abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 december 2005 @ 16:27:16 #1
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_33473737
Situatieschets

Ik heb 5 jaar lang bij een IT bedrijf gewerkt met veel plezier. Laatst 1.5 jaar ging wat minder ivm nieuwe directeur enz. trok het er ook niet meer functie was niet meer uitdagend genoeg.

Afgelopen jaar wat onenigheid gehad met ze. En wat officiele waarschuwingen gehad hieronder leg ik uit waarom :

1ste waarschuwing was vorig jaar :
Dag na Hemelvaartsdag heb ik me ziek gemeld was de hele dag thuis behalve toen ik even snel peuken ging halen bij snackbar tussen 15 uur en 15.15 uur. Kom terug ligt er een brief van de ARBO ik was niet thuis. Moest op het matje komen bij baas. Hij geloofde mij niet kon eigenlijk alleen maar kiezen hij zei letterlijk of je spreekt nu de waarheid dat je niet ziek (was zogenaamd gespot in de kroeg avond van tevoren) of ik trap je er meteen uit. Toen maar toegegeven dat ik een kater had en dat ik uit was geweest avond van te voren

2e waarschuwing
Had een mooie lease auto tot mijn beschikking voor dezoveelste keer achterruit ingegooid. Ik netjes doorgegeven s'ochtends ben wat later (moest collega assisteren bij klant). Dus ik naar politie toe aangifte doen enz. Bel carglass die hadden geen mobiele monteurs in de buurt , maar kon eventueel langs komen om 11 uur in Hilversum woon zelf in Huizen. Ik daar heen liep allemaal uit verkeer zat tegen enz. Reed er dus pas rond 13.30 uur weer weg. Denk weet je wat neem wel gewoon vrij leg ik het maandag wel netjes uit houden ze maar een dag in. Dit trok mijn baas niet hij zag het als spijbelen ik ok

Gevolg lease auto inleveren ik kreeg geen auto meer van de zaak kreeg een poolauto die moest ik einde van de dag weer op de zaak zetten. Maar heb nog wel een vol jaar 35 euro per maand moeten betalen als bijtelling opties.

Op matje komen bij directie
Dit jaar ergens in maart ik was nog met een aantal collega's op de werkvloer bezig. Volgende dag was er in 1 keer een laptop weg. Moest bij de directeur komen kwam er op neer dat ik het gedaan had omdat ik toevallig nog aanwezig was met 2 anderen. Hij wantrouwde mij omdat ik toen in geldproblemen zat dus volgens hem was het dan maar logisch dat ik een ding gejat had om aan geld te komen. Ik weet van niets wil ook van niets weten want ik heb het niet gedaan!!!!

Afgelopen zomer ik reed nog steeds in poolauto was vrijdagmiddag kwam uit Rotterdam was al tegen 5en ik denk verbrand maar ik ga niet eerst naar de zaak om auto weer terug te zetten neem hem gewoon mee van het weekend ga dus in 1 keer door naar huis.

Gevolg
Maandags bij directeur komen. Moest een brief ondertekenen dat dit mijn laatste waarschuwing was. Werdt verdacht van diefstal en bovengenoemde waarschuwingen stonden ook in die brief. Heb hem getekend weet niet waarom , maar denk dat ik bang was ofzo hele directie zat tegenover mij.

Afgelopen oktober pink gebroken moest in het gips kon dus geen pc's meer repareren moest dus verplicht op de helpdesk zitten. Dit was denk de druppel voor mijn baas moest op het matje komen.

Kreeg mijn ontslag (was ik blij mee wilde toch wel graag weg) kon kiezen :

• 3 maanden salaris meekrijgen (niet in keer) gewoon van oktober tm december en een goede referentie en zouden niet beginnen over die waarschuwingen als een eventuele nieuwe werkgever zou informeren.

• Of voor laten komen maar zou geen schijn van kans maken omdat ik officiele waarschuwingen heb gekregen. En als ik zou verliezen zou ik dus helemaal geen geld meekrijgen. Moest binnen 24 uur beslissen wat ik ging doen.

Heb dus voor die 3 maanden geld gekozen.

Nu heb ik dus elke maand salaris gehad, tot nu toe is er elke maand ruim 300 euro aan boetes ingehouden voor te snel rijden. En vandaag kreeg ik dus mijn laatste loonstrook weer 297 aan boetes ingehouden en 480 euro aan cursussen ingehouden

Nu ben ik het dus zat ik heb zoiets van :

• Bewijs maar van die boetes dat ik het was? Wil elke boete persoonlijk zien!

• Cursus ga ik niet terugbetalen heb toch mijn ontslag gehad.

Nu wil ik het dus voor laten komen heb rechtsbijstand. Ik weet dat er fokkers zijn die ervaring in het recht hebben. Wat zijn mijn kansen als ik het nu als nog laat voorkomen? Gaat het mij alsnog geld kosten als ik verlies?

Probeer morgen ook langs de rechtswinkel te gaan.

Kan ik zelf een advocaat kiezen bij mij in de buurt of gaat dat via mijn verzekering?

Ik weet het was een heel lang verhaal, maar moest het kwijt ben behoorlijk ge-irriteerd.
    Graag normale / serieuze reacties!

Dank je wel

Ondertussen wel een nieuwe baan
  • Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
    pi_33473838
    Het interesseert me geen reet,

Groetjes,

Veldmuis
      woensdag 28 december 2005 @ 16:31:24 #3
    17882 Razor21
    Sinds 2001 op Fok!
    pi_33473867
    quote:
    Op woensdag 28 december 2005 16:30 schreef Fillipe het volgende:
    Het interesseert me geen reet,

Groetjes,

Veldmuis
    Ach donder op kut user. Wees eens serieus post dan niet
    Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
      woensdag 28 december 2005 @ 16:32:57 #4
    76143 Forumschorem
    Het schorem van Fok!forum
    pi_33473920
    TS = domme sukkel.

Wie ondertekent dan ook zoiets als je het niet hebt gedaan?
    weg
      woensdag 28 december 2005 @ 16:37:16 #5
    32846 WaSTeiL
    geele sneeuw....
    pi_33474044
    Het probleem is dat je bijna overal op getekend hebt. Dat gaat je opbreken ben ik bang, maar dat zou alleen gelden als je tegen het ontslag in zou gaan.

M.b.t. de boetes e.d. sta je gewoon in je recht dat je de boetes kan inzien en daarmee kan controleren of jij het ook daadwerkelijk geweest ben.
    Studiekosten vervallen normaal altijd als je ontslagen bent of je contract niet verlengd word.
    Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
    Drugs are only for losers and sex maniacs!
      woensdag 28 december 2005 @ 16:38:44 #6
    17882 Razor21
    Sinds 2001 op Fok!
    pi_33474089
    quote:
    Op woensdag 28 december 2005 16:32 schreef Forumschorem het volgende:
    TS = domme sukkel.

Wie ondertekent dan ook zoiets als je het niet hebt gedaan?
    Ja ik weet het
    Maar de hele directie zat tegenover kreeg die pen hij zo van wil graag dat je tekent. Klapte helemaal dicht is stom van mij weet niet wat het was.

Stomste wat ik ooit heb gedaan
    Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
      woensdag 28 december 2005 @ 16:40:59 #7
    32846 WaSTeiL
    geele sneeuw....
    pi_33474161
    quote:
    Op woensdag 28 december 2005 16:38 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Ja ik weet het
    Maar de hele directie zat tegenover kreeg die pen hij zo van wil graag dat je tekent. Klapte helemaal dicht is stom van mij weet niet wat het was.

Mogelijk zou je ook nog wel i.c.m. rechtsbijstand je ontslag kunnen aanvechten onder de noemer tekenen onder dwang. Ik weet niet of hier jurispudentie over bestaat, maar als het echt zo is zoals je in je OP beschreven hebt dan zou je misschien nog wel eens een kans maken.
    Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
    Drugs are only for losers and sex maniacs!
    pi_33474170
    quote:
    Op woensdag 28 december 2005 16:38 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Ja ik weet het

Ontzettende domme ICT boer dat je er bent, je weet toch wel dat je zoiets nooit maar dan ook nooit moet ondertekenen. Sommige mensen leren het ook nooit.
      woensdag 28 december 2005 @ 16:43:18 #9
    17882 Razor21
    Sinds 2001 op Fok!
    pi_33474232
    quote:
    Op woensdag 28 december 2005 16:41 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Ontzettende domme ICT boer dat je er bent, je weet toch wel dat je zoiets nooit maar dan ook nooit moet ondertekenen. Sommige mensen leren het ook nooit.
    Gozer dat snap ik nu ook wel
    pi_33474259
    quote:
    Op woensdag 28 december 2005 16:43 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Gozer dat snap ik nu ook wel
    Goh, het zou eens niet zo moeten zijn. Alleen beetje laat hé?
    pi_33474263
    dat je bij de 1e waarschuwing toegegeven hebt snap ik al niet.
    Je bent niet echt slim geweest om te tekenen,maarja wat gebeurd is kan je niet meer terug draaien.
    Je zou kunnen vragen hoe het zit met die boetes maar denk dat je beter gewoon je verlies kan nemen aangezien de verstand houding met je ex werkgever erg slecht is.
    Een dag niet gedownload, is een dag niet geleefd...
      woensdag 28 december 2005 @ 16:58:52 #12
    71513 _Liquid_
    Pimp maintenance
    pi_33474722
    Je baas is een homo, hoe heet dat bedrijf dan gaan wij er nooit werken
    Nja, fillipe wel want die houdt van mannen
    :r Patty Brard :r
    pi_33474842
    Razor21 is te makkelijk, je ondertekend van alles en je geeft ook dingen toe die jij helemaal niet gedaan hebt!!!
    Dus je hebt alleen jezelf moeilijk gemaakt.

- Je was niet wezen stappen maar echt ziek! DUS ZEG DAN OOK NIET DAT JE EEN KATER HEBT!
    - Je had een auto geleend die weer terug moest: BRENG HEM DAN OOK TERUG.
    - Je hebt formulieren ondertekend waarmee je het niet eens bent: ONDERTEKEN HET DAN NIET.
    - Je bent wat later dan normaal op je werk ivm je autoruit: GA DAN OOK TERUG! lekker makkelijk weer van oww ik neem wel een dag vrij :s

Dat van die boetes kan je wel aanvechten denk ik, maar de rest: moet je toch echt bij jezelf zoeken
    copyright 2006
    pi_33474861
    mijn advies... ( heb je nu niks aan, maar voor in de toekomst).. als je werkt altijd een rechtsbijstandverzekering afsluiten. En nooit zonder overleg met een advocaat accoord gaan met waarschuwingen, ontslag enz.

Ik vrees dat je nu achteraf niets meer kunt doen.
    pi_33474924
    quote:
    Op woensdag 28 december 2005 16:58 schreef _Liquid_ het volgende:
    Je baas is een homo, hoe heet dat bedrijf dan gaan wij er nooit werken
    Nja, fillipe wel want die houdt van mannen
    Absoluut, er gaat niets boven een uitgerekte aarsch.

PS, leuk fotoboek . Ontzettende nicht.
    pi_33475057
    quote:
    Op woensdag 28 december 2005 17:02 schreef pooier het volgende:
    - Je was niet wezen stappen maar echt ziek! DUS ZEG DAN OOK NIET DAT JE EEN KATER HEBT!
    - Je had een auto geleend die weer terug moest: BRENG HEM DAN OOK TERUG.
    - Je hebt formulieren ondertekend waarmee je het niet eens bent: ONDERTEKEN HET DAN NIET.
    - Je bent wat later dan normaal op je werk ivm je autoruit: GA DAN OOK TERUG! lekker makkelijk weer van oww ik neem wel een dag vrij :s
    Helemaal mee eens. .

Je had nooit moeten zeggen dat je een kater hebt. Dat is echt zo stom. En ik weet eigenlijk niet of ik je verhaal wel geloof. Want je gaat toch niet zomaar zeggen dat je een kater hebt terwijl je echt ziek bent. Volgens mij ben je gewoon een ontzettend lakse medewerker en vertel je hier ook niet helemaal de waarheid. Je had waarschijnlijk gewoon een kater en je gaat toch ook niet zomaar niet op komen dagen op je werk. Had dan op zijn minst gebeld om te vragen of het eventueel goed zou zijn als je helemaal niet meer komt gezien de omstandigheden. Lekker slim allemaal!! En dat jij alles zomaar ondertekend vind ik ook niet verstandig.
    pi_33475139
    Goh ja, TS je bent echt een modelwerknemer en die baas is door en door slecht.

Ik snap wel dat je baas van je af wilde. Wat een totaal ongemotiveerde houding. Je zou een collega gaan helpen, maar je besluit op eigen houtje dat je vrij neemt. Zonder dat te melden. En dan lopen zeiken als je baas dat niet waardeert...
      woensdag 28 december 2005 @ 17:18:46 #18
    76143 Forumschorem
    Het schorem van Fok!forum
    pi_33475320
    Veel plezier in de Bijstand!
    weg
    pi_33475390
    quote:
    Op woensdag 28 december 2005 17:18 schreef Forumschorem het volgende:
    Veel plezier in de Bijstand!
    ligt er aan.. of het ontslag door de rechter is verleent

indien hij zonder tussenkomst van een rechter accoord is gegaan met ontslag.,.zal hij inderdaad geen ww kijrgen
      Licht Ontvlambaar woensdag 28 december 2005 @ 17:59:21 #20
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_33476355
    Zo en nu hebben we genoeg afgezeikt... Normaal reageren of niet meer reageren
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
      woensdag 28 december 2005 @ 18:17:35 #21
    17882 Razor21
    Sinds 2001 op Fok!
    pi_33476764
    Heb ooit voor 1200 euro ongeveer opties op mijn auto genomen. MOest dus vorig jaar mijn auto inleveren en nu hebben ze nog even variable bijdrage auto 612 euro ingehouden.

Ben ik dat dan nog verplicht om te betalen? Ik moest toch mijn auto inleveren heb het ook zwart op wit staan op papier dat ik er afstand van deed.

Grafzooi
    pi_33476810
    Kijk je leasecontract maar eens na.
      woensdag 28 december 2005 @ 18:34:27 #23
    17882 Razor21
    Sinds 2001 op Fok!
    pi_33477216
    quote:
    Op woensdag 28 december 2005 18:19 schreef k_man het volgende:
    Kijk je leasecontract maar eens na.
    Ja zal ik eens doen als ik hem nog kan vinden die heb ik ruim 2 jaar geleden is gehad
    Ik snap wel dat als ik opties neem dat ik dat terug moet betalen.

Maar omdat ik vorig jaar mijn auto moest inleveren vraag ik me dan af of ze die opties nog kunnen verhalen op mij. Ben bang van wel
    pi_33477357
    Wie moet er anders voor die opties betalen?
      woensdag 28 december 2005 @ 18:53:41 #25
    17882 Razor21
    Sinds 2001 op Fok!
    pi_33477770
    quote:
    Op woensdag 28 december 2005 18:39 schreef k_man het volgende:
    Wie moet er anders voor die opties betalen?
    tsja....
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')