abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33434943
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:39 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

zie je dat is precies waar ik nu bang voor was, om me iets te laten aanpraten wat voor hen voordeliger is.
Via Internet kan je allerlei info lezen over wat elke hypotheek variant inhoudt. Lees alles door en ga dan langs bij zijn hypotheek pipo. Geef aan dat je bv geen interesse hebt in beleggings varianten. Als het een goede tussen persoon is dan respecteert hij dat en gaat hij gewoon aan het werk.
Meestal krijg je dan een aantal berekeningen voorgeschoteld van bank x en y en wat de kosten per maand dan zijn. Neem ter plekke NOOIT een beslissing maar laat je goed uitleggen hoe alles dan in elkaar zit en neem alles mee naar huis. Lees het nog een rustig door. Meestal zijn de offertes 14 dagen geldig of zo. Tijd genoeg dus! Laat er ook bv een vriend of je ouders naar kijken.

Ga ook gelijk langs bij andere tussen personen of je eigen bank en laat daar ook offertes opstellen.
Zo heb je een hele reeks offertes liggen waaruit je kan gaan kiezen.
Ik kan je aanraden om je hypotheek rente voor minimaal voor 10 jaar vast te zetten. Zo heb je even zekerheid vor de komende 10 jaar dat je je hypotheek ook kan blijven betalen. Over 10 jaar verdien je vaak weer een stuk meer en kan je een dan eventuele nieuwe hogere rente best veroorloven. Of misschien ga je dan alweer verhuizen naar een nieuw stulpje en neem je dan toch een nieuwe hypotheek.
  dinsdag 27 december 2005 @ 12:14:19 #27
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_33435601
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:47 schreef River_Styx het volgende:

[..]

Via Internet kan je allerlei info lezen over wat elke hypotheek variant inhoudt. Lees alles door en ga dan langs bij zijn hypotheek pipo. Geef aan dat je bv geen interesse hebt in beleggings varianten. Als het een goede tussen persoon is dan respecteert hij dat en gaat hij gewoon aan het werk.
Meestal krijg je dan een aantal berekeningen voorgeschoteld van bank x en y en wat de kosten per maand dan zijn. Neem ter plekke NOOIT een beslissing maar laat je goed uitleggen hoe alles dan in elkaar zit en neem alles mee naar huis. Lees het nog een rustig door. Meestal zijn de offertes 14 dagen geldig of zo. Tijd genoeg dus! Laat er ook bv een vriend of je ouders naar kijken.

Ga ook gelijk langs bij andere tussen personen of je eigen bank en laat daar ook offertes opstellen.
Zo heb je een hele reeks offertes liggen waaruit je kan gaan kiezen.
Ik kan je aanraden om je hypotheek rente voor minimaal voor 10 jaar vast te zetten. Zo heb je even zekerheid vor de komende 10 jaar dat je je hypotheek ook kan blijven betalen. Over 10 jaar verdien je vaak weer een stuk meer en kan je een dan eventuele nieuwe hogere rente best veroorloven. Of misschien ga je dan alweer verhuizen naar een nieuw stulpje en neem je dan toch een nieuwe hypotheek.
mijn dank is groot,
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_33436148
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 12:14 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

mijn dank is groot,
You're always welcome my friend....
  dinsdag 27 december 2005 @ 12:45:56 #29
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_33436284
nou ik ga zo effe naar een appartementje kijken (alleen kijken nog...)
Thanks voor alle adviezen!
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_33436789
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 12:45 schreef zwartedoos het volgende:
nou ik ga zo effe naar een appartementje kijken (alleen kijken nog...)
Thanks voor alle adviezen!
Hmmm kijken is altijd leuk! (Kost ook niets :-) )

veel suc6!
  dinsdag 27 december 2005 @ 13:23:44 #31
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_33437347
Ik hier een TVP wegzetten...

Avo's schuld is ietsje hoger, maar het plan hetzelfde...............
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 27 december 2005 @ 13:29:57 #32
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_33437547
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:02 schreef Herkauwer het volgende:
Volgens mij kan het wel, het is dan alleen niet aftrekbaar van de belasting geloof ik
Een maat van me kon ongeveer ¤16k in zijn hypotheek proppen, alleen niet aftrekbaar indd.
Scheelt wel een hoop, door het verschil in rentepercentage.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 27 december 2005 @ 18:01:30 #33
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_33445757
Wellicht dat je in dit topic, over nagenoeg hetzelfde onderwerp, nog wat nuttige info vindt.

Met hypotheek huis kopen en schuld aflossen?
Krekker is de bom!
pi_33455315
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:29 schreef sanger het volgende:

[..]

Een maat van me kon ongeveer ¤16k in zijn hypotheek proppen, alleen niet aftrekbaar indd.
Scheelt wel een hoop, door het verschil in rentepercentage.
inkomen?
  dinsdag 27 december 2005 @ 23:06:16 #35
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_33456093
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 22:42 schreef fokuserdetiende het volgende:

[..]

inkomen?
Hoezo deze vraag

Inkomen als enige factor zegt nog niet zoveel. Het gaat om een combinatie van:

- inkomen (&overige financiele verplichtingen, gekeken wordt naar de limieten, ook al heb je bijv. een doorlopend krediet waar je niks van hebt opgenomen)
- onderpand
- hoofdsom (deel eigen woning, deel consumptief)
- hypotheekvorm & rentevaste periode

Uiteraard, hoe hoger het inkomen hoe meer mogelijkheden, maar wat jij met een gegeven als het inkomen alleen wil is mij een raadsel.
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')