abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33464680
Ik ben 11 februari ook van de partij (samen met nog 5 anderen).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_33465494
Nee, ik zit dan op:

En de dag daarvoor overigens op:

[ Bericht 23% gewijzigd door augurkenkoning op 28-12-2005 14:49:16 ]
  woensdag 28 december 2005 @ 13:45:24 #78
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_33468799
quote:
Op woensdag 28 december 2005 11:51 schreef augurkenkoning het volgende:
Nee, ik zit dan op:
[afbeelding]

En de dag daarvoor overigens op:
[afbeelding]

Weet iemand hoe ik hier gewone plaatjes van maak? Ik kan echt niks vinden in die vage FAQ hier.
gewoon [url]link[/url]
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_33482922
Luister nu weer naar apoptygma berzerk, "near"...

Volgens mij hou ik toch het meest van ebm/gothic/industrial als het tegen het toelaatbare aangrenst
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_33483673
HOe bedoel je toelaatbaar?
pi_33484094
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:29 schreef augurkenkoning het volgende:
HOe bedoel je toelaatbaar?
Mainstream, makkelijk in het gehoor
  woensdag 28 december 2005 @ 22:03:13 #82
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_33485180
Apoptygma Berzerk neemt de pop in Apoptygma vrij serieus.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_33490321
quote:
Op woensdag 28 december 2005 22:03 schreef OFfSprngr het volgende:
Apoptygma Berzerk neemt de pop in Apoptygma vrij serieus.
Boeien..
  donderdag 29 december 2005 @ 09:54:50 #84
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33497080
Dit topic was een mooie motivatie om weer eens wat Gathering spul van stal te halen. Best grappig, ik had het al jaren niet meer geluisterd, en het klinkt heel anders dan ik me herinnerde. Vooral de gitaren was ik "vergeten"

edit: tussen alle gatheringplaten die ik in limewirem'n favoriete webshop geselecteerd had zit een plaat die verdacht veel op heather nova lijkt ("maybe an angel"). Hebben die ooit iets met elkaar te maken gehad?
Vampire Romance O+
pi_33497637
Ah, The Gathering... dankzij 1 (tamelijk succesvolle) plaat van hen die enigszins als gothic metal te betitelen zou zijn, is de weg vrij gemaakt voor Within Temptation en alles wat daarna nog gekomen is. Terwijl the Gathering daarvoor (en daarna) helemaal geen gothic band was (en is). Vroeger was het een echte metal band, en tegenwoordig noemen ze zichzelf trip-rock.

Maar toch, Mandylion blijft een van de beste platen uit mijn verzameling, en gezien alle andere bands die daarna succes gehad hebben in het gothic metal genre is The Gathering wel een trendsetter geweest denk ik
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_33497761
Na strange machines heb ik ze eigenlijk niet meer gevolgd, maar ik zag ze 2 jaar geleden op parkpop en dat rockte wel goed zeg .
Maarja, geen gothic eh
pi_33498111
Het is ook gigantisch goeie band
quote:
Op donderdag 29 december 2005 10:34 schreef augurkenkoning het volgende:
Maarja, geen gothic eh
Dus off-topic
(Ik scrobbel ook audio)
pi_33501185
mjah, geef mij maar old school industrial zoals begin jaren 90 op het wax trax label verscheen. Van al die recentere bands die voor industrial doorgaan (of futurepop of cybergoff of hoe het tegenwoordig ook moge heten) moet ik weinig hebben. Favorieten FLA, Puppy, Neubauten, Young Gods, Laibach, Ministry en aanverwante artikelen en nog veel meer. Voor de rest natuurlijk de usual suspects die al in dit topic voorbij gekomen zijn.

hoi Kama
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_33501473
quote:
Op donderdag 29 december 2005 12:37 schreef bartrid het volgende:
mjah, geef mij maar old school industrial zoals begin jaren 90 op het wax trax label verscheen. Van al die recentere bands die voor industrial doorgaan (of futurepop of cybergoff of hoe het tegenwoordig ook moge heten) moet ik weinig hebben. Favorieten FLA, Puppy, Neubauten, Young Gods, Laibach, Ministry en aanverwante artikelen en nog veel meer. Voor de rest natuurlijk de usual suspects die al in dit topic voorbij gekomen zijn.

hoi Kama
Ik kan het beide wel waarderen

Alvorens wel streng in de leer te zijn geweest bij Jourgensen & co natuurlijk

die bartrid!
pi_33512680
Wat zijn trouwens de beste goth platen uit de top2000?
pi_33523781
quote:
Op donderdag 29 december 2005 12:37 schreef bartrid het volgende:

hoi Kama
Mag grauzone daar ook tussen?
Le roi est mort, vive le roi!
pi_33531950
quote:
Op donderdag 29 december 2005 23:13 schreef -Para- het volgende:

[..]

Mag grauzone daar ook tussen?
Eisbär, Moskau, wuntendes glas!!!
pi_33533203
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:26 schreef kamagurka het volgende:
Wat zijn trouwens de beste goth platen uit de top2000?
Laat ik eens een poging wagen... iig een stel platen die redelijk tegen de gothic aan liggen:

87 The Cure - A Forest
656 Kraftwerk - Autobahn
763 Evanescence - My Immortal
937 The Cure - Close to Me
1231 Propaganda - Duel (Eye to Eye)
1652 Within Temptation - Mother Earth
1766 Depeche Mode - People are People

Hmm, niet erg veel platen dus. Maar als ik dan toch een favoriet moet kiezen (en dan sla ik The Cure maar even over, die hebben veel betere platen gemaakt), dan wordt het Propaganda.
(Ik scrobbel ook audio)
pi_33533632
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 11:27 schreef Anton het volgende:

[..]

Laat ik eens een poging wagen... iig een stel platen die redelijk tegen de gothic aan liggen:

87 The Cure - A Forest
656 Kraftwerk - Autobahn
763 Evanescence - My Immortal
937 The Cure - Close to Me
1231 Propaganda - Duel (Eye to Eye)
1652 Within Temptation - Mother Earth
1766 Depeche Mode - People are People

Hmm, niet erg veel platen dus. Maar als ik dan toch een favoriet moet kiezen (en dan sla ik The Cure maar even over, die hebben veel betere platen gemaakt), dan wordt het Propaganda.
Ik ben het met je eens, sowieso een werelds nummer van propaganda Véél te laag genoteerd

Blasphemous rumours zal er wel weer niet instaan van DM
pi_33536586
Zelfs Enjoy the Silence staat er niet in... van hun staat alleen Just can't get enough er nog bij.
(Ik scrobbel ook audio)
pi_33536691
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:01 schreef Anton het volgende:
Zelfs Enjoy the Silence staat er niet in... van hun staat alleen Just can't get enough er nog bij.
Whrahahaha!!!

Tis wel duidelijk welk muf volk hier heeft gestemd zeg, tssss...
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:08:16 #97
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_33536865
Ah, een goff topique, en dan nog niet eens in LF of KLD
Je komt het toch overal tegen, zoals laatst de industrial zaal bij B.I.T.C.H., alhoewel Krat het er wat stilletjes en tam vond, itt WGT.

Persoonlijk zit ik wat meer richting neo-folk/martial/military pop en hier en daar industrial/noise. Cyber en wave luister ik niet zo heel vaak meer, behalve wat Cure, SoM, Depeche, Covenant en wat losse nummers.

Enkele aangename muzikale collectieven zijn voor mij:

Von Thronstahl, Death in June, Der Blutharsch, Dernière Volonté, Volksweerbaarheid, Folkstorm, Toriodh, Darkwood, Of the Wand and the Moon, Backworld, Ordo Rosarius Equilibrio, Stalingrad, Kirlian Camera, Ophelia's Dream, Fire + Ice, Arcana, Hekate, Leger des Heils, 5F_55, The Days of The Trumpet Call, Die Form, In My Rosary, Orplid, Dies Natalis, Joy Division, New Order, Hide & Seek, Herbst 9, Boyd Rice and Friends, Allerseelen, Siderartica, Current '93, Rasthof Dachau, VNV Nation, STOA, Collection D'Arnell-Andrea, Helium Vola, Raison D'Être, The Crüxshadows, Malochia, Cenobita, Hocico, :wumpscut:, Apoptygma Berzerk, Depeche Mode, KMFDM, Skinny Puppy, Covenant, Feindflug, Yrrwe Zsuzyrrwe, The Peoples Republic of Europe, Gae Bolg, Accessory, Human League, Rosa Crux, Wappenbund, In The Nursery, A Challenge Of Honour, Neuroticfish, Qntal, H.I.V.+, Blutengel, L'Ame Immortelle, Terminal Choice, Die Verbannten Kinder Eva's, Velvet Acid Christ, Claire Voyant, The Cure, The Sisters of Mercy, Miss Kittin & The Hacker, H_M_B, Deine Lakaien, Sonar, Coil, The Young Gods, Rrupt, Harvest Rain...

Leuke labels/distro's:
Eis & Licht
Hau Ruck
VAWS
SideLine
Bunker
Metropolis
Cold Meat Industry
Prikosnovénie
World Serpent Distribution
Cold Spring

Aan te raden werk:
VNV Nation - Burning empires
Von Thronstahl - Bellum, sacrem bellum?!
Wumpscut - Bunkertor 7
In My Rosary - Shadows of cats
Joy Division - Boxset
STOA - Zal
Dernière Volonté - Les blessures de l'ombre
Der Blutharsch - Der Blutharsch
Death in June - Roseclouds of holocaust
Blood Axis - The gospel of inhumanity
V/A - Tribute to Sol Invictus
Qntal - 1
Kirlian Camera - Pictures from eternity
Stalingrad - Court martial
Siderartica - Night parade
V/A - Tribute to Leni Riefenstahl
Folkstorm - For the love of hate
Toroidh - testament
The Days of the Trumpet Call + James Bravewolf - Heroes & traitors cd + book
Of The Wand And The Moon - Emptiness Emptiness Emptiness
Current 93 - "Best of"
Ordo Rosarius Equilibrium - make love and war, the wedlock of equilibrium
Hekate - Sonnentanz
Leger des Heils - Aryana
Helium Vola - Helium Vola
A Challenge of Honour - Wilhelm Gustlof
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_33537076
Ik wil deze twee toevoegen aan de genoemde platen uit de top2000;

548) New Order - Blue Monday (1983)
1329) O.M.D. - Enola Gay (1980)
pi_33539524
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:13 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik wil deze twee toevoegen aan de genoemde platen uit de top2000;

548) New Order - Blue Monday (1983)
1329) O.M.D. - Enola Gay (1980)
New order staat ook be-la-ch-el-ijk laag zeg...

Misschien wel het meest trendbepalende en stijldoorbrekende nummer van de afgelopen 25 jaar popmuziek.

ha die elegy!
pi_33541627
Ach ja, Blue Monday is waarschijnlijk van "na hun tijd" voor de meeste radio 2 luisteraars (vind die lijst grotendeels ouwemannenmuziek namelijk). Geen excuus natuurlijk, ik ken het ook en ik was 2 in 1983.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')