http://www.latteart.org/latteart.htmquote:Op donderdag 29 december 2005 14:13 schreef Serendips het volgende:
Hoe krijg je die leuke bladmotiefjes in je cappu, met een sateprikker??
De blaadjes,hartjes en appeltjes worden met het melkschuim in de crema van de espresso gegoten.quote:Op donderdag 29 december 2005 14:13 schreef Serendips het volgende:
[afbeelding]
En dat moeten wij geloven...
Afgezien dat de meeste cappuccino in Nederland net zo belabberd is als het brood, of er op een cappuccino nu cacao hoort of niet is een kwestie van smaak, niet van hoe het hoort.quote:Op donderdag 29 december 2005 14:26 schreef Phineas het volgende:
@Piet Ik bedoelde met die opmerking dat Douwe Egeberts (DE) het standpunt inneemt dat cacao nou eenmaal 'hoort' op een cappuccino. Aangezien het grootste deel van Nederland nog nooit een echte cappuccino heeft gedronken .....
Ik zou zo iets gelijk terug sturen. Dat is toch geen Cappucinoquote:Op donderdag 29 december 2005 14:16 schreef Serendips het volgende:
Geen kleurstof in mijn koffie a.u.b. Bah!![]()
[afbeelding]
Balkie!quote:Op donderdag 29 december 2005 14:13 schreef Serendips het volgende:
[afbeelding]
En dat moeten wij geloven...
Aangestoken hoort niet, maar Sambuca wordt traditioneel geserveerd met 3 koffiebonen (ik dacht 3, maar iig met koffiebonen).quote:Op vrijdag 23 december 2005 00:39 schreef Bluezz het volgende:
Tis een beetje als sambucca bestellen, aangestoken met een legertje koffiebonen erin, ongevraagd
Ristretto.quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:15 schreef Repeat het volgende:
Jullie drinken na het eten ofzo zeker wel een cappucino? Alsof dat wel hoort.... Eigenlijk hoor je cuppucino ook alleen maar 's ochtends te drinken.
tis eigenlijk ook alleen maar geschikt voor de ochtend die slappe zooi met die melk erin
Gelukkig is er espresso
das een espresso.quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:36 schreef turnpike het volgende:
Ristretto Doppio.
Lekkere Turkse specialiteitquote:Op vrijdag 30 december 2005 17:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Kan me een lunchroom herinneren waar men bravilor koffie serveerde (smerig tik tak roodmerk) maar dan een specialiteit had, de turkse koffie, dan deed men er een toef mokka slagroom op.
toen steeds meer zaken in de buurt inmiddels een faema kregen, moest ie wat gaan doen aan zijn koffie, want er kwamen steeds minder klanten.
Zéker niet! Een ristretto doppio wordt gemaakt met 2x zoveel koffie als er voor een espresso wordt gebruikt en bevat iets meer water dan een espresso!quote:
Na, onwetend, niet echt, hij wist verdomt goed te belazeren en te verdienen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:42 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Lekkere Turkse specialiteitPure onwetendheid van de beste man, lijkt mij
Bravo voor hem. Als mensen zich willen laten belazeren, primaquote:Op vrijdag 30 december 2005 17:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Na, onwetend, niet echt, hij wist verdomt goed te belazeren en te verdienen.
Een kopje bravilor koffie is natuurlijk veel goedkoper in kostprijs dan een goede faema bak.
ach, we hebben het over de jaren 80, toen was de koffie nog klaar in de vaderlandse hoereca, en begon net de opmars van de faema.quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:47 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Bravo voor hem. Als mensen zich willen laten belazeren, prima
Een goede koffiemachine (met pistolen) geeft ook een cremelaagje bij het zetten van normale koffie. Al kan ik me wel vinden in jouw redenatie.quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb een vermoede dat het cacao strooien ontstaan is omdat men met koffie (ipv espresso=) cappuccino maakte en dan niet het bruine van de crema in het schuim heeft.
Ik doelde met koffie op een filterkoffie bakje, a la bravilor.quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:03 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Een goede koffiemachine (met pistolen)
geeft ook een cremelaagje bij het zetten van normale koffie. Al kan ik me wel vinden in jouw redenatie.
Zelf vind ik het allebei wel lekker, ook ik kreeg er in Italie cacao overheen![]()
Dat noem ik geen koffiequote:Op vrijdag 30 december 2005 19:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik doelde met koffie op een filterkoffie bakje, a la bravilor.
Wees blij dat je van 1980 bent,quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |