als je kritisch de nieuwsberichten volgt weet je wel beter dan dat mijn verhaal niet zou kloppen. ik zeg niet dat ze geen winst mogen maken. het is alleen wel zo dat ze daar alleen op mikken. en dat ik vind dat ze wel wat meer aan mogen worden gesproken op hun maatschappelijke verantwoodelijkheid.quote:Op maandag 26 december 2005 21:00 schreef Re het volgende:
[..]
ik neem aan dat jij geen medicijnen tot je neemt, verder staat je verhaal vol van onwaarheden maar goed, blijkbaar mag een farmaceutisch bedrijf geen winst maken op iets.
Wederom zo overtuigendquote:Op maandag 26 december 2005 20:03 schreef Classics het volgende:
[..]
ga jij maar eens googlen
ik kan je toch niet overtuigen dat moet je zelf doen
maar er is genoeg te vinden waardoor je een idee krijgt hoe de farmaceutische industrie werkt
http://forum.trosradar.nl/?url=forum/viewforum.php?f=45quote:Op dinsdag 27 december 2005 00:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wederom zo overtuigend.
Dit is een discussieforum. Wanneer je niet eens de MOEITE Neemt om me te PROBEREN te overtuigen met onweerlegbaar bewijs, hetgeen volgens jou dus in grote aantallen op google te vinden moet zijn, zeker voor een persoon zoals jij welke er al langer mee bezig is, wordt je voor mij erg ongeloofwaardig
Als het allemaal zo voor de hand liggend en out in the open was, had je me direkt met een urltje of 10 gebitchslapped.
Precies, en een forum. Dus dezelfde personen zoals jijquote:Op dinsdag 27 december 2005 00:50 schreef Classics het volgende:
[..]
http://forum.trosradar.nl/?url=forum/viewforum.php?f=45
ga daar eens kijken
zo gevonden
en er is nog veel en veel meer te vinden
maar dit is natuurlijk allemaal te vaag, incidenten enzo![]()
Nee hoor, dat is evident. Dit topic beweert dat ze DOELBEWUST geen HIV vaccin ontwikkelen.quote:wat wil je nou precies voor bewijs? een brief van de grote farmaceuten dat ze nu eenmaal voornamelijk commercieel te werk gaan of wat.
Kom maar met bewijs.quote:er zijn medicijnen die werken, maar niet worden uitgebracht omdat er geen winst mee te halen is. ook worden goed werkende medicijnen verdrongen door minder goed werkende medicijnen omdat daar nog wel aan te verdienen is - via patenten.
AIDS hoeft geen wereldwijde epidemie te worden natuurlijk.quote:Op maandag 26 december 2005 19:28 schreef Classic-PC het volgende:
[..]
Nee uiteraard niet. Ziektes etc zijn ook om de bevolking natuurlijk uit te dunnen ben ik van mening. Maar aids als wereldwijde epidemie vind ik toch wat anders.
Afrika is nu stabiel en economisch ontwikkeld?quote:Op maandag 26 december 2005 20:07 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
In het westen zijn we helemaal niet gebaat bij een instabiel, economisch onderontwikkelt continent.
nou .. afrika is een groot continent met verschillende regios. Het verschilt per regio. Maar over het geheel , vergeleken met europa nog niet. En aids vormt 1 van de belemmerende factoren die dat in de weg staat.quote:Op dinsdag 27 december 2005 03:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Afrika is nu stabiel en economisch ontwikkeld?
op dat forum wordt gerefereerd naar medicijnen die zijn teruggenomen, waarvan al voordat ze op de markt kwamen onderzoeken waren dat ze een groot risico hadden - wat de fabrikanten vervolgens netjes weg hebben gewerkt.quote:Op dinsdag 27 december 2005 00:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Precies, en een forum. Dus dezelfde personen zoals jij
Kom nu eens met officiele rapporten, waarin onomwonden duidelijk wordt dat de farmaceutische industrie doelbewust geen HIV vaccin ontwikkeld.
[..]
Nee hoor, dat is evident. Dit topic beweert dat ze DOELBEWUST geen HIV vaccin ontwikkelen.
[..]
Kom maar met bewijs.
er zijn inderdaad wel een paar voorbeelden van fouten die gemaakt zijn (COX-2, softenon etc.) maar dat is niet uit financieel oogpunt ontsproten, fouten komen bij alle bedrijfsoorten voor. Onderzoeken worden niet verdoezeld, negatieve resultaten kwamen niet in de literatuur (dit is aan het veranderen, farmaceutische bedrijven zijn tegenwoordig verplicht al hun onderzoeken te publiceren, positief of negatief) omdat dit niet hoefde waarbij gezegd moet worden dat men nooit een medicijn kan registreren wat niet werkt, je krijgt er simpel gezegd toch geen approval voor van de FDA of equiv.. Meeste bijwerkingen bijvoorbeeld komen ook pas aan het licht nadat het medicijn op de markt is gekomen in grote fase IV studies etc.quote:Op dinsdag 27 december 2005 16:16 schreef Classics het volgende:
[..]
op dat forum wordt gerefereerd naar medicijnen die zijn teruggenomen, waarvan al voordat ze op de markt kwamen onderzoeken waren dat ze een groot risico hadden - wat de fabrikanten vervolgens netjes weg hebben gewerkt.
de stellingname dat ze geen HIV vaccin willen ontwikkelen heb ik nooit ingenomen; het lijkt me echter niet onwaarschijnlijk. vanuit commercieel oogpunt is het net zo slim om geen HIV-vaccin te ontwikkelen als om onderzoeken te verdoezelen dat een nog op de markt te brengen medicijn grote risico´s met zich meebrengt. en eigenlijk is het slimmer, want het gewoonweg geen of weinig tijd besteden aan een vaccin is natuurlijk minder omstreden dan het verdoezelen van onderzoeken.
nee, het is al een ramp. In een groot land waar armoede heerst en waar de beste gebiedenquote:Op maandag 26 december 2005 20:07 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Nee de epedimie is een ramp.
Complete generaties sterven, kinderen die geboren worden met hiv, zonder toekomst.
Dat ze niet veel belangstelling hebben om een vaccin te ontwikkelen kan ik me wel voorstellen, het onderzoek is zeer duur en voor een multinational kan zo'n vaccin een vergiftigd geschenk blijken: de politieke druk om het patent vrij te geven zal groot zijn en je wilt niet bekend staan als het bedrijf dat een record winst gemaakt heeft ten koste van Aids patiënten in de derde wereld.quote:Op maandag 26 december 2005 12:03 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Ik lees op CNN net een interessant artikel. Daarin wordt gesteld dat farmaciebedrijven helemaal geen belangstelling hebben om een vaccin tegen hiv te ontwikkelen.
De reden: met aids als chronische ziekte valt meer geld te verdienen.
De enige hoop is volgens de auteur dat overheden een vaccin gaan ontwikkelen.
quote:Op maandag 26 december 2005 13:39 schreef Sportguy het volgende:
Farmacie bedrijven willen net als in Zuid-afrika een bepaald gen virus hebben wat alleen negroide mensen aantast.
weet ik niet, vertel eens meer dan...quote:Op dinsdag 27 december 2005 17:21 schreef Yildiz het volgende:
FDA en die koeienmelk met hormonen waarvan het effect verdoezeld werd was dan ook een 'bedrijfsfoutje'?
ok samenvatting van wat je zegt; de wet schrijft voor dat ze negatieve onderzoeksresultaten nu ook moeten publiceren. dit deden ze in het algemeen niet. dit lijkt me toch voldoende bewijs dat ze hun portemonee en niet jouw gezondheid nalopen. enfin. het zij zo. vini.quote:Op dinsdag 27 december 2005 17:09 schreef Re het volgende:
[..]
er zijn inderdaad wel een paar voorbeelden van fouten die gemaakt zijn (COX-2, softenon etc.) maar dat is niet uit financieel oogpunt ontsproten, fouten komen bij alle bedrijfsoorten voor. Onderzoeken worden niet verdoezeld, negatieve resultaten kwamen niet in de literatuur (dit is aan het veranderen, farmaceutische bedrijven zijn tegenwoordig verplicht al hun onderzoeken te publiceren, positief of negatief) omdat dit niet hoefde waarbij gezegd moet worden dat men nooit een medicijn kan registreren wat niet werkt, je krijgt er simpel gezegd toch geen approval voor van de FDA of equiv.. Meeste bijwerkingen bijvoorbeeld komen ook pas aan het licht nadat het medicijn op de markt is gekomen in grote fase IV studies etc.
Het fabeltje dat er zomaar iets op de markt kan verschijnen is gewoon onzin, verder zal een farmaceutisch bedrijf echt niet negatief in het nieuws willen komen, negatieve publiciteit en rechtzaken is ook voor hen niet hun favoriete bezigheid. Principal investigators worden ook niet omgekocht zoals je al eerder aangaf, lees eens iets over Health Care Compliance, ook gerenomeerde professoren zetten echt niet hun naam te grabbel zoals jij zo makkelijk denkt wat gebeurd.
maar goed, je wilt het graag eenzijdig bekijken en het grote kwaad van de farmaceutische bedrijven uitlichten, van mij mag je maar blaat geen onzin.
En ja ik werk voor verschillende farmaceutische bedrijven
Zit je klaar?quote:Op woensdag 28 december 2005 00:24 schreef Re het volgende:
[..]
weet ik niet, vertel eens meer dan...
Nouja, de FDA zegt dat hormonen geen effect op mensen hebben, dus dan zal het wel.quote:treated with rBGH is no. different than non-rBGH milk.
bron:quote:¤ Federal agencies have decided that a few genetically engineered plant and animal products (such as recombinant bovine growth hormone--rBGH--which boosts milk production) are safe and may be commercialized, despite the concerns of some scientists. In addition, many foods that have been genetically engineered with pig, virus, or bacteria genes are already being sold in supermarkets. Yet these genetically altered foods are not labeled as such--nor do federal agencies intend to label them--despite concerns among leading scientists that genetically altered foods may have profound negative impacts on the environment and human health, especially since a genetically engineered organism that has been released into the environment can never be recalled.
bronquote:MILK CONTROVERSY SPILLS INTO CANADA
In late 1993, the U.S. Food and Drug Administration (FDA) gave
permission for Monsanto corporation to market rBGH, a
genetically-engineered hormone that is injected into dairy cows
to make them produce more milk.[1] In 1990, FDA had declared
rBGH (recombinant bovine growth hormone), "safe for human
consumption."[2]
Now the scientific validity of FDA's 1993 safety decision is
being challenged by Canadian government scientists. Consumer's
Union (publisher of CONSUMER REPORTS magazine) and other U.S.
consumer groups have called for a Congressional investigation
into FDA's 1993 decision to approve rBGH.[3]
Today tens of thousands of U.S. dairy cows are injected with rBGH
each week, and virtually the entire U.S. citizenry is exposed to
milk from rBGH-treated cows through milk, cream, cheese, yogurt,
frozen yogurt, buttermilk, cream cheese, ice cream, iced milk,
and baked goods. No other country besides the U.S. has approved
rBGH for use within its borders, though Monsanto has sought
approval in Australia, New Zealand, the European Union and Canada.
Nee, als er mde farmacie bedrijven een vaccin / middel tegen AIDS ontwikkelenquote:Op dinsdag 27 december 2005 03:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
AIDS hoeft geen wereldwijde epidemie te worden natuurlijk.
ik denk dat je hier iets niet begrijpt, er was geen interesse van peer reviewed journals om negatieve resultaten te publiceren, dit betekent niet dat negatieve resultaten niet bekend zijn bij de gezondheidsinstanties... *poef*quote:Op woensdag 28 december 2005 17:55 schreef Classics het volgende:
[..]
ok samenvatting van wat je zegt; de wet schrijft voor dat ze negatieve onderzoeksresultaten nu ook moeten publiceren. dit deden ze in het algemeen niet. dit lijkt me toch voldoende bewijs dat ze hun portemonee en niet jouw gezondheid nalopen. enfin. het zij zo. vini.
ja dit is een gemodificeerd product discussie, wat hier niet echt ter zake doet. Zie ook niet echt het verband met verdoezelen van fouten en puur geldgewin over ruggen van de mensen hun gezondheid...quote:Op woensdag 28 december 2005 18:23 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Zit je klaar?
Komt ie:
Zoeken via google geeft:
(het staat een beetje vol met TRU-achtige sites, helaas)
Allereerst de FDA zelf:
[..]
Nouja, de FDA zegt dat hormonen geen effect op mensen hebben, dus dan zal het wel.
Dat het testonderzoek uiteindelijk kort op muizen is uitgevoerd in een dusdanige mate dat het niet meer representatief danwel verantwoordelijk is wordt buiten beschouwing gelaten.
Dan even een andere site:
[..]
bron:
Vervolgens gaf iemand deze hete aardappel door aan de gezondheidsdienst van Canada, als een soort 'second opinio'. En ziehier.
Waar het hier een beetje strandt:
[..]
bron
Denk ervan wat je wilt, noem het 'een schopje naar TRU' waardig, noem het stinkend, noem het schandalig.
Ik vind het in ieder geval stinken. Of zouden talloze wetenschappers uit eigenbelang bezwaar maken tegen hormonen in melk?
al die reisjes die in je fotoboek staan zijn niet bij toeval congressen geweest zekerquote:Op donderdag 29 december 2005 19:31 schreef Re het volgende:
[..]
ja dit is een gemodificeerd product discussie, wat hier niet echt ter zake doet. Zie ook niet echt het verband met verdoezelen van fouten en puur geldgewin over ruggen van de mensen hun gezondheid...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |