abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33423878
Ik ben op zoek naar een goede digi cam waarmee je goede foto's kan maken (duh ). Met goed bedoel ik dan dat ze zowel van binnen als buiten goed zijn en en dat ook foto's in het donker (in combo met flits) goed zijn.

Ik woon in een flat dus een goede zoom functie zou ik ook een pré vinden, ik zal vooral foto's gaan maken vanaf de flat van de rijksweg hierachter en natuurlijk de sky-line van de stad waar ik woon. Maar daarnaast zou het mooi zijn dat ik ook goede foto's van dichtbij kan maken (mensen en dieren enzo). Eigenlijk een niet te dure camera die veel kan

M'n broertje heeft zelf de Kodak DX6490, daar ben ik zeer onder de indruk van maar ben benieuwd of er daar nog betere modellen van zijn.

Budget ligt zo rond de 200 a 300 euro
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_33431399
Omdat je het over kodak had keek ik maar naar die ....
er is een Kodak DX7590 (¤ 350-450) , een z7590 (¤ 300-400)
deze 2 naast elkaar:
Kodak DX7590 vs z7590
In dezelfde zoom categorie:
Olympus SP 500 (¤ 300-400) Fujifilm S5600 (¤ 300-400) of s5200
Kelkoo side-by-side
of
dpreview side-by-side

Er zijn er vast wel meer maar ik heb geen zin om verder te kijken
reviews van camera's
http://www.dpreview.com/
buyers guide:
http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_33434886
quote:
Op maandag 26 december 2005 22:16 schreef MrDoegewoon het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede digi cam waarmee je goede foto's kan maken (duh ). Met goed bedoel ik dan dat ze zowel van binnen als buiten goed zijn en en dat ook foto's in het donker (in combo met flits) goed zijn.

Ik woon in een flat dus een goede zoom functie zou ik ook een pré vinden, ik zal vooral foto's gaan maken vanaf de flat van de rijksweg hierachter en natuurlijk de sky-line van de stad waar ik woon. Maar daarnaast zou het mooi zijn dat ik ook goede foto's van dichtbij kan maken (mensen en dieren enzo). Eigenlijk een niet te dure camera die veel kan

M'n broertje heeft zelf de Kodak DX6490, daar ben ik zeer onder de indruk van maar ben benieuwd of er daar nog betere modellen van zijn.

Budget ligt zo rond de 200 a 300 euro
Ik kan je alvast één ding gaan vertellen: voor 200 a 300 euro heb je geen camera die kan flitsen tot de rijksweg.
"Kunst, en het woord zegt het al, is niet echt." - Harry Mulisch
Ik heb een Hyve. U ook?
pi_33435651
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:45 schreef Faux het volgende:

[..]

Ik kan je alvast één ding gaan vertellen: voor 200 a 300 euro heb je geen camera die kan flitsen tot de rijksweg.
Idd En ook geen die alles heel dichtbij kan (macro), én veel kan zoomen, én goede foto's maakt.
Bovendien komt er ook nog geheugen bij, en een tas en extra accu (als de camera daar op werkt).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  FOK!fotograaf dinsdag 27 december 2005 @ 12:55:16 #6
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_33436538
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 12:17 schreef Elefes het volgende:

[..]
.... en extra accu (als de camera daar op werkt).
en als ie op penlites werkt heb je een goede set oplaadbare nodig.

dus ook de vraag of dat ook in 't budget zit..
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_33436651
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 12:55 schreef Xilantof het volgende:

[..]

en als ie op penlites werkt heb je een goede set oplaadbare nodig.

dus ook de vraag of dat ook in 't budget zit..
Dat is ook waar. Maar daar zou je evt nog even mee kunnen wachten en voor kunnen sparen (ik weet nog wat mijn GP Powerbank batterijen mij toen hebben gekost.. Dat is niet misselijk )
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  Moderator dinsdag 27 december 2005 @ 13:33:03 #9
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_33437659
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 12:59 schreef Elefes het volgende:

[..]

Dat is ook waar. Maar daar zou je evt nog even mee kunnen wachten en voor kunnen sparen (ik weet nog wat mijn GP Powerbank batterijen mij toen hebben gekost.. Dat is niet misselijk )
30 eu voor 4
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_33441991
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:33 schreef Renesite het volgende:

[..]

30 eu voor 4
Huh?
Gewone penlites?
Hier bij de electroboer zijn ze een tientje per 4, de nieuwste waren het toen, 2300mAh ofzo. Zal tegenwoordig al wel weer meer zijn...
pi_33442117
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 16:03 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Huh?
Gewone penlites?
Hier bij de electroboer zijn ze een tientje per 4, de nieuwste waren het toen, 2300mAh ofzo. Zal tegenwoordig al wel weer meer zijn...
oplaadbare.. mijn duracell batterijen waren ook 'niet goedkoop'.. ook 2300mAh
pi_33442882
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:33 schreef Renesite het volgende:

[..]

30 eu voor 4
Een accu kost dat ook ongeveer.
Ik had twee setjes, voor als je op pad bent en ze zijn leeg. Was toen 70 euro voor 8 batt. en een lader. Maar goed, het waren goede batterijen
pi_33443207
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 16:07 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

oplaadbare.. mijn duracell batterijen waren ook 'niet goedkoop'.. ook 2300mAh
Dat bedoel ik...GP dingetjes van 2300mAh...10tje voor 4....AA spul.
pi_33443608
Die van m'n broertje is nu ¤ 315,- (hij had hem voor ¤ 250,-) en die haalt van hier met gemak de rijksweg (we wonen er dan ook tegen aan ). Maar iig voor de tips tot nu toe
  Moderator dinsdag 27 december 2005 @ 18:03:22 #15
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_33445810
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 16:03 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Huh?
Gewone penlites?
Oplaadbaar
  dinsdag 27 december 2005 @ 18:53:05 #16
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_33447363
Ik heb de Canon Powershot A520. Hiervoor heb ik de Fujii Finepix a202 gehad. Die laatste vond ik eigenlijk niks. Geen zoom, en weinig zelf in te stellen.
De Canon daarentegen, is echt een super dingetje in mijn ogen. Heel veel zelf in te stellen (leuk voor de wat creatievere fotograaf.. -kunnen die Ixus modellen vakk niet), maar ook gewoon een "Auto" functie waarbij de camera zelf naar de juiste instellingen zoekt, voor als je even snel een foto wilt maken zonder er al teveel bij na te denken.

De fotos zijn verder mooi, en de cam zit in je budget,, en kan alles wat jij omscrijft... Zoo, dat was even mijn reclameverhaaltje voor de Canon A520

Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_33450406
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 18:03 schreef Renesite het volgende:

[..]

Oplaadbaar
Daar heb ik het dus over.
  Moderator dinsdag 27 december 2005 @ 20:18:20 #18
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_33450473
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:16 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Daar heb ik het dus over.

damn!
of het zijn kut dingen, of enorm elcheapo
pi_33450603
GP. De gewone GP. Die groen/oranje. .
pi_33450638
Over goedkope kutdingen, bij de Aldi een paar weken/maanden geleden 4x iets van 2000mAh gehaald, de gok maar gewaagd voor 2,29 oid. Zijn nog best aardig, maar het verschil met een GP 1800mAh is merkbaar, waar de GP het dus wint.
pi_33451272
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 18:53 schreef Cutebutpsycho het volgende:
De fotos zijn verder mooi, en de cam zit in je budget,, en kan alles wat jij omscrijft... Zoo, dat was even mijn reclameverhaaltje voor de Canon A520
Dan kandie toch beter voor de A610 gaan, die doet het allemaal net iets beter Hogere resolutie met de daarbij horende grotere sensor, zoom komt net iets verder, is wat sneller, betere macro functie, ..
pi_33451920
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:40 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Dan kandie toch beter voor de A610 gaan, die doet het allemaal net iets beter Hogere resolutie met de daarbij horende grotere sensor, zoom komt net iets verder, is wat sneller, betere macro functie, ..
Die van m'n broertje heeft 10x optical zoom, als ik naar andere in die prijs klasse kijk hebben die maar 4. Of kijk ik verkeerd??
  dinsdag 27 december 2005 @ 21:08:14 #23
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_33452193
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 20:40 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Ook iets duurder toch? En zoveel vraagt hij niet van de cam...
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_33452248
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 21:08 schreef Cutebutpsycho het volgende:

[..]

Ook iets duurder toch? En zoveel vraagt hij niet van de cam...
Mwah ik wil wel een goede hebben, mss zal ik dan ook het budget iets moeten verhogen, maar ik wil graag m'n opties weten . En advies van mensen die er al wat verstand hebben kan dan geen kwaad.
  dinsdag 27 december 2005 @ 21:12:57 #25
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_33452334
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 21:10 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Mwah ik wil wel een goede hebben, mss zal ik dan ook het budget iets moeten verhogen, maar ik wil graag m'n opties weten . En advies van mensen die er al wat verstand hebben kan dan geen kwaad.
Oki. Maargoed.. Ik heb dus de A520, en feit is, die kan alles wat je wilt, en veel meer. Das de cam die ik op dit moment gebruik.. perfect voor thuis en hobbyfotografie.. met die andere heb ik geen ervaring.. Dus tsja.. Succes iig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')