abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 december 2005 @ 22:07:15 #51
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_33520786
Wat is dat nou weer voor een antwoord. Laat mij maar eens zien wat voor wetenschappelijke feiten jij hebt die het atheïsme ondersteunen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_33521003
Het atheïsme gaat er vanuit dat er geen god is, omdat er niet bewezen kan worden dat het wel zo is, en dat de moderne wetenschap dit niet ondersteunt (denk aan de evolutietheorie, verklaringen van bijna-doodervaringen, verklaringen van andere religieuze ervaringen, feitelijke onjuistheden in zowel bijbel als koran, etc, etc.)

Logisch nadenken levert als resultaat op dat er geen god kan bestaan. Bewijs jij nu maar eens dat er wel een god bestaat.

"Duizenden kinderen dromen elke nacht over de smurfen. Bewijs jij nou eens dat de smurfen niet bestaan"
  donderdag 29 december 2005 @ 22:16:27 #53
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_33521181
quote:
Op donderdag 29 december 2005 22:12 schreef nickybol het volgende:
Het atheïsme gaat er vanuit dat er geen god is, omdat er niet bewezen kan worden dat het wel zo is, en dat de moderne wetenschap dit niet ondersteunt (denk aan de evolutietheorie, verklaringen van bijna-doodervaringen, verklaringen van andere religieuze ervaringen, feitelijke onjuistheden in zowel bijbel als koran, etc, etc.)
De evolutietheorie zegt niks over een god. En als de wetenschap iets niet ondersteunt, betekent niet meteen dat het niet bestaat. Vaak wel, maar niet altijd.
quote:
Logisch nadenken levert als resultaat op dat er geen god kan bestaan.
Dit ben ik met je eens.
quote:
Bewijs jij nu maar eens dat er wel een god bestaat.
Ik zou niet durven
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_33521533
Dan zijn we het toch op hoofdlijnen eens?
  donderdag 29 december 2005 @ 22:48:47 #55
81237 releaze
best of both worlds
pi_33522745
quote:
Op donderdag 29 december 2005 22:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De evolutietheorie zegt niks over een god. En als de wetenschap iets niet ondersteunt, betekent niet meteen dat het niet bestaat. Vaak wel, maar niet altijd.
dat vind ik ook moeilijk om te geloven. wetenschap bestaat al eeuwen, en iedere dag ontdekken we iets nieuws. de kennis die we nu hebben is veel beperkter dan de kennis die we over tweehonderd jaar hebben. stel je voor dat er dan wel een geestenwereld "bewezen" is (wetenschappelijke ondersteuning van de verhalen van een zeer groot gedeelte van de aardse bevolking) hebben we nu heel intolerant 200 jaar lang uit volle borst meegeblerd, HET BESTAAT NIET!

ik ga niet af op mijn zintuigelijke waarneming alleen, en ik ga niet alleen uit van de wetenschap alleen. ik weet dat mn zintuigelijke waarneming veel te beperkt is om te zeggen dat iets wel of niet feitelijk bestaat (alleen in mijn waarneming kan ik dat zeggen) en de wetenschap staat in z'n kinderschoenen. het enige wat ik dan weet is dat er een mogelijkheid is dat het zo zou kunnen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')