abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33514919
Mijn zorgverzekeraar blijft maar incassobureau's op m'n dak sturen terwijl ik altijd netjes mijn premie betaal... Dit gaat nu al bijna 2 jaar zo, dus het wordt nu wel tijd voor een advocaat... Ik vraag me alleen af of ik in aanmerking kom voor een pro-deo advocaat.

Weet iemand dit?
  donderdag 29 december 2005 @ 19:43:14 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33514989
quote:
Bewijs van Onvermogen:
De overheid financiert rechtshulp voor de minder draagkrachtigen. Bij www.rvr.org kunt u informatie inwinnen over de financiële grenzen en zelf een draagkrachtberekening maken en een eigen bijdrage berekenen. Van belang is hierbij Uw inkomen én vermogen.

Als u in aanmerking komt voor gefinancierde rechtshulp dient u een verklaring omtrent het inkomen en vermogen bij de gemeente te halen dat door de gemeente afgestempeld en getekend is. Vergeet hierbij niet de bewijsstukken (zoals loon- en/of uitkeringspecificaties over de afgelopen 3 maanden) mee te nemen naar de gemeente.

Bron
The love you take is equal to the love you make.
pi_33515322
Thank u Lienekien!
pi_33516395
quote:
Op donderdag 29 december 2005 19:41 schreef derrudyjah het volgende:
Mijn zorgverzekeraar blijft maar incassobureau's op m'n dak sturen terwijl ik altijd netjes mijn premie betaal... Dit gaat nu al bijna 2 jaar zo, dus het wordt nu wel tijd voor een advocaat... Ik vraag me alleen af of ik in aanmerking kom voor een pro-deo advocaat.

Weet iemand dit?
Waar rook is...... dus of je vertelt niet het hele verhaal of je gaat aangifte doen wegens laster.....
pi_33522586
quote:
Op donderdag 29 december 2005 20:18 schreef HellRaver het volgende:

[..]

Waar rook is...... dus of je vertelt niet het hele verhaal of je gaat aangifte doen wegens laster.....
Nja, aangifte, ik ga in ieder geval eerdaags met alle stukken naar een advocaat en als die mij aanraadt om aangifte te doen zal ik dat inderdaad doen...
pi_33523179
Waarom ga je eerst geld uitgeven aan een advocaat? Als jij zegt dat je altijd alles netjes op tijd zonder problemen hebt betaald en ze sturen zomaar uit het niets een incassobureau op je dak is dat laster.
pi_33525745
quote:
Op donderdag 29 december 2005 22:59 schreef HellRaver het volgende:
Waarom ga je eerst geld uitgeven aan een advocaat? Als jij zegt dat je altijd alles netjes op tijd zonder problemen hebt betaald en ze sturen zomaar uit het niets een incassobureau op je dak is dat laster.
En in hoeverre gaat een aangifte me helpen dan?
pi_33529887
probeer eens je rechtbijstandsverzekering...
pi_33560658
als de incasso's echt onterecht zijn dan heb je niet eens rechtbijstand nodig, kantonrecht kun je zelf verdedigen, maar je kunt er altijd gebruik van maken. zeker bij laster leg je gewoon een tegenclaim.

zijn de incasso's wel terecht, is er vaak ook nog een boel winst te halen. zoiezo moeten de incassokosten aantoonbaar zijn. simpele aanmaning komen bijvoorbeeld niet voor schadevergoeding in aanmerking. ook als blijkt dat zonder enige reden de schuldeiser het incasso buro inschakelt en daarbij niet kan aantonen eerst zelf het probleem aan te kaarten. een verwijzing naar de algemene woorwaarden is onvoldoende als daarin ook is opgenomen dat deze ten alle tijden gewijzigd kunnen worden.

daarnaast vragen veel buro's bakken met geld, maximaal mag een boete van 15% alszijnde incassokosten over de openstaande schuld berekend worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')