Degene (Magnum) in onze badkamer gebruikt 150 Watt per m2. Het lijkt altijd alsof elektrische vloerverwarming onwijs veel stroom verbruikt, maar dat valt dus best mee. Het duurt even voordat de vloer op temperatuur is, maar dan hoef ie ook maar af en toe even aan te slaan om de vloer op temperatuur te houden. Na verloop van tijd leert de termostaat hoe de vloer reageert en zou het alleen maar efficienter moeten gaan. Tenminste dat is het geval bij een Magnumquote:Op donderdag 29 december 2005 18:08 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoeveel verbruikt zo'n electrische eigenlijk per m2?
Zo en zo lijkt hout me niet de meest ideale ondervloer vanwege de geringe isolerende werking. Ik denk dat het pas effectief is als de houten vloer (van onder af) geisoleerd wordt!quote:Op donderdag 29 december 2005 19:44 schreef sjares het volgende:
[..]
Degene (Magnum) in onze badkamer gebruikt 150 Watt per m2. Het lijkt altijd alsof elektrische vloerverwarming onwijs veel stroom verbruikt, maar dat valt dus best mee. Het duurt even voordat de vloer op temperatuur is, maar dan hoef ie ook maar af en toe even aan te slaan om de vloer op temperatuur te houden. Na verloop van tijd leert de termostaat hoe de vloer reageert en zou het alleen maar efficienter moeten gaan. Tenminste dat is het geval bij een Magnum.
Ik kan me zo voorstellen dat een houten vloer nou niet echt goed te verwarmen is, het geeft niet echt warmte door en isoleert volgens mij alleen maar. De Magnum Perfotherm is zo'n mat die je direct onder het laminaat legt, maar zoals er al staat is alleen voor comfort (het voorkomt de hinderlijke koude trek (zie website)). Energiezuinig is het dus wel, maar je moet niet de illusie hebben dat de kamer er warmer van gaat worden. Je hebt dus comfort-, bij- en hoofdverwarming. Soms kan bijverwarming ook als hoofdverwarming dienen, maar veelal alleen maar in badkamers die niet grenzen aan buitenmuren. Tegenwoordig kan je vloerverwarming ook prima als hoofdverwarming gebruiken, alleen dan zijn het wel systemen met veel dikke leidingen die in een cementdeklaag (met toeslag) verwerkt worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |