Je bedoelt dat de ene bank met 2e hypotheekrech geld geeft voor de eerste inleg van een polis die verpand wordt aan de andere bank met 1e hypotheekrecht?quote:Op donderdag 22 december 2005 19:37 schreef Rio het volgende:
En met bijvoorbeeld een storting in de uiteraard benodigde polissen?
Bij een eerste huis boven 100% gaat het idd niet lukken.quote:Op donderdag 22 december 2005 19:43 schreef Rio het volgende:
Hmm, nee. Maar laat ik niet te hypothetisch worden.
Wij hadden ook al bedacht dat het eventuele probleem minder groot is wanneer je binnen de 100% EW blijft, hetgeen lastig is bij een eerste huis zonder eigen geld. Plan lijkt onuitvoerbaar.
in deze situatie krijgen ze allebei korting bij de werkgever (zie op)quote:Op donderdag 22 december 2005 20:51 schreef Serinde het volgende:
Wat is het financiële voordeel van 2 leningen bij 2 maatschappijen t.o.v. één lening in dit geval?
Of stel ik nu een héle stomme vraag![]()
Maar dat hoeft dus niet persé voordeel op te leveren, maar ik neem aan dat het in dit geval zo is, dat het huis niet op 1 inkomen gekocht kan worden?quote:Op donderdag 22 december 2005 20:53 schreef groteglibber het volgende:
[..]
in deze situatie krijgen ze allebei korting bij de werkgever (zie op)
I know. Maar stel: ik krijg 0,5 % korting bij de Rabobank, mijn partner 0,5 % bij de ABN. Waarom dan bij beide een lening en niet het hele bedrag bij één bank? Er is dan toch geen verschil? Als de percentages korting verschillen sluit je de lening *natuurlijk* af bij de goedkoopste.quote:Op donderdag 22 december 2005 20:53 schreef groteglibber het volgende:
[..]
in deze situatie krijgen ze allebei korting bij de werkgever (zie op)
Krijg je geen korting voor het hele bedrag als je als werknemer het salaris van je partner voor, zeg 50 %, mee laat nemen in de berekeningen maar slechts voor het deel dat berekenend is n.a.v. jouw salaris?quote:Op donderdag 22 december 2005 20:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Maar dat hoeft dus niet persé voordeel op te leveren, maar ik neem aan dat het in dit geval zo is, dat het huis niet op 1 inkomen gekocht kan worden?
Je krijgt alleen voordeel over bepaald percentage van je jaarsalaris.quote:Op donderdag 22 december 2005 20:56 schreef Serinde het volgende:
[..]
I know. Maar stel: ik krijg 0,5 % korting bij de Rabobank, mijn partner 0,5 % bij de ABN. Waarom dan bij beide een lening en niet het hele bedrag bij één bank? Er is dan toch geen verschil? Als de percentages korting verschillen sluit je de lening *natuurlijk* af bij de goedkoopste.
Of is er een maximaal bedrag van toepassing bij personeelskorting o.i.d. ?
Meestal (let wel, meestal) geldt de korting alleen op het deel dat op basis van het inkomen van de werknemer waar de korting voor geldt. Dus op het deel van de partner krijg je dan geen korting.quote:Op donderdag 22 december 2005 20:56 schreef Serinde het volgende:
[..]
Of is er een maximaal bedrag van toepassing bij personeelskorting o.i.d. ?
Ook dat kan, maar bij ons is het bijvoorbeeld zoals ikzelf hierboven postte.quote:Op donderdag 22 december 2005 20:57 schreef groteglibber het volgende:
[..]
Je krijgt alleen voordeel over bepaald percentage van je jaarsalaris.
Bij de Rabobank is het een combi hiervan (en percentage en het deel van de werknemer zelf)quote:Op donderdag 22 december 2005 20:58 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ook dat kan, maar bij ons is het bijvoorbeeld zoals ikzelf hierboven postte.
Dan zijn we collega'squote:Op donderdag 22 december 2005 21:01 schreef groteglibber het volgende:
[..]
Bij de Rabobank is het een combi hiervan (en percentage en het deel van de werknemer zelf)
Pas nog een hypotheek afgesloten bij de rabo. (mijn vriendin werkt daar, ik bij de ING)
Klopt. Alleen zal het rentepercentage bij de verstrekker met het 2e recht op hypotheek waarschijnlijk hoger zijn omdat deze verstrekker meer risico loopt. ALS het al mogelijk is bij een aankoopfinanciering.quote:Op donderdag 22 december 2005 20:57 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Meestal (let wel, meestal) geldt de korting alleen op het deel dat op basis van het inkomen van de werknemer waar de korting voor geldt. Dus op het deel van de partner krijg je dan geen korting.
Ik bedoelde het anders:quote:Op donderdag 22 december 2005 22:02 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Klopt. Alleen zal het rentepercentage bij de verstrekker met het 2e recht op hypotheek waarschijnlijk hoger zijn omdat deze verstrekker meer risico loopt. ALS het al mogelijk is bij een aankoopfinanciering.
Dat is rente-arbitrage, maar afgezien van dat houdt dat nog niet in dat op dat deel korting wordt gegeven om eerder genoemde redenen; dat deel valt dan namelijk niet onder het andere inkomen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 08:13 schreef _-rally-_ het volgende:
Kan TS niet eerst de hypotheek in een aflosbare variant afsluiten bij de één en dan een deel over laten nemen door de ander ?
'tuurlijk wel: je vraagt toch die nieuwe tweede hypotheek aan op alleen het inkomen van die partner ?quote:Op vrijdag 23 december 2005 13:38 schreef Rio het volgende:
[..]
Dat is rente-arbitrage, maar afgezien van dat houdt dat nog niet in dat op dat deel korting wordt gegeven om eerder genoemde redenen; dat deel valt dan namelijk niet onder het andere inkomen.
Yo, als je mij niet begrijpt, hoef je niet wat ik wel begrepen had niet nog een keer uit te leggen...quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:30 schreef Rio het volgende:
Nogmaals: je krijgt alleen korting op dat deel dat je op je eigen inkomen kunt lenen. Als de vrouw bij haar geldverstrekker korting krijgt, krijgt de man bij diezelfde verstrekker dus geen korting op het resterende deel.
Anders was immers dit hele topic overbodig geweest, n'est pas?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |