Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Ik ben er over na gaan denken om te gaan werken en wonen in het buitenland. Ik wil graag naar een land verhuizen waar het altijd warm is.
Alleen ik weet dus niet waar ik moet beginnen met informeren over zoiets... Ik heb op dit moment alleen maar een vbo diploma en weet niet of diploma's in het buitenland ook zo belangrijk zijn..
Maar zijn er mensen hier die wonen en werken in het buitenland, en dan bedoel ik niet belgie ofzo,maar meer richting turkije of die landen..
Hoe zit het daar met de banenmarkt? Ik ben bijvoorbeeld heel handig met computers, maar kan ik daar zonder een ict diploma bijvoorbeeld iets gaan doen in de ict?
Waar moet je allemaal rekening mee houden...?? Waar kan ik eventueel beginnen met zoeken naar een baan en woning in het buitenland??
om te beginnen, als je emigreerd naar een land buiten de EU, zul je een werkvergunning moeten hebben, als je enkel een VBO diploma hebt, zal dat lastig worden, want daarop zit men in andere landen niet echt te wachten
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
Australie zoekt meestal fruitplukkers, verdient goed, geen opleiding nodig maar het is volgens mij wel seizoenswerk. Leer een 'simpel' vak als schilder of timmerman en spreek een beetje engels en de wereld ligt voor je open.