abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33805578
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 17:47 schreef jeloo het volgende:

die beren waarbij ze gal aftappen zitten in verhouding in een veel kleiner kooitje en die over leven wel.
Maar ik ben al van het vissen idee afgestapt.
Ja en die beesten die ze een ijzeren trechter in hun maag stouwen om ze vet te mesten overleven ook wel even ja, en kittens kun je ook in een fles stoppen, en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Verdiep je eerst eens even in wat je in huis haalt, dan had je allang gesnapt waarom vissen in een kom snel dood gaan....
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 18:34:27 #52
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33806023
Als je graag vissen wilt , zou je aan een klein aquarium kunnen denken met guppies en wat andere kleine tropische vissen. Maar ook hier , laat je goed voorlichten voor je eraan begint!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33806046
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 18:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als je graag vissen wilt , zou je aan een klein aquarium kunnen denken met guppies en wat andere kleine tropische vissen. Maar ook hier , laat je goed voorlichten voor je eraan begint!
Nou als ik TS zo inschat lijkt me tropische vissen niet echt geschikt, die stellen ook nog eens eisen aan de kwaliteit van het water enz....
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_33806089
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 17:47 schreef jeloo het volgende:

[..]

Kijk dit wist ik voor de aanschaf niet. En helaas is er in de studentenkamer van de persoon met de kom
geen plek voor al die toeters en bellen.
Ik snap alleen niet waarom die krengen niet gewoon oud in een kom kunnen worden, die beren waarbij ze gal aftappen zitten in verhouding in een veel kleiner kooitje en die over leven wel.
Maar ik ben al van het vissen idee afgestapt.
Goeie beslissing in jouw geval
pi_33808959
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 18:19 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Ja en die beesten die ze een ijzeren trechter in hun maag stouwen om ze vet te mesten overleven ook wel even ja, en kittens kun je ook in een fles stoppen, en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Verdiep je eerst eens even in wat je in huis haalt, dan had je allang gesnapt waarom vissen in een kom snel dood gaan....
bonzai kittens is een hoax hoor
verder was de vis niet voor mij dus niet mijn probleem
the best is yet to come undone
pi_39664096
Ik heb van de buren een aquarium met 3 goudvissen gehad om voor te zorgen tijdens hun afwezigheid. Zonder veel instructies en nu vraag ik m ij het volgende af:

Zodra ik de keuken in loop waar het aquarium staat verdringen ze zich in de hoek het meest nabij mij, is dat normaal vissen gedrag of willen ze iets duidelijk maken?
En blijven vissen eten zo lang je ze eten geeft? We kregen er een potje met van die blaadjes erin bij waarop stond dat je ze 1x per dag moet voeren en ze daarvan 3 minuten moet laten eten. Maar als ik ze een aantal uur later weer wat voer geef is het ook weer zo weg. Ik will ze niet laten verhongeren dus wat te doen? Toch maar gewoon de instructies volgen?
  zondag 9 juli 2006 @ 18:03:20 #57
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_39664157
Gewoon een beetje eten geven en niet daarna nog eens en nog eens . Hebben je buren je niks verteld ofzo?
  zondag 9 juli 2006 @ 18:05:58 #58
62419 CherryLips
chocoholic
pi_39664224
Vissen eten zich volgens mij dood. Ze verhongeren trouwens niet zo snel hoor
Tap tap tap
pi_39664407
quote:
Op zondag 9 juli 2006 18:03 schreef Bep het volgende:
Gewoon een beetje eten geven en niet daarna nog eens en nog eens . Hebben je buren je niks verteld ofzo?
Niet veel verteld nee, maar dat zei ik ook al. Maar het leek mij een geval van conditionering: Zodra een mens in beeld komt komt er eten, dus daarom dat ik dacht dat ze hongerig waren.
Maar als vissen zich dood kunnen eten dan zal ik er inderdaad wel voor oppassen.
pi_39765340
Ja, die van mij kunnen ook blijven vreten, maar ze krijgen ook maar eens per dag. Als ik langs loop volgen ze me van de ene hoek van het aquarium naar het andere!
Ze vreten ook graag aan de waterplanten, dus verhongeren doen ze niet.
Als je ze eens wat teveel geeft kan ook geen kwaad, maar met teveel voeren heb je kans dat het water te snel vies wordt en algen prachtig beginnen te groeien.
pi_39766438
Wat ik dus nergens lees (of ik heb er overheen gelezen) is dat je de kom/aquarium even 1 a 2 weken met rust moet laten, zodat er een goed watermilieu voor de goudvis onstaat.

Bovendien kan het water zo op kamertemperatuur (ong. 20 graden) komen en dat is gunstig voor de goudvis.

Eigenlijk kun je goudvissen het beste om de dag eten geven.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_39826238
Niet in een kom doen. Goudvissen hebben een ruim aquarium nodig met een sterke filter die je minstens 2 tot 3 weken moet laten rijpen. Goudvissen zijn viezerikken en vervuilen het water snel. Dus doe ze ook niet in een klein aquariumpje of zo'n aqua40, en helemaal niet zonder filter!

Het rijpen is om de goede bacterien die afvalstoffen afbreken de kans te geven om te groeien, en ze groeien vooral in een filter. In een nieuw of geheel schoongemaakt aquarium zitten deze bacterien nog niet waardoor afvalstoffen die de vissen produceren niet of niet goed kunnen worden afgebroken waardoor de vissen kunnen dood gaan.

[ Bericht 25% gewijzigd door Nikia op 14-07-2006 17:17:05 ]
pi_39856772
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 17:11 schreef Nikia het volgende:
Niet in een kom doen. Goudvissen hebben een ruim aquarium nodig met een sterke filter die je minstens 2 tot 3 weken moet laten rijpen. Goudvissen zijn viezerikken en vervuilen het water snel. Dus doe ze ook niet in een klein aquariumpje of zo'n aqua40, en helemaal niet zonder filter!

Het rijpen is om de goede bacterien die afvalstoffen afbreken de kans te geven om te groeien, en ze groeien vooral in een filter. In een nieuw of geheel schoongemaakt aquarium zitten deze bacterien nog niet waardoor afvalstoffen die de vissen produceren niet of niet goed kunnen worden afgebroken waardoor de vissen kunnen dood gaan.
En als je je aquarium helemaal schoonmaakt en het nodige watermilieu tot stand laat komen...waar zou je dan je vissen 1 a 2 weken moeten laten? of hebben jullie 2 aquaria?
pi_39857359
Je moet je aquarium eerst laten rijpen en dan pas vissen kopen. Daarna maak je je aquarium dus nooit helemaal schoon. Je ververst een gedeelte (25%) van het water 1 x per week en hevelt de bodem af met een slang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')