Ik neem aan dat iedereen hier weet wat er in de Patriot Act (Provide Appropriate Tools Required to Intercept and Obstruct Terrorism) stond. De wet heeft als doel meer mogelijkheden te geven aan de Amerikaanse overheid om informatie te vergaren over en op te treden in geval van mogelijk terrorisme. Het is een directe reactie op de aanslagen van 11 september 2001, en valt onder de Amerikaanse oorlog tegen het terrorisme.quote:
De Amerikaanse senaat heeft de Patriot Act woensdagavond met zes maanden verlengd. De geldigheid van de wet, die werd ingevoerd in het kader van de strijd tegen het terrorisme na 11 september 2001, zou eind dit jaar aflopen.
Na een marathonbijeenkomst van van republikeinen, die een verlenging voor een langere periode wilden, en democraten, die meer garanties voor de handhaving van de rechten van burgers wilden, werd besloten de geldigheidsduur van de wet met een half jaar te verlengen.
Het voorstel zal op een nog nader te bepalen datum opnieuw voor het Huis van Afgevaardigden verschijnen. Die sprak zich vorige week al uit voor een verlenging van de Patriot Act. (kva)
Je hoeft niets verdachts te doen wil je gevolgd worden natuurlijk.quote:Op donderdag 22 december 2005 14:24 schreef J.K. het volgende:
1) Zo lang je niks verkeerd doet gaan ze ook niet je telefoontjes checken. Voor de meeste mensen hier onder ons denk ik dat men hier geen problemen mee heeft, ik bedoel: als het goed is pakken ze toch alleen verdachte mensen.
Maar hoe kom je er achter dat het illegale buitenlanders zijn? Ik bedoel, als die mensen niets verkeerds doen dan worden ze, volgens jouw redenering, ook niet afgetapt.quote:En
2) in dit geval kun je ongenode (illegale) buitenlanders meteen uitzetten!
Op voorwaarde dat de volgende president niet Jeb Bush is, of een andere telg uit de rechtse regionen van de Republikeinse partij.quote:Op donderdag 22 december 2005 14:54 schreef Classic-PC het volgende:
Ach zodra Bush z'n regerings periode afgelopen is komt het weer helemaal goed daar. Die 6 maanden ... gewoon ff doorbijten.
Je had al wel gelezen dat in de afgelopen 2 weken iets van 5 mensen zijn opgepakt in Rotterdam naar aanleiding van 1 anoniem telefoontje?quote:Op donderdag 22 december 2005 14:24 schreef J.K. het volgende:
[..]
Ik neem aan dat iedereen hier weet wat er in de Patriot Act (Provide Appropriate Tools Required to Intercept and Obstruct Terrorism) stond. De wet heeft als doel meer mogelijkheden te geven aan de Amerikaanse overheid om informatie te vergaren over en op te treden in geval van mogelijk terrorisme. Het is een directe reactie op de aanslagen van 11 september 2001, en valt onder de Amerikaanse oorlog tegen het terrorisme.
Er is veel kritiek op de Patriot Act omdat ze de burgerrechten van de Amerikaanse bevolking te veel zou schenden, met name op het gebied van privacy. Daarnaast is er de kritiek dat de wet stigmatiserend zou werken omdat het vooral mogelijkheden biedt om immigranten en buitenlandse bezoekers te onderzoeken en het land uit te zetten.
Toch vind ik het wel een goede zaak en in zo'n geval sla je dus 2 vliegen in 1 klap.
1) Zo lang je niks verkeerd doet gaan ze ook niet je telefoontjes checken. Voor de meeste mensen hier onder ons denk ik dat men hier geen problemen mee heeft, ik bedoel: als het goed is pakken ze toch alleen verdachte mensen. En
2) in dit geval kun je ongenode (illegale) buitenlanders meteen uitzetten!
Idd een hele slechte zaakquote:Op donderdag 22 december 2005 15:58 schreef thedude0 het volgende:
walgelijk
Je zult iets moeten aftappen,... dus een telefoonlijn of zo... Voor het afsluiten van een contract of abbonnement om te kunnen telefoneren zul je bepaalde persoonsgegegevens moeten invullen. Dan komen illegalen natuurlijk aan het licht,... of zie ik dat fout?quote:Op donderdag 22 december 2005 17:41 schreef robh het volgende:
Maar hoe kom je er achter dat het illegale buitenlanders zijn? Ik bedoel, als die mensen niets verkeerds doen dan worden ze, volgens jouw redenering, ook niet afgetapt.
Tsja. Alleen jammer dat niet altijd de juiste mensen bepalen wat 'verkeerd' is.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |