abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33538027
quote:
OpenOffice.org is een open-source project met als doelstelling: "De ontwikkeling van hét internationale kantoorpakket, beschikbaar voor de voornaamste besturingssystemen, met toegang tot alle functies en gegevens via open, componentgebaseerde API's en een op XML gebaseerd bestandsformaat".

OpenOffice.org is bovendien de naam van het product van die ontwikkeling: een voor iedereen gratis kantoorpakket met modules voor onder andere tekstverwerking, spreadsheet, vectorgrafiek, en presentatie. Qua veelzijdigheid en bediening vergelijkbaar met de meest gebruikte commerciële kantoorpakketten, is de huidige versie zowel thuis als op het werk uitstekend toepasbaar!

nl.openoffice.org is het onderdeel van het OpenOffice.org project dat zich richt op Nederlandstalige gebruikers. Hierbij verdienen de volgende aspecten onze aandacht:

* Informatie in het Nederlands (webpagina's en documentatie).
* Beschikbaarheid van de actuele OpenOffice.org versies in de Nederlandstalige uitvoering.
* Beschikbaarheid van mirror sites in Nederland en België.
* Verdere verbetering van de vertaling in het Nederlands.
* Beschikbaarheid van taalhulpen voor het Nederlands, zoals spellingcontrole.
* Publiciteit voor OpenOffice.org in Nederland en België.
Het is bijna hetzelfde als Word en Excel dus. Ik heb het net gedownload, en het werkt best prettig! Je kunt bestanden ook als .doc en .xls opslaan, dus dat is ook een pré!

Downloaden kan hier: http://nl.openoffice.org/
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
  Admin vrijdag 30 december 2005 @ 13:38:38 #2
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_33538089
Het is niet "de gratis versie van", het is een tegenhanger van MS Office die niet aan kwaliteit onderdoet voor laatstgenoemde.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_33538138
Dan passen we dat even aan .
pi_33538213
Maar wat draagt dit topic bij?
Wil je advies? Tips? heb je vragen?

Een medje lijkt me niet echt een geschikt topic voor DIG.
Daarbij zijn er al meerdere topics over gemaakt dus naar mijn mening is het op deze manier niet echt een toegevoegde waarde aan dig. Dan nog maar afgezien van het feit dat het topic binnen een paar dagen weg is gezakt en niemand meer het medje leest
pi_33538241
Er was dus wél al een topic over? Ik heb me rotgezocht. .
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:43:19 #6
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_33538253
Ik ben het nu aan het downloaden
Voornaamste reden is dat ik ook Nederlandse spellingscontrole wil
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_33538278
Ja, dat heb ik ook. Echt handig vind ik het niet, vooral als je Word gewend bent, maar ach, je moet toch iets.
pi_33538309
Ik heb het vroeger gebruikt, en op mijn Ubuntu installatie gebruik ik het ook. Ik kan er gewoon alles mee
Hebt u een oorlog in Irak besteld?
Onie da?!
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:45:30 #9
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_33538327
Ik ga het gebruiken zodra ik de pagina waarin gewerk wordt in de writer kan centreren, de synoniemenlijst werkt, de vertalig volledig is, ik een booklet kan printen, de applicaties sneller starten, de 'opmaakprofielen en opmaak' van MS Office geëvenaard wordt, de bugs zijn opgelost en de help verbeterd is.

Verder een aardig stukje software voor mensen met een krap budget
Ga doorrrrrr!
pi_33538346
Als je bijv openoffice documenten stuurt naar iemand die office heeft, kan die persoon dat dan gewoon zonder errors etc lezen???
pi_33538389
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:46 schreef trith het volgende:
Als je bijv openoffice documenten stuurt naar iemand die office heeft, kan die persoon dat dan gewoon zonder errors etc lezen???
Alleen als je het in .doc opslaat. Tenminste, ik had het in dat standaard openoffice gedoe opgeslagen en dat kon ik niet openen met word.

Ik vind het vooral irritant dat de paginaverhoudingen niet kloppen met Word.
pi_33538399
quote:
Als je het goed opslaat wel ja.
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:47:34 #13
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_33538400
quote:
Nee, dan zul je ze in OO moeten opslaan als Word document (.DOC). Of Excel, whatever.
Ga doorrrrrr!
pi_33538551
Let wel dat de compatibiliteit niet 100% is met office bestanden....

Zo maak ik regelmatig rapporten met tabellen en veel stijlen er in, en als ik die thuis in OpenOffice.Org edit dan verneukt die dat soort zaken behoorlijk....

Maar voor eenvoudige documenten met niet al te veel toeters en bellen er in werkt het perfect!

[edit]Oh ja! Onthoud goed!

De naam van het pakket is niet OpenOffice, maar OpenOffice.org (afgekort OOo)!

[edit2]
De XML bestanden die OOo kan uitspugen zijn overigens volledig compatibel met het "office" pakket wat IBM in zijn Workplace aan het integreren is. Daarnaast zijn er nog meer van dit soort pakketten die diezelfde standaard zullen gaan gebruiken...
pi_33538582
Ik gebruik het nu voor Excel, werkt naar behoren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:56:19 #16
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_33538737
Even een tip om het opstarten van OpenOffice wat te versnellen, bij Tools - Options zie je een onderdeel 'Java' staan. Als je daar 'Use Java runtime environment' uitvinkt start je OpenOffice een stukje sneller op.
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_33538759
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:38 schreef Breuls het volgende:
Het is niet "de gratis versie van", het is een tegenhanger van MS Office die niet aan kwaliteit onderdoet voor laatstgenoemde.
Inderdaad. Je zou het volgens mij wel de 'Gratis versie van Star Office' kunnen noemen. Deze was geloof ik eerst niet gratis, daarna zijn een aantal versies gratis geworden en vanaf versie 6 (geloof ik?) is het weer niet gratis. Tegelijkertijd met die versie is dan ook de gratis Open Office versie ontstaan.

Bovenstaande is even uit het blote hoofd, ik kan er op een paar puntjes naastzitten. Open Office heeft geloof ik dezelfde functionaliteit als MS Office en kan de bestanden ook in min of meer hetzelfde formaat opslaan, waardoor MS Office gebruikers de documenten ook kunnen lezen.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_33538820
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:56 schreef whoops het volgende:
Even een tip om het opstarten van OpenOffice wat te versnellen, bij Tools - Options zie je een onderdeel 'Java' staan. Als je het gebruik van Java daar uitvinkt start je OpenOffice een stukje sneller op.
Waarvoor zit die Java-optie er dan eigenlijk in
  vrijdag 30 december 2005 @ 14:02:38 #19
65490 whoops
pi_33538989
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:58 schreef Svensational het volgende:

[..]

Waarvoor zit die Java-optie er dan eigenlijk in
I have no clue... Ik las laast op de Tweakers FP dat dit het opstarten versnelde, en het werkt ook nog! Na deze wijziging blijft OpenOffice gewoon werken zoals het hoort...

Het staat hier ook genoemd trouwens, ook zonder verdere uitleg...

[ Bericht 5% gewijzigd door whoops op 30-12-2005 14:07:50 ]
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_33839845
Iemand een idee hoe je kunt uitschakelen dat hij nieuwe documenten in een nieuw venster opent?
pi_33840573
Waarom kan de pagina waarin gewerkt wordt niet gewoon in het midden? Net als in MS Word
  zondag 8 januari 2006 @ 19:46:35 #22
65490 whoops
pi_33841250
quote:
Op zondag 8 januari 2006 19:26 schreef Lunar het volgende:
Waarom kan de pagina waarin gewerkt wordt niet gewoon in het midden? Net als in MS Word
Heb ik ook naar zitten zoeken, en het kan prima.

Kies bij 'View' voor 'Zoom' en kies dan voor 'Page Width' en klik 'OK'...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')