Ik kan je alvast één ding gaan vertellen: voor 200 a 300 euro heb je geen camera die kan flitsen tot de rijksweg.quote:Op maandag 26 december 2005 22:16 schreef MrDoegewoon het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede digi cam waarmee je goede foto's kan maken (duh). Met goed bedoel ik dan dat ze zowel van binnen als buiten goed zijn en en dat ook foto's in het donker (in combo met flits) goed zijn.
Ik woon in een flat dus een goede zoom functie zou ik ook een pré vinden, ik zal vooral foto's gaan maken vanaf de flat van de rijksweg hierachter en natuurlijk de sky-line van de stad waar ik woon. Maar daarnaast zou het mooi zijn dat ik ook goede foto's van dichtbij kan maken (mensen en dieren enzo). Eigenlijk een niet te dure camera die veel kan
M'n broertje heeft zelf de Kodak DX6490, daar ben ik zeer onder de indruk van maar ben benieuwd of er daar nog betere modellen van zijn.
Budget ligt zo rond de 200 a 300 euro
Iddquote:Op dinsdag 27 december 2005 11:45 schreef Faux het volgende:
[..]
Ik kan je alvast één ding gaan vertellen: voor 200 a 300 euro heb je geen camera die kan flitsen tot de rijksweg.![]()
en als ie op penlites werkt heb je een goede set oplaadbare nodig.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:17 schreef Elefes het volgende:
[..]
.... en extra accu (als de camera daar op werkt).
Dat is ook waar. Maar daar zou je evt nog even mee kunnen wachten en voor kunnen sparen (ik weet nog wat mijn GP Powerbank batterijen mij toen hebben gekost.. Dat is niet misselijkquote:Op dinsdag 27 december 2005 12:55 schreef Xilantof het volgende:
[..]
en als ie op penlites werkt heb je een goede set oplaadbare nodig.
dus ook de vraag of dat ook in 't budget zit..
30 eu voor 4quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:59 schreef Elefes het volgende:
[..]
Dat is ook waar. Maar daar zou je evt nog even mee kunnen wachten en voor kunnen sparen (ik weet nog wat mijn GP Powerbank batterijen mij toen hebben gekost.. Dat is niet misselijk)
Huh?quote:
oplaadbare.. mijn duracell batterijen waren ook 'niet goedkoop'.. ook 2300mAhquote:Op dinsdag 27 december 2005 16:03 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Huh?
Gewone penlites?
Hier bij de electroboer zijn ze een tientje per 4, de nieuwste waren het toen, 2300mAh ofzo. Zal tegenwoordig al wel weer meer zijn...
Een accu kost dat ook ongeveer.quote:
Dat bedoel ik...GP dingetjes van 2300mAh...10tje voor 4....AA spul.quote:Op dinsdag 27 december 2005 16:07 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
oplaadbare.. mijn duracell batterijen waren ook 'niet goedkoop'.. ook 2300mAh
Oplaadbaarquote:Op dinsdag 27 december 2005 16:03 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Huh?
Gewone penlites?
Hier bij de electroboer zijn ze een tientje per 4, de nieuwste waren het toen, 2300mAh ofzo. Zal tegenwoordig al wel weer meer zijn...
Dan kandie toch beter voor de A610 gaan, die doet het allemaal net iets beterquote:Op dinsdag 27 december 2005 18:53 schreef Cutebutpsycho het volgende:
De fotos zijn verder mooi, en de cam zit in je budget,, en kan alles wat jij omscrijft... Zoo, dat was even mijn reclameverhaaltje voor de Canon A520![]()
Die van m'n broertje heeft 10x optical zoom, als ik naar andere in die prijs klasse kijk hebben die maar 4. Of kijk ik verkeerd??quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:40 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Dan kandie toch beter voor de A610 gaan, die doet het allemaal net iets beterHogere resolutie met de daarbij horende grotere sensor, zoom komt net iets verder, is wat sneller, betere macro functie, ..
Ook iets duurder toch? En zoveel vraagt hij niet van de cam...quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:40 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Dan kandie toch beter voor de A610 gaan, die doet het allemaal net iets beterHogere resolutie met de daarbij horende grotere sensor, zoom komt net iets verder, is wat sneller, betere macro functie, ..
Mwah ik wil wel een goede hebben, mss zal ik dan ook het budget iets moeten verhogen, maar ik wil graag m'n opties wetenquote:Op dinsdag 27 december 2005 21:08 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[..]
Ook iets duurder toch? En zoveel vraagt hij niet van de cam...
Oki. Maargoed.. Ik heb dus de A520, en feit is, die kan alles wat je wilt, en veel meer. Das de cam die ik op dit moment gebruik.. perfect voor thuis en hobbyfotografie.. met die andere heb ik geen ervaring.. Dus tsja.. Succes iig!quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:10 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Mwah ik wil wel een goede hebben, mss zal ik dan ook het budget iets moeten verhogen, maar ik wil graag m'n opties weten. En advies van mensen die er al wat verstand hebben kan dan geen kwaad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |