Godverdomme (ik moet oppassen dat dat geen stopwoord word. Sinds ADO Den Haag (2) - (1) Feyenoord heb ik dat. Ik heb staan gillen op de tribunes, wat was dat eigenlijk ordinair van me. Hier! Hier! Hier stelletje kankerrotterdammers! Stik er maar in godverdomme! Stik er maar in stelletje kankermongolen! STIK ER GODVERDOMME MAAR IN STELLETJE KANKERROTTERDAMMERS!!!) ik had me vannacht toch een inzicht. Ik heb wel vaker inzichten als ik ergens aan een bar zit te roken en bier te drinken. Een meisje daar zei dat ik dat heel goed kon. Ze zei: 'Wat doe je dat goed, aan de bar zitten en roken. Wat stoer. Wat mannelijk. Kan je ook goed dansen? Mannelijke mannen kunnen dat.'
'Ik kan heel goed dansen, maar niet alleen. Met een vrouw kan ik heel goed dansen. Net als John Travolta.', zei ik.
'John Travolta? Liever Patrick Swayze.'
'Oh, dat kan ik nog veel beter. Dan laat ik je zo tussen m'n benen doorglijden en roep ik;
dirty, dirrrr-ty dancing.'
Daar moest ze om lachen. Zo zien wij weer dat vrouwen geen gevoel voor humor hebben (
ha ha ha)!
Daarna zei ik: 'Laten we een gedicht maken. Dat is heel makkelijk. Dat leer ik je wel even.'
Met mijn linkerhand pakte ik een bierviltje van de bar en met mijn rechterhand een pen uit de binnenzak van mijn jas. (Ja, ik zit met m'n jas aan aan de bar. Dat kan heel goed, want ik heb een hele nette zwarte driekwarts jas zoals je dat ook ziet op foto's van Jude Law waarop hij zijn hond aan het uitlaten is in Kensington Gardens.) God, dat ging zo godverdomme strak, dat bierviltje pakken en die pen. Ik dacht toen werkelijk: '
Oh, Smooth oprator.' Je had er bij moeten zijn. Ja, dat is het. Dit is zo'n typisch voorbeeld van; je had het moeten zien. Maar geloof me maar, het ging
fucking smooth. Hoe ik dat deed, het leek wel een goocheltruckje maar dan zonder dat het iets sulligs en gespeelds had zoals goocheltruckjes dat hebben. Nee, het was echt;
magie. JAM pakt een bierviltje van de bar en een pen uit de binnenzak van zijn jas.
Magie.Ik gaf de pen aan het meisje en legde het bierviltje voor haar op de bar. Ik had dat bierviltje alleen maar even van de bar gepakt om de aandacht erop te vestigen. Ter demonstratie, dus.
'Zelfstandig naamwoord, noem een zelfstandig naamwoord.', zei ik. God, achteraf klinkt dat helemaal niet zo sexy. 'Noem een zelfstandig naamwoord', maar toch, en toch. Lach maar, maar toch.
Het werd: Oase.
'Schrijf maar op. Zet er maar een dikke streep onder, dat is de titel.'
-Schrap. Ik heb geen zin meer om dit verder op te schrijven. Het eindigde anderhalf uur later met sex in een Renault Twingo.WELNU, DICHTEN MET JAM. HOE SCHRIJFT MEN EEN GEDICHT. DEEL 1.Dit is een langlopende cursus. Vandaag; dichten voor beginners, deel 1, dus.Zelfstandig naamwoord - Dit de titel.
Zin 1. (Lidwoord, dat is optioneel) - Zelfstandig naamwoord - werkwoord - lidwood - bijvoegelijk naamwoord - zelfstandig naamwoord - voorzetsel - bijvoegelijk naamwoord - zelfstandig naamwoord.
Zin 2. (Lidwoord, dat is optioneel) Zelfstandig naamwoord - werkwoord - koppelwoord - voorzetsel - lidwoord - bijvoeglijk naamwoord - zelfstandig naamwoord - werkwoord - zelfstandig naamwoord/persoonlijk voornaamwoord -
NIET. (Het woord niet dus.)
Zin 3. OCH, Lidwoord - zelfstandig naamwoord - komma - vragend voornaamwoord - werkwoord - persoonlijk voornaamwoord - wekwoord/bijwoord -
?Succes gegarendeerd. Zo heb je een gedicht. Flikker maar wat woorden in de brij. Ik kan niet wachten op de eerste toevoegingen!
![]()
.
[ Bericht 0% gewijzigd door JAM op 23-12-2005 05:25:12 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."