abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33497749
ja hoor, kloontje

ik heb een "probleem". vriendlief houdt wel een beetje van dominant-onderdanig, zolang ik maar de onderdanige ben. nu heb ik daar een natuurlijk afweer systeem tegen zelfs als ik "onderdanig" speel sluipt het hem voor schut zetten en onderdanig aan mij maken erin. ik zou niet eens weten hoe je onderdanig moest spelen. moet je spelen dat je niet wilt, of moet je spelen dat je juist heel graag wilt?

mn vriend lijkt ook weinig aanleg te hebben voor dominant zijn Bang dat ie me pijn doet, bang dat ie te ver gaat. Nou, daar kan ik prima dominant op reageren, en ik heb ontzettend veel moeite om dan niet de rollen om te draaien. maar op het moment dat ik dat doe is voor hem de lol er al vanaf.

dus.. tips?
pi_33497884
Oh leuk weer zo'n chick die denkt dat ze de baas is in de relatie maar ondertussen flink onder de duim zit.

Je zit jezelf constant te verdedigen door te zeggen dat hij zo slecht is in dominant gedrag en - smileys te gebruiken. Het ligt er duimendik bovenop dat jij onderdanig bent.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_33498593
Wordt dronken.. dan ben ik zelf altijd zo onderdanig als de pest, jij waarschijnlijk ook
pi_33498627
Hoe lang zijn jullie al bij elkaar? Ik denk dat als je relatie wat langer is, het minder moelijk is om dominant te zijn over de ander, althans zo heb ik dat ervaren. (Nadat mijn vriendin me er even op wees dat ik niet zoveel rekening moet houden met wat zij wil, maar gewoon moet doen wat ik wil, dan merk ik wel of zij het er mee eens is.)
  donderdag 29 december 2005 @ 11:14:45 #5
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33498718
Dat gaat niet werken

Als hij dominanter wordt dan word jij vanzelf onderdaniger. Dat is de volgorde, en niet andersom.

edit: met de toevoeging dat hij natuurlijk wel een beetje de kans moet krijgen dominanter te worden. Als jij elke poging gelijk in de kiem smoort door flink opstandig te worden komt hij niet echt los.
Vampire Romance O+
  donderdag 29 december 2005 @ 11:15:49 #6
42466 EdPowers
Professional Pervert
pi_33498748
hmmm, ik heb dat probleem ook een beetje. Ik heb inmiddels gemerkt dat die rol dominant-submissive er nou eenmaal is of niet. En je vriend is onzeker over zijn dominantie omdat hij blijkbaar niet het volledige vertrouwen in je heeft op dat gebied. Waarschijnlijk omdat jij niet van nature submissive bent in bed en dat dus zijn dominantie ondermijnt. Het is moeilijk om je zeg maar grof beet te pakken en zijn lul in je mond te stoppen als je dan zegt dat je daar geen zin in hebt of na 10 seconden ermee ophoud en zelf initiatief neemt om iets anders te gaan doen.
Ik ben zelf ook dominant in bed en heb met mijn vrouw het probleem dat ze niet echt heel erg submissive is, ze is zeker niet dominant maar sommige dingen vind ze niet zo leuk (meer) en omdat ik in mijn hoofd kwa gevoel steeds dominanter wil worden gaat dat dus mis. Ik durf bepaalde dingen niet meer bij haar te doen en dat zorgt op de lange duur voor een afname van mijn zin in sex.
Ik heb een andere vriendin gehad die er wel van hield om in bed flink gepakt te worden en daar had ik veel meer zelfvertrouwen bij, omdat ik dus wist dat als ik iets ging doen dat ze dat fijn vond.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
  donderdag 29 december 2005 @ 11:47:21 #7
13250 Lod
Sapere aude!
pi_33499613
quote:
Op donderdag 29 december 2005 10:34 schreef roversdochter het volgende:
k heb een "probleem". vriendlief houdt wel een beetje van dominant-onderdanig, zolang ik maar de onderdanige ben.
quote:
mn vriend lijkt ook weinig aanleg te hebben voor dominant zijn
Spreekt elkaar een beetje tegen of niet? Als je vriend echt dominant wil zijn dan gedraagt hij zich daar ook naar.
GNU Terry Pratchett
pi_33499638
Het klinkt alsof het niet echt gaat werken, en het eerder zo is dat jij natuurlijk dominant bent, en hij natuurlijk onderdanig.. Waarom wil hij dominant zijn?
pi_33499691
quote:
Op donderdag 29 december 2005 10:40 schreef American_Nightmare het volgende:

Je zit jezelf constant te verdedigen door te zeggen dat hij zo slecht is in dominant gedrag en - smileys te gebruiken. Het ligt er duimendik bovenop dat jij onderdanig bent.
Waarom ligt dat er dan duimendik bovenop?
pi_33499756
quote:
ja hoor, kloontje
ken ik jou?
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_33500182
quote:
ja hoor, kloontje

ik heb een "probleem". vriendlief houdt wel een beetje van dominant-onderdanig, zolang ik maar de onderdanige ben. nu heb ik daar een natuurlijk afweer systeem tegen zelfs als ik "onderdanig" speel sluipt het hem voor schut zetten en onderdanig aan mij maken erin. ik zou niet eens weten hoe je onderdanig moest spelen. moet je spelen dat je niet wilt, of moet je spelen dat je juist heel graag wilt?

mn vriend lijkt ook weinig aanleg te hebben voor dominant zijn Bang dat ie me pijn doet, bang dat ie te ver gaat. Nou, daar kan ik prima dominant op reageren, en ik heb ontzettend veel moeite om dan niet de rollen om te draaien. maar op het moment dat ik dat doe is voor hem de lol er al vanaf.

dus.. tips?
Jij bent echt tof...mag ik je aanraken?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_33500707
Als je het niet ziet zitten, gewoon niet doen.

Maar...de onderdanige bepaalt hoever er gegaan wordt. Dus je kunt je afvragen wie de eigenlijke dominant is .
Through twilight, darkness and moonrise
My scarlet tears will run
As stolen blood and whispered love
Of fantasies undone
pi_33505009
Als jij niet onderdanig bent dan werkt het niet...

Om even op Redhead in te gaan: ja, zo ongeveer wel, maar de dominante persoon kan je grenzen oprekken en als je het goed doet dan geef je alleen je hard limits aan en bepaalt de dominante persoon verder wat er gebeurd
Abbandoned by people who didn't believe in hardcore anymore
pi_33508379
quote:
Op donderdag 29 december 2005 14:30 schreef _Omicron_ het volgende:
Als jij niet onderdanig bent dan werkt het niet...

Om even op Redhead in te gaan: ja, zo ongeveer wel, maar de dominante persoon kan je grenzen oprekken en als je het goed doet dan geef je alleen je hard limits aan en bepaalt de dominante persoon verder wat er gebeurd
Klopt, zo werkt het ook. Maar the hard limits zijn de uiterste grenzen die de onderdanige aangeeft en waar de dominant zich aan te houden heeft. Binnen dat kader kan de dominant zich bewegen.
En daarbij: de handeling moet stoppen op het moment dat de onderdanige dat aangeeft en daar heeft de dominant zich aan te houden...Uiteraard kan het leuk zijn om grenzen op te zoeken. Grensoverschrijdend bezig zijn kan ook alleen maar goed zijn als het goed voelt natuurlijk.
Through twilight, darkness and moonrise
My scarlet tears will run
As stolen blood and whispered love
Of fantasies undone
pi_33512577
Uiteraard, vertrouwenskwestie ook als je grenzen wilt gaan verleggen/rekken, dat doe je niet al bij de derde keer Maar om nou te zeggen dat de onderdanige alle macht heeft...nee. En andersom ook niet. Daarom is het gewoon heel belangrijk om iemand te vinden die bij je past op dat gebied.

Als je het spel echt 100% wilt spelen, dan geef je ook niet zo snel op als er is iets gedaan wordt wat je niet prettig vind maar wat wel binnen je grenzen is. Maar ja, dan gaan we er weer erg diep op in en gaan we teveel offtopic denk ik.
pi_33512724
Ga eerst maar eens gewoon neuken.
pi_33514857
mijn vriend wil graag dominant zijn, maar pakt het mijn inziens veel te soft aan, vooral als ik nuchter ben. Als ik gedronken heb of high ben, dan is ie een stuk dominanter dan normaal gesproken, hardhandiger en veel minder "geen gezeik doe wat ik je zeg". Prima gebruik maken van de situatie, maar helaas staat m'n hoofd dan ergens anders.

maar ik heb geen flauw idee hoe ik onderdanig kan spelen, voor zijn gemak. moet ik gaan liggen als een zoutzak bij wijze van, en hem alles laten doen wat hij prettig vind? moet ik tegenstribbelen? maar op wat voor'n manier? Moet ik gewoon reageren zoals ik me voel? (dan komt dat dominante al heel snel om de hoek kijken.)

Hij mag van mij best wat harder zijn, wat absoluter. Wat grover. Maar bij hem staat de angst van iemand pijn doen wel een beetje in de weg. Hij kan niet geheel inschatten wanneer hij ECHT met iets moet stoppen of niet, dus ontwijkt ie die situaties.

Maar heeft dus meer lef als ik onder invloed ben. Waarschijnlijk voelt ie zich gewoon sterker omdat ik dan zwakker ben ofzo, maar echt lief wordt ik er niet op...

M'n dominantie is vooral psychologisch, op de manier waarop ik reageer, hoe afkeurend ik kan zijn, m'n cynische en sarcastische humor. Ik ben niet van het doe dit, doe dat, want ik weet dat dat niet bij hem werkt, maar dat psychologische wel. (overigens ben ik daar pas geleden van bewust van geworden, die verschrikkelijke bitch in me, ben er behoorlijk van geschrokken, sindsdien ook niet meer zo cynisch en sarcastisch naar mn vriend toe)

maar goed, hoe gedraag je je onderdanig? Ik denk als ik het wat meer kan spelen, hij dr ook meer zin in heeft, zekerder van zichzelf en "pijn" wordt ofzo, en dat het dan wat meer natuurlijker gaat?
pi_33515037
quote:
Op donderdag 29 december 2005 19:39 schreef roversdochter het volgende:

M'n dominantie is vooral psychologisch, op de manier waarop ik reageer, hoe afkeurend ik kan zijn, m'n cynische en sarcastische humor. Ik ben niet van het doe dit, doe dat, want ik weet dat dat niet bij hem werkt, maar dat psychologische wel. (overigens ben ik daar pas geleden van bewust van geworden, die verschrikkelijke bitch in me, ben er behoorlijk van geschrokken, sindsdien ook niet meer zo cynisch en sarcastisch naar mn vriend toe)
Zoek een baan waar je de bitch in je kwijt kan. Zo doe ik het ook.
pi_33515127
Hoe speel je het....dat is juist het probleem, je moet er niet over denken, je moet het "voelen" en ik denk gewoon niet dat het anders gaat werken. En als je het perse toch wilt doen dan moet je is aan hem vragen wat hij van jou verwacht en hem vertellen dat hij wel wat meer lef mag hebben en dat jij het wel laat merken als er iets fout gaat.
pi_33516077
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/796696/1/50#33514857]
Hij mag van mij best wat harder zijn, wat absoluter. Wat grover. Maar bij hem staat de angst van iemand pijn doen wel een beetje in de weg. Hij kan niet geheel inschatten wanneer hij ECHT met iets moet stoppen of niet, dus ontwijkt ie die situaties.
Mmmm... het is ook best lastig hoor, om voor het eerst iemand pijn te doen. Dat kan zeker in het begin best eng zijn. Het is nu eenmaal gedrag waarvan je altijd geleerd wordt dat het "fout" is, en daarmee omgaan kan soms best wat tijd kosten.

Er is niet echt één manier van je onderdanig gedragen. Sommige mensen houden van een heel onderdanige en dienstbare rol, anderen stribbelen het liefst net zolang tegen tot ze gedwongen zich over te geven. Ik denk dat je het beste met je vriend kunt overleggen wat hij van je verwacht. En wat je zelf leuk zou vinden natuurlijk.

Wat betreft het inschatten: dat wordt er niet makkelijker op met drank op. Niet voor hem, maar ook niet voor jou. Je zou in ieder geval een "stopwoord" met hem kunnen afspreken waarmee je duidelijk kunt maken dat hij écht moet stoppen. Dan kun je verder gewoon tegenstribbelen, protesteren etc. zonder dat je spel hoeft te stoppen. Voor jou handig als veiligheidslijntje, voor hem handig wat verder te kunnen gaan dan nu.

Wat ik me trouwens wel afvraag, als ik je zo lees, is of jij er zelf nou eigenlijk wel iets mee hebt. Laat je in ieder geval niks opdringen!

Roel
pi_33519127
quote:
Op donderdag 29 december 2005 20:08 schreef guilty1974 het volgende:

[..]

Mmmm... het is ook best lastig hoor, om voor het eerst iemand pijn te doen. Dat kan zeker in het begin best eng zijn. Het is nu eenmaal gedrag waarvan je altijd geleerd wordt dat het "fout" is, en daarmee omgaan kan soms best wat tijd kosten.

Er is niet echt één manier van je onderdanig gedragen. Sommige mensen houden van een heel onderdanige en dienstbare rol, anderen stribbelen het liefst net zolang tegen tot ze gedwongen zich over te geven. Ik denk dat je het beste met je vriend kunt overleggen wat hij van je verwacht. En wat je zelf leuk zou vinden natuurlijk.

Wat betreft het inschatten: dat wordt er niet makkelijker op met drank op. Niet voor hem, maar ook niet voor jou. Je zou in ieder geval een "stopwoord" met hem kunnen afspreken waarmee je duidelijk kunt maken dat hij écht moet stoppen. Dan kun je verder gewoon tegenstribbelen, protesteren etc. zonder dat je spel hoeft te stoppen. Voor jou handig als veiligheidslijntje, voor hem handig wat verder te kunnen gaan dan nu.

Wat ik me trouwens wel afvraag, als ik je zo lees, is of jij er zelf nou eigenlijk wel iets mee hebt. Laat je in ieder geval niks opdringen!

Roel
dank je wel voor de tips!

nee, zelf heb ik niets met het onderdanige en dominante. nooit echt in geinteresseerd, maar wat niet is kan nog komen. ik sta in princiepe open voor van alles en nog wat en dan merk ik zelf wel of ik het fijn vind of niet. voorlopig voel ik me bij dit spel nog behoorlijk hulpeloos en gooi ik het ook meestal over een humoristische boeg (voor mij) maar ja dat frustreerd mn vriend dan ook wel een beetje omdat hij er graag wat "serieuzer" mee wilt bezig zijn.
(ik ben verschrikkelijk theatraal qua humor, past geloof ik ook niet zo goed bij onderdanig ....)

ik ken dat onderdanige eigenlijk alleen maar van hentaipraktijken waar meiden verleidt worden door monsters, oude jongens of leerkrachten, waarbij lust en moraliteit met elkaar botsen enzo.. vind ik niet geil oid, ik vind het vooral heel geinig

*beseft opeens het wereld van verschil*
  donderdag 29 december 2005 @ 21:59:08 #22
106955 BB_Koning
Koninklijk? Nee: goddelijk...
pi_33520463
Het kan helpen om veel te kreunen en je dus echt helemaal te laten gaan. Als er meer uitleg nodig is, dan hoor ik het wel
bb_koning.hyves.nl
pi_33521247
Waarom doen jullie het niet gewoon op een manier die voor beide prettig is????

Dus niet een van te voren bepaald beeldje van dominant/onderdanig zijn, maar gewoon eens zien waar het schip strand tijdens gewoon spelen.

Dominant zijn kan best moeilijk zijn voor een man, je wil je partner geen echte pijn doen, je wil iemand niet in de war maken, je wil zeer zeker niet als de nare man, de mishandelaar overkomen, hier moet iemand gewoon overheen komen en dat komt met tijd en ervaring, gewoon doen dus, eerst eens in een gewone setting, dus niet binnen het dominant/onderdanig spelletje, maar gewoon, zonder die rollen te plaatsen.

Hoe gedraag je je onderdanig?

Dat verschilt heel erg van persoon tot persoon en zelfs van moment tot moment, laat het eens los, wees gewoon jezelf...

De een stribbelt tegen, de ander is heel erg volgzaam, de een zet grote onschuldige ogen op, de ander kijkt je met vlammende ogen aan om je uit te dagen, vindt iets waar JIJ je goed bij voelt, wat natuurlijk voelt, wat prettig voelt, je moet niet ofzo!!!

Als je perse wil laat je dan eens in een situatie brengen waar je dan ook echt weerloos bent, lekker vast laten binden, kan je mekkeren wat je wil, maar je kan toch niets

Of laat hem eens deze site doorlezen: http://www.wanderingspirits2001.com/

Aan die site hebben vele mensen die in de eerste stappen staat veel aan, serieus!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_33521429
quote:
Op donderdag 29 december 2005 11:09 schreef dolledingo het volgende:
Wordt dronken.. dan ben ik zelf altijd zo onderdanig als de pest, jij waarschijnlijk ook
Mijn vriend voerde ik in het begin van de relatie juist alcohol om wat losser te komen en een beetje initiatief te nemen.

Overigens heb ik weleens geopperd dat ik eens onderdanig wilde zijn. Ik kan het ook niet, ik ben te ongeduldig. Uiteindelijk ga ik toch weer besluiten hoe hij mij moet aanraken en dat hij kleren uit moet doen bij mij of zichzelf etc... En hij vindt het vaak juist leuk als ik de leiding neem. Ik geef dat maar op. Ik ben een dwingeland in bed en kennelijk werkt dat voor ons beiden, dus daar laten we het maar bij (en heel soms geef ik hem het commando mij te commanderen... maar dan komt het uiteindelijk dus weer van mij).

Pijn is overigens geen probleem hier, hij weet dat ik ervan houd om in mijn tepels geknepen te worden en dat ik wel aan geef wanneer dat niet prettig meer is. Ook andere dingen die pijn (kunnen) doen probeertie gewoon als ik ze geopperd heb, en als ik het te pijnlijk vind doet hij het wat zachter of op een andere manier.
pi_33524904
Ik vind dat maar niets .... een soort van "rol" aannemen in bed.
Ik begrijp niet zo goed waar je het vandaan haalt om daar erg in te hebben tijdens de sex

Volgens mij ga je op in een soort gevoel en moet je er geen toneelstukje van maken... ik denk dat dat juist remt ipv stimuleert.
Hij: "Je zult er morgenvroeg spijt van hebben......."
Ik: "Dan slapen we toch tot morgenmiddag??..."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')