De evolutietheorie zegt niks over een god. En als de wetenschap iets niet ondersteunt, betekent niet meteen dat het niet bestaat. Vaak wel, maar niet altijd.quote:Op donderdag 29 december 2005 22:12 schreef nickybol het volgende:
Het atheïsme gaat er vanuit dat er geen god is, omdat er niet bewezen kan worden dat het wel zo is, en dat de moderne wetenschap dit niet ondersteunt (denk aan de evolutietheorie, verklaringen van bijna-doodervaringen, verklaringen van andere religieuze ervaringen, feitelijke onjuistheden in zowel bijbel als koran, etc, etc.)
Dit ben ik met je eens.quote:Logisch nadenken levert als resultaat op dat er geen god kan bestaan.
Ik zou niet durvenquote:Bewijs jij nu maar eens dat er wel een god bestaat.
dat vind ik ook moeilijk om te geloven. wetenschap bestaat al eeuwen, en iedere dag ontdekken we iets nieuws. de kennis die we nu hebben is veel beperkter dan de kennis die we over tweehonderd jaar hebben. stel je voor dat er dan wel een geestenwereld "bewezen" is (wetenschappelijke ondersteuning van de verhalen van een zeer groot gedeelte van de aardse bevolking) hebben we nu heel intolerant 200 jaar lang uit volle borst meegeblerd, HET BESTAAT NIET!quote:Op donderdag 29 december 2005 22:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De evolutietheorie zegt niks over een god. En als de wetenschap iets niet ondersteunt, betekent niet meteen dat het niet bestaat. Vaak wel, maar niet altijd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |