Zondagavond de avond dat er niks op tv is een interview door Christine Otten met Willem Dafoe. Laat dat nu net één van mijn favoriete acteurs zijn. Hij laat zijn favoriete TV-fragmenten zien en aan de hand daarvan wordt het interview opgebouwd. Soort zomergasten maar nu met een internationale gast en een ster tegen wil en dank Het mooie is ook dat nadien één van de films wordt vertoond die ik al jaren terug had willen zien : Wild at Heart.
![]()
Het doorleefde en karakteristieke gezicht van acteur Willem Dafoe (1955) heeft hem vaak rollen opgeleverd waarin hij de gemenerik of de psychopaat speelt. Zijn doorbraak echter was juist die van de meelevende Sergeant Elias in Platoon. Dafoe is een dramaduizendpoot en speelt in films als The Last Temptation of Christ, Spiderman, Wild at Heart en American Psycho. Dafoe is echter geen typische Hollywoodster en wisselt commerciële films af met experimentele toneelstukken en kleinschalige films. Misschien is Dafoe juist daardoor wel uitgegroeid tot favoriet van zowel het onafhankelijke filmcircuit als van Hollywood.
Willem Dafoe wordt in Appleton, Wisconsin geboren als William Dafoe jr. Als twintiger ontvlucht hij de Mid-West en nadat hij met de theatergroep Theatre X door de Verenigde Staten en Europa heeft getoerd, vestigt hij zich in New York als acteur. Samen met zijn toenmalige partner, Elizabeth Lecompte, richt hij het experimentele theatergezelschap The Wooster Group op. Nu vele jaren later begeeft hij zich nog steeds in de verschillende filmcircuits. Zijn laatste film Manderlay heeft dit jaar ook in de Nederlandse bioscopen gedraaid. Na de uitzending wordt de film 'Wild at Heart' vertoond.
Ned-3 21.40 - 23.55 uur
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !