abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33391629
Heb het topic van vorig jaar wel gevonden, maar om verwarring te voorkomen maar een nieuw topic. De quiz is ook online te doen: http://www.volkskrant.com/interactie/voetbalquiz/2005/

De volgende antwoorden denk ik goed te hebben:

1.
2. B
3. C
4.
5. A
6. A
7.
8. C
9. B
10. A
11. C
12. C
13.
14. B
15. C
16. B
17. B
18. C
19.
20.
21. A
22.
23. A
24. C
25. C
26.
27. C
28.
29.
30. A
31.
32.
33. A
pi_33391710
Zeven is volges mij C, maar weet het niet zeker.
Koning.
pi_33391730
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:17 schreef tha_dark het volgende:
Zeven is volges mij C, maar weet het niet zeker.
Ik denk B. Droomland

Dat zong hij ook vaak

Daarnaast is C toch gewoon het/een clublied van Ajax ?
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_33391794
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:18 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ik denk B. Droomland

Dat zong hij ook vaak

Daarnaast is C toch gewoon het/een clublied van Ajax ?
Een clublied
Ja maar daarom dacht ik misschien ook dat het zijn favoriet was. Maar ik zei al, weet het niet zeker dus het kan best dat jij gelijk hebt.
Koning.
pi_33391827
26 is B.

Edit: Bos je hebt gelijk met Droomland.
Koning.
pi_33392157
8C?

B lijkt me iets logischer
pi_33392183
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:42 schreef WooZ het volgende:
8C?

B lijkt me iets logischer
Hij is toch echt Arts of anders gezegd hij heeft medicijnen gestudeerd
Dat heeft hij in Studio Voetbal gezegd, toen hij daar te gast was

[ Bericht 7% gewijzigd door Bomenverzameling op 25-12-2005 15:05:49 ]
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zondag 25 december 2005 @ 12:46:28 #8
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_33392245
28 en 29 beide B
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
  zondag 25 december 2005 @ 12:46:28 #9
59088 Emo
Mooi weer, weinig muggen
pi_33392246
31 is B
Lang leve Google
Ik heb die zwaarbekakte R niet....
pi_33392499
31 is toch echt C hoor.
That's all folks!
pi_33392615
Wat een vraag ook, over de jurk van Sylvie Meis
Maar google geeft mij ook 100.000 euro, C dus
pi_33393848
1 is B neem ik aan...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_33393862
19 B
26 C
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_33395173
Misschien wel handig om de vragen even hier neer te zetten:

Het voetbaljaar 2005 in 33 vragen

Kwartfinale Amstel Cup op 3 maart, NAC tegen Feyenoord in De Kuip. Feyenoorder Nicky Hofs in duel om de bal met NAC'er Tamás Petö. De wedstrijd verliep niet vlekkeloos. Wat gebeurde er? Zie vraag 15. Welke trainer was naar eigen zegen niet te benijden, in 2005? En werd Quick Boys bestraft omdat supporters rotte vis, eieren of bananen op het veld gooiden? Rinus Michels overleed, Nederland plaatste zich voor het wereldkampioenschap en Rafael van der Vaart trouwde met Sylvie Meis. En wie zei ook alweer: ‘Ik weet wat, maar wat ik weet, weten we allemaal’? Een terugblik op het voetbaljaar 2005, in 33 vragen.

Maak de quiz vóór 5 januari 2006. De juiste antwoorden worden op 7 januari gepubliceerd. Voor de winnaars zijn twee boeken beschikbaar die in 2005 verschenen en waarin sport en literatuur elkaar omhelzen. Volkskrant-redacteur Bert Wagendorp bundelde vier verhalen in De Vliegende Schaar (Uitgeverij De Geus), medewerker Menno Pot schrijft in Vak 127 (Uitgeverij 521) over het leven op de F-side van Ajax.

1. ‘Ik moet de taal van de voetballer nog leren.’ Wie zei dat?
A Erik Reep, voormalig mentaal begeleider Nederlands elftal.
B Maarten Fontein, Ajax-directeur en voormalig ijsverkoper.
C Minister Rita Verdonk, in de zaak over het paspoort van Kalou.

2.
Niels Kokmeijer, die na een schop van Rachid Bouaouzan niet meer kan voetballen, werd in het ziekenhuis door de Sparta-speler bezocht. Wat zei hij tegen hem?
A ‘Ik zie je in de rechtbank.’
B ‘Ik vergeef jou, maar niet je daad.’
C ‘Jij kon het ook niet helpen.’

3. Wat dacht Ruud van Nistelrooij toen hij, thuis in Manchester, naar Roda JC – Ajax in de sneeuw keek?
A 'Die Krol is een betere trainer dan Koeman.'
B 'Waarom is deze wedstrijd niet afgelast?'
C 'Maduro, is dat een Braziliaan?'

4. Wat deed Martin Jol om de spelers van Tottenham te motiveren?
A Hij huurde mentaal begeleider Erik Reep in.
B Hij vertelde een verhaal over de grootsheid van zeevaarder Michiel de Ruyter.
C Hij praatte twee dagen niet met ze na een bekernederlaag tegen Grimsby Town.

5. Feyenoord-supporter John van Leeuwen organiseerde in juni een demonstratie om Robin van Persie, verdacht van verkrachting, een hart onder de riem te steken. Hoeveel belangstellenden trok de demonstratie bij de Rotterdamse gevangenis De Schie?
A Negen à dertien.
B Negentig à honderd.
C Er kwam, op Van Leeuwen na, niemand opdagen.

6. De beslissende misser in de strafschoppenserie tussen Liverpool en AC Milan was van:
A Sjevtsjenko.
B Gerrard.
C Seedorf.

7. In maart overleed Rinus Michels. Wat was zijn lijflied?
A Waarheen, waarvoor.
B Droomland.
C Op een slof en een oude voetbalschoen.

8. Verdediger Arjan de Zeeuw van Wigan Athletic is ook:
A Striptekenaar.
B Eigenaar van twee pubs in Portsmouth.
C Arts.

9. Piet de Visser is scout van Roman Abramovitsj. Hoe heet diens zwaar beveiligde jacht, waar ze elkaar regelmatig ontmoeten?
A Svetlana.
BPelorus.
C Neptunus.

10. Wie benutte de beslissende strafschop tijdens de kwartfinale van de Champions League tussen PSV en Lyon?
A Robert.
B Cocu.
C Gomes.

11. Quick Boys werd gestraft na wangedrag van enkele supporters. Wat gooiden zij op het veld?
A Rotte vis.
B Hardgekookte eieren.
C Verse bananen.

12. Welke Ajacieden maakten zich met een dansje belachelijk, nadat Ajax tegen FC Thun het winnende doelpunt had gemaakt?
A Rosenberg, Maduro en Pienaar.
B Pienaar, Galasek en Sneijder.
C De Jong, Boukhari en Pienaar.

13. 'Ik weet wat, maar wat ik weet, weten we allemaal.' Van wie is deze uitspraak:
A Marco van Basten.
BJohan Cruijff.
C Erwin Koeman.

14. Bij het omkoopschandaal in Duitsland was een Nederlandse speler betrokken. Wie?
A Delano Hill.
B Thijs Waterink.
C Dick van Burik.

15. De kwartfinale van het bekertoernooi tussen Feyenoord en NAC werd ontsierd door:
A Spreekkoren.
B Drie rode en acht gele kaarten.
C Sneeuwballengevechten op de tribune.

16. De finale van de UNPO Cup van niet erkende landen, gespeeld in Den Haag, ging tussen:
A Baskenland en West-Papua.
B Itsjkeria en Zuid-Molukken.
C Friesland en Syldavia.

17. Vrienden van Pierre van Hooijdonk vielen tijdens de kampioenswedstrijd van Fenerbahce op door een spandoek. Daarop stond:
A Christoph Daum, gib Pierre Lebensraum.
B Daum bist du krank? Pierre auf der Bank.
C Daum, du bist ein Arschloch.

18. Welke opvallende daad verrichtte Ronald Koeman tijdens zijn laatste wedstrijd op de bank bij Ajax, uit tegen Auxerre?
A Hij deed zijn stropdas met de 1 alvast af.
B Hij maakte een denigrerend gebaar naar het bestuur op de tribune: twee duimen omlaag.
C Hij liet Emanuelson en Maduro debuteren.

19. Mien hert, mien blood, mien vrinde, neemus kump us veurbeej, is een zin uit het nieuwe clublied van?
A MVV.
B VVV.
C Roda JC.

20. Welk compliment had Joseph S. Blatter voor het stadion van Emmen?
A Hij noemde het een juweeltje.
B Hij prees de vernieuwde hoofdtribune.
C Hij was enthousiast over de perfecte mix van kunstgras en natuurlijke vezels.

21. Welke trainer vond dat hij niet te benijden was, en zei dat ook letterlijk?
A Ruud Gullit (Feyenoord).
B Dolf Roks (RBC).
C Danny Blind (Ajax).

22. Hoeveel interlands speelde Mark van Bommel dit jaar de volle 90 minuten?
A 0
B3
C 1

23. Wie is, volgens de BBC, 'the most famous Muslim footballer in the Netherlands'?
A Mohammed Allach (VVV).
B Ibrahim Afellay (PSV).
C Ugur Yildirim (Heerenveen).

24. Na hoeveel strafschoppen was de kwartfinale van het jeugd-WK tussen Nederland en Nigeria beslist?
A 18.
B26.
C 24.

25. Johan Derksen sprak op denigrerende wijze over de presentatrice van Voetbal Insite, Barbara Barend. Hoe noemde hij haar?
A Een omhooggevallen tuttebel.
B Het levende bewijs dat vrouwen geen verstand van voetbal hebben.
C De lesbische dochter van Frits Barend.

26. Hoe heette de investeringsmaatschappij die de transferrechten op Kuijt en Kalou zou hebben gekocht?
A FTI.
B SIR.
C FOOTBALL LTD.

27. Guus Hiddink miste het slot van de transfermarkt door een wedstrijd van Australië, waarvan hij bondscoach is. De tegenstander was:
A Tahiti.
B Nieuw-Zeeland.
C Solomon-Eilanden.

28. De wedstrijd Den Bosch – Haarlem kon op 2 september niet doorgaan. Stadion De Vliert was het toneel van:
A Open NK vuurspuwen.
B NK politiehonden.
C Jaarvergadering Getuigen van Jehova.

29. Wie was het bestuurslid technische zaken die, op het veld, zijn middelvinger opstak naar supporters van de tegenpartij?
A Marcel Wouterse (FC Eindhoven).
B Bert Zwanenburg (TOP Oss).
C Aad Goedhart (Haarlem).

30. Hoe vaak in zijn loopbaan won trainer Adriaanse van trainer Koeman?
A 0 keer.
B 1 keer.
C 3 keer.

31. In juni trouwden Rafael van der Vaart en Sylvie Meis. Hoeveel kostte, naar verluidt, haar champagnekleurige, strapless jurk met sleep?
A 25 duizend euro.
B 50 duizend euro.
C 100 duizend euro.

32. Hoeveel doelpunten maakte Klaas Jan Huntelaar tot het kerstweekeinde, in Europa Cup, beker, competitie en Jong Oranje?
A 33.
B 28.
C 32.

33. Welke scheidsrechter vertoonde, volgens RBC-speler Fortes Rodriguez, kenmerken van het Syndroom van Down?
A Temmink.
B Jol.
C Wegereef.
pi_33395333
quote:
Op zondag 25 december 2005 14:01 schreef Da_Sandman het volgende:
1 is B neem ik aan...
Dat kan haast niet anders.
That's all folks!
pi_33396734
1,4,13,30,32 heb ik nog niet..
ik dacht dat Jol het over De Ruyter had gehad maar kan niks vinden op google.

(nu ga ik dit topic lezen )
pi_33396764
het clublied is van VVV (koploper!)
pi_33410596
Ik zou zeggen:
1. ‘Ik moet de taal van de voetballer nog leren.’ Wie zei dat?
B Maarten Fontein, Ajax-directeur en voormalig ijsverkoper.

2.
Niels Kokmeijer, die na een schop van Rachid Bouaouzan niet meer kan voetballen, werd in het ziekenhuis door de Sparta-speler bezocht. Wat zei hij tegen hem?
B ‘Ik vergeef jou, maar niet je daad.’

3. Wat dacht Ruud van Nistelrooij toen hij, thuis in Manchester, naar Roda JC – Ajax in de sneeuw keek?
C 'Maduro, is dat een Braziliaan?'

4. Wat deed Martin Jol om de spelers van Tottenham te motiveren?
B Hij vertelde een verhaal over de grootsheid van zeevaarder Michiel de Ruyter.

5. Feyenoord-supporter John van Leeuwen organiseerde in juni een demonstratie om Robin van Persie, verdacht van verkrachting, een hart onder de riem te steken. Hoeveel belangstellenden trok de demonstratie bij de Rotterdamse gevangenis De Schie?

6. De beslissende misser in de strafschoppenserie tussen Liverpool en AC Milan was van:
A Sjevtsjenko.

7. In maart overleed Rinus Michels. Wat was zijn lijflied?
B Droomland.

8. Verdediger Arjan de Zeeuw van Wigan Athletic is ook:
C Arts.

9. Piet de Visser is scout van Roman Abramovitsj. Hoe heet diens zwaar beveiligde jacht, waar ze elkaar regelmatig ontmoeten?

Geen idee

10. Wie benutte de beslissende strafschop tijdens de kwartfinale van de Champions League tussen PSV en Lyon?
A Robert.

11. Quick Boys werd gestraft na wangedrag van enkele supporters. Wat gooiden zij op het veld?
C Verse bananen.

12. Welke Ajacieden maakten zich met een dansje belachelijk, nadat Ajax tegen FC Thun het winnende doelpunt had gemaakt?
C De Jong, Boukhari en Pienaar.

13. 'Ik weet wat, maar wat ik weet, weten we allemaal.' Van wie is deze uitspraak:
A Marco van Basten.

14. Bij het omkoopschandaal in Duitsland was een Nederlandse speler betrokken. Wie?
B Thijs Waterink.

15. De kwartfinale van het bekertoernooi tussen Feyenoord en NAC werd ontsierd door:

?

16. De finale van de UNPO Cup van niet erkende landen, gespeeld in Den Haag, ging tussen:

?

17. Vrienden van Pierre van Hooijdonk vielen tijdens de kampioenswedstrijd van Fenerbahce op door een spandoek. Daarop stond:

?

18. Welke opvallende daad verrichtte Ronald Koeman tijdens zijn laatste wedstrijd op de bank bij Ajax, uit tegen Auxerre?
C Hij liet Emanuelson en Maduro debuteren.

19. Mien hert, mien blood, mien vrinde, neemus kump us veurbeej, is een zin uit het nieuwe clublied van?
A MVV.

20. Welk compliment had Joseph S. Blatter voor het stadion van Emmen?
A Hij noemde het een juweeltje.

21. Welke trainer vond dat hij niet te benijden was, en zei dat ook letterlijk?
A Ruud Gullit (Feyenoord).

A 0

of 1, ik twijfel.

23. Wie is, volgens de BBC, 'the most famous Muslim footballer in the Netherlands'?

24. Na hoeveel strafschoppen was de kwartfinale van het jeugd-WK tussen Nederland en Nigeria beslist?
B26.

25. Johan Derksen sprak op denigrerende wijze over de presentatrice van Voetbal Insite, Barbara Barend. Hoe noemde hij haar?
C De lesbische dochter van Frits Barend.

26. Hoe heette de investeringsmaatschappij die de transferrechten op Kuijt en Kalou zou hebben gekocht?
B SIR.

27. Guus Hiddink miste het slot van de transfermarkt door een wedstrijd van Australië, waarvan hij bondscoach is. De tegenstander was:
C Solomon-Eilanden.

28. De wedstrijd Den Bosch – Haarlem kon op 2 september niet doorgaan. Stadion De Vliert was het toneel van:
B NK politiehonden.

29. Wie was het bestuurslid technische zaken die, op het veld, zijn middelvinger opstak naar supporters van de tegenpartij?
B Bert Zwanenburg (TOP Oss).

30. Hoe vaak in zijn loopbaan won trainer Adriaanse van trainer Koeman?
A 0 keer.

31. In juni trouwden Rafael van der Vaart en Sylvie Meis. Hoeveel kostte, naar verluidt, haar champagnekleurige, strapless jurk met sleep?

Geen idee

32. Hoeveel doelpunten maakte Klaas Jan Huntelaar tot het kerstweekeinde, in Europa Cup, beker, competitie en Jong Oranje?

?

33. Welke scheidsrechter vertoonde, volgens RBC-speler Fortes Rodriguez, kenmerken van het Syndroom van Down?
A Temmink.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_33419169
quote:
Op maandag 26 december 2005 11:40 schreef methodmich het volgende:
Ik zou zeggen:
Is A Negen à dertien., volgens een nieuwsbericht van FOK.nl kwamen er tien mensen opdagen.
quote:
Is denk ik A Mohammed Allach (VVV)., de BBC heeft namelijk een docu over hem gemaakt.
quote:
B26.
Is C 24. Alle spelers + keepers hadden één keer geschoten, Collins John begon weer en miste, Nigeria schoot toen raak. 24 keer dus. Past bovendien wel bij het nummer van de vraag
  maandag 26 december 2005 @ 18:46:29 #20
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_33419296
quote:
Op maandag 26 december 2005 18:37 schreef brighton het volgende:

Is C 24. Alle spelers + keepers hadden één keer geschoten, Collins John begon weer en miste, Nigeria schoot toen raak. 24 keer dus. Past bovendien wel bij het nummer van de vraag
is idd 24.

Zie: http://www.fifa.com/en/co(...)YC-2005-3-03,00.html
pi_33419406
quote:
Op maandag 26 december 2005 18:37 schreef brighton het volgende:

Is denk ik A Mohammed Allach (VVV)., de BBC heeft namelijk een docu over hem gemaakt.
[..]
Dat klopt, dat moet hem ook wel zijn. Hij draagt het ook uit en is bij veel projecten betrokken.
That's all folks!
pi_33423759

Perolus..

Sneeuwballen

De Molukken en dat Russische staatje

Daum bist du Krank, Pierre auf der Bank.

A 0

0 volgens de site van de KNVB..

Is Allach (inderdaad die BBC doc)

B26. (24, zoals als is opgemerkt)

B SIR. Ik dacht FTI? (ik weet het niet zeker)

of 50.000 of 100.000

Weet ik ook niet...
  maandag 26 december 2005 @ 22:29:12 #23
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_33424264
Vraag 22: Mark van Bommel speelde alleen tegen Armenië de volledige 90 minuten. Antwoord C dus.
pi_33433607
klopt..!
pi_33433821
overigens huntelaar 14 goals in de competitie, 2 in de Uefa cup en 1 in de beker.. Nu alleen nog uitzoeken hoeveel goals voor Jong Oranje.

hmm hij schijnt 14 goals te hebben gemaakt (1 doelpunt verwijderd van de toppositie)
De vraag is alleen of hij al die goals in 2005 heeft gemaakt..

http://www.knvb.nl/archie(...)jaagt_op_koppositie_

(daar 12.. later 2 erbij tegen Slovenie)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')