abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34351412
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:45 schreef P-Style het volgende:

[..]

Een digitale interface. Dus DVI of HDMI. En die BenQ heeft zo te zien DVI-HDCP, wat gelijk is aan HDMI's video-signaal + beveiliging. Ik weet alleen niet wat voor digitale tv-tuner je krijgt en hoe het zit met die aansluitingen.

En nu even iets anders.

Het lijkt erop dat HDMI echt een essentiële interface wordt als je Blu-Ray video's wilt bekijken (net als dat een 1080p essentiëel is als je Blu-Ray video's wilt gaan bekijken ). De AACS-groep wil resolutie van analoge HD-signalen namelijk beperken. Ze willen een zogenaamd "Image Constraint Token" verplicht stellen bij de fabrikanten. Dat wil zeggen dat wanneer je een Blu-Ray film van 1080p wilt bekijken, gebruikmakend van een analoge verbinding - een component kabel dus - de resolutie wordt teruggeschroeft van 1920x1080 naar 960x540. Alleen via HDMI kun je genieten van de volledige resolutie.

Overigens komt deze AACS beveiliging behalve op Blu-Ray video's óók op HD-DVD's. Dat maakt het idee van HD-DVD movie-only add-on voor de xbox 360, die tot nog toe géén HDMI uitgang heeft, nòg belachelijker!

Meer info
Wat een nazi's!

Maar is coax ook niet gewoon digitaal? De meeste mensen krijgen digitale televisie namelijk gewoon via hun kabel binnen.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_34351528
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:49 schreef peristilius het volgende:
Wat een nazi's!
Ach, ik zie het probleem niet. Blu-Ray video heeft toch pas nut als je een 1080p scherm hebt en ieder 1080p scherm komt met één of meer HDMI ingangen.
quote:
Maar is coax ook niet gewoon digitaal? De meeste mensen krijgen digitale televisie namelijk gewoon via hun kabel binnen.
Coax? Coax is coax. Dat kun je allerlei signalen overheen gooien, zowel analoog als digitaal, tv, radio, internet, telefonie, noem maar op. Maar waarom heb je het nou weer over coax?!
  zondag 22 januari 2006 @ 18:54:06 #178
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_34351570
Kwestie van een nieuw kabeltje op de markt brengen?
-
pi_34351593
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:52 schreef P-Style het volgende:
[..]

Coax? Coax is coax. Dat kun je allerlei signalen overheen gooien, zowel analoog als digitaal, tv, radio, internet, telefonie, noem maar op. Maar waarom heb je het nou weer over coax?!
Omdat ik er vanuit ga dat een TV ook een coax aansluiting heeft en je de tuner zo dus digitaal aan kunt sluiten?
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
pi_34351614
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:54 schreef Dr.Daggla het volgende:
Kwestie van een nieuw kabeltje op de markt brengen?
Die mogen ze dan gelijk wel bundelen bij die HD-DVD add-on.
pi_34351691
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:54 schreef peristilius het volgende:
Omdat ik er vanuit ga dat een TV ook een coax aansluiting heeft en je de tuner zo dus digitaal aan kunt sluiten?
Toepasselijke smiley. En wat denk je dat er achter die coax aansluiting op je tv zit? Precies een analoge tuner. Coax is de meest verschrikkelijke en altijd te vermijden aansluiting die op je tv zit. Het is de input voor een analoog radio-signaal.

Jij hebt je consoles toch ook niet via de Coax op je tv aangesloten?
pi_34351793
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:57 schreef P-Style het volgende:

[..]

Toepasselijke smiley. En wat denk je dat er achter die coax aansluiting op je tv zit? Precies een analoge tuner. Coax is de meest verschrikkelijke en altijd te vermijden aansluiting die op je tv zit. Het is de input voor een analoog radio-signaal.

Jij hebt je consoles toch ook niet via de Coax op je tv aangesloten?
Nee, maar waarom kan er dan niet gewoon een digitaal signaal doorgegeven worden aan die Coax aansluiting als je een digitale tuner hebt?

Overigens heb ik mijn NES wel aangesloten op Coax.
  zondag 22 januari 2006 @ 19:01:03 #183
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_34351822
Wat een onzin om component in de ijskast te stoppen met blue-ray. Ik zou eerder HDMI wegstoppen.

Een beetje component kabel kan zonder verlies alle signalen in progressive doorgeven. Het is analoog dus kun je ook geen "digitale foutjes" in de transfer ontvangen. Bij HDMI krijg je al kwaliteit verlies als de kabel iets te lang is.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_34352061
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:01 schreef BMH het volgende:
Wat een onzin om component in de ijskast te stoppen met blue-ray. Ik zou eerder HDMI wegstoppen.

Een beetje component kabel kan zonder verlies alle signalen in progressive doorgeven. Het is analoog dus kun je ook geen "digitale foutjes" in de transfer ontvangen.
Het is analoog dus bij het omzettingsproces van digitaal RGB naar analoog "Y, Cb/Pb, Cr/Pr" en vervolgens van analoog "Y, Cb/Pb, Cr/Pr" weer naar digitaal RGB gaat er al kwaliteit verloren.
quote:
Bij HDMI krijg je al kwaliteit verlies als de kabel iets te lang is.
Ach, daar begin je pas last van te krijgen als je kabel langer is dan 10m.
pi_34352157
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:00 schreef peristilius het volgende:
Nee, maar waarom kan er dan niet gewoon een digitaal signaal doorgegeven worden aan die Coax aansluiting als je een digitale tuner hebt?

Overigens heb ik mijn NES wel aangesloten op Coax.
Da's toch niet zo moeilijk? Die digitale tuner is een appart kastje. Die haalt een gecodeerde digitale MPEG2 stream uit de kabel en bewerkt het vervolgens zo dat 'ie een normaal video-signaal naar je tv kan sturen via composite, s-video, scart, component, DVI, HDMI, enz.

In je tv zèlf zit een ouderwetse analoge tv-tuner. Die weet natuurlijk absoluut geen raad met digitale signalen!
pi_34352204
Waarom is 1080p essentieel als je blue-ray films wilt gaan kijken. Is 720p niet ook gewoon goed.

Ik zie 1080p een beetje als top of the bill en de meeste consumenten hebben nooit top of the bill in huis. Of zie ik dat verkeerd?
pi_34352223
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:09 schreef P-Style het volgende:

[..]

Da's toch niet zo moeilijk? Die digitale tuner is een appart kastje. Die haalt een gecodeerde digitale MPEG2 stream uit de kabel en bewerkt het vervolgens zo dat 'ie een normaal video-signaal naar je tv kan sturen via composite, s-video, scart, component, DVI, HDMI, enz.

In je tv zèlf zit een ouderwetse analoge tv-tuner. Die weet natuurlijk absoluut geen raad met digitale signalen!
Wat een pruts tuner.

Edit: eigenlijk best logisch ja, mijn hersenen zijn altijd nogal gaar als ik te lang geleerd heb.
  zondag 22 januari 2006 @ 19:13:09 #188
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_34352288
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:11 schreef MrX1982 het volgende:
Waarom is 1080p essentieel als je blue-ray films wilt gaan kijken. Is 720p niet ook gewoon goed.

Ik zie 1080p een beetje als top of the bill en de meeste consumenten hebben nooit top of the bill in huis. Of zie ik dat verkeerd?
Als blue ray de standard is heeft 50% van NL wel een HDtv. Tis niet zo dat als Blue ray eindelijk uit is iedereen het meteen gaat kopen. Net als met de DVD wachten mensen tot al hun films niet meer beschikbaar zijn op het oude medium.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_34352311
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:11 schreef MrX1982 het volgende:
720p is inderdaad ook goed. Maar de meerderheid van de Blu-Ray films zijn straks gewoon in 1080p-formaat op het schijfje en daar kun je natuurlijk het beste van genieten als je een 1080p scherm hebt!
quote:
Dat zie je heel goed. Voorlopig is 1080p nog behóórlijk "top of the bill", maar dat geldt natuurlijk voor alle nieuwe technieken. Daarom is het goed om ze nu alvast in te voeren.
pi_34352362
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:11 schreef peristilius het volgende:
Wat een pruts tuner.

Edit: eigenlijk best logisch ja, mijn hersenen zijn altijd nogal gaar als ik te lang geleerd heb.
Een techniek van meer dan 50 jaar oud!
pi_34357439
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:13 schreef P-Style het volgende:
720p is inderdaad ook goed. Maar de meerderheid van de Blu-Ray films zijn straks gewoon in 1080p-formaat op het schijfje en daar kun je natuurlijk het beste van genieten als je een 1080p scherm hebt!
Oh dat geloof ik meteen. Helemaal mooi is het om twee 1080p schermen aan te sluiten op je ps3 maar ja mensen die dat hebben zijn vast maar op één hand te tellen.
quote:
Dat zie je heel goed. Voorlopig is 1080p nog behóórlijk "top of the bill", maar dat geldt natuurlijk voor alle nieuwe technieken. Daarom is het goed om ze nu alvast in te voeren.
Zodat de early adapters weer nieuwe speeltjes hebben en dan in de loop van de tijd sukkelt de meerderheid daarachter aan hoewel ik me afvraag of 1080p lcd tv schermen binnen afzienbare tijd mainstream worden.
  zondag 22 januari 2006 @ 22:19:51 #192
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_34360419
Met welke X360 kabel heb ik straks het beste beeld?
Die component-kaberl die erbij zit zal het wel niet zijn toch?
-
pi_34361570
Wel, de Xbox 360 heeft geen HDMI/DVI uitgang, dus is component het beste.
pi_34363873
quote:
Op maandag 19 december 2005 19:01 schreef P-Style het volgende:
Theoretisch gezien zou een VGA kabel een iets beter beeld moeten geven, omdat die het signaal RGB houdt. Bij component. Gaat het van "RGB" -> "Y, Cb/Pb, Cr/Pr" -> "RGB". Een extra conversie dus en iedere conversie geeft kwaliteitsverlies. De vraag is alleen of dit kwaliteitsverlies merkbaar is, aangezien "Y, Cb/Pb, Cr/Pr" in princiepe ook een prima signaal is. Met de componentkabels zit je wel goed.
Aldus de kenner P-Style .
pi_34366745
quote:
Op zondag 22 januari 2006 21:11 schreef MrX1982 het volgende:
Zodat de early adapters weer nieuwe speeltjes hebben en dan in de loop van de tijd sukkelt de meerderheid daarachter aan hoewel ik me afvraag of 1080p lcd tv schermen binnen afzienbare tijd mainstream worden.
Denk dat als je over een jaar of 3 rondloopt in een willekeurige Mediamarkt, dat je dan van alle grote merken wel 1080p schermen, met digitale tuners en uitgerust met de nieuwste HDMI-specs zodat ze ook écht 1080p kunnen ontvangen, kunt bezichtigen. Hoe ze dan geprijsd zullen zijn? Ik durf er niks over te zeggen, maar misschien wel vergelijkbaar met de 40" 1366x768 van nu.
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
Met welke X360 kabel heb ik straks het beste beeld?
Die component-kaberl die erbij zit zal het wel niet zijn toch?
[afbeelding]
quote:
Op zondag 22 januari 2006 23:47 schreef MrX1982 het volgende:
Aldus de kenner P-Style .
Hèhè. Het kan dus geen kwaad om de vga-kabel uit te proberen, Daggla. Aangezien de signaalbewerking van VGA en component bij iedere tv weer wat anders is, zou ik dus niet weten wat nu het beste beeld geeft bij je BenQ. De componentkabel hèb je in ieder geval al en ach... die VGA-kabel is ook niet zo duur.

Met de VGA-kabel heb je iets meer vrijheid met het instellen van resoluties op je xbox. Maar ik zie hier dat de vga-ingang op die Benq is gelimiteerd tot max 1366x768. Kwestie van experimenteren dus! Jammer dat Microsoft die HDMI-kabel nog niet op de markt gebracht heeft, want dan had ik een makkelijker antwoord kunnen geven. Opzich lijkt er al genoeg vraag te zijn naar die HDMI kabel.

Edit:

Hmmm... ik heb nog even in die handleiding gekeken en dit zijn de enige ondersteunde modi voor VGA.
quote:
720 × 400 31,47 70,08 28,32 DOS-modus
640 × 480 31,47 60,00 25,18 DOS-modus
640 × 480 37,50 75,00 31,50 VESA
640 × 480 37,86 72,80 31,50 VESA
800 × 600 37,88 60,32 40,00 VESA
800 × 600 46,86 75,00 49,50 VESA
1024 × 768 48,36 60,00 65,00 VESA
Je bent dus het beste af met de component kabel.

[ Bericht 14% gewijzigd door P-Style op 23-01-2006 01:56:57 ]
pi_34368377
Ik denk niet dat men zo lyrisch moet zijn over HDMI. Hoewel de beeldkwaliteit superieur is (heb eens wat staan te bekijken op de IFA in Berlijn) ben ik niet zo te spreken over het feit dat wanneer TV-uitzendingen HD zijn en je opnameapparatuur via HDMI loopt dat je dan niets meer op kunt nemen odmat alles versleuteld wordt. Ik heb liever een standaard die wat minder 'bekrompen' is. Dan lever ik graag een beetje kwaliteit in.

Ik ga overigens deze week een 360 aanschaffen (althans, ik ga goed zoeken en hoop er 1 te vinden), met VGA-kabel (heb geen HDTV, maar wel uitstekende CRT monitor) en zal eens kijken of dat een beetje acceptabel is op een PC monitor.
pi_34383532
Ik heb geen idee hoe het straks gaat lopen met HD-opname-apparatuur of met de DRM van HD-tv-uitzendingen.

Of er straks überhaupt HD-opname-apparatuur komt! Want ik ken eigenlijk helemaal geen tv's met HDMI- of component-out. Maar het zou kunnen dat er later Blu-Ray/HDD recorders komen die de mpeg2/mpeg4-stream van digitale HD-tv-uitzendingen direct opnemen.

Maar het boeit me niet zoveel. Ik kijk amper tv en volgens mij heb ik nog nooit van m'n leven iets opgenomen op videoband! Ik wil straks gewoon een mooi HD scherm om films te kijken in HD (BD-video) en om in HD te gamen!
  maandag 23 januari 2006 @ 17:40:13 #198
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_34384224
quote:
Op maandag 23 januari 2006 01:35 schreef P-Style het volgende:

Je bent dus het beste af met de component kabel.
1366 x 768 wordt ook ondersteund als PC resolutie. . (kan het alleen niet op mn videokaart selecteren? . )
Maar voor optimale kwaliteit raden ze de genoemde resoluties aan.
Ik vond het ook zo vreemd dat het anders stond in de handleiding, dus ik had het voor de zekerheid maar nagevraagd. .
-
pi_34384930
quote:
Op maandag 23 januari 2006 17:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
1366 x 768 wordt ook ondersteund als PC resolutie. . (kan het alleen niet op mn videokaart selecteren? . )
Toch wel dus.
quote:
Maar voor optimale kwaliteit raden ze de genoemde resoluties aan.
Ik vond het ook zo vreemd dat het anders stond in de handleiding, dus ik had het voor de zekerheid maar nagevraagd. .
Maar toch vreemd/typisch/jammer dat je een scherm met een native resolutie van 1920x1080 niet eens op die resolutie kan aansturen via de VGA-ingang. Over wat 'ie allemaal accepteert via de DVI ingang staat eigenlijk niks beschreven in die handleiding.

Heb je dat ding eigenlijk al besteld of niet?
  maandag 23 januari 2006 @ 18:04:50 #200
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_34385052
Dat zal hetzelfde als VGA zijn. Het is namelijk opgedeeld in TV en PC.
Onder het kopje PC zal DVI ook wel vallen, of redeneer ik nu scheef? .
Gelukkig zit er een componentkabel bij mn videokaart (die ondersteunt HD).
Zo kan ik wsl alsnog de hoogste resolutie eruit trekken, toch?
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')