quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:09 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ach ja, Blue Monday is waarschijnlijk van "na hun tijd" voor de meeste radio 2 luisteraars (vind die lijst grotendeels ouwemannenmuziek namelijk). Geen excuus natuurlijk, ik ken het ook en ik was 2 in 1983.![]()
Grendel!quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:39 schreef OFfSprngr het volgende:
Dansbare nummers:
Grendel - End Of Ages
Zeker wel, Grendel schijnt hier ergens om de hoek te wonen, lijkt me wel grappig om 'm een keer te meeten.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:01 schreef PrisonerOfPain het volgende:
[..]
Grendel!Mag ik Pax Psychosis van ze aanraden?
Dan is het een van de weinige echt goede Nederlandse EBM artiesten (nou moet ik zeggen, zoveel ken ik er niet). Maar hij is echt goed, reminds me of wumpscut, toen ze nog goed waren. Zalig.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:09 schreef OFfSprngr het volgende:
Zeker wel, Grendel schijnt hier ergens om de hoek te wonen, lijkt me wel grappig om 'm een keer te meeten.
TamTrum, Dulce Liquido en heel misschien Funker Vogt?quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:30 schreef OFfSprngr het volgende:
Hij is idd de enige goede NL EBM'r die ik ken, verder ken'k in 'zijn' stijl alleen Suicide Commando (Belg) en Hocico (Mexicanen).
Niet bekend met TamTrum en Dulce Liquido, kga eens wat opzoeken van ze.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:38 schreef PrisonerOfPain het volgende:
[..]
TamTrum, Dulce Liquido en heel misschien Funker Vogt?
Dulce Liquido is een side project van Hocico, kleine kans dat 't tegen valt. TamTrum is wat harder als Grendel zowel kwa beat als kwa stem volume.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:43 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Niet bekend met TamTrum en Dulce Liquido, kga eens wat opzoeken van ze.
Funker Vogt heb ik 1 Album van, vind 't niet echt richting Grendel.![]()
Dulce Liquido schopt keihard kont! Heb ze live gezien op summer darkness, was behoorlijk vet eigenlijk.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:51 schreef PrisonerOfPain het volgende:
[..]
Dulce Liquido is een side project van Hocico, kleine kans dat 't tegen valt. TamTrum is wat harder als Grendel zowel kwa beat als kwa stem volume.
Funker Vogt twijfelde ik al over maar door Word of Power [Highspeed] toch maar geplaatst.
quote:Shaven cunts fuck much more horny
I know this for quite a while
so the juices run in torments
and not only bloody sperm
So fuck until the cunts are steaming
a shaven cleft on wet skin
let us play some kinky games
to incease our horny passion
I'm the great pubedresser
I cut pubes like a master
always dressed in black leather
I want to lick your naked skin
Pearls of sweat drop from her body
building up a lake of lust
with each stroke she starts to shiver
and her screams are getting louder
quote:
Luegenmarsch! Die's vet!quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:56 schreef kamagurka het volgende:
Neem dan gewoon Siechtum, beetje harder, beetje intelligenter gemaakt. Of het oude werk van wumpscut
Dat is idd waar, de vleermuizen vallen van het dak bij die muziek.. net zoals l'ame immortelle trouwens.. allemaal niet mijn kopje braakwater trouwensquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:44 schreef Elegy het volgende:
BlutEngel, goffer dan dat kan je het niet krijgen.
Dramatiek pur sang... (pun intended)
ook nog een box van Seelenschmerz heeft
Der Blutharsch. Ook zo'n dubieuze band. "Der Sieg des Lichtes ist des Lebens heil", dubieuze klanken kwamen daaruit. En dan die homepage van ze met Mussolinikreten. Nee, van mij krijgen ze het nadeel van de twijfel.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:25 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dat is idd waar, de vleermuizen vallen van het dak bij die muziek.. net zoals l'ame immortelle trouwens.. allemaal niet mijn kopje braakwater trouwens
Doe mijn maar der blutharsch of in slaughter natives![]()
Ik kan niet zeggen dat ik het leuke muziek vind, maar gothic mag je het van mij wel noemen hoor.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:16 schreef morgane het volgende:
ik weet niet of het 'echte' gothic genoemd mag worden, maar ik vind Lacrimosa best wel goed!![]()
London After Midnight doet precies hetzelfde - danwel in mindere mate -, maar om nou te stellen dat 't een stel nazi's zijn? Nee. Na het lezen van dit artikel moet ik toch concluderen dat ik het met je eens ben en de band zeker ook het nadeel van de twijfel ga geven. Overigens is het met Laibach ongeveer hetzelfde gegaan, maar alsnog 'goed gekomen', hoewel de muziek niet echt woepie is.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:52 schreef AtraBilis het volgende:
Der Blutharsch. Ook zo'n dubieuze band. "Der Sieg des Lichtes ist des Lebens heil", dubieuze klanken kwamen daaruit. En dan die homepage van ze met Mussolinikreten. Nee, van mij krijgen ze het nadeel van de twijfel.
In The Heart Of Europequote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:25 schreef kamagurka het volgende:
net zoals l'ame immortelle trouwens.. allemaal niet mijn kopje braakwater trouwens
quote:Here in the heart of Europe
No one stands up proud no more
Here in the heart of Europe
Our culture is a dying whore
Der Blutharsch gaat wel iets verder en naar mijn smaak dus te ver dan b.v. Feindflug en Laibach. Laibach is overigens uitermate prima.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:38 schreef PrisonerOfPain het volgende:
London After Midnight doet precies hetzelfde - danwel in mindere mate -, maar om nou te stellen dat 't een stel nazi's zijn? Nee. Na het lezen van dit artikel moet ik toch concluderen dat ik het met je eens ben en de band zeker ook het nadeel van de twijfel ga geven. Overigens is het met Laibach ongeveer hetzelfde gegaan, maar alsnog 'goed gekomen', hoewel de muziek niet echt woepie is.
Ik heb "Tote Augen Sehen Leben" er maar weer eens bijgepakt.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:46 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ik bedenk me ineens dat ik ook nog ergens een CD van Goethes Erben heb.
Ik ben naar hun concert geweest in het LVC een tijdje terug en vond het best leuk. Novo Homo vond ik niet zoveel aan trouwens, maar de jongens van Volksweerbaarheid gaven een bijzonder goed optreden. Tracy (van Lalaland) had van te voren al veelvuldig contact met Albin en vertelde wat vrijwel alle neo-folkers al weten, het is gewoon een tongue-in-cheek imago. De clip op de laatste cd is trouwens briljant. Die moeten ze maar eens uitzenden op de box.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:52 schreef AtraBilis het volgende:
[..]
Der Blutharsch. Ook zo'n dubieuze band. "Der Sieg des Lichtes ist des Lebens heil", dubieuze klanken kwamen daaruit. En dan die homepage van ze met Mussolinikreten. Nee, van mij krijgen ze het nadeel van de twijfel.
Jawohl, gibt mir ein Leitbild!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:54 schreef AtraBilis het volgende:
[..] Laibach is overigens uitermate prima.Die cover van Queens 'One Vision' is geniaal.
quote:After 80's i.s.m. Electronation present
AN EVENING WITH
BAUHAUS
(UK / Eenmalig optreden in NL!)
+ DJs Dion & Whiplash
Nee, er is geen twijfel over mogelijk: Bauhaus zijn de grondleggers van Gothic. Hun debuut In The Flat Field uit 1980 zette de standaard voor het genre, maar eigenlijk is de single Bela Lugosi's Dead (1979) het eerste wapenfeit van de band. Met de slepende minimale rock en het theatrale van zanger Peter Murphy, die er uit ziet als levende dode, als belangrijkste kenmerken. Bauhaus combineert donkere, minimalistische new wave met het theatrale van David Bowie uit de jaren zeventig en groeit uit tot een van de belangrijkste Britse jaren tachtig bands.
In 1992 houdt de band er definitief mee op. Tot Bauhaus in 1998 enkele optredens deed in Canada. In de originele bezetting. Nu is deze legendarische band voor het eerst terug in op een Nederlands podium. In Patronaat te Haarlem! Als dat al geen reden is om er bij te zijn: Bauhaus kan zo in één adem genoemd worden met The Cure en Joy Division gezien de invloed die de band heeft gehad op de muziekgeschiedenis. Grote kans dus dat het een legendarisch optreden wordt!
Kut, kan ik wéér niet!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:49 schreef Elegy het volgende:
En volgende week weer Gothoord:
[afbeelding]
Hè jammerquote:Op maandag 9 januari 2006 17:12 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Kut, kan ik wéér niet!
Is het in dit weer wel een beetje uit te houden in die kerk btw?
Kom ik er potverdrie net achter dat Angels & Agony ook Nederlands isquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:30 schreef OFfSprngr het volgende:
Hij is idd de enige goede NL EBM'r die ik ken
Mijn held.quote:
11 februari treden ze op. Ik ben'rquote:Op donderdag 12 januari 2006 21:37 schreef PrisonerOfPain het volgende:
[..]
Kom ik er potverdrie net achter dat Angels & Agony ook Nederlands is. Ook een puike band.
Grote kans dat ik er ook ben, hoewel 't een eind weg is.quote:Op donderdag 12 januari 2006 23:13 schreef augurkenkoning het volgende:
[..]
11 februari treden ze op. Ik ben'r
*op legale kanalen wacht*quote:Op donderdag 12 januari 2006 23:24 schreef Ceased2Be het volgende:
Nieuwe cd van Covenant komt binnenkort uit 'Skyshaper'
(al te verkrijgen via de bekende illegale wegen)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |