quote:Op donderdag 29 december 2005 10:34 schreef roversdochter het volgende:
k heb een "probleem". vriendlief houdt wel een beetje van dominant-onderdanig, zolang ik maar de onderdanige ben.
Spreekt elkaar een beetje tegen of niet? Als je vriend echt dominant wil zijn dan gedraagt hij zich daar ook naar.quote:mn vriend lijkt ook weinig aanleg te hebben voor dominant zijn![]()
Waarom ligt dat er dan duimendik bovenop?quote:Op donderdag 29 december 2005 10:40 schreef American_Nightmare het volgende:
Je zit jezelf constant te verdedigen door te zeggen dat hij zo slecht is in dominant gedrag en- smileys te gebruiken. Het ligt er duimendik bovenop dat jij onderdanig bent.
ken ik jou?quote:
Jij bent echt tof...mag ik je aanraken?quote:Op donderdag 29 december 2005 10:34 schreef roversdochter het volgende:
ja hoor, kloontje
ik heb een "probleem". vriendlief houdt wel een beetje van dominant-onderdanig, zolang ik maar de onderdanige ben. nu heb ik daar een natuurlijk afweer systeem tegenzelfs als ik "onderdanig" speel sluipt het hem voor schut zetten en onderdanig aan mij maken erin. ik zou niet eens weten hoe je onderdanig moest spelen. moet je spelen dat je niet wilt, of moet je spelen dat je juist heel graag wilt?
mn vriend lijkt ook weinig aanleg te hebben voor dominant zijnBang dat ie me pijn doet, bang dat ie te ver gaat. Nou, daar kan ik prima dominant op reageren, en ik heb ontzettend veel moeite om dan niet de rollen om te draaien. maar op het moment dat ik dat doe is voor hem de lol er al vanaf.
dus.. tips?
Klopt, zo werkt het ook. Maar the hard limits zijn de uiterste grenzen die de onderdanige aangeeft en waar de dominant zich aan te houden heeft. Binnen dat kader kan de dominant zich bewegen.quote:Op donderdag 29 december 2005 14:30 schreef _Omicron_ het volgende:
Als jij niet onderdanig bent dan werkt het niet...
Om even op Redhead in te gaan: ja, zo ongeveer wel, maar de dominante persoon kan je grenzen oprekken en als je het goed doet dan geef je alleen je hard limits aan en bepaalt de dominante persoon verder wat er gebeurd
Zoek een baan waar je de bitch in je kwijt kan. Zo doe ik het ook.quote:Op donderdag 29 december 2005 19:39 schreef roversdochter het volgende:
M'n dominantie is vooral psychologisch, op de manier waarop ik reageer, hoe afkeurend ik kan zijn, m'n cynische en sarcastische humor. Ik ben niet van het doe dit, doe dat, want ik weet dat dat niet bij hem werkt, maar dat psychologische wel. (overigens ben ik daar pas geleden van bewust van geworden, die verschrikkelijke bitch in me, ben er behoorlijk van geschrokken, sindsdien ook niet meer zo cynisch en sarcastisch naar mn vriend toe)
Mmmm... het is ook best lastig hoor, om voor het eerst iemand pijn te doen. Dat kan zeker in het begin best eng zijn. Het is nu eenmaal gedrag waarvan je altijd geleerd wordt dat het "fout" is, en daarmee omgaan kan soms best wat tijd kosten.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/796696/1/50#33514857]
Hij mag van mij best wat harder zijn, wat absoluter. Wat grover. Maar bij hem staat de angst van iemand pijn doen wel een beetje in de weg. Hij kan niet geheel inschatten wanneer hij ECHT met iets moet stoppen of niet, dus ontwijkt ie die situaties.
dank je wel voor de tips!quote:Op donderdag 29 december 2005 20:08 schreef guilty1974 het volgende:
[..]
Mmmm... het is ook best lastig hoor, om voor het eerst iemand pijn te doen. Dat kan zeker in het begin best eng zijn. Het is nu eenmaal gedrag waarvan je altijd geleerd wordt dat het "fout" is, en daarmee omgaan kan soms best wat tijd kosten.
Er is niet echt één manier van je onderdanig gedragen. Sommige mensen houden van een heel onderdanige en dienstbare rol, anderen stribbelen het liefst net zolang tegen tot ze gedwongen zich over te geven. Ik denk dat je het beste met je vriend kunt overleggen wat hij van je verwacht. En wat je zelf leuk zou vinden natuurlijk.
Wat betreft het inschatten: dat wordt er niet makkelijker op met drank op. Niet voor hem, maar ook niet voor jou. Je zou in ieder geval een "stopwoord" met hem kunnen afspreken waarmee je duidelijk kunt maken dat hij écht moet stoppen. Dan kun je verder gewoon tegenstribbelen, protesteren etc. zonder dat je spel hoeft te stoppen. Voor jou handig als veiligheidslijntje, voor hem handig wat verder te kunnen gaan dan nu.
Wat ik me trouwens wel afvraag, als ik je zo lees, is of jij er zelf nou eigenlijk wel iets mee hebt. Laat je in ieder geval niks opdringen!
Roel
Mijn vriend voerde ik in het begin van de relatie juist alcohol om wat losser te komen en een beetje initiatief te nemen.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:09 schreef dolledingo het volgende:
Wordt dronken.. dan ben ik zelf altijd zo onderdanig als de pest, jij waarschijnlijk ook
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |