SituatieschetsIk heb 5 jaar lang bij een IT bedrijf gewerkt met veel plezier. Laatst 1.5 jaar ging wat minder ivm nieuwe directeur enz. trok het er ook niet meer functie was niet meer uitdagend genoeg.
Afgelopen jaar wat onenigheid gehad met ze. En wat officiele waarschuwingen gehad hieronder leg ik uit waarom :
1ste waarschuwing was vorig jaar :Dag na Hemelvaartsdag heb ik me ziek gemeld was de hele dag thuis behalve toen ik even snel peuken ging halen bij snackbar tussen 15 uur en 15.15 uur. Kom terug ligt er een brief van de ARBO ik was niet thuis. Moest op het matje komen bij baas. Hij geloofde mij niet kon eigenlijk alleen maar kiezen hij zei letterlijk of je spreekt nu de waarheid dat je niet ziek (was zogenaamd gespot in de kroeg avond van tevoren) of ik trap je er meteen uit. Toen maar toegegeven dat ik een kater had en dat ik uit was geweest avond van te voren
2e waarschuwing Had een mooie lease auto tot mijn beschikking voor dezoveelste keer achterruit ingegooid. Ik netjes doorgegeven s'ochtends ben wat later (moest collega assisteren bij klant). Dus ik naar politie toe aangifte doen enz. Bel carglass die hadden geen mobiele monteurs in de buurt , maar kon eventueel langs komen om 11 uur in Hilversum woon zelf in Huizen. Ik daar heen liep allemaal uit verkeer zat tegen enz. Reed er dus pas rond 13.30 uur weer weg. Denk weet je wat neem wel gewoon vrij leg ik het maandag wel netjes uit houden ze maar een dag in. Dit trok mijn baas niet hij zag het als spijbelen ik ok
Gevolg lease auto inleveren ik kreeg geen auto meer van de zaak kreeg een poolauto die moest ik einde van de dag weer op de zaak zetten. Maar heb nog wel een vol jaar 35 euro per maand moeten betalen als bijtelling opties.
Op matje komen bij directieDit jaar ergens in maart ik was nog met een aantal collega's op de werkvloer bezig. Volgende dag was er in 1 keer een laptop weg. Moest bij de directeur komen kwam er op neer dat ik het gedaan had omdat ik toevallig nog aanwezig was met 2 anderen. Hij wantrouwde mij omdat ik toen in geldproblemen zat dus volgens hem was het dan maar logisch dat ik een ding gejat had om aan geld te komen. Ik weet van niets wil ook van niets weten want ik heb het niet gedaan!!!!
Afgelopen zomer ik reed nog steeds in poolauto was vrijdagmiddag kwam uit Rotterdam was al tegen 5en ik denk verbrand maar ik ga niet eerst naar de zaak om auto weer terug te zetten neem hem gewoon mee van het weekend ga dus in 1 keer door naar huis.
Gevolg Maandags bij directeur komen. Moest een brief ondertekenen dat dit mijn laatste waarschuwing was. Werdt verdacht van diefstal en bovengenoemde waarschuwingen stonden ook in die brief. Heb hem getekend weet niet waarom , maar denk dat ik bang was ofzo hele directie zat tegenover mij.
Afgelopen oktober pink gebroken moest in het gips kon dus geen pc's meer repareren moest dus verplicht op de helpdesk zitten. Dit was denk de druppel voor mijn baas moest op het matje komen.
Kreeg mijn ontslag (was ik blij mee wilde toch wel graag weg) kon kiezen :
3 maanden salaris meekrijgen (niet in keer) gewoon van oktober tm december en een goede referentie en zouden niet beginnen over die waarschuwingen als een eventuele nieuwe werkgever zou informeren.
Of voor laten komen maar zou geen schijn van kans maken omdat ik officiele waarschuwingen heb gekregen. En als ik zou verliezen zou ik dus helemaal geen geld meekrijgen. Moest binnen 24 uur beslissen wat ik ging doen.
Heb dus voor die 3 maanden geld gekozen.
Nu heb ik dus elke maand salaris gehad, tot nu toe is er elke maand ruim 300 euro aan boetes ingehouden voor te snel rijden. En vandaag kreeg ik dus mijn laatste loonstrook weer 297 aan boetes ingehouden en 480 euro aan cursussen ingehouden
Nu ben ik het dus zat ik heb zoiets van :
Bewijs maar van die boetes dat ik het was? Wil elke boete persoonlijk zien!
Cursus ga ik niet terugbetalen heb toch mijn ontslag gehad.
Nu wil ik het dus voor laten komen heb rechtsbijstand. Ik weet dat er fokkers zijn die ervaring in het recht hebben. Wat zijn mijn kansen als ik het nu als nog laat voorkomen? Gaat het mij alsnog geld kosten als ik verlies?
Probeer morgen ook langs de rechtswinkel te gaan.
Kan ik zelf een advocaat kiezen bij mij in de buurt of gaat dat via mijn verzekering?
Ik weet het was een heel lang verhaal, maar moest het kwijt ben behoorlijk ge-irriteerd.
Graag normale / serieuze reacties!
Dank je wel
Ondertussen wel een nieuwe baan
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..