abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33638904
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:58 schreef SoFDelta het volgende:
Tybris,

Geen tijd om het door te lezen omdat ik een hele pagina vol aan het schrijven ben!

Als jij zo een goed beeld hebt van de quote en context, zou jij dan zo vriendelijk willen zijn om die uit te lichten. Ik denk dat ik namelijk een bijzonder goede kennis heb van zowel de analogie als de context, en deze quote, van wie die ook maar komt, is een foute representatie van de werking van natuurlijke selectie. Of ben je het daarmee oneens?
Waar het fout gaat is jouw aanname dat de analogie zich richt op de selectieregel van het mechanisme van natuurlijke selectie.
Het is een analogie voor de schijnbare doelgerichtheid (streven) van het mechanisme van natuurlijke selectie.
Er vindt in het voorbeeld selectie plaats op basis van een zeer simpele regel, dit is niet de regel van natuurlijke selectie, maar dit is wel hoe natuurlijke selectie tot een het streven van evolutie komt.

Het ging ook niet over selectie in dat punt van de discussie, maar over toeval. Vandaar: context.

Daarnaast is analogie misschien niet het goede woord, eerder 'voorbeeld van een systeem dat ook...'
Jaja...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')