Dat zeg ik, als het via de postkamer is gegaan hebben zij bewijs dat het verzonden is. Of je het ontvangt is een geheel ander probleem, namelijk de jouwe.quote:Op vrijdag 23 december 2005 17:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tenzij de gemeente een bewijs van verzending kan overleggen (aangetekend dus), hebben ze geen poot om op te staan. Gewoon naar de zitting gaan met je bewijsstukken van je verhuizing, bewijs van doorsturen van post en vragen naar bewijs van verzending door de gemeente. Als ze dat niet hebben zal de rechter hen de zaal uitlachen.
Ik heb wel eens officiele brieven ontvangen die waren teruggedateerd, en er stond informatie in die ze op dat moment niet konden weten en dat toen tegen mij gebruikt werdt.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:08 schreef Aventura het volgende:
Helaas heb ik geen bewijs meer dat ik mijn post heb laten nazenden door TPG. Maar misschien kan ik bellen en kunnen zij het bevestigen ofzo. Ik vind het overigens wel apart dat ze nu opeens wel weten waar ze hun correspondentie naartoe moeten sturen.
Bewijslast voor het al dan niet ontvangen hebben van post ligt bij de verzender -niet- bij de ontvanger.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:06 schreef longinus het volgende:
[..]
Dat zeg ik, als het via de postkamer is gegaan hebben zij bewijs dat het verzonden is. Of je het ontvangt is een geheel ander probleem, namelijk de jouwe.
Je zult het dus voor een rechter aannemelijk moeten maken dat je het niet ontvangen hebt en dat kan je bijna niet.
Zo ben ik ook genaaid dus een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Een bewijs van verzending, is nog geen bewijs van ontvangst.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:06 schreef longinus het volgende:
[..]
Dat zeg ik, als het via de postkamer is gegaan hebben zij bewijs dat het verzonden is.
Nee dus.quote:Of je het ontvangt is een geheel ander probleem, namelijk de jouwe.
Hier een ervaringsdeskundige! Ik ben ook ooit bekeurd ivm zogenaamd huisvuil van mij in een niet juiste container. Ik moest al na enkele weken voorkomen bij de rechtbank te Almelo, die me vrijspraken omdat de gemeente verzaakt had juiste en tijdige informatie te verstrekken. Heb je het proces verbaal ook niet gezien?? Gewoon voor laten komen dus, meestal gaat dat bij dit soort zaken wel snel en een goede kans dat je niks hoeft te betalen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 17:36 schreef Aventura het volgende:
Vandaag een dagvaarding in de bus, men zegt dat ik in september 2004 huisvuil op straat heb gezet. Daarover heb ik nooit eerder bericht gehad maar in de brief staat zelfs dat ik niet ben ingegaan op een schikkingsvoorstel. Ook dat heb ik nooit ontvangen. Ik ben omstreeks september verhuisd naar een ander adres in Amsterdam, maar heb me meteen op dat adres ingeschreven, bovendien heb ik mijn post 4 maanden lang door laten sturen. Wat moet ik nu doen, kan ik aantonen dat ik diebrieven nooit heb gekregen? De gemeente, die mij dagvaard, zou toch juist mijn nieuwe adrs moeten hebben geweten? Plus ik heb zelf er alles aan gedaan om mijn post te verkrijgen door dit (betaald) te laten doorsturen.
Ik meen me te herinneren dat de overheid daar anders over denkt. Als in 'U dient er zelf voor te zorgen dat alle bij de overheid bekende gegevens over u correct zijn, en zo niet dan bent u strafbaar.'quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:04 schreef _Arthur het volgende:
Bewijslast voor het al dan niet ontvangen hebben van post ligt bij de verzender -niet- bij de ontvanger.
Een adreswijziging die aan de gemeente is doorgegeven zou voldoende moeten zijn. Dat moet sowieso uiterlijk vijf (werk?)dagen na de verhuizing. Als het adres correct is en toch komt post van de gemeente niet aan dan kan dat niet zomaar op de burger worden afgeschoven.quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:54 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat de overheid daar anders over denkt. Als in 'U dient er zelf voor te zorgen dat alle bij de overheid bekende gegevens over u correct zijn, en zo niet dan bent u strafbaar.'
Typisch geval van catch-22 dus. Het idee dat de GBA wel eens vertraging heeft met 't verwerken van mutaties, of dat 't UWV d'r een zootje van maakt is totaal onbekend in dat gedeelte van ambtenarenland.
Ojawel. Want de overheid is -bij definitie- onfeilbaar.quote:Op zaterdag 24 december 2005 00:19 schreef Light het volgende:
Een adreswijziging die aan de gemeente is doorgegeven zou voldoende moeten zijn. Dat moet sowieso uiterlijk vijf (werk?)dagen na de verhuizing. Als het adres correct is en toch komt post van de gemeente niet aan dan kan dat niet zomaar op de burger worden afgeschoven.
Dan kun je het op de post afschuiven. Da's geen overheidsinstelling meerquote:Op zaterdag 24 december 2005 00:45 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Ojawel. Want de overheid is -bij definitie- onfeilbaar.
Mijn punt is juist dat die officiele registers ook niet perfect zijn.quote:Op zaterdag 24 december 2005 07:20 schreef _-rally-_ het volgende:
Het lijkt erop dat jullie allemaal vergeten dat alleen voor specifieke gevallen er gebruik gemaakt mag worden van de mogelijkheid iemand's adres op te zoeken via de officiële registers.
Een dagvaarding is er daar één van.
bron: oa nu.nlquote:AMSTERDAM [ANP] Ook sterren zetten hun vuilnis wel eens te vroeg buiten. TV-diva Patty Brard moet vrijdag samen met een hoop andere Amsterdammers voor de politierechter in Amsterdam verschijnen.
Patty heeft namelijk haar vuilniszakken buiten de voorgeschreven tijden op straat gezet voor haar woning aan de Stadionkade in Amsterdam. De politierechter houdt de hele vrijdagmiddag een zogenoemde vuilniszakkenzitting.
quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Aventura=Patty Brard?
[..]
bron: oa nu.nl
Maar waarom weten ze nu pas mijn adres? Ik heb mij binnen 5 dagen geregistreerd op m'n huidige adres. Bovendien daarna nog 4 maanden m'n post doorgestuurd gekregen. Ik heb goed contact met degene die op mijn oude adres woont, sus als die iets in de bus had gezien had ze me wel gebeld.quote:Op zaterdag 24 december 2005 07:20 schreef _-rally-_ het volgende:
Het lijkt erop dat jullie allemaal vergeten dat alleen voor specifieke gevallen er gebruik gemaakt mag worden van de mogelijkheid iemand's adres op te zoeken via de officiële registers.
Een dagvaarding is er daar één van.
Maar dat laatste is nu net het probleem van de gedagvaarde. Je moet nu éénmaal zorgen dat die informatie klopt.quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:11 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Mijn punt is juist dat die officiele registers ook niet perfect zijn.
Ja, dat klopt. Maar a) bel jij meteen het UWV om door te geven dat er iets fout zit met je salaris, en b) heb jij enig idee wat er allemaal ligt opgeslagen van je, en waar je moet zijn om dat in te zien en te laten bijwerken mocht dat nodig is?quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:42 schreef _-rally-_ het volgende:
Maar dat laatste is nu net het probleem van de gedagvaarde. Je moet nu éénmaal zorgen dat die informatie klopt.
Als het om zeven uur wordt opgehaald, tussen 06:59 en 07:00 vermoed ik.quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Wanneer mag je je vuilnis eigenlijk buiten zetten in Amsterdam?
Nee dat is dus niet zo. Ik had destijds een proces verbaal gekregen van iemand van de milieupolitie die letterlijk alle vuilniszakken aan het openmaken was en dan aan de hand van post ed in de zakken bekeuringen uitschreef.quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Je zou denken dat het opruimen van dat vuil ze minder kost dan er een zaak van maken... Ik dacht dat je alleen bekeurd werd voor dat soort dingen als je op heterdaad betrapt werd...
What a job... Daar zit je dan met je fikken tussen de gebruikte condooms en de luiers.quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Nee dat is dus niet zo. Ik had destijds een proces verbaal gekregen van iemand van de milieupolitie die letterlijk alle vuilniszakken aan het openmaken was en dan aan de hand van post ed in de zakken bekeuringen uitschreef.
Ik de buurt waar ik eerst woonde werd het vuilnis zaterdag en ik geloof woensdag opgehaald, je mocht dan pas na 07:00 uur je vuilnis neerzetten, maar het werd al om 08:00 opgehaald. Dus dat betekende dan dat ik er om 7 uur uitmoest wilde ik dat het opgehaald werd. Dat deed natuurlijk niemand en iedereen zette het al 's avonds neer. En dan komen die mongolen van de milieupolitie dus langs.quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Wanneer mag je je vuilnis eigenlijk buiten zetten in Amsterdam?
Dat lukt ze 1 keer, daarna ga je erop letten dat je niets weggooit met je naam of adres erop.quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Nee dat is dus niet zo. Ik had destijds een proces verbaal gekregen van iemand van de milieupolitie die letterlijk alle vuilniszakken aan het openmaken was en dan aan de hand van post ed in de zakken bekeuringen uitschreef.
DNA?quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:58 schreef Light het volgende:
Dat lukt ze 1 keer, daarna ga je erop letten dat je niets weggooit met je naam of adres erop.
En hoe zou dat dan moeten als je iedere dag voor 07:00 weg moet om op tijd op je werk te komen?quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:57 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik de buurt waar ik eerst woonde werd het vuilnis zaterdag en ik geloof woensdag opgehaald, je mocht dan pas na 07:00 uur je vuilnis neerzetten, maar het werd al om 08:00 opgehaald. Dus dat betekende dan dat ik er om 7 uur uitmoest wilde ik dat het opgehaald werd.
Dan heb je dus een probleem. Ik heb ook vaak weken stinkende zakken in de hal gehad omdat ik steeds de vuilniswagen miste.quote:Op zaterdag 24 december 2005 12:01 schreef Light het volgende:
[..]
En hoe zou dat dan moeten als je iedere dag voor 07:00 weg moet om op tijd op je werk te komen?
dan moet je het naar de stort brengen zeker.. dan zou ik er ook op staan dat ik vrijgesteld zou worden van afvalstoffenheffing... Ik denk overigens dat de gemeente dergelijk rigide beleid moeilijk kan verdedigen voor een rechter.quote:Op zaterdag 24 december 2005 12:01 schreef Light het volgende:
[..]
En hoe zou dat dan moeten als je iedere dag voor 07:00 weg moet om op tijd op je werk te komen?
Ik gooi er altijd een briefje in "Deze zak is niet van nummer 81 MAAAAAAAR van 82"quote:Op zaterdag 24 december 2005 12:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Is trouwens ook een makkelijke manier om je buren te naaien: iets met hun adres erop in de zak stoppen en naar buiten flikkeren.
En dan woon je zelf op nummer 18?quote:Op zaterdag 24 december 2005 12:05 schreef tonks het volgende:
[..]
Ik gooi er altijd een briefje in "Deze zak is niet van nummer 81 MAAAAAAAR van 82"
Nee, nog leuker, ze rijden gewoon stapvoets door de straat en je moet het er zelf ingooien.quote:Op zaterdag 24 december 2005 12:21 schreef joshus_cat het volgende:
De volgende stap is natuurlijk om te eisen dat je het vuilnis persoonlijk overhandigt aan de vuilnisophaaldienst. Op straffe van boete, enzo
quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:00 schreef Light het volgende:
[..]
Nee, nog leuker, ze rijden je rijdt zelf gewoon stapvoets door de straat en je moet het er ook nog eens zelf ingooien.
Er zijn zelfs steden waar de plisie een lokzak neerzet..... als andere mensen er dan hun eigen zak bijzetten: BOETE!quote:Op zaterdag 24 december 2005 12:01 schreef Aventura het volgende:
Inderdaad, het is een achterlijk systeem, in elke stad enin elk dorp in NL is het beter geregeld dan in Amsterdam.
Dan moet je een brief terugsturen met de vraag of hun dan ook de gemiste werkuren vergoeden.quote:Op dinsdag 27 december 2005 14:38 schreef Skorpija het volgende:
Ik heb ook een schrijven gekregen van de gemeente... De containers moeten voor 18:00 binnen zijn op de dag van ophalen..
Ik kom meestal pas tussen 19:00 en 19:30 thuis :-(
In Nederland? Uitlokken mag hier toch niet?quote:Op dinsdag 27 december 2005 14:37 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Er zijn zelfs steden waar de plisie een lokzak neerzet..... als andere mensen er dan hun eigen zak bijzetten: BOETE!
http://www.rtl.nl/(/actue(...)land/testdeelder.xmlquote:Op dinsdag 27 december 2005 15:08 schreef Light het volgende:
[..]
In Nederland? Uitlokken mag hier toch niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |