Nu.nlquote:AMSTERDAM - Een meerderheid van de Amsterdamse gemeenteraad is donderdag akkoord gegaan met de invoering van een blowverbod voor gebieden waar veel overlast is van wiet rokende jongeren.
Burgemeester Cohen mag voor de duur van een jaar een blowverbod afkondigen voor specifieke pleinen of straten. Als na een jaar blijkt dat het werkt, zal de gemeente het instrument blijven gebruiken.
De PvdA, de grootste partij in de hoofdstad, had lange tijd moeite met het voorstel van het college voor een paar jaar een blowverbod in te voeren. Uiteindelijk ging de partij akkoord met een proefperiode van een jaar. De linkse partijen zijn tegen het verbod. Ze menen dat het niet te handhaven is en dat er geen aanwijsbare relatie is tussen blowen en overlast.
Amsterdam.quote:Op donderdag 22 december 2005 23:16 schreef JaWi het volgende:
Vraag me trouwens al om welke locaties het gaat.
Want mensen gaan ook echt dood van blowen.quote:Op donderdag 22 december 2005 23:15 schreef Meki het volgende:
Blowverbod in Amsterdam
[..]
Nu.nl
Ik ben super tevreden. nu zullen er minder doden vallen en de lucht is schoner
heel goede actie van Amsterdam
Hmmm, dus als men niet meer in de buitenlucht blowt vallen minder doden.quote:Op donderdag 22 december 2005 23:15 schreef Meki het volgende:
Blowverbod in Amsterdam
[..]
Nu.nl
Hoeveel doden zijn er gevallen door blowenquote:Op donderdag 22 december 2005 23:15 schreef Meki het volgende:
Blowverbod in Amsterdam
[..]
Nu.nl
Ok, dan wil ik jou ook niet meer in een auto zien rijden... ja gaat maar lekker thuis je uitlaatgassen van je auto inhaleren...quote:Op vrijdag 23 december 2005 07:32 schreef SeLang het volgende:
Goede maatregel !
Ga thuis maar liggen stinken.
Btw: openbare dronkenschap is ook verboden.
Als je zonodig wilt autorijden doe je dat thuis maar....quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:56 schreef IntroV het volgende:
Prima maatregel. Als je zo nodig wil blowen doe je dat thuis maar.
Que? Ik heb nog nooit iemand dood zien gaan van een groepje blowende jongeren.quote:Op donderdag 22 december 2005 23:15 schreef Meki het volgende:
Blowverbod in Amsterdam
[..]
Ik ben super tevreden. nu zullen er minder doden vallen
Zou mooi zijn hè, als je van Den Haag naar Amsterdam kon gaan door thuis auto te rijden.quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:07 schreef maniack28 het volgende:
Als je zonodig wilt autorijden doe je dat thuis maar....
Geloof me, als er een alternatief was voor bussen, treinen, auto's en vliegtuigen waarmee je toch snel op de plaats van bestemming kan komen en waarvan niemand dood gaat door aanrijdingen of uitlaatgassen, dan ben ik de eerste die overgaat. Maar ja, dat is er niet.quote:Wat is dat nou weer voor onzin man? Vertel mij eens wat er schadelijk is aan blowen, in vergelijking met de uitstoot van al die gore teringauto's en die dagelijks nog mensen dood/aanrijden ook?
Dan moet roken dus ook verboden worden... ik zie dat niet zo gauw gebeuren...quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:16 schreef IntroV het volgende:
[..]
Zou mooi zijn hè, als je van Den Haag naar Amsterdam kon gaan door thuis auto te rijden.
[..]
Geloof me, als er een alternatief was voor bussen, treinen, auto's en vliegtuigen waarmee je toch snel op de plaats van bestemming kan komen en waarvan niemand dood gaat door aanrijdingen of uitlaatgassen, dan ben ik de eerste die overgaat. Maar ja, dat is er niet.
Omdat het ene (onschadelijk vervoer) nog steeds dodelijk en vervuilend is, is nog geen reden om het andere (blowen) maar toe te staan. Dat zou hetzelfde zijn als zeggen "mensen gaan ook dood aan aids, dus waarom zouden we pistolen verbieden?".
Punt is, dat roken en blowen schadelijk is voor de gezondheid. Niet alleen van de roker, maar ook van de meerokers.
Er is niks tegen jongeren die gezellig samenkomen 's avonds om te kletsen. Maar als blijkt dat jongeren overlast gaan veroorzaken zodra ze blowen of alcohol gebruiken, dan moet je dat verbieden in de publieke omgeving. Doe het dan maar thuis.
Is zie dat nog wel gebeuren binnen 10 jaar.quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:21 schreef maniack28 het volgende:
Dan moet roken dus ook verboden worden... ik zie dat niet zo gauw gebeuren...
van wiet word je niet moordlustig ofzo hoorquote:Op donderdag 22 december 2005 23:15 schreef Meki het volgende:
Blowverbod in Amsterdam
[..]
Nu.nl
Rokers zorgen voor inkomsten -> accijns.. men gaat het niet verbieden, hooguit meer accijns heffen. En bovendien is deze regel niet uitvoerbaar, omdat er dan iedere 50 meter een agent moet staan om te controleren of het wordt nageleefd. Zie rookverbod op stations sinds begin dit jaar. Eerst werd er minder gerookt, maar tegenwoordig zie je alweer zat mensen op allerlei plekken roken... en waarom? Juist, er wordt niet op gecontroleerd...quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:24 schreef IntroV het volgende:
[..]
Is zie dat nog wel gebeuren binnen 10 jaar.
Heb je wel eens in de file gestaan achter een auto waarin gerookt werd? De rook gaat rechtstreekt uit de uitlaat jouw auto binnen. Dat wordt ook nog wel een keer verboden.
Overal waar een berg accijns op wordt geheven zal nooit en te nimmer verboden worden. De overheid is de laatste die een diefvan zijn eigen portemonee zal zijn en de smoesjes van ontmoedigen is alleen bedoeld om nóg meer belasting te kunnen rechtvaardigen. Degene die dit nog niet door heeft is nog te stom om voor de duvel dansen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:24 schreef IntroV het volgende:
[..]
Is zie dat nog wel gebeuren binnen 10 jaar.
Heb je wel eens in de file gestaan achter een auto waarin gerookt werd? De rook gaat rechtstreekt uit de uitlaat jouw auto binnen. Dat wordt ook nog wel een keer verboden.
yep, ik hoorde dat al die gasten die geliquideerd zijn een joint aan het roken waren ....quote:Op vrijdag 23 december 2005 08:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hmmm, dus als men niet meer in de buitenlucht blowt vallen minder doden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |