quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:39 schreef zwartedoos het volgende:[..]
zie je dat is precies waar ik nu bang voor was, om me iets te laten aanpraten wat voor hen voordeliger is.
Via Internet kan je allerlei info lezen over wat elke hypotheek variant inhoudt. Lees alles door en ga dan langs bij zijn hypotheek pipo. Geef aan dat je bv geen interesse hebt in beleggings varianten. Als het een goede tussen persoon is dan respecteert hij dat en gaat hij gewoon aan het werk.
Meestal krijg je dan een aantal berekeningen voorgeschoteld van bank x en y en wat de kosten per maand dan zijn. Neem ter plekke NOOIT een beslissing maar laat je goed uitleggen hoe alles dan in elkaar zit en neem alles mee naar huis. Lees het nog een rustig door. Meestal zijn de offertes 14 dagen geldig of zo. Tijd genoeg dus! Laat er ook bv een vriend of je ouders naar kijken.
Ga ook gelijk langs bij andere tussen personen of je eigen bank en laat daar ook offertes opstellen.
Zo heb je een hele reeks offertes liggen waaruit je kan gaan kiezen.
Ik kan je aanraden om je hypotheek rente voor minimaal voor 10 jaar vast te zetten. Zo heb je even zekerheid vor de komende 10 jaar dat je je hypotheek ook kan blijven betalen. Over 10 jaar verdien je vaak weer een stuk meer en kan je een dan eventuele nieuwe hogere rente best veroorloven. Of misschien ga je dan alweer verhuizen naar een nieuw stulpje en neem je dan toch een nieuwe hypotheek.