de meest gebruikte commerciële kantoorpakketten, is de huidige versie zowel thuis als op het werk uitstekend toepasbaar!
nl.openoffice.org is het onderdeel van het OpenOffice.org project dat zich richt op Nederlandstalige gebruikers. Hierbij verdienen de volgende aspecten onze aandacht:
* Informatie in het Nederlands (webpagina's en documentatie).
* Beschikbaarheid van de actuele OpenOffice.org versies in de Nederlandstalige uitvoering.
* Beschikbaarheid van mirror sites in Nederland en België.
* Verdere verbetering van de vertaling in het Nederlands.
* Beschikbaarheid van taalhulpen voor het Nederlands, zoals spellingcontrole.
* Publiciteit voor OpenOffice.org in Nederland en België.
Alleen als je het in .doc opslaat. Tenminste, ik had het in dat standaard openoffice gedoe opgeslagen en dat kon ik niet openen met word.quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:46 schreef trith het volgende:
Als je bijv openoffice documenten stuurt naar iemand die office heeft, kan die persoon dat dan gewoon zonder errors etc lezen???
Als je het goed opslaat wel ja.quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:46 schreef trith het volgende:
Als je bijv openoffice documenten stuurt naar iemand die office heeft, kan die persoon dat dan gewoon zonder errors etc lezen???
Nee, dan zul je ze in OO moeten opslaan als Word document (.DOC). Of Excel, whatever.quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:46 schreef trith het volgende:
Inderdaad. Je zou het volgens mij wel de 'Gratis versie van Star Office' kunnen noemen. Deze was geloof ik eerst niet gratis, daarna zijn een aantal versies gratis geworden en vanaf versie 6 (geloof ik?) is het weer niet gratis. Tegelijkertijd met die versie is dan ook de gratis Open Office versie ontstaan.quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:38 schreef Breuls het volgende:
Het is niet "de gratis versie van", het is een tegenhanger van MS Office die niet aan kwaliteit onderdoet voor laatstgenoemde.
Waarvoor zit die Java-optie er dan eigenlijk inquote:Op vrijdag 30 december 2005 13:56 schreef whoops het volgende:
Even een tip om het opstarten van OpenOffice wat te versnellen, bij Tools - Options zie je een onderdeel 'Java' staan. Als je het gebruik van Java daar uitvinkt start je OpenOffice een stukje sneller op.
I have no clue...quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:58 schreef Svensational het volgende:
[..]
Waarvoor zit die Java-optie er dan eigenlijk in
Heb ik ook naar zitten zoeken, en het kan prima.quote:Op zondag 8 januari 2006 19:26 schreef Lunar het volgende:
Waarom kan de pagina waarin gewerkt wordt niet gewoon in het midden? Net als in MS Word
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |