Zou kunnen, maar hoeft niet per se. Ik weet het niet.quote:Op maandag 23 januari 2006 18:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dat zal hetzelfde als VGA zijn. Het is namelijk opgedeeld in TV en PC.
Onder het kopje PC zal DVI ook wel vallen, of redeneer ik nu scheef?.
Ja. Tot 1080i dan waarschijnlijk.quote:Gelukkig zit er een componentkabel bij mn videokaart (die ondersteunt HD).
Zo kan ik wsl alsnog de hoogste resolutie eruit trekken, toch?
Ach, in deze prijsklasse is het een prima scherm.. Sowieso is het meeste nog in 720p. Komt goed. De kwaliteit van het scherm is iig erg goed, schijnt. Daar gaat het om.quote:Op maandag 23 januari 2006 18:09 schreef P-Style het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar hoeft niet per se. Ik weet het niet.
[..]
Ja. Tot 1080i dan waarschijnlijk.1080p is natuurlijk wel een stuk fijner en om component te gebruiken voor je videokaart lijkt ook weer wat omslachtig.
Het beste van die BenQ-tv lijkt mij toch het lcd-paneel zèlf, dat 1920x1080 is, maar de elektronica die erachter zit om de signalen te ontvangen, te bewerken en het paneel aan te sturen ben ik toch een stuk minder enthausiast over.
Het boeit je misschien weinig, maar het is wel het belangrijkste van het hele scherm!quote:Op maandag 23 januari 2006 18:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
De techniek erachter boeit me vrij weinig.
Een 1920x1080 scherm dat niet fatsoenlijk met 1920x1080 signalen om kan gaan. Een scherm met een 16:9 formaat waarbij ze een handjevol veel lagere 4:3 vga-resoluties als optimale kwaliteit aanbevelen. Geen RGB-scart ingangen. Het gebrek aan officiëel HD-ready logo. Een paneel met potentie met een signaalbewerker die deze potentie niet waar kan maken. Daar baseer ik het op (verklaart gelijk de lage prijs).quote:Maar waar baseer jij het eigenlijk op?
Gebaseerd op nietsquote:Op maandag 23 januari 2006 18:22 schreef P-Style het volgende:
Een 1920x1080 scherm dat niet fatsoenlijk met 1920x1080 signalen om kan gaan.
Dat geldt alleen voor PC resoluties. Goed lezen. De keren dat ik um op mn PC aan ga sluiten zal echt minimaal zijn. Alleen om een divxje te kijken dus.quote:Een scherm met een 16:9 formaat waarbij ze een handjevol veel lagere 4:3 vga-resoluties als optimale kwaliteit aanbevelen.
op de PAL versie zitten gewoon 2 scarts op hoor.quote:Geen RGB-scart ingangen.
Welk een drama.quote:Het gebrek aan officiëel HD-ready logo.
Waar baseer je het op dat ie het niet waar kan maken?quote:Een paneel met potentie met een signaalbewerker die deze potentie niet waar kan maken. Daar baseer ik het op (verklaart gelijk de lage prijs).
Gebaseerd op de specs op de benq site en de volledige handleiding.quote:
Ik hèb het ook over de vga-resoluties.quote:Dat geldt alleen voor PC resoluties. Goed lezen. De keren dat ik um op mn PC aan ga sluiten zal echt minimaal zijn. Alleen om een divxje te kijken dus.
640x480 is dat. Wordt ondersteund. PC gamen ga ik toch niet doen op dat ding..
En al zou ik dat wel doen, dan nog is er niets mis met 1024x768.
Maar niet meer dan interlaced, dus hooguit 30 frames per seconde.quote:En behalve dat, mijn videokaart ondersteunt HDTV. Dus via component kan ik gewoon de volledige resolutie eruit halen.
Weet ik, maar dat is alleen composite over scart, géén RGB. Geloof me ik weet waar ik over praat, ik heb die hele handleiding doorgelezen. Hij doet alleen RGB over vga.quote:op de PAL versie zitten gewoon 2 scarts op hoor..
Zie Nederlandse handleiding. Nogmaals, goed lezen eerst.
Wel op de tv's zelf. Als die tv het logo niet draagt is er kans dat 'ie niet aan alle HD eisen voldoet.quote:Welk een drama..
Overal staat dat het gewoon een HDTV is. Sterker nog, de Amerikaanse versie is ook met een optionele HD tuner te koop..
Trouwens, JVC heeft op zijn site ook geen HD ready logo's.. Samsung ook niet.
.
Geloof me nou maar, ik oordeel pas zodra ik weet waar ik het over heb. Alles wat ik zeg klopt. Ik heb helemaal niks verkeerd gelezen.quote:Waar baseer je het op dat ie het niet waar kan maken?
Dat ie het niet waar kan maken baseer je op de paar dingen die je gelezen hebt. (en nog verkeerd ook.. )
Beetje voorbarig, niet?
Handleiding klopt niet helemaal. VGA werkt prima in alle resoluties.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:24 schreef P-Style het volgende:
[..]
Gebaseerd op de specs op de benq site en de volledige handleiding.
Ik ook, maar die kloppen niet.quote:Ik hèb het ook over de vga-resoluties.
Ik wist dat het geen 1080p scherm was, die keuze is bewust. Het meeste zal ik toch in 720p spelen..quote:Maar niet meer dan interlaced, dus hooguit 30 frames per seconde.
Een scart is RGB en een scart is SVHS, las ik ergens.quote:Weet ik, maar dat is alleen composite over scart, géén RGB. Geloof me ik weet waar ik over praat, ik heb die hele handleiding doorgelezen. Hij doet alleen RGB over vga.
Heb jij de benq al in het echt gezien dan?quote:Wel op de tv's zelf. Als die tv het logo niet draagt is er kans dat 'ie niet aan alle HD eisen voldoet.
Wie voelt zich nou aangevallen? Waar noem ik je een leugenaar?quote:Geloof me nou maar, ik oordeel pas zodra ik weet waar ik het over heb. Alles wat ik zeg klopt. Ik heb helemaal niks verkeerd gelezen.Ik snap je probleem niet zo. Voel je je nou aangevallen omdat ik de tv van jou keuze niet de hemel in prijs?
Deze tv heeft nou eenmaal tekortkomingen, ik probeer je hierop te wijzen en vervolgens maak je me onterecht uit voor leugenaar.Deze tips zijn bedoeld om jou een goede aankoop te laten doen die jaren meegaat, maar schijnbaar heb je je al blindgestaard op je Benq. Goed veel plezier ermee dan.
Bedoel je deze topic op GoT? die kende ik al in ieder geval. Maar daar kon ik niks vinden over overige werkende vga resoluties hoor.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:44 schreef Dr.Daggla het volgende:
Handleiding klopt niet helemaal. VGA werkt prima in alle resoluties.
Zie topic @ GoT..
Pagina 5, 13 en 38 in het PDF-document, helaas géén RGB over scart op deze tv.quote:Een scart is RGB en een scart is SVHS, las ik ergens..
Maar op welke pagina zie jij staan dat het beide composiet is dan?
Vrij enthousiast ja. Maar de tekortkomingen die ik noemde komen daar net zo goed aan bod.quote:Heb jij de benq al in het echt gezien dan?
Lees het GoT topic eens voor de gein.. Iedereen is vrij enthousiast.
.
Gelukkig maar.quote:En dat het geen perfecte tv is weet ik ook wel...
Spannend! Ik wil hem ookquote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
TV is er..
Met HD ready logo op de doos..
Bevindingen post ik later vanavond, eerst maar eens kijken of ik die componentkabel van de X360 kan vinden.
Komt er aan.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:05 schreef peristilius het volgende:
Dat is mooi.
En nu willen we natuurlijk foto's! Maak ons gek!
Het staat er gewoonquote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:17 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dat is het dus,!
Ik kreeg het maar niet aan de praat en ik kan mn boekje niet vinden.
Mooi.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:15 schreef Dr.Daggla het volgende:
Voor P-Style:
Het meest rechter logo linksonder is het OFFICIELE HD Ready logo..
Die rothandleiding! De oorzaak van onze zinloze discussies.quote:Van de handleiding klopt echt geen fuck trouwens..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |