Als je dat zo leest valt de koe toch wel uit een in heel veel losse producten.quote:Op zondag 25 december 2005 14:39 schreef Bluezz het volgende:
http://www.kanenpieper.be/basis100/vlees.htm
Ooohhh das veel meer dan ik dacht.quote:Op maandag 26 december 2005 09:52 schreef Phineas het volgende:
Van 1 koe komt een heleboel biefstuk als je wilt. We kennen dus al 2 soorten biefstuk nl. kogel en haas. Kogel biefstuk snijd men dus van het stuk dat onder de bil zit. Verder de haas. Een koe heeft er 2. Alleen van een ossenhaas kan je al een 15 biefstukken snijden. Dit is onbetwist de beste bietfstuk. Vaak snijd men de haas in iets dikkere stukken en dan heet het tournedos.
en een dubbele is een chateau briand ofzoquote:Op maandag 26 december 2005 09:52 schreef Phineas het volgende:
Van 1 koe komt een heleboel biefstuk als je wilt. We kennen dus al 2 soorten biefstuk nl. kogel en haas. Kogel biefstuk snijd men dus van het stuk dat onder de bil zit. Verder de haas. Een koe heeft er 2. Alleen van een ossenhaas kan je al een 15 biefstukken snijden. Dit is onbetwist de beste bietfstuk. Vaak snijd men de haas in iets dikkere stukken en dan heet het tournedos.
is maar net wat je als biefstuk definieert.quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:00 schreef klaarover het volgende:
Al met al haal je enorm veel biefstuk van een koe.
Jep, Ik ben kok/chef. Vind het wel leuk om mensen op weg te helpen op dit gebiedquote:Op maandag 26 december 2005 14:02 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ooohhh das veel meer dan ik dacht.
Goeie info dit
Ben je slager/kok of zo?
quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:04 schreef Phineas het volgende:
Jep, Ik ben kok/chef. Vind het wel leuk om mensen op weg te helpen op dit gebied
mensen worden ook overal ter wereld afgeslacht hoorquote:Op woensdag 28 december 2005 13:53 schreef Rinze007 het volgende:
zucht... waarom vind ik het toch zielig dat dieren worden gefokt om geslacht te worden???
is een dierenleven minder/niets waard?
Wild is niet zielig?quote:Op woensdag 28 december 2005 13:53 schreef Rinze007 het volgende:
zucht... waarom vind ik het toch zielig dat dieren worden gefokt om geslacht te worden???
is een dierenleven minder/niets waard?
Dit is (bijna) de meest idiote opmerking van 2005... Wie kan het beter???quote:Op woensdag 28 december 2005 13:55 schreef -AnneX- het volgende:
[..]
mensen worden ook overal ter wereld afgeslacht hooren jij gaat lopen huilen over diertjes?
Wat ik heel bizar vind is dat je in deze link zonder blikken of blozen kan lezen dat kalveren "in een beperkte ruimte" (= dus vastgebonden in een kist, zonder daglicht) worden gefokt, en dat ze een speciaal soort voedingsstoffenarm dieet krijgen zodat ze expres bloedarmoede krijgen.quote:Op zondag 25 december 2005 14:39 schreef Bluezz het volgende:
http://www.kanenpieper.be/basis100/vlees.htm
Hier staat wel wat info... er kunnen als ik het zo lees 2 tot 3 personen van eten.
* Bluezz neemt het topic even mee naar CUL omdat het over eten van een beest gaat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |